Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nuoret miehet ovat kokeneet, että heille ei olekaan luvassa sitä tulevaisuutta, joka heille on luvattu tai joka heille miehinä kuuluisi"

Vierailija
08.04.2024 |

'Koetaan, että oma status heikkenee. Mielipaha on kanavoitunut siihen, että syytetään naisia, vähemmistöjä ja maa han muuttajia."

Näinkö on?

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010294523.html

Kommentit (4425)

Vierailija
4421/4425 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä että mulle ei nuorena luvattu tulevaisuutta joka mulle kuuluu, niin ei tarvitse olla katkera.

Vierailija
4422/4425 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on luvattu mielisairaus, asunnottomuus, alkoholismi, työttömyys, varhainen kuolema. Ja sen he myös saavat. Jos sota tulee, niin se on mies joka kuolee suolet sylissä juoksuhaudan pohjalle. Keitä nämä ovat joilla on suuret odotuksen miehen elämästä? En minä niitä tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4423/4425 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS kirjoittaa oman agendan mukaisia anekdootteja.

Vierailija
4424/4425 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ne siirry mihinkään yksityiselle, vaan yhteisöille, missä ne tehdään ilmaiseksi. Eli töinä lakkaavat olemasta. Lapset, sairaat ja vanhukset hoidetaan kotona. "

Jos hoivatyö olisi vain turhaa puuhastelua niin eivät sitä tarvitsisi kenenkään tehdä edes ilmaiseksi. Et siis oikeasti argumentoi hoivatyön turhuutta vaan sitä että siitä ei tarvitsisi vain maksaa kenellekään. Eli osa ihmisistä pitäisi ajaa ilmaisiksi hoivaorjiksi.

Vierailija
4425/4425 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän voi olla kenellekään yllätys, että naisasialiike saa miehet voimaan pahoin. Ne jotka on lässyttänyt feminismin "tasa-arvosta" vois jo viimein avata silmät ja miettiä, mitä on tapahtumassa.

Pitäisikö miehillä edelleen olla lakiin kirjattuja etuja sukupuolensa vuoksi? Paluu 60-70-luvulle?

Joo, kuten vapautus armeijasta, oikeus leskeneläkkeeseen ja mitä kaikkia niitä miesten erioikeuksia silloin muinoin olikaan.

Leskeneläke ei ole liittynyt sukupuoleen. 

Kyllä se pitkään oli vain naisille ja lapsille. Taisi olla vasta 90-luvulla kun laajennettiin koskemaan myös miespuolisia leskiä.

Aitiysraha kuuluu edelleen vain biologisesti naisille

"Äitiysraha on äidille maksettava etuus ennen ja jälkeen vauvan syntymän olevan äitiysvapaan ajalta. Suomessa äitiysraha lakkautettiin elokuussa 2022 perhevapaauudistuksen myötä, kun vanhempainvapaat muutettiin sukupuolineutraaleiksi.[1]"

Ja nimenomaan synnyttäneille tarkoitetun etuuden sukupuolisidonnaisuudesta itkeminen on vähän sama kuin jos esim. minä alkaisin porata siitä, että erektiolääkkeet korvataan vain niille, joilla on erektiohäiriö ja sellaiseen vaadittavat ruumiinosat.