Mun salilla käy selvästi anorektikko jota tekee pahaa katsoa
Ei sillä että edes katson. Yleensä olen salilla huppu päässä ja aivan omissa oloissa, lisäksi treenaan lyhyen treenin enkä ehdi ikäänkuin ketään tuijottamaan mutta tää tapaus vaan pistää silmään koska olen itsekin työskennellyt nuorena kuntosalilla ja meillä oli kyllä ohjeistus puuttua siihen, jos salilla kävi joku jolla oli selvästi epäterve tapa rääkätä itseään meidän salilla. Tuntuu että maailma on kovasti muuttunut niiltä ajoilta, et tyyliin ihmiset on niin tietoisia itsemäärämisoikeuksistaan tms niin saako kukaan tämmöseen edes enää puuttua? Tämän tytön rasva% on varmaan 4. Ja se meno on kuin pakkomielteistä kokaiinipäissä olevaa kidutusta keholle.
Kommentit (170)
Minun salilla myös nainen joka tuntitolkulla pakonomaisesti kävelee juoksumatolla. Ihan luuranko :(
Ei voi mitään. Sitä on valitettavasti kaikenlaisia sairauksia olemassa, koko maailmaa ei voi pelastaa vaikka kuinka haluaisi.
Vastaava tapaus lenkkeilee päivittäin asuntoni ohi. Keski-ikäinen nainen joka painaa ehkä 45 kg. Lenkkeily suoritetaan jokaisena päivänä, myös lähes kolmenkymmenen asteen pakkasella.
Mä oon huolissani. Sen vaan näkee joistain ihmisistä ettei ole sellanen terve suhtautuminen salilla käymiseen tai ruokaan, siinä katseessa on jotain. Se on ikään kuin sisältä kuollut mutta jalat vispaa meneen kuin duracell pupulla. Luuranko, nimenomaan.
Aina kun menin töihin näin nuoren tytön kävelevän jokaikinen aamu
kerran näin kaupan kassalla läheltä ja oli pelkkää luuta ja nahkaa, kuin ruumis ja ostoksena 2 L cocacolaa ( ej zero)
Nyt en ole nähnyt aikoihin, liekö enää elossakaan 💔
Uskon että monikin näkee vastaavia tapauksia. Miksi siihen ei puututa? Lähipiirissäni eräs teinityttö oli kuolemaisillaan pahan anoreksian takia, siinä vasta tajusin kuinka kamala mielensairaus on kyseessä ja kuinka vaikea on siitä päästä eroon. Eikö just tämmösten takia että joku päivä tätä pupua en enää näe salilla, kannattaisi puuttua? Mutta miten. Oon hoitoalalla mutta en ees osais lähestyä, on niin kummallinen sairaus kyseessä missä halutaan niin kontrolli vaan pitää että keho kuihdutetaan.
Vierailija kirjoitti:
omapahan on terveytensä
Mukava ja empaattinen ihminen tässäkin 😳
Toi on ikävää. Haluaisi auttaa mutta et kyllä voi tuntemattomana tehdä mitään. Noin paha anoreksia on tosi vaikeahoitoinen.
Ultrajuoksija, vemputa sinä plösö sitä habaasi vaan
Vierailija kirjoitti:
Ultrajuoksija, vemputa sinä plösö sitä habaasi vaan
Mene jo pikkanen nukkumaan 🍼
Olkaa nyt palsta miehet tyytyväisiä, tuollaisia naisiahan te maailman toivotte olevan pullollaan. Jo normaalipainoinen nainenhan on teidän mielestänne ryhävalas!
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo vielä mitään, meidän lähiprismassa näkyy ihan koko ajan hirveitä ryhiksiä lappaamassa karkkivasuja kärryyn. Rasvaprosentti varmaan jotain 60 % luokkaa.
Huoaaah..se onkin sitten toinen keskustelu, surullista sekin 💔
Vierailija kirjoitti:
Mikä kyylä sinä oikein olet, et muka katso ja silti teet asiasta aloituksen?
Ja ensimmäinen anorektikko heräsi aika nopeasti. Olethan avun piirissä?
Entäs kun mä joulu-aattona pullon votkoo ja juhannus sama?
Minun salilla myös, ja mikä pahinta, tyttö ei voi olla 16-vuotiasta vanhempi, ja todennäköisesti selvästi tätäkin nuorempi, haarukassa 13-14 v. Siellä sitten langanlaihoilla käsillä nostelee pieniä käsipainoja. Toisaalta todella lihavia näkee paljon salilla, ja mahtavaa onkin, että yrittävät päästä parempaan kuntoon. Mutta eikö ole ehkä oireellista, että anorektikko osuu silmään niin pahasti, mutta lihavat eivät niinkään? Kertooko tämä jotain yhteiskunnallisesta tilastamme, että lihavuus on niin normalisoitua? Toisaalta on tällekin varmasti biologiset perusteet, sikäli että anoreksia kielii nälänhädästä, ikivanhasta vitsauksesta, kun taas lihavuus kielii yltäkylläisyydestä, vaikkei sekään tuossa määrin terveellistä olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa nyt palsta miehet tyytyväisiä, tuollaisia naisiahan te maailman toivotte olevan pullollaan. Jo normaalipainoinen nainenhan on teidän mielestänne ryhävalas!
Valista toki meitä muitakin, minkä painoinen nainen sinun mielestäsi on normaalipainoinen? Otetaan esimerkiksi vaikka 165 cm nainen. Mikä on tälle normaali paino?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valista toki meitä muitakin, minkä painoinen nainen sinun mielestäsi on normaalipainoinen? Otetaan esimerkiksi vaikka 165 cm nainen. Mikä on tälle normaali paino?
52 kg kuulostaisi hyvältä.
Mikä kyylä sinä oikein olet, et muka katso ja silti teet asiasta aloituksen?