Pääseekö teillä verta kuukautisten aikana lakanoihin?
Kommentit (23)
Juu. Käytän lakanaan 60 astetta ja valkopyykkiaine, tuoksuton. Jostain syystä lähtee irti, en itsekään tiedä miten. Oon 45v.
Joo, toki?
Taitaa olla aika tyypillinen riesa meillä, joilla on runsaat menkat.
esim jysk myy ohuita vanulevyjä,,koko patja pituisia ja leveitä, niitä itse 3 päällekkäin,, suojaa hieltä,muulta jne, jos vähän likaa,peseie yhden,,tai ne kolme, kuivuu nopsaan. suisttelen myös rakastavaisille. todellakin suojaa patja . eikä vaikuta patjan ominaisuuksiin. tikattu ohut. käytän myös tyynynsuojija, pidentää topattu vanu niidenkin pesuväliä. ja lattiakaivoihin pessaari verkkosuoja, harventaa syvempien osien pesua, sihti allalavuaariin, kerää karvat nukat eikä hajulukko tukkeennu.
Ei. Käytän tamponeita eikä ole niin runsas vuoto että yön aikana vuotaisi yli.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Käytän tamponeita eikä ole niin runsas vuoto että yön aikana vuotaisi yli.
Täysin sama vastaus.
Joo, aika usein käy näin mutta pesussahan se lähtee.
Ainoastaan silloin jos olen yöllä unisena käynyt vessassa ja unohtanut laittaa uuden tamponin. Koskaan muuten ei ohivuotoja ole sänkyyn tullut. Aamulla ylös noustessa on saattanut reisille mennä.
Veri lakanoissa on naisten voimaantumisen merkki, muistakaa se siskot!
Sappho!
Kallion Vihreät Naiset toimii vain naisten aseman edistämiseksi, yhteiskunnan narsististen miesrakenteiden purkamiseksi, vihreän feminismin ja lesbolaisuuden edistämiseksi sekä vulvallisten sosiaalisen oikeudenmukaisuuden lisäämiseksi miestoksisessa maailmassa.
Kyllä, valitettavasti.
Tamponeja en voi käyttää enää nykyään. Emätin on jostain syystä muurautunut sellaiseen umpeen ettei sinne pysty ilman kipua edes tamponia (edes pientä) asettamaan. Joten en jaksa väkisinkään sitä tunkea ja kärsiä.
Niin käytän siteitä, öisin yleensä laitan kaksi pitkää sidettä.
Ei ole ikinä käynyt, niukka vuoto.
Käytän kaksia alushousuja päällekkäin. Kummatkin vuoraan kolmella maxi-kokoisella siteellä. Lisäksi laitan tamponin.
Nyt sain lääkäriltä täydennykseksi cyklplapron-nimisen lääkkeen, ja joskus lakanoihin ei enää tule tahroja.
Liisäksi nykyään uskallan liikkua ja esim. matkustaa autolla pidempiä matkoja ilman taukoja.
Joo, jos käytän siteitä ja en ota traneksaamihappoa
Cyklokapron-tabletit auttavat myös siihen, että hemoglobiini ei putoa arvoon 75.
Nim. Kokemuksella
Kuukautiset nukkuu eri huoneessa eri lakanoilla.
Ei, koska nukun menkkojen aikana pyyhe pepun alla. Ei ole koskaan vuotanut siitä läpi, paksu froteepyyhe kaksin kerroin, lisäksi minulla on paksuja yösiteitä kahdet peräkkäin. On runsaat menkat. Otan matkoillekin aina mukaan erillisen pyyhkeen tätä varten.
Kyllä. Nytkin on kuukautiset meneillään, ja kahtena päivänä peräkkäin sain pestä lakanat. Eikä se lakanoihin jää, vaan menee toki läpi niistäkin.
Lähes joka vuodon aikana hieman. Vuodot on runsaat. Käytän sekä kuppia että isoa yösidettä samaan aikaan. Kupin saatan tyhjentää vuodon alussa kerran yössä.
ei