Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien viisikymppinen on ollut mummo?

Vierailija
09.04.2024 |

Luin kahvipaussilla lehteä ja viisikymppisestä tehty juttu oli otsikoitu noin. Se oli kai huumoria, mutta ei naurattanut. Täälläkin alle nelikymppiset naiset vastailevat pokkana rupsahtamiaeen liittyviin ketjuihin.

Mistä tässä ilmiössä oikein on kyse? Viisikymppisten lapset ovat vielä alaikäisiä, jos lapsia on monta tai lapset on tehty vähän vanhempina niin kuin nykyisin on tapana. Viisikymppisellä ei ole edes menopaussia vielä.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminkin niin, että nykyään on harvinaisempaa synnyttäjien iän noustua, ja esim. nelikymppisiä ei saisi kutsua keski-ikäisiksi vaikka sitä todellakin ovat. Sata vuotta sitten viisikymppiset olivat jo vanhuksia, jopa 50 vuotta sitten. 

Vierailija
22/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 38 vuotiaana mummoksi tullut.... Ihan huippua. Åitinä ja mummona oleminen on ihan parasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan kohta kolmikymppinen tytär ja jäätävät vaihdevuodet.

N50

Nimitätkö itseäsi mummoksi? Ja nimittävätkö muut? Onko mummolla työpaikka vai oletko eläkkeellä.

Minä nimitän mummoiksi eläkeläisiä.

Mummo on isoäiti. Ja vain lastenlapset kutsuvat mummoksi, eikä tietenkään muut. Ihan samalla tavalla isoisä on ukki tai pappa. 

Minulla kerran oli työkaveri, joka oli mummo 37v. 

Vierailija
24/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveristani tuli mummo jo 34 vuotiaana.

Vierailija
25/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi olla jo alle 40-vuotias mummo.

Mummo on siis isoäiti.

Vierailija
26/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 50-vuotiaalla on lapsenlapsia, niin kyllähän silloin mummo on.

Vierailija
27/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton 60v. En ole mummo. Tunnen itseni korkeintaan 40-vuotiaaksi. En aio mummoutua ikinä. 

Vierailija
28/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina Partasesta tuli isoäiti 31-vuotiaana 

Suomessa on satoja alle nelikymppisiä isoäitejä. He joutuvat oikomaan väärinkäsityksiä, mutta myös tietävät, miten tukea nuorena äidiksi tulleita lapsiaan onhan moni nuori mummo ollut teiniäiti itsekin.

https://www.hs.fi/elama/art-2000002841564.html

Vierailija
29/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mummo koska mulla ei ole lapsia eikä tietenkään lastenlapsiakaan.

Vierailija
30/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesta tuli maailman nuorin isoäiti - ikää vain hieman yli 20 vuotta 

Rifca Stanescu on nainen Romaniasta. Hän on hiljattain päässyt lööppeihin, sillä hän on maailman nuorin isoäiti.

Stanescu synnytti oman lapsena Marian ollessaan vain 12-vuotias. Hän painotti tyttärelleen aina sitä, ettei hankkisi lasta yhtä nuorena kuin oma äitinsä.

Toisin kuitenkin kävi, sillä Rifcan lapsi Maria synnytti hiljattain lapsen ollessaan vain 11-vuotias, kirjoittaa LAD Bible [lähde].

Käytännössä tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että Rifcasta tuli maailman nuorin isoäiti ollessaan vain 23 vuotta vanha.

Rifca kertoo olevansa onnellinen isoäiti, mutta sanoo myös yhä, että olisi toivonut lapselleen hieman toisenlaista suunnittelua lapsen kanssa.

https://www.findance.com/uutiset/37037/naisesta-tuli-maailman-nuorin-is…

Vierailija
31/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti aloittajana ei ollut siinä ettenkö käsittäisi että isoäidiksi tuleminen on mahdollista nuorempankin, vaan tarkoitus oli keskustella aiheesta, että onko mummoksi nimittäminen ihan normaalia kun jutussa käsiteltiin ihan muita asioita kuin isoäitiyttä.

Minusta se on kertakaikkisen outoa ja uutta. Mummo sijoittaa start up yrityksiin, mummo perusti yrityksen, mummo suunnittelee kenkiä. Ei kai tällainen ihan normi kuitenkaan ole?

Vierailija
32/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisessa ei saisi ikääntyminen näkyä suunnilleen yhtään, mummoksi itsensä nimittely on oire tästä ja yritystä ottaa tilannetta haltuun huumorin kautta, ehkä. 

Ehkä jotain tuollaista, mutta sen nostaminen otsikkoon oli mielestäni erikoista.

Vierailija
33/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni saa nykyään lapsenlapsia vasta seitsemänkymppisenä kun ovat itse niitä hankkineet vasta 30-40 vuotiaina. 

Ehkä mummous on enemmän mielentila. En näkisi modernia uranaista mummona 50 vuotiaana.

Vierailija
34/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50- vuotias on mummo tai ikä ihminen saa olla nuorekas, mutta näin se on eikä se ole paha asia. Minusta keski ikäinen on 35 vuotias ja itse olen tämän ikäinen ja tuntuu, että on jo toinen jalka haudassa.

Vierailija
35/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tarkoittaa naista, jolla on lapsenlapsi(a). Nelikymppinenkin voi olla mummo, jos on saanut lapsen parikymppisenä, ja tämä tehnyt samoin.

Vierailija
36/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti siitä hetkestä kun lapsenlapsi on syntynyt.

Vierailija
37/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin mummi viiskymppisenä.

Vierailija
38/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti aloittajana ei ollut siinä ettenkö käsittäisi että isoäidiksi tuleminen on mahdollista nuorempankin, vaan tarkoitus oli keskustella aiheesta, että onko mummoksi nimittäminen ihan normaalia kun jutussa käsiteltiin ihan muita asioita kuin isoäitiyttä.

Minusta se on kertakaikkisen outoa ja uutta. Mummo sijoittaa start up yrityksiin, mummo perusti yrityksen, mummo suunnittelee kenkiä. Ei kai tällainen ihan normi kuitenkaan ole?

No on minustakin outoa. Kirjoitetaanko miehistä samalla? En ole ainakaan huomannut.

Vierailija
39/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti sitten on mummo, kun on SAANUT lapsenlapsen.

Vierailija
40/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummostani tuli mummo 42-vuotiaana, äidistäni 48-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä