Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien viisikymppinen on ollut mummo?

Vierailija
09.04.2024 |

Luin kahvipaussilla lehteä ja viisikymppisestä tehty juttu oli otsikoitu noin. Se oli kai huumoria, mutta ei naurattanut. Täälläkin alle nelikymppiset naiset vastailevat pokkana rupsahtamiaeen liittyviin ketjuihin.

Mistä tässä ilmiössä oikein on kyse? Viisikymppisten lapset ovat vielä alaikäisiä, jos lapsia on monta tai lapset on tehty vähän vanhempina niin kuin nykyisin on tapana. Viisikymppisellä ei ole edes menopaussia vielä.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka olisin tullut isoäidiksi jo 40-vuotiaana, niin tittelini on ilman muuta mummu. Ei mummi, ei mummo, eikä mikään väkisin nuorennettu mimmi, vaan MUMMU.

Vierailija
2/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kohta kolmikymppinen tytär ja jäätävät vaihdevuodet.

N50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Moni 50v kokee itsensä nuoreksi ja vanhempikin.

Vierailija
4/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tarkoittaa isoäitiä eli henkilöä, jolla on lapsenlapsia. Joistakin tulee mummoja jo alle nelikymppisinäkin.

Vierailija
5/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no voihan viisikymppinen olla kirjaimellisesti mummo eli isoäiti myös. Mutta kieltämättä itse kun olen lapseton niin on vaikea kuvitella itseään jotenkin "mummoikäisenä", tai muitakaan mun ikäisiä. En käyttäisi sitä sanaa muuta kuin jos on tarkoitus viitata siihen, että oikeasti on lapsenlapsia jo.

Vierailija
6/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihdevuodet kyllä monellakin on jo 50-vuotiaana. Ei se tietenkään naista mummoksi tee.

Vierailija
7/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan kohta kolmikymppinen tytär ja jäätävät vaihdevuodet.

N50

Nimitätkö itseäsi mummoksi? Ja nimittävätkö muut? Onko mummolla työpaikka vai oletko eläkkeellä.

Minä nimitän mummoiksi eläkeläisiä.

Vierailija
8/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle viiskymppinen voi hyvinkin olla mummo.

Vierailija
9/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ajattelee sitä alapään kautta, että vaihdevuodet ohittanut ei enää kykene yhdyntään. 

Vierailija
10/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo tarkoittaa isoäitiä eli henkilöä, jolla on lapsenlapsia. Joistakin tulee mummoja jo alle nelikymppisinäkin.

Jos susta tehtäisiin juttu lehteen niin sopisiko otsikoksi mummo xxxx. Jutun aihe ei liittynyt mitenkään isoäitiyteen.

Vierailija
11/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin isoäidiksi 43-vuotiaana ja ylpeydellä otin mummonimen käyttöön. Kukaan ei tosin uskonut, että olin mummo. Se oli todella hauskaa! 

Ketään ei pidä turhanpäiten mummotella, se on moukkamaista käytöstä! 

Vierailija
12/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesta tulee mummo, kun hän saa ensimmäisen lapsenlapsen. Iästä riippumatta. Anoppini oli mummo jo 45-vuotiaana. Tai siis mummu, sillä nimellä hän halusi itseään kutsuttavan.

Vierailija
13/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajattelee sitä alapään kautta, että vaihdevuodet ohittanut ei enää kykene yhdyntään. 

Silloinhan vasta paremmin pystyy kun puolukkapäivät ei estä ja ei tarvitse raskaaksi tuloa jännittää eikä vauvaa yrittää. Silloin sitä tehdään vaan nautinnosta. Ja kokemuksella. 

Vierailija
14/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisessa ei saisi ikääntyminen näkyä suunnilleen yhtään, mummoksi itsensä nimittely on oire tästä ja yritystä ottaa tilannetta haltuun huumorin kautta, ehkä. 

Vierailija
15/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olen 50v, mun vanhin lapsi on 27v. Että aivan hyvin saatan sitten olla mummo. Ja kyllä, sitten mua saa kutsua mummoksi, koska olen mummo. Isoäiti = äidinäiti = mormor = mummo.

Vierailija
16/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisenä, 18-vuotiaana, kun saa lapsen ja tuo lapsi tekee saman, olet mummo 36-vuotiaana.

On paljon tuota nuorempiakin mummoja.

50-vuotias urheilullinen mimma on upea ja nuori.

Vierailija
17/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vaikka olisin tullut isoäidiksi jo 40-vuotiaana, niin tittelini on ilman muuta mummu. Ei mummi, ei mummo, eikä mikään väkisin nuorennettu mimmi, vaan MUMMU.

Ja vain sille lapsenlapselle.

Vierailija
18/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

GMILF - siihen kai tuo viittaa, kun lehdissä kirjoitetaan mummoista.

Vierailija
19/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa mummoudessa on? Mitä pelkäät vanhuudessa?

Oon 44-vuotias ja vaihdevuodet päällä. Jos lapse tehtäis hyvässä hedelmällisyysiässä ja nuorena kun jaksaa, niin 50-vuotiaana olis jos lapsenlapsia. 

Eri juttu miten vanhaksi ihminen itsensä kokee ja miten jaksaa. Sekin vaihtelee. 

Vierailija
20/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain saattaa olla hyvin mummomainen habitus jo viisikymppisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän