Mun salilla käy selvästi anorektikko jota tekee pahaa katsoa
Ei sillä että edes katson. Yleensä olen salilla huppu päässä ja aivan omissa oloissa, lisäksi treenaan lyhyen treenin enkä ehdi ikäänkuin ketään tuijottamaan mutta tää tapaus vaan pistää silmään koska olen itsekin työskennellyt nuorena kuntosalilla ja meillä oli kyllä ohjeistus puuttua siihen, jos salilla kävi joku jolla oli selvästi epäterve tapa rääkätä itseään meidän salilla. Tuntuu että maailma on kovasti muuttunut niiltä ajoilta, et tyyliin ihmiset on niin tietoisia itsemäärämisoikeuksistaan tms niin saako kukaan tämmöseen edes enää puuttua? Tämän tytön rasva% on varmaan 4. Ja se meno on kuin pakkomielteistä kokaiinipäissä olevaa kidutusta keholle.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollaisista voi tehdä huoli-ilmoituksen sosiaalityöntekijälle?
Ei päivät eikä sosiaalityöntekijöitä riittäisi jos kaikista läskeistä tehtäisiin huoli ilmoitus. Liikalihavuus on räjähtänyt valtaviin mittoihin. Kun katsoo kaduilla, kaupoissa ym. ym. Niin tämä on jo huolestuttava kansantauti.. Mikä terveysalan kuormitus.. Tulisi edes se sokerivero.
Ap. Voisi tehdä huoli ilmoituksia sairaan lihavista joita on ihan helvetisti. Näille löllyköille olisi tarpeen sokeri ja rasva vero.
Eiköhän tämä aihe ole kohta taputeltu... 🤣🤣🤣🤣🤣
Pidä KYYLÄ huoli vaan omista asioistasi!
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle keho rauha!!
Itse aloitit tuntemattomista meuhkaamisen. Potut pottuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollaisista voi tehdä huoli-ilmoituksen sosiaalityöntekijälle?
Haista ny paskaa. Sitten pitäisi tehdä näistä läskikasoista.
Anoreksia on sairaus, johon voi kuolla. Huoli-ilmo voi olla ihan aiheellinen, sillä toinen voi olla hengenvaarassa.
Lihavat on vaan hieman epämielyttävän näköisiä, anna niiden olla. Toki sairaalloisen lihavasta ihmisestä voi tehdä ilmon kanssa, sillä hänenkin henkensä on vaarassa.
Miten ventovieraasta ihmisestä voi tietää, että hän on anoreksiaa sairastava. Kun ihminen jää tulottomaksi kokonaan tai osin sekin tilanne voi jollain aika välillä pudottaa ihmisten painoa.
Voin ex-anorektikkona ja edelleen alipainoisena ja hyvin hoikan näköisenä (anoreksiasta tuskin paranee koskaan ja monilla, myös minulla, kehodysmordia jatkuu, vaikka tavallaan taudin saisikin ulospäin kuriin) sanoa, että jos joku yksittäinen henkilö olisi tullut sanomaan taudin pahimmassa vaiheessa jotain tuollaista, niin vaikutus olisi ollut lähinnä negatiivinen.
Kehonkuvan ollessa niin vääristynyt kuin mitä se monella anorektikolla on, niin anorektikko haluaa tulkita tuollaisen v-tuiluna. Kyseessä on oikeasti niin mielen myrkyttävä sairaus, että ulkopuolisen yksittäiset kommentit eivät siihen mitään auta. Saatte aiheutettua todennäköisesti vain pahan mielen kyseiselle henkilölle, koska tuollaiset kommentit pystyy kääntämään siihen, että keho herättää huomiota ja se ei ole täydellinen, kierre ja kontrollintarve jopa pahenee noista.
Meidän salilla käy myös, nuori tyttö. Mutta siinä se juoksumatolla on kun tulen ja juoksee edelleen kun tunnin päästä lähden pois....Mutta siis mitat jotain 165/max40kg....
Aihe on rönsyillyt kummalliseen vihakeskusteluun lihavuudesta. Tätä tarkoitin muutoksella, ennen vanhaan kaikki kylän aikuiset saattoi ojentaa, ja kasvattaa lapsia, eikä siitä ollut moksiskaan vanhempi, tätä meinasi se "koko kylä kasvattaa". Nyky yhteiskunta vaikuttaa olevan niin irrallinen kaikesta yhteisöllisestä, että just toivomani empaattinen lähestyminen saa täällä kamalat alapeukut. Ei ole mun sali, vaan sali jossa minä käyn. Mun käsittääkseni anoreksiasta voi parantua, mutta vain avun kanssa. Ja jollain tavalla se sairaus jää aina osaksi minää. Mä haluaisin auttaa tätä salilla (ja lähiulkoalueella porrasjuoksemassa) olevaa sairaalloisen laihaa rimpuilevaa neitiä. Tolla näyllä ei ole mitään tekemistä kehopositiivisuuden tai terveyden kanssa, jonka vois vaan antaa olla ja todeta omapahan on terveytensä tai kehonsa.
Vierailija kirjoitti:
Voin ex-anorektikkona ja edelleen alipainoisena ja hyvin hoikan näköisenä (anoreksiasta tuskin paranee koskaan ja monilla, myös minulla, kehodysmordia jatkuu, vaikka tavallaan taudin saisikin ulospäin kuriin) sanoa, että jos joku yksittäinen henkilö olisi tullut sanomaan taudin pahimmassa vaiheessa jotain tuollaista, niin vaikutus olisi ollut lähinnä negatiivinen.
Kehonkuvan ollessa niin vääristynyt kuin mitä se monella anorektikolla on, niin anorektikko haluaa tulkita tuollaisen v-tuiluna. Kyseessä on oikeasti niin mielen myrkyttävä sairaus, että ulkopuolisen yksittäiset kommentit eivät siihen mitään auta. Saatte aiheutettua todennäköisesti vain pahan mielen kyseiselle henkilölle, koska tuollaiset kommentit pystyy kääntämään siihen, että keho herättää huomiota ja se ei ole täydellinen, kierre ja kontrollintarve jopa pahenee noista.
Just meinasin tulla sanomaan samaa. Itse kuvittelin kaikki kommentit niin, että olen läski. Että ihmiset tuijottaa kun olen niin läski. Ja sanoo että on huolissaan eli toisinsanoen olen läski.
Pahinta oli kun oli hoidossa ja pakkosyötettiin, kun ihmiset kommentoi että oletpa paljon terveemmän näköinen. Yksikin tuollainen kommentti saattoi syöstä takaisin sairaalloiseen laihdutukseen.
Parasta on jättää koko ihminen rauhaan jos et tunne. Ei kukaan ulkopuolinen pysty anorektikkoa pelastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Salit on täynnä syömishäiriöisiä. Eikä tartte olla edes mikään anorektikko. Eletään jatkuvasti kuin oltaisiin valmistumassa kisoihin. Suolahiputkin punnitaan. Koko elämä pyörii salin, ruoan ja ulkonäön ympärillä. Itse olen törmännyt treenaaviin poikiin jotka syövät todella yksipuolisesti, pelkkää riisiä ja kanaa. Kaikki muu skipataan. Hienoa että ihmiset kuntoilee mutta liika on liikaa.
Tuo on hyvä niin kauan kuin ihminen itse kokee että elämä on tasapainossa.
Tänä päivänä normalisoitu roskaruoan syöminen ei ainakaan ole terveellistä.
Eli salilla pitäisi olla töissä lääkäri joka haastattelee ja tutkii jokaisen asiakkaan, jotta syömishäiriödiagnoosi voidaan sulkea pois?
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko katsoa? Sama oikeus hänellä on olla siellä kuin muillakin.
Salin omistajan näkökulmasta ei ole :)
Meillä on ohjeet puuttumiseen, ja niitä toki myös noudatetaan. Huomaa hyvin, että moni sairas triggeröityi keskustelusta ja hädissään väittää vastaan. Kovin surullista.
Kiva kustantaa anorektikkojen hoitoja🤷
Kylläpä te ylipainoiset puhutte p:tä laihoja ihmisiä 🥱 Jättäkää heidät rauhaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ohjeet puuttumiseen, ja niitä toki myös noudatetaan. Huomaa hyvin, että moni sairas triggeröityi keskustelusta ja hädissään väittää vastaan. Kovin surullista.
Kaikella kunnioituksella, millä kompetenssilla kuntosaliyrittäjä diagnosoi asiakkaitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella, millä kompetenssilla kuntosaliyrittäjä diagnosoi asiakkaitaan?
Ei diagnosoi, vaan tarjoaa hienovaraisesti apua:
https://yle.fi/a/3-8962475?utm_source=social-media-share&utm_medium=soc…
*Kuntosalit tarjoavat apua
Syömishäiriöt eivät ole kuntosaleillekaan helppo asia. Keskustelu kuntosaliketjujen kanssa paljastaa, että saleilta löytyy selvät linjaukset syömishäiriöihin puuttumiseen. Kuntosaliketjut kommentoivat aihetta kuitenkin varovaisin sanankääntein.
Liikunta- ja hyvinvointikeskus Fressin markkinointijohtaja Ville Välikoski sanoo, että ketjun 18 keskuksessa syömishäiriötapauksia tulee eteen aika ajoin.
Tapauksia on ollut, ja niitä on totuttu käsittelemään. Lähtökohta syömishäiriötapauksissa on, että kysymme hienovaraisesti, miten asiakas voi, ja tarjoamme apua. Meillä on talo täynnä liikunta-alan ammattilaisia, minkä vuoksi meillä on osaamista keskustella aiheesta.*
Vierailija kirjoitti:
Meidän salilla käy myös, nuori tyttö. Mutta siinä se juoksumatolla on kun tulen ja juoksee edelleen kun tunnin päästä lähden pois....Mutta siis mitat jotain 165/max40kg....
Minkälainen otus olet että mittailet ja arvioit muita salin käyttäjiä. Sairasta! Häpeä!!!!
Mulla oli nuorempana syömishäiriöoireilua, oon pitkä ja laihimmillaan paino 47kg kieppeillä. Jännä kuinka lähipiiristäkään kukaan ei puuttunut vaikka laihduin vain laihtumistaan ja itse en tajunnut edes olevani tikkulaiha, vaan läskiltä näytin edelleen omissa silmissä peilissä. Vasta erään tuttavan sanat herätti todellisuuteen, kun about ainoana nosti mun olemuksen ja tilanteen esiin. Siitä lähti pitkä toipuminen ja nykyään olen kunnossa. Joten jos sinulla herää aito huoli jostain ihmisestä, ei ole väärin nostaa asiaa nätisti hänen kanssaan esiin. Ellei sairaus ole jo tosi pitkällä voit ehkä hyvässä lykyssä saada henkilön heräämään omaan tilanteeseensa, hakemaan apua ja kääntämään elämänsä suunnan. Toki nää on hyvin sensitiivisiä asioita, joten täysin tuntemattoman tekemisiin puuttuminen on tietty hankalampaa kuin jonkun tutun, kun et tarkemmin tiedä tämän taustoja.
Vierailija kirjoitti:
Minun salilla myös nainen joka tuntitolkulla pakonomaisesti kävelee juoksumatolla. Ihan luuranko :(
Kävelisi ulkona. Typerää mennä sisälle juoksumatolle.
Jokaiselle keho rauha!!