Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nuoret miehet ovat kokeneet, että heille ei olekaan luvassa sitä tulevaisuutta, joka heille on luvattu tai joka heille miehinä kuuluisi"

Vierailija
08.04.2024 |

'Koetaan, että oma status heikkenee. Mielipaha on kanavoitunut siihen, että syytetään naisia, vähemmistöjä ja maa han muuttajia."

Näinkö on?

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010294523.html

Kommentit (4417)

Vierailija
4261/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah nainen teen elävän ihmisen sun sisälle🤤

T.M28

Vierailija
4262/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt selität hyvin tarkkaan, miksi minun yrityspuolen miehenä pitäää luoda talouskasvua juuri Suomeen, jonkin muun maan sijaan?"

Ei siitä ole ollut kysymys mitä sinä teet vaan kysyin että miksi ne kaikki mielestäsi ylivertaiset miehet jotka tänäänkin Suomessa yksityisellä puolella työskentelevät eivät ole ylivertaisuudestaan huolimatta saaneet sitä talouskavua aikaan?

Osaatko antaa jonkun muunkin syyn kuin "mutku naiset"?

En koska suhun ei toimi edes rautalanka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4263/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se julkinen sektori, kun vaan päättää, että saatavia on tänään näin ja näin paljon ja nämä maksavat."

Jos puhut veroista ja vastaavista niin kyllä. Julkisen sektorin palkat kyllä taas päätetään ihan työnantajan ja työntekijöiden keskeisissä neuvotteluissa kuten kaikilla muillakin. Ja kyllä siinä työnantaja pyrkii maksamaan mahdollisimman vähän ihan kuten yksityiselläkin puolella. Ja maksaa muuten keskimäärin pienempiä palkkoja kuin yksityisellä puolella.

Ja niillä julkisen puolen palkoilla  ostetaan niitä yksityisen puolen tuotteita ja palveluita. Yityisellä yrityksellä on hyviä urakoita myös julkiselta puolelta,

Ja tässä yksi sosialisti väittää, että raha jotenkin lisääntyy, kun sen antaa sosialistille ja sosialisti antaa sen takaisin.

Vierailija
4264/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Villi veikkaus että keskittyvät valittamisen sijaan työntekoon, koska sairaalat ovat yksityisiä ja valittajat saa kenkää."

En kaivannut villejä veikkauksia vaan ihan faktoja. Esim. yksityisellä puolella lääkärit tekevät Suomessa usein lyhempää työviikkoa koska suuremmat palkat mahdolistavat hyvä tulotason piemmilläkin tunneilla.

Lääkärit tekevät lyhyempää työviikkoa, koska pidempi ei kannata. Syy siihen löytyy julkisesta sektorista itsestään.

Vierailija
4265/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt selität hyvin tarkkaan, miksi minun yrityspuolen miehenä pitäää luoda talouskasvua juuri Suomeen, jonkin muun maan sijaan?"

Ei siitä ole ollut kysymys mitä sinä teet vaan kysyin että miksi ne kaikki mielestäsi ylivertaiset miehet jotka tänäänkin Suomessa yksityisellä puolella työskentelevät eivät ole ylivertaisuudestaan huolimatta saaneet sitä talouskavua aikaan?

En koska suhun ei toimi edes rautalanka.

Talousnobelisti Bengt Holmström totesi, että Suomen yrityssektori on ylikoulutettu, mutta alisuoriutuva. Yrittäjämieheni, joka on taustaltaan maahanmuuttaja, on suorastaan kauhuissaan suomalaisen pk-yritysten lyhytnäköisyydestä ja moraalittomuudesta. Pieniä yrityksiä kohdellaan lypsylehminä, mahdollisuutena nopeaan rikastumiseen, ja exit tehdään heti kun mahdollista. Saksassa pienyrityksiä vaalitaan, ja niistä tulee sukupolvesta toiseen kestäviä perheyrityksiä. Joten kyllä myös yrityssektorilla on peiliin katsottavaa. 

Vierailija
4266/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin on tapahtunut. Itse olen joutunut vaihtamaan firmaa kun olen huomannut, että manageri paikkoja annetaan naisille ilman mitää kunnon taustaa. Lisäksi näillä naisihmisillä ei ole minkäänlaista kovempaa historiaa tukemassa. Eli kyllä tässä on helpolla päästetty naisia. 

Vierailija
4267/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on väärin jos naiselle puetaan piikkarit jalkaan ja kannetaan viivalle ja sallitaan vielä varaslähtö.

Vierailija kirjoitti:

Se on jotenkin surullisen huvittavaa, että nämä samat miesasiamiehet, jotka huutavat yhtenään sitä kuinka ylivoimaisia (valkoiset)miehet ovat, ovat samalla heitä joille tasa-arvo on suurin ongelma. Eli he samaan aikaan vakuuttavat miesten ylivoimaisuutta ja sitten uhriutuvat siitä, jos muut ryhmät saavat startin samalta viivalta.

Heidän logiikkaansa mukaan miehet ovat siis ylivoimaisia, vain silloin kun muille ei anneta samoja mahdollisuuksia.

Vierailija
4268/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä nyt. Naisten työttömyys on lisääntynyt todella paljon enemmän kuin miesten. Naiset saavat edelleenkin samoista tehtävistä huonompaa palkkaa. 

Naiset jää 95% lasten kanssa. Miehet tapaa kun huvittaa, naiset tekee edelleen kotitöitä ja lasten hoitoa todella paljon enemmän. Että miehille kuuluu rahaa, statusta ja huomiota ilman vastuunottoa ja kovaa työtä?

Mies on yleisemmin itsekeskeisempi ja muita syyttävä sukupuoli. Nainen on luonnostaan empaattisempi. Miehet vois todellakin opetella tunnetaitoja ja itsereflektiota. Näitä ei löydy sinkkumiehistä, siksi olen pysynyt vuosikausia sinkkuna.

Vttu mitä pskaa!

Naiset saavat pienempää palkkaa, koska ne ylityöt ei maistu, ei jakseta venyä, 2kg pajavasara on liian painava ja eurolavaa ei jaksa yksin nostaa. Nainen on duunarinhommissa vammainen ja valkokaulushommissa asennevammainen.

Naiset jää lasten kanssa kotiin, koska ei ole järkeä haaveilla valtavasta urakehityksestä sairaanhoitajana tai prisman kassalla samalla, kun insinöörimies tuhoaa uransa isyysvapaalla. Ja tämähän johtuu puhtaasti siitä, ettei äly ja kiinnostus riittänyt opiskella oikeasti vaikeita asioita.

Nainen on hyvin tunneälykäs, mitä tulee sen omiin tunteisiinsa (eli käytännössä osaa perustella itselleen tunteilla, mitä se nyt haluaa), mutta heti kun pitää objektiivisesti verrata omaa heikkoa suoritusta ja kiukuttelua tms. tunneperäistä huonoa käytöstä se tunneäly katoaa kuin tuhka tuuleen.

Vierailija
4269/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tässä lauseessa väärin. Joku hurahtunut 2000-luvulla syntynyt sen kirjoittanut: Nuoret miehet ovat kokeneet, että heille ei olekaan luvassa sitä tulevaisuutta, joka heille on luvattu tai joka heille miehinä kuuluisi".

Mitä helvettiä ... ovat kokeneet, heille ei luvassa luvattua... heille kuuluisi. Jokainen on oman onnensa seppä tässä maailmassa - toiset saa haluamansa helpommalla toiset vaikeamman kautta. Varmaan seuraavaksi halutaan, että valtio määrää jokaiselle nuorelle miehelle lakisääteisesti tyttöystävän. Sitten itketään kun se on liian laiha/liha/tumma/vaalea/puhelias/hiljainen/sossu/kommari/kokoomuslainen/hetero/homo...

Vierailija
4270/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka kuvittelevat täältä löytävänsä edes etäisesti asiallista argumentaatiota aiheesta: olette "hieman" värässä paikassa. Argumentaatio on tyyliin

"On vaikea olla valkoinen heteromies itkuketju xxxxxx"

"Pitäisikö palata takaisin 60-70 -luvulle jolloin kaikki miehet oli kuninkaita ja naiset jalkarättejä"

"Miesten vastoinkäymiset ovat ok, sillä ennen muinoin vuonna XYZ naisten koulutusmahdollisuuksiin suhtauduttiin väheksyvästi"

Joo, tiedän että kirjoitin sanan "väärässä" väärin tuossa ylempänä. Se kai vesittää kaiken muunkin mitä sanon?

Vierailija
4271/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten äänioikeus oli erittäin paha virhe ja se on tuhonnut tämän maan ajamalla sen sosialismiin.

Uusi-Seelannista alkoi siis sosialismi. 

Jos minun työkokemuksen mukaan miehet ovat edelleen se "valittu kansa". kaksi kertaa olen joutunut työpaikalta pois kun en ole ollut kiinnostutnut työpaikalla varatusta miehestä, joka ei ole osoittanut edes kiinnostusta. Toisessa suhteessa määräaikaisuuttani ei uusittu ja toinen on laiton irtisanominen.

Olin helvetin tyhmä kun kerroin työyhteisössä että olen kiinnostunut vain työkavereina/kavereina, sen jälkeen alkoi mitä ihmeellisemmät varoitukset. Yksi niistä oli sellainen että olin lomalla eikä minulla ollut edes työvelvoitetta ja sain varoituksen kun mennyt työpaikalle. 

Sen jälkeen kun palkkasin asianajajan, elämästäni tuli helvettiä ja on vieiläkin 5 vuoden jälkeen vaikka en ollut enää työpaikalla.

meidän naisien tulee siis olla myös ennutajia

Vierailija
4272/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talousnobelisti Bengt Holmström totesi, että Suomen yrityssektori on ylikoulutettu, mutta alisuoriutuva. Yrittäjämieheni, joka on taustaltaan maahanmuuttaja, on suorastaan kauhuissaan suomalaisen pk-yritysten lyhytnäköisyydestä ja moraalittomuudesta. Pieniä yrityksiä kohdellaan lypsylehminä, mahdollisuutena nopeaan rikastumiseen, ja exit tehdään heti kun mahdollista. Saksassa pienyrityksiä vaalitaan, ja niistä tulee sukupolvesta toiseen kestäviä perheyrityksiä. Joten kyllä myös yrityssektorilla on peiliin katsottavaa. 

Suomessa yrittäminen on valtava riski, koska henkilökohtaista konkurssia ei tunneta, joten se exit tehdään todellakin heti kun on mahdollista. Jotenkin kuvaavaa on, että suurin konkurssiin hakija on verottaja ja eläkekassat, eikä noiden kanssa kukaan tervejärkinen ala taistelemaan.

Siihen sukupolven yli kestävään yrittämiseen vaaditaan se "mittelstand", mutta kun me verotetaan se, niin köyhäksi, että sen yritysvarallisuus tuhoutuu joka ikisessä taantumassa/lamassa heti ensimmäiseen kupruun ja konkurssiin.

Syy tähän kurkistaa sieltä loputtoman nälkäiselta julkiselta sektorilta, jolle lisäraha maistuu aina ja joustoa ei löydy!

Vierailija
4273/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten äänioikeus oli erittäin paha virhe ja se on tuhonnut tämän maan ajamalla sen sosialismiin.

Uusi-Seelannista alkoi siis sosialismi. 

Jos minun työkokemuksen mukaan miehet ovat edelleen se "valittu kansa". kaksi kertaa olen joutunut työpaikalta pois kun en ole ollut kiinnostutnut työpaikalla varatusta miehestä, joka ei ole osoittanut edes kiinnostusta. Toisessa suhteessa määräaikaisuuttani ei uusittu ja toinen on laiton irtisanominen.

Olin helvetin tyhmä kun kerroin työyhteisössä että olen kiinnostunut vain työkavereina/kavereina, sen jälkeen alkoi mitä ihmeellisemmät varoitukset. Yksi niistä oli sellainen että olin lomalla eikä minulla ollut edes työvelvoitetta ja sain varoituksen kun mennyt työpaikalle. 

Sen jälkeen kun palkkasin asianajajan, elämästäni tuli helvettiä ja on vieiläkin 5 vuoden jälkeen vaikka en

Miesten kanssa tulee siis työpaikalla toimeen, kun antaa p****a ja myötäilee ja on aina samaa mieltä. Onko miehet todellakin näin tyhmiä?

Vierailija
4274/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin on tapahtunut. Itse olen joutunut vaihtamaan firmaa kun olen huomannut, että manageri paikkoja annetaan naisille ilman mitää kunnon taustaa. Lisäksi näillä naisihmisillä ei ole minkäänlaista kovempaa historiaa tukemassa. Eli kyllä tässä on helpolla päästetty naisia. 

Manageripaikkoja annetaan myös miehille ilman mitään kunnon taustaa ja osaamista ja usein heidän ihmisjohtamisensa sakkaa vielä pahemmin kuin naisten. Omaa etua ejtaan aina riippumatta onko se vaikkapa tiimin kannalta järkevää. Managereita on hyviä ja huonoja, niin miehissä kuin naisissa.

Vierailija
4275/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä nyt. Naisten työttömyys on lisääntynyt todella paljon enemmän kuin miesten. Naiset saavat edelleenkin samoista tehtävistä huonompaa palkkaa. 

Naiset jää 95% lasten kanssa. Miehet tapaa kun huvittaa, naiset tekee edelleen kotitöitä ja lasten hoitoa todella paljon enemmän. Että miehille kuuluu rahaa, statusta ja huomiota ilman vastuunottoa ja kovaa työtä?

Mies on yleisemmin itsekeskeisempi ja muita syyttävä sukupuoli. Nainen on luonnostaan empaattisempi. Miehet vois todellakin opetella tunnetaitoja ja itsereflektiota. Näitä ei löydy sinkkumiehistä, siksi olen pysynyt vuosikausia sinkkuna.

Vttu mitä pskaa!

Naiset saavat pienempää palkkaa, koska ne ylityöt ei maistu, ei jakseta venyä, 2kg pajavasara on liian painava ja eurolavaa ei jaksa yksin nostaa. Nainen on duunarinhommissa vammainen ja valkokaulushommissa asennevammainen.

Kyllä maistuu ylityöt. Eniten asennevammaisia on kuntien/valtion hallinnossa oli se sitten miehiä tai naisia. 

Miehillä on omat hyväveli verkostot ja sen mukaan naiset jaetaan hyviin ja huonoihin naisiin ja tarvittaessa naisia mustamaalataan vaikka tyhmiksi, vaikka olisi fiksu tai arvostelija ei edes tunne naista.

Vierailija
4276/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ensinnäkin oletko töissä kasvuyrityksessä? Tai kuka meistä edes on kasvuyrityksessä?

2. Toiseksi oletko sinä asemassa jossa tehtävässäsi kasvatat yrityksen tuottavuutta, vai tukitehtävissä?

-eri

Vierailija
4277/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen naisen kommentti

Vierailija
4278/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille on tosi vaikeaa hyväksyä että työtä hakiessa nainen tai muuttaja menee hänen edelleen! 

"talouden huonot ajat lietsovat naisvihamielisyyttä, muukalaiskammoa, äärioikeiston äänestämistä ja ajatusta yhteiskunnan nollasummapelistä eli sitä, että jos yksi saa jotakin, se on joltain toiselta pois.

Naisten oikeuksien vastaiset asenteet olivat voimakkaimpia miehillä, jotka pitävät julkisia instituutioita epäreiluina, asuvat työttömyyden nousun uhkaamilla alueilla ja kohtaavat kilpailua työpaikoista."

Ai, ja naisenko on muka helppo hyväksyä?

Vierailija
4279/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu mitä pskaa!

Naiset saavat pienempää palkkaa, koska ne ylityöt ei maistu, ei jakseta venyä. 

Tilastokeskuksen Ajankäyttötutkimuksen mukaan yli 40 prosenttia miehistä olisi valmis tekemään pidempää työpäivää, mikäli se näkyisi selvästi palkassa. Naisilla vastaava luku oli 16 prosenttia. Huomattavasti useammat naiset kuin miehet haaveilivat mahdollisuudesta tehdä vähemmän työtunteja, vaikka se merkitsisi matalampaa palkkaa. Uskon, että hyvin monessa tapauksessa nainen myös ihan vapaaehtoisesti on halukas jäämään lapsen kanssa kotiin miestä pidemmäksi aikaa. Mielestäni ei ole mitään vikaa siinä, että mies on perheen pääelättäjä, ja nainen kantaa päävastuun kodista ja lapsista. 

Vierailija
4280/4417 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta historian miehet on olleet etuoikeutettuja naisiin nähden. Enää eivät olekaan kuninkaita pelkästään sukupuolensa perusteella ja kokevat raivoa tämän takia...

Näin siis länsimaissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän