Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien viisikymppinen on ollut mummo?

Vierailija
09.04.2024 |

Luin kahvipaussilla lehteä ja viisikymppisestä tehty juttu oli otsikoitu noin. Se oli kai huumoria, mutta ei naurattanut. Täälläkin alle nelikymppiset naiset vastailevat pokkana rupsahtamiaeen liittyviin ketjuihin.

Mistä tässä ilmiössä oikein on kyse? Viisikymppisten lapset ovat vielä alaikäisiä, jos lapsia on monta tai lapset on tehty vähän vanhempina niin kuin nykyisin on tapana. Viisikymppisellä ei ole edes menopaussia vielä.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut mummu jo 48 vuotiaasta asti. 

Vierailija
82/92 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitistä tuli mummo 52-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta huomattavasti vanhemmassa ikäluokassa ei kaikki hyväksy sitä, että kutsutaan vanhukseksi.

Vierailija
84/92 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äitistäni tuli mummo jo 40 veenä. Näin 90 luvulla.

Ja oli kyllä ihan mielissään asiasta.

Vierailija
85/92 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saakka kun some-sukupolvi pääsi vallan kahvaan. Pinnallisuus ja typeryys on valttia nykymaailmassa. Ja ikärasismi on myös sallittua. Vaikkei muu rasismi olisikaan. . 

Vierailija
86/92 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini oli mummo viisikymppisenä. Hän oli minun syntyessä alle 20v ja ehti mummoksi siinä iässä. Nuorin tuntemani mummo oli 36-vuotias ensimmäisen lapsenlapsen syntyessä ja isomummo alle 60-vuotiaana. Silti monella 70-vuotiaalla ei ole vielä lapsenlapsia. Ovatko he silti mummoja?

Mummo on synonyymi isoäidille, ei niinkään ikääntymiselle.

87/92 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei tuu ikinä mummoa 😄

Vierailija
88/92 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oon mummo niin entäs mun äiti 80 v. sitten?  Sen ikäiset kutsuu mua vieläkin tytöksi. 

N51

Vierailija
89/92 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, että 50 v sanottaisiin mummoksi. Silloinhan kuukautiset tulevat vielä normaalisti, ei ole harmaita hiuksia eikä ole ryppyjä jne. Ehkä 70 on mummo. 

Vierailija
90/92 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitetaan rummo. Ruma mummo.

Vierailija
91/92 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä lähtien kun on synnyttänyt lapsen joka myös synnyttänyt. Synnyttäneet naiset vanhenevat nopeasti niin mieleltään kuin vartaloltaankin.

jaa. kyllä minun mielestä lapseton, ikääntymistä kammoava ja nuorekasta esittävä ikäneito on aika pateettinen. 

Vierailija
92/92 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi nykyään voi ukkikin olla mummo, ja myös toisinpäin. Ihan miltä tuntuu ja mummo olla kissakin jos haluaa tai hevonen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan