Mun salilla käy selvästi anorektikko jota tekee pahaa katsoa
Ei sillä että edes katson. Yleensä olen salilla huppu päässä ja aivan omissa oloissa, lisäksi treenaan lyhyen treenin enkä ehdi ikäänkuin ketään tuijottamaan mutta tää tapaus vaan pistää silmään koska olen itsekin työskennellyt nuorena kuntosalilla ja meillä oli kyllä ohjeistus puuttua siihen, jos salilla kävi joku jolla oli selvästi epäterve tapa rääkätä itseään meidän salilla. Tuntuu että maailma on kovasti muuttunut niiltä ajoilta, et tyyliin ihmiset on niin tietoisia itsemäärämisoikeuksistaan tms niin saako kukaan tämmöseen edes enää puuttua? Tämän tytön rasva% on varmaan 4. Ja se meno on kuin pakkomielteistä kokaiinipäissä olevaa kidutusta keholle.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään. Sitä on valitettavasti kaikenlaisia sairauksia olemassa, koko maailmaa ei voi pelastaa vaikka kuinka haluaisi.
Kyllä salin henkilökunta voi ottaa asian puheeksi, jos on huoli asiakkaan turvallisuudesta.
Meinaatko jos ryhävalas horjahtaa pienen ihmisen päälle niin henki lähtee. Turvallisuusriski. Hui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anorexia Nervosa on erittäin vakava ja vaikeahoitoinen mielenterveyshäiriö, joka johtaa hoitamattomana kuolemaan.
Ihmisiä ei voi noin vaan pelastaa, mutta ihmettelen eikö kuntosalin henkilökunta ihan oikeasti puutu tuohon?
Ei kuulu sulle eikä henkilökunnalle.. Kuka pelastaisi ryhävalaat diabetekseltä, sydänsairauksilta ym. Ym m. Ei ihme, että lapsiluku pienenee, kun läski ämmylit eivät tule tiineeksi.
Juuri näin. Naapurin 100 kg nainen ei tule raskaaksi ja valittaa siitä. Sen tyhähkö mies kantaa kaupasta selkä vääränä apetta märsyttäväksi. Kaipa se ämmylit pakottaa. Suomen läskit naiset ovat osa ettei lapsia synny.
Silti se nainen on saanut miehen ja sä incel et saa ketään.. Surullista :(
Vierailija kirjoitti:
Kiva kustantaa anorektikkojen hoitoja🤷
Kiva, kun ei tule välttämättä kuulluksi fyysisistä oireista nopeasti, kun sillä dg:llä leimataan. Migreeni oksentelun välttämiseksi syömistä voi jotkut rajoittaa, ettei se ala yllättäen kesken kaiken ihan, missä vaan. Voi mennä vuosia sinne asti, että aurallinen migreenin lopulta tunnistetaan ja saa siihen täsmälääkityksen. Lieviä suolisto oireitakaan ei välttämättä huomioida ennen kuin kunnolla ruuasta ripuloi, jolloin sitten hyvällä tuurilla aletaan ottaa huomioon suolistosairaudet (onko sekään sitten kivaa, jos henkilökunta tai muut luulottelee ummetuslääkkeiden väärin käyttöä, jota ei niissä kohdin edes ole). Näläntunne katoaa myös liiasta stressistä ilman, että se on paaston pidentyessä olevaa näläntunteen vähenemistä/katoamista. Osa syö siitä huolimatta ja osalla syömiset takkuaa. Traumojen aktivoituminen taas tekee omanlaisensa oireet esim. etovaa oloa on paino, mikä tahansa (voi mm. voimistaa ruoan takaisin virtausta ruokatorveen, jos sitä pulmaa on). Laihdutus aikeita voi ihmisillä olla tai olla olematta. Sen tarkemminhan ei asioita kysellä aikuisilta terveydenhuollossakaan painon vaikuttaessa olevan ok, jotta resursseja ei tarvitse käyttää ja riittää enemmän tarvitseville
Miten kukaan paranee, kun sanoitetaan ihmisiä anorektikoiksi eikä anoreksiaa sairastavaksi ihmiseksi tms. Diagnoosit on myös lääkärien työvälineitä
Mikä on läski kasan diaknoosi..
Mitä jos vaikka jättäisitte laihat ihmiset rauhaan? Keskittykää pitämään itsenne edes normaalipainossa
Vierailija kirjoitti:
Salit on täynnä syömishäiriöisiä. Eikä tartte olla edes mikään anorektikko. Eletään jatkuvasti kuin oltaisiin valmistumassa kisoihin. Suolahiputkin punnitaan. Koko elämä pyörii salin, ruoan ja ulkonäön ympärillä. Itse olen törmännyt treenaaviin poikiin jotka syövät todella yksipuolisesti, pelkkää riisiä ja kanaa. Kaikki muu skipataan. Hienoa että ihmiset kuntoilee mutta liika on liikaa.
Itse katson syömishäiriöksi myös ylipainon.
Mikä vi.tun rasva% ?? Miksi et voi kirjoittaa RASVAPROSENTTI. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salit on täynnä syömishäiriöisiä. Eikä tartte olla edes mikään anorektikko. Eletään jatkuvasti kuin oltaisiin valmistumassa kisoihin. Suolahiputkin punnitaan. Koko elämä pyörii salin, ruoan ja ulkonäön ympärillä. Itse olen törmännyt treenaaviin poikiin jotka syövät todella yksipuolisesti, pelkkää riisiä ja kanaa. Kaikki muu skipataan. Hienoa että ihmiset kuntoilee mutta liika on liikaa.
Sitähän se onkin. Minusta on outoa ettei asiaa tuoda enempi esille.
On tämä outo maa kun ihminen ei saa mitään tehdä ilman, että joku kokee oikeudekseen puuttua. Aikuinen ihminen jos on ja ei ole häiriöksi muille, anna hänen olla. Varmasti on hoidettu jo ja jos ei itse siihen sitoudu, turhaa rahanhaaskausta. Mitä muut on määräämään, että on pakko olla tietyn kokoinen tai painoinen. Sairasta joo, mutta ei se ole vaaraksi muille. Jos hän kokee olonsa parhaaksi näin, se hänelle suotakoon. Silläkin ehdolla, että lyhentää elinikää.
Samoin vähän kyllä näitä itsetuhoisia ja eutanasiaakin mietin. Miksi jollain toisella olisi oikeus päättää ja määräillä toisen aikuisen ihmisen kuolemasta ja pakottaa jatkamaan. Jos ihminen ehdottomasti haluaa kuolla, miksei hän ole siihen oikeutettu, vaan määrätään esim pakkohoitoon? Miksei aikuinen saisi itse päättää omasta elämästään?
Voi luoja taas ihmisten kommentteja. Teillä ei taida olla mitään tietoa syömishäiriöistä, jota myös ahminen on! Ihan oikeasti.
Täällä on paljon itsekin syömishäiriön omaavia, jotka kannustavat muita mukaan samankaltaiseen rajoitteluun. Toisaalta samalla leimataan ahmimisella ilmenevät syömishäiriöiset, vaikka samasta asiasta on kysymys! Syyt ovat myös monesti aikalailla samanlaiset. Trauman aiheuttama käyttäytyminen, monesti seksuaalisuuteen liittyvät. Molemmat ikään kuin haluavat tehdä itsestään ihmisille näkymättömiä ja tunteita paetaan, joko kontrolliin tai ahmimiseen.
Molemmat kärsivät myös aliravitsemuksesta. Yleensä, sillä jos ahmii vain epäterveellistä ruokaa, on aliravitsemus varmaa. Anorektikolla tietenkin jo lähtökohtaisesti.
Syömishäiriöt ovat yksi vaikeimpia mt-sairauksia hoitaa. Oli sitten mikä syömishäiriö vain.
Sen ainakin olen tällä palstalla oppinut, että empatiaa ei ole juuri kellään ja omaa pahaa oloa puretaan haukkumalla muita. Se ei auta sinua itseäsi löytämään omaa arvoasi, vaan päin vastoin, potkit itseäsi kintuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anorexia Nervosa on erittäin vakava ja vaikeahoitoinen mielenterveyshäiriö, joka johtaa hoitamattomana kuolemaan.
Ihmisiä ei voi noin vaan pelastaa, mutta ihmettelen eikö kuntosalin henkilökunta ihan oikeasti puutu tuohon?
Ei kuulu sulle eikä henkilökunnalle.. Kuka pelastaisi ryhävalaat diabetekseltä, sydänsairauksilta ym. Ym m. Ei ihme, että lapsiluku pienenee, kun läski ämmylit eivät tule tiineeksi.
Juuri näin. Naapurin 100 kg nainen ei tule raskaaksi ja valittaa siitä. Sen tyhähkö mies kantaa kaupasta selkä vääränä apetta märsyttäväksi. Kaipa se ämmylit pakottaa. Suomen läskit naiset ovat osa ettei lapsia synny.
Se nainen ilmeisesti imee sen miehen aivot pellolle. Sen ne läskit osaa, mutta jos se ei tule tönölleen niin todennäköisesti sen miehen muna ei yllä pilluun asti. Kalliiksi noi tulee kun rehua menee niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vastaava tapaus lenkkeilee päivittäin asuntoni ohi. Keski-ikäinen nainen joka painaa ehkä 45 kg.
Pelkkä paino ei kerro mitään. Esim. 150 cm pituinen ihminen ei ole luuranko 45-kiloisena.
Voi luoja taas ihmisten kommentteja. Teillä ei taida olla mitään tietoa syömishäiriöistä, jota myös ahminen on! Ihan oikeasti.
Ahminen XDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Mikä on läski kasan diaknoosi..
Haukkuva ryhävalas. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Tuijottaminen, paheksunta ja laihduttajaksi luuleminen on todella ikävää käytöstä. Joskus myös kateudesta johtuva paheksunta. (Niin laihojen kuin lihavien arvostelu.)
T: laiha ( mutta - ei - anorektikko )
Siinä ei ole mitään ilkeää silloin kun huolimon aito, ja tarkoitus on auttaa. Anorektikko ei tunnista tilaansa.
Alaikäisestä voitte tehdä lastensuojeuilmoituksen. Aikuisista sosiaalihuollon huolenilmaisun. Jos tiedätte tarkat treeniajat, niin varmasti saadaan ammattilainen joka pystyy selvittämään kuka henkilö on ja tapaamaan. Voi olla, että heillä ei ole ystäviä tai omaisia ympärillä, ja te olette se henkilö joka voi auttaa tekemällä noita ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sekin on ongelma. Kaikki epäterve suhtautuminen ruokaan on ongelma. Ylipainoisella ja normaalipainoisella voi olla myös ihan diagnosoitava syömishäiriö, bulimia. Sekin on hengenvaarallinen sairaus. Anoreksiakin voi olla ylipainoisella, mutta diagnosoidaan vasta kun paino laskee tietyn rajan alle. Syömättömyys voi kuitenkin alkaa jo kun vielä on ylipainoa. Alkuvaiheessa voi myös olla niin, että bulimia ja anoreksia tyyppinen käytös vaihtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se onkin. Minusta on outoa ettei asiaa tuoda enempi esille.
Ai ei vai? Jatkuvastihan se tuodaan esille, ja hyvinkin avoimesti! Sen kyllä tietää jokainen reilusti ylipainoinen.
Kamala näky. Jokunen vuosi sitten näin joka aamu töihin lähtiessäni saman naisen aamulenkillään tuossa kadulla. En ole koskaan nähnyt elossa olevalla ihmisellä niin selvästi erottuvia poskipäiden luita. Jalatkin oli kuin tulitikut, näytti siltä että nuo katkeaa ihan justiinsa. Kävelykin oli semmosta ihme nytkytystä, kuin viimeisillä voimillaan olisi väkisin taapertanut eteenpäin. Monta kertaa oli mielessä, että pitäisikö soittaa johonkin, ja tuntuu pahalta etten soittanut. Herranjumala että teki pahaa katsoa sitä. Yhtäkkiä naista ei enää näkynyt sen koommin. En tiedä mitä hänelle kävi, mutta jokainen voinee arvata.
Luulen, että ap. on juuri tälläinen. Säälisi itseään.