Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Uudessa deittisovelluksessa mennään suoraan treffeille - juttelu on "turhaa"

Vierailija
09.04.2024 |

"Slipper-sovelluksessa ei swaippailla profiileja tai mätsäillä. Savolaisen sovelluksessa selataan treffi-ilmoituksia, joissa ehdotetaan suoraan jotakin aktiviteettia ja ajankohtaa. Ilmoituksen tekijä valitsee jonkun aktiviteettiin ilmoittautuneista henkilöistä, ja tällöin muut ilmoittautuneet katoavat näkyvistä. Valinta on kuitenkin mahdollista perua.

Siinä on myös sellainen hauska detalji, että deittipäivän aikana myös valitun ilmoittautujan chatti poistuu automaattisesti, kun esimerkiksi Tinderissä niitä saattaa jäädä roikkumaan. Tässä on tavallaan pakko heti vaihtaa yhteystiedot, jos yhtään kiinnostaa. Tästä siis puuttuu se kiusallinen jälkipeli, missä täytyy jälkikäteen kysellä viesteillä toisen fiiliksiä, ja että nähdäänkö vielä, sovelluksen kehittäjä Marko Savolainen kertoo."

Valistunut arvaukseni on, että sovellus ei ota tuulta siipien alle.

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/4b0fd204-a158-472d-ac31-d8fa98b8…

Kommentit (206)

Vierailija
101/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissähän on miehiä muistaakseni 4 kertaa niin paljon kuin naisia. Vaikka olisi niin kuvitteellinen tilanne, että kaikki miehet ja naiset olisivat tismalleen samantasoisia; jos miehiä on nelinkertainen määrä niin heistä väistämättä alkaa tuntua siltä että on vaikea saada mätsiä tai juttuseuraa naisesta. Ja vastaavasti naisesta alkaa tuntua että on (liiankin) helppo saada miehistä mätsejä ja toivoo että miehet olisivat valikoivia.

Vierailija
102/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä luulen että naiset keskimäärin ajattelee niin että tasoja on tasan kaksi: kiinnostaa/ei kiinnosta."

Kuten kaikki muutkin. Jos vaikuttaa tasoiseltani, niin kiinnostaa, jos ei ole tasoani, niin ei kiinnosta. Mitä tuossa nyt oli uutta?

Kopioin lainaukseen pilkkuvirheesi.

Ok. Kyllä minua kiinnostaa ainakin myös huomattavasti itseäni tasokkaammat, mutta se kiinnostus ei vain realisoidu mitenkään. Tosin ei se realisoidu omalla tasollanikaan.

Kuvittelet siis tasosi liian korkeaksi, kuten muutkin naiset. Omalla tasollasi se nimittäin realisoituisi 100% varmasti.

Olen mies. Enkä varmasti kuvittele tasoani liian korkeaksi. Olen kalju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse niin hitaasti lämpenevä ja melko ujo etten kyllä lähtisi ikinä treffeille ilman juttelua deittiapissa. 

Vierailija
104/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissähän on miehiä muistaakseni 4 kertaa niin paljon kuin naisia. Vaikka olisi niin kuvitteellinen tilanne, että kaikki miehet ja naiset olisivat tismalleen samantasoisia; jos miehiä on nelinkertainen määrä niin heistä väistämättä alkaa tuntua siltä että on vaikea saada mätsiä tai juttuseuraa naisesta. Ja vastaavasti naisesta alkaa tuntua että on (liiankin) helppo saada miehistä mätsejä ja toivoo että miehet olisivat valikoivia.

Miesten määrä on ihan se ja sama, koska samat miehet keräävät naiset. Joku, joka ei saa mätsejä Tinderissä, ei menesty yhtään sen kummemmin yöelämässä tai työpaikan taukohuoneen naisten keskuudessa. Sama miestyyppi vetää puoleensa kaikki naiset, mikä on luonnollista, koska muuten meitä olisi 500 miljardia ihmistä maapallolla.

Vierailija
105/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse niin hitaasti lämpenevä ja melko ujo etten kyllä lähtisi ikinä treffeille ilman juttelua deittiapissa. 

Mitenkähän olisit selvinnyt aikana ennen deittiappeja?

Vierailija
106/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen miten monen laittaa oikealla vaikuttaa paljon myös vastakkaisen puolen toimintatapa. Siis jos tuntuu siltä että saa joka kerta mätsin kun laittaa oikella, alkaa katsomaan tarkemmin kenet laittaa oikealla. Jos taas alkaa tuntua siltä että ei saa juuri koskaan mätsiä eikä ole kenenkään kanssa mitään keskustelua menossa, alkaa laittamaan enemmän oikealle että löytyisi edes joku johon tutustua.

Naisilla on usein niin että saa aina tai usein mätsin, joten alkaa valikoivaksi. Miehillä käy usein niin että ei saa mätsiä, joten alkaa laittamaan enemmän oikealle. Mutta riippuu tietysti miehestä/naisesta. Kyllä mallin näköinen tai julkkismies tai muuten vain huippuhyvän profiilin tehnyt mies saa aika usein mätsin ja luulen että he eivät laita kaikkia oikealle.

Näinhän se tahtoo mennä. Lisäksi välillä on pakko tykätä sellaisistakin naisista jotka ei lähtökohtaisesti juuri kiinnosta, kun Tinderin algoritmit lopettaa näyttämästä uusia naisia, jos pyyhkii liikaa vasemmalle.

Vierailija
107/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten määrä on ihan se ja sama, koska samat miehet keräävät naiset. Joku, joka ei saa mätsejä Tinderissä, ei menesty yhtään sen kummemmin yöelämässä tai työpaikan taukohuoneen naisten keskuudessa. Sama miestyyppi vetää puoleensa kaikki naiset, mikä on luonnollista, koska muuten meitä olisi 500 miljardia ihmistä maapallolla.

Ei se ole sama asia. Netissä on helppo pyörittää vaikka sataa naista, jos on se mallin näköinen julkkismies. Mutta työpaikalla tai baarissa on vähän hankalampi pyörittää samaan aikaan sataa naista. Jo siitä syystä että naiset näkee omin silmin kuinka monen kanssa miehellä on menossa flirttiä, toisin kuin netissä.

Vierailija
108/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sama asia. Netissä on h

Jos mies on mallin näköinen, niin naisia ei kiinnosta vähääkään, kuinkaa monta naista se mies pyörittää. Jokainen nainen haluaa osansa tuosta yhdestä miehestä. Samalla, kun tavallisille miehille kerrotaan, miten naiset eivät katso niin paljon miehen ulkonäköä, kuin miehet naisen.

Vierailija
109/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse taas huomannut, että naiset tykkää kyttyrää siitä että mies flirttaa jokaiselle vastaantulevalle naiselle. Ainakin, jos jotain vakavampaa seurustelua haluavat. 

Vierailija
110/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse taas huomannut, että naiset tykkää kyttyrää siitä että mies flirttaa jokaiselle vastaantulevalle naiselle. Ainakin, jos jotain vakavampaa seurustelua haluavat. 

Vierailija
111/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten määrä on ihan se ja sama, koska samat miehet keräävät naiset. Joku, joka ei saa mätsejä Tinderissä, ei menesty yhtään sen kummemmin yöelämässä tai työpaikan taukohuoneen naisten keskuudessa. Sama miestyyppi vetää puoleensa kaikki naiset, mikä on luonnollista, koska muuten meit

Komean mallimiehen ei tarvitse flirttailla vastaantuleville naisille. Vastaantulevat naiset lähestyvät itse tätä miestä.

Vierailija
112/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläkin hetkellä kaikkien deittisovellusten ongelma on miesten täysin kritiikitön matchailu josta jää naiselle ihan järkyttävä karsintatyö. Niiden huonojen profiilien selaaminen ja onnettomien keskustelujen käyminen on niin työlästä, että naisia on aina huomattavasti vähemmän noissa sovelluksissa mitä miehiä. 

Ja nyt sitten kehitetään sovellus, missä naisilla ei olisi mahdollisuutta edes tuohon karsintaan. Joo ei :D

Itse kyllästyin deittisovelluksiin huomattuani tuon, että se tykkäys ja osuma ei tarkoita yhtään mitään, lopulta on monta osumaa joista yksikään ei vastaa jos itse keskustelun aloittaa, osa poistikin siinä vaiheessa. 

Sovellus, jossa olisi vaikka vain yksi tykkäyskerta per päivä (eikä maksullisia lisäpalveluita, joilla tuon kiertää), ja tykätessä olisi vaikka perusteltava,

Voisi olla naisille silmiä avaava kokemus, kun tykkäykset loppuisi kuin seinään kuten tavismiehillä

Tällä miehellä oli silmiä avaava kokemus siitä, millaisia riskejä nainen voi kohdata deittaillessa:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010346580.html

Vierailija
113/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivät, mikäli mies on ulkoiselta tasoltaan niin kova, että nainenkin kalpenee siinä rinnalla. Tämä mies voi flirttailla kenen kanssa haluaa ilman, että naiset voivat tai edes haluavat voida sille mitään. Meitä tavallisia pöljiä naiset voivat määräillä tekemään sitä ja tätä, koska meidän on pakko pitää kiinni yhdestä naisesta, joka satutaan joskus hyvällä onnella saamaan.

Vierailija
114/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä luulen että naiset keskimäärin ajattelee niin että tasoja on tasan kaksi: kiinnostaa/ei kiinnosta."

Kuten kaikki muutkin. Jos vaikuttaa tasoiseltani, niin kiinnostaa, jos ei ole tasoani, niin ei kiinnosta. Mitä tuossa nyt oli uutta?

Kopioin lainaukseen pilkkuvirheesi.

Ok. Kyllä minua kiinnostaa ainakin myös huomattavasti itseäni tasokkaammat, mutta se kiinnostus ei vain realisoidu mitenkään. Tosin ei se realisoidu omalla tasollanikaan.

Kuvittelet siis tasosi liian korkeaksi, kuten muutkin naiset. Omalla tasollasi se nimittäin realisoituisi 100% varmasti.

Voitko selittää vaikka ranskalaisin viivoin, miksi minä ja moni muukin nainen olemme parisuhteesss miehen kanssa?

Mieheni vaikuttaa vieläpä varsin tyytyväiseltä tilanteeseensa. Se johtuu varmaan tästä tasoerosta, josta kerrot, vai kuinka?

Vierailija
115/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä teillä on se mielikuva, että miehet swaippaavat kaikki oikealle?

Itseni ainakin on todella hankala löytää yhtään tykättävää profiilia ja oikealle menee 2-3% naisten profiileista ja nekin leveällä pensselillä, eli jos niissä ei ole mitään torjuvaa elementtiä. Se voi siis tarkoittaa sitä, ettei ole juuri tekstiä ja jo ensimmäisillä viesteillä selviää ettei natsaa lainkaan. Laitan silti niitäkin profiileita oikealle, koska en halua menettää sitä pienen pientä mahdollisuutta, että jospa hän olisikin juuri minulle tarkoitettu. Alle prosentti on sellaisia profiileita joista voi tykätä ja joissa on kunnon kuvauskin.

Matcheja ei joka kuukausi tule tällä tavalla, mutta en minä sellaista matchia tarvitse, joka ei kiinnosta alkujaankaan. Suurempi ongelma Tinderissä on se, että useimmat naiset haalivat useamman matchin kerrallaan. Ei kiinnosta sellaiset.

Mielikuva ainakin itselläni johtuu siitä, mitä miehet ovat itse näissä keskusteluissa kertoneet. No, ehkä eivät nyt IHAN kaikkia swaippaa oikealle, eli kaikkein epäkiinnostavimman näköiset varmaan swaippaavat oikealle.

Vierailija
116/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä ne miehet on kyllä noin kymmenen vuotta vanhempia, lihavampia, harvempihiuksisia ja hampaisia tai eivät ollenkaan edes sama ihminen kuin kuvassa. Te nyt oikeasti kuvittelette että se matchien määrä takaisi laadun, mutta ei se valitettavasti sitä tee. Joku komea pelimies olisikin ihan ok poka hetkeksi aikaa."

Kokeilepa piilottaa profiilisi kuvat ja katso mikä lopputulos.

Vierailija
117/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseni ainakin on todella hankala löytää yhtään tykättävää profiilia ja oikealle menee 2-3% naisten profiileista ja nekin leveällä pensselillä, eli jos niissä ei ole mitään torjuvaa elementtiä. Se voi siis tarkoittaa sitä, ettei ole juuri tekstiä ja jo ensimmäisillä viesteillä selviää ettei natsaa lainkaan. Laitan silti niitäkin profiileita oikealle, koska en halua menettää sitä pienen pientä mahdollisuutta, että jospa hän olisikin juuri minulle tarkoitettu. Alle prosentti on sellaisia profiileita joista voi tykätä ja joissa on kunnon kuvauskin.

Matcheja ei joka kuukausi tule tällä tavalla, mutta en minä sellaista matchia tarvitse, joka ei kiinnosta alkujaankaan. Suurempi ongelma Tinderissä on se, että useimmat naiset haalivat useamman matchin kerrallaan. Ei kiinnosta sellaiset.

Sama. Oikealle vain ne jotka oikeasti kiinnostaa ja ne jotka teoriassa voisivat kiinnostaa kunnon profiililla. Jälkimmäisistä suurin osa toki karsiutuisi, jos kertoisivat jo profiilissa itsestään ja millaista hakevat, vaan kun ei voi etukäteen tietää ja tykkään sitten varmuudeksi, koska en halua missata potentiaalista kumppania. Muunlaiset mätsit ovat täysin turhia, joten ihmetyttää miksi niitä monet keräilevät.

Vierailija
118/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä swaippaan selvästi vaatimattomimman näköiset oikealle ja itseäni kiinnostavat vasemmalle, koska vaatimattomien algoritmissaan saatan näkyäkin. Tämä on ollut erittäin toimiva taktiikka.

Vierailija
119/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi osa naisiksi rekisteröityneistä käyttäjistä on miesten tekemiä valeprofiileja, osa taas sovelluksen täkyjä (Tinder on ollut tästä oikeudessakin Yhdysvalloissa). Osa on maksullisia, osa lesboja. Homomiehiä on enemmän Grindrissä, joten se ei tasapainota tilannetta. 

Oikeasti miestä etsiviä heteronaisia on lopulta hyvin pieni prosentti, ei heistä riitä millään kaikille mieskäyttäjille. 

Kannattaisiko vetää johtopäätökset ja deittailla tosielämässä?

Vierailija
120/206 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen miten monen laittaa oikealla vaikuttaa paljon myös vastakkaisen puolen toimintatapa. Siis jos tuntuu siltä että saa joka kerta mätsin kun laittaa oikella, alkaa katsomaan tarkemmin kenet laittaa oikealla. Jos taas alkaa tuntua siltä että ei saa juuri koskaan mätsiä eikä ole kenenkään kanssa mitään keskustelua menossa, alkaa laittamaan enemmän oikealle että löytyisi edes joku johon tutustua.

Naisilla on usein niin että saa aina tai usein mätsin, joten alkaa valikoivaksi. Miehillä käy usein niin että ei saa mätsiä, joten alkaa laittamaan enemmän oikealle. Mutta riippuu tietysti miehestä/naisesta. Kyllä mallin näköinen tai julkkismies tai muuten vain huippuhyvän profiilin tehnyt mies saa aika usein mätsin ja luulen että he eivät laita kaikkia oikealle.

Näinhän se tahtoo mennä. Lisäksi välillä on pakko tykätä sellaisistakin naisista jotka ei lähtökohtai

Ei ole pakko, vaan voi laittaa sovelluksen pois ja lähteä vaikka kirjastoon. Hyvänen aika.