Puheluihin vastaamattomat ystävät
Minulla on muutama ystävä, jotka eivät nykyään koskaan vastaa puheluihin. He eivät myöskään soita takaisin, tai laita viestiä perään.
Vastaavat kuitenkin viestitse laitettuihin yhteydenottoihin. Yksi pitkäaikainen ystäväni saattaa jopa heti soittoyritykseni jälkeen kirjoitella muina naisina yhteisen harrastusporukkamme Whatsupp-ryhmässä muita asioita. Koen tulevani mitätöidyksi ja ohitetuksi tällaisella käytöksellä.
Nämä ystävät ovat neljääkymppiä käyviä naisia, joiden kanssa olen ollut aiemmin hyvin läheinen. Viesteissä käydään kuitenkin läpi ihan syvällisiä ja henkilökohtaisia asioita, joten en koe että suoranaisesti olisimme hurjasti erkaantuneitakaan.
Puheluihin vastaamattomuus on yleistynyt koronan myötä. Itse en halua/jaksa aina vaan viestitellä, vaan mielelläni puhuisin kuulumisia puhelimessa, jos tapaamisten välillä on pitkiä aikoja ja töissä joutuu koko päivän laittamaan ja lukemaan viestejä Teamsissa jne. Vakavista asioista tuntuu jotenkin lattealta chattailla, ja yhteys tuntuu pinnallisemmalta. Lisäksi tapaamisten sopiminen viestitse voi olla todella ärsyttävää.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vastaa puheluihin, niin kannattaa jättää sellaiselle soittamatta.
Hän ei halua ystävyyttäsi.
Samaan johtopäätökseen olen tullut. Ei ole tarpeeksi kiinnostunut. En soita enää.
Joudun välillä skippaamaan erään ystäväni soittoyritykset ihan sen takia, että en aina jaksa kuunnella hänen valitustaan. Minun on pakko suojella itseäni.
Toisinaan soittelemme ihan iloisissakin merkeissä, mutta useimmiten soitot ovat raskaita.Osittain siksi, että hän itse järjestää itselleen vaikeuksia ja sitten valittaa, kun on ongelmissa.
On ihan välttämätöntä pitää etäisyyttä.
Tässä puhutaan nyt ystävistä, ei kavereista tai tuttavista. Minusta olisi hyvin loukkaavaa ettei ystäväni vastaisi puheluhini, mutta chattailisi samalla jossain WA-ryhmässä.
Itselläni päättyi eräs ystävyyssuhde siihen, että asuttiin eri paikkakunnilla ja hän ei ehtinyt puhua puhelimessa. Silloin kun nähtiin, ystävän kumppani oli tilanteissa mukana. Ei tuntunut kovin luontevalta keskustella tämän kuullen itselleni herkistä aiheista.
Jos ihminen ei halua raivata kalenterista kerran kolmessa kuukaudessa tilaa sille, että ottaa handsfreen ja käy tunnin kävelyllä keskustelemassa ystävän kanssa, ei hän halua ystävyyttäkään.
On samanlaisia kokemuksia. Yksi tuttava, joka oli jossain vaiheessa myös ihan ystävä, ei koskaan vastannut puheluihin ja viestien katsomisessakin saattoi mennä päiviä. Sitten kun jossain vaiheessa huomasi viestini, niin alkoikin yhtäkkiä pommittaa kaikin mahdollisin tavoin siksi, että tarvitsi rahaa. Että tämmöinen tapaus.
Suurin osa ihmisistä on moukkia, joten...
Mikä h#lvetin Whatsupp?!? 😂😂😂 ja kuka v#jukki nostelee vanhoja?
Jos ei edes vastaa puheluihin ja viesteihin niin antaa olla. Ei kannata tuhlata aikaa ihmisiin, jotka tuhlaavat aikaasi.
Jos ei vastaa puheluihin, niin kannattaa jättää sellaiselle soittamatta.
Hän ei halua ystävyyttäsi.