Miksi perinteiset perhearvot halutaan tuhota?
Miten se on keneltäkään pois, että on normaali perhe, johon kuuluu isä, äiti ja näiden kummankin biologisia lapsia? Osaako joku selittää? Onhan se tutkitusti kaikille osapuolille paras mahdollinen tilanne, että perhe on perinteinen ja mieluummin vielä konservatiivinen.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteisiä perheitä ei olla kadottamassa minnekään.
On hyvä, että lapsella on kaksi rakastavaa vanhempaa, ei kai sillä väliä ovatko samaa sukupuolta, eri perheitä tms.
Konservatiivisuus on ihmiskunnan jarru ja ongelma.
On sillä väliä, että rakastavina vanhempina on nimen omaan mies ja nainen. Muissa tapauksissa lapsen maailmankuva saattaa vääristyä ja joutua esim. kiusatuksi. Ja sama tietysti, että perhe pysyy koossa, eikä lapset esim. joudu jatkuvasti tutustumaan uuteen isäpuoleen.
Konseravitiivisissa yhteiskunnissa asiat ovat aina paremmin, kuin liberaaleissa. Liberaalit ihmiset aiheuttavat sekasortoa.
Konservatiiviset yhteiskunnat kuten Venäjä, Syyria, Afganistan tai Uganda? Paratiiseja verrattuna liberaaleihin Pohjoismaihin.
Hauska, että mainitset Syyrian ja Afganistanin, jotka on nimenomaan tässä nykyisessä kurjuudessaan, kun sinne koettiin tarvetta viedä demokratiaa ja liberaaleja arvoja, ohjus kerrallaan tietenkin.
Ettekö oikeasti keksi parempaa argumenttia kuin kuitata miestenne naisvihaa ja tappointia sillä että sitä kritisoivaa käsketään ottaa lääkkeet? Mies saa rauhassa tappaa, syy on uhrin ja miestä kritisoivat ovat sairaita.
Sehän ei ole sairasta tappaa ja perään huoritella ja kiusata uhria? Te heterot olette ihan käsittämättömän väkivaltaisia, ääriajattelevia fa*isteja. Sekopäinen, väkivaltaisen maskuliinisuutenne ihailu tappaa.
Ja voisitteko kertoa miksi valitsette sukunimen sen suhteen mukaan jossa mies kannattaa tappamistanne? Mikä järki on kantaa sen vaarallisimman miehen nimeä jolle ette ole sukua?
Sitä pitäisi kysyä biologiselta isältä joka teki arvaamattomalla käytöksellään perheen elämästä toimimatonta. Uhkaili muita mutta lopulta teki vain itsemurhan.
Mietin tämän sijaan sitä, että miksi se on joillekin (viestien perusteella myös ap:lle) niin iso ongelma, jos vaikka naispari tai miespari perustaa perheen? Kiusaaminen ei ole mielestäni peruste tälle - ennemminkin luulen, että lapset ovat pääosin hyväksyviä tämmöisissä asioissa, ellei sitten vanhemmat opeta että esim. homot ovat jotenkin epänormaaleja.
Lapselle riittää että vanhemmat rakastaa, eikä sukupuolella ole lapsen hyvinvoinnin kannalta tai muutenkaan minkään valtakunnan merkitystä. Kukaan ei tietääkseni ole koittanut romuttaa perinteisiä perhearvoja. On vain tuotu esille, että muutkin perhemallit on yhtä ok.
Jokainen saa elää kuten haluaa niin kauan kuin se ei satuta ketään toista, ja tämä luekutuu juuri niihin aiheisiin joissa kellään ei oo sananvaltaa siihen miten muut tekee. Saa perustaa perheen ns. perinteisesti tai jollain muulla tavalla, tai olla vaikka perustamatta kokonaan. Ei mikään oo oikea tai väärä tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tämän sijaan sitä, että miksi se on joillekin (viestien perusteella myös ap:lle) niin iso ongelma, jos vaikka naispari tai miespari perustaa perheen? Kiusaaminen ei ole mielestäni peruste tälle - ennemminkin luulen, että lapset ovat pääosin hyväksyviä tämmöisissä asioissa, ellei sitten vanhemmat opeta että esim. homot ovat jotenkin epänormaaleja.
Lapselle riittää että vanhemmat rakastaa, eikä sukupuolella ole lapsen hyvinvoinnin kannalta tai muutenkaan minkään valtakunnan merkitystä. Kukaan ei tietääkseni ole koittanut romuttaa perinteisiä perhearvoja. On vain tuotu esille, että muutkin perhemallit on yhtä ok.
Jokainen saa elää kuten haluaa niin kauan kuin se ei satuta ketään toista, ja tämä luekutuu juuri niihin aiheisiin joissa kellään ei oo sananvaltaa siihen miten muut tekee. Saa perustaa perheen ns. perinteisesti tai jollain muulla tavalla, tai olla vaikka perustamatta kokonaan. Ei mikään oo oikea tai väärä ta
Kunhan ei syyllisty väkivaltaan missään muodossa oli perhemalli mikä tahansa. Väkivalta on halveksuttavan ihmisen keino.
"Kunhan ei syyllisty väkivaltaan missään muodossa oli perhemalli mikä tahansa. Väkivalta on halveksuttavan ihmisen keino."
Ikävä kyllä, samaa sukupuolta olevilla pareilla lähisuhdeväkivalta on paljon yleisempää kuin heteropareilla.
"Lapselle riittää että vanhemmat rakastaa, eikä sukupuolella ole lapsen hyvinvoinnin kannalta tai muutenkaan minkään valtakunnan merkitystä. Kukaan ei tietääkseni ole koittanut romuttaa perinteisiä perhearvoja. On vain tuotu esille, että muutkin perhemallit on yhtä ok."
En puhuisi lasten suulla asioista, joista he tuskin voivat aina sanoa totuutta. Kaikki tuo mitä kirjoitit, on vain sinun oma kuvitelmasi asioista, ei lasten oikea käsitys.
Vierailija kirjoitti:
"Lapselle riittää että vanhemmat rakastaa, eikä sukupuolella ole lapsen hyvinvoinnin kannalta tai muutenkaan minkään valtakunnan merkitystä. Kukaan ei tietääkseni ole koittanut romuttaa perinteisiä perhearvoja. On vain tuotu esille, että muutkin perhemallit on yhtä ok."
En puhuisi lasten suulla asioista, joista he tuskin voivat aina sanoa totuutta. Kaikki tuo mitä kirjoitit, on vain sinun oma kuvitelmasi asioista, ei lasten oikea käsitys.
Nyt kun sanoit, niin huomaan että olin muotoillut tuon huonosti. Tarkoitin siis sitä että näkemykseni on tällainen, mutta en väitä tän olevan absoluuttinen totuus.
Olen aloittaja ja kuten arvasin, tänne kerrotaan negatiivisia esimerkkejä omista tai muiden epänormaaleista perheolosuhteista. Perinteinen perhe ja perhearvot ovat myös sitä, että kaikki saavat osakseen paljon rakkautta, huolenpitoa ja perheessä vallitsee harmonia. Kyllä te varmasti tiedätte sellaisia perheitä, jos oikein pinnistelette.
Vierailija kirjoitti:
Minä varmana voin puhua, kun ole itse sellaisen lapsuuden elänyt?
Vanhemman tai vanhempien sukupuolella itsessään ei merkitystä sille vanhemmuudelle. Kaikki riippuu siitä millaiset valmiudet sillä vanhemmalla on ja miten tämä vanhempi toteuttaa sitä vanhemmuuttaan.
Myöskään biologisella vanhemmuudella ei itsessään ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
"Lisää valheita täysin tuulesta tempaistua sontaa. : D
Miten sä kestät olla olemassa ittes kans?"
Tyypillinen sateenkaarihörhö.
Okei, jos se tekee musta sateenkaarihörhön et mä en purematta niele ihan mitä tahansa pöyristyttäviä valheita niin olkoot, mä alan kannattaan ho mostelua ihan vaan sun kiusaks stnan aasi.
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittaja ja kuten arvasin, tänne kerrotaan negatiivisia esimerkkejä omista tai muiden epänormaaleista perheolosuhteista. Perinteinen perhe ja perhearvot ovat myös sitä, että kaikki saavat osakseen paljon rakkautta, huolenpitoa ja perheessä vallitsee harmonia. Kyllä te varmasti tiedätte sellaisia perheitä, jos oikein pinnistelette.
Meidän lapsuudenperhe oli tuollainen, kaikki sai osakseen paljon rakkautta ja huolenpitoa ja perheessä vallitsi harmonia. Tosin kumpikaan vanhemmista ei ollut biologinen vanhempani, isä kyllä on vanhempien sisarusten biologinen isä, mutta ei minun.
"Minä varmana voin puhua, kun ole itse sellaisen lapsuuden elänyt?
Vanhemman tai vanhempien sukupuolella itsessään ei merkitystä sille vanhemmuudelle. Kaikki riippuu siitä millaiset valmiudet sillä vanhemmalla on ja miten tämä vanhempi toteuttaa sitä vanhemmuuttaan.
Myöskään biologisella vanhemmuudella ei itsessään ole merkitystä".
Sinäkin ikävä kyllä tuputat sellaista perhemallia, josta aloituksessa EI ole kyse.
Perinteinen perhe on sellainen, jossa on isä, äiti ja näiden yhteisiä lapsia. He kasvattavat lapsista fiksuja kuten itsekin ovat. Aikanaan lapset löytävät vastakkaista sukupuolta olevat kumppanit, perustavat perheen ja kasvattavat omista lapsistaan taas yhtä fiksuja, kuin heidätkin kasvatettiin. Elämän normaali kiertokulku siis jatkuu ja jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä juuri. He väistelevät keinolla millä hyvänsä asian kohtaamista.
"Okei, jos se tekee musta sateenkaarihörhön et mä en purematta niele ihan mitä tahansa pöyristyttäviä valheita niin olkoot, mä alan kannattaan ho mostelua ihan vaan sun kiusaks stnan aasi."
Sinuna en pois sulkisi myöskään aasistelua, koska se tutkimus tosiaan on tehty, mutta julkaisu piti vetää pois julkisuudesta juuri sinun kaltaisten raivoajien takia.
Vierailija kirjoitti:
"Minä varmana voin puhua, kun ole itse sellaisen lapsuuden elänyt?
Myöskään biologisella vanhemmuudella ei itsessään ole merkitystä".
Sinäkin ikävä kyllä tuputat sellaista perhemallia, josta aloituksessa EI ole kyse.
Perinteinen perhe on sellainen, jossa on isä, äiti ja näiden yhteisiä lapsia. He kasvattavat lapsista fiksuja kuten itsekin ovat. Aikanaan lapset löytävät vastakkaista sukupuolta olevat kumppanit, perustavat perheen ja kasvattavat omista lapsistaan taas yhtä fiksuja, kuin heidätkin kasvatettiin. Elämän normaali kiertokulku siis jatkuu ja jatkuu.
Eihän se että perheeseen kuuluu äiti, isä ja yhteiset biologiset lapset takaa sen perheen kannalta yhtään mitään.
"Meidän lapsuudenperhe oli tuollainen, kaikki sai osakseen paljon rakkautta ja huolenpitoa ja perheessä vallitsi harmonia. Tosin kumpikaan vanhemmista ei ollut biologinen vanhempani, isä kyllä on vanhempien sisarusten biologinen isä, mutta ei minun."
Sinäpä olet nähnyt esimerkkitapauksen omasta elämästä, mihin konservatiiviset ihmiset pyrkivät. Heillä on aitoa empatiaa paljon sydämessään.
Jos perheesi olisi ollut kuin eräällä on tainnut olla, olisit voinut lapsesta saakka joutua kuuntelemaan tällaista:
"mä alan kannattaan ho mostelua ihan vaan sun kiusaks stnan aasi."
Olisi varmaan vetänyt pataan sinuakin.
"Eihän se että perheeseen kuuluu äiti, isä ja yhteiset biologiset lapset takaa sen perheen kannalta yhtään mitään."
Ei tietystikään takaa, mutta ei silloin ole perinteinen konservatiivinen perhe kyseessä, vaan jollain tavalla viallinen.
Suomalaiset perhearvot selviää Murheellisten laulujen maasta erittäin konkreettisesti.
Syyttömänä syntymään sattui hän
tähän maahan pohjoiseen ja kylmään,
jossa jo esi-isät juovuksissa tottakai
hakkasivat vaimot, lapset jos ne kiinni sai.
Perinteisen miehen kohtalon
halus' välttää poika tuo
En koskaan osta kirvestä,
enkä koskaan viinaa juo
muuten juon talon...