Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun salilla käy selvästi anorektikko jota tekee pahaa katsoa

Vierailija
07.04.2024 |

Ei sillä että edes katson. Yleensä olen salilla huppu päässä ja aivan omissa oloissa, lisäksi treenaan lyhyen treenin enkä ehdi ikäänkuin ketään tuijottamaan mutta tää tapaus vaan pistää silmään koska olen itsekin työskennellyt nuorena kuntosalilla ja meillä oli kyllä ohjeistus puuttua siihen, jos salilla kävi joku jolla oli selvästi epäterve tapa rääkätä itseään meidän salilla. Tuntuu että maailma on kovasti muuttunut niiltä ajoilta, et tyyliin ihmiset on niin tietoisia  itsemäärämisoikeuksistaan tms niin saako kukaan tämmöseen edes enää puuttua? Tämän tytön rasva% on varmaan 4. Ja se meno on kuin pakkomielteistä kokaiinipäissä olevaa kidutusta keholle. 

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen keskustelu. Jos joku toteaa, että anoreksia on vaarallinen sairaus, niin mikä vastaus on se, että lihavuuskin on?

Tietenkin se on.

Mutta jos huolestuttaa erittäin laihan ja sairaalloisen ihmisen terveys, niin kyllä siitä voi tehdä huoli-ilmoituksen. Eivät nämä asiat sulje mitenkään pois toisiaan. Tottakai siellä painokäyrän toisessakin päässä voi olla epäterveitä tapauksia.

Vierailija
82/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun salilla käy hirveä läskipallero ja sitä vasta paha onkin katsoa, hyi saatana.

Viimeksi lähdin pois, kun viereinen valtava läski mursu kävellä ähkytti, niin sen saatana moinen paha hiki lemusi kaikkialla. Eikö ne pese kunnolla niitä läskipimujaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen keskustelu. Jos joku toteaa, että anoreksia on vaarallinen sairaus, niin mikä vastaus on se, että lihavuuskin on?

Tietenkin se on.

Mutta jos huolestuttaa erittäin laihan ja sairaalloisen ihmisen terveys, niin kyllä siitä voi tehdä huoli-ilmoituksen. Eivät nämä asiat sulje mitenkään pois toisiaan. Tottakai siellä painokäyrän toisessakin päässä voi olla epäterveitä tapauksia.

Miten teet huoli-ilmoituksen tuntemattomasta ihmisestä, jonka nimeäkään et tiedä?

Vierailija
84/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksian ihannointi on sairasta. Instassa yhdellä anorektikolla on yli miljoona seuraajaa. Nainen on kuin nahalla päällystetty luuranko, säärissäkin polvet on paksuin kohta. Olen myös kerran nähnyt uimarannalla (Kreikassa) anorektisen naisen, koko keho oli untuvaisen karvan peitossa ja bikinit roikkuivat tyhjän näköisinä päällä. 

Vierailija
85/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans kauhistuttaa iäkkäämpi anorektikko salilla. Kasvoista näkee, et ikää on jo kertynyt. Nainen on tikkulaiha. Nivelet ovat raajojen paksuimmat osat. Pakaroiden tilalla kuopat. Kovasti vetää crosstrainer ja spinning, niissä huhkii ikuisuuden. Punttitreeniä ei tee.

En tiedä miksi jotenkin ärsyttää, vaikka ymmärrän kyseessä olevan sairaus. Ärsyttää mua järkyttävän lihavatkin, mut arvostan sitä, että ovat rohkaistuneet salille. Lihavat naiset treenaa oikeesti, miehet pläräävät kännykkää.

Vierailija
86/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tämä anorektinen salilla itseään rääkkäävä ihminen. Olen nyt 26-v ja sairastanut noin 10v. Joskus on ollut parempia aikoja, mutta aina oireilu palaa takaisin jopa entistä pahempana. Oksennan käytännössä kaiken mitä syön enkä pysty lopettamaan. Olen hädin tuskin työkykyinen. Käyn terapiassa, mutta siitä ei ole ollut apua. Olen jo henkisesti hyväksynyt sen etten näe 30v syntymäpäivää. Läheisiä käy sääliksi, mutta en pysty lopettamaan 😣

Vierailija
87/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin kännissä lihava ruhoinen naisen kämpille. Ei sitä pallero voinut naida miltään kantilta kun läskeistä ei mun iso munani yltänyt kun juuri nuppi sisälle. Samalla lerpahti kun havahduin touuuteen. Keräsin kamppeeni ja häivyin. 🙈🤮

Vierailija
88/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tämä anorektinen salilla itseään rääkkäävä ihminen. Olen nyt 26-v ja sairastanut noin 10v. Joskus on ollut parempia aikoja, mutta aina oireilu palaa takaisin jopa entistä pahempana. Oksennan käytännössä kaiken mitä syön enkä pysty lopettamaan. Olen hädin tuskin työkykyinen. Käyn terapiassa, mutta siitä ei ole ollut apua. Olen jo henkisesti hyväksynyt sen etten näe 30v syntymäpäivää. Läheisiä käy sääliksi, mutta en pysty lopettamaan 😣

Lisään vielä että järjellä ajateltuna haluaisin parantua, mutta henkisesti en kykene siihen. En enää tiedä mitä tehdä. 

Vierailija
89/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun salilla?

Jos se on sun sali, niin laita ovi lukkoon, niin ei tule anorektikot.

Vierailija
90/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyin kännissä lihava ruhoinen naisen kämpille. Ei sitä pallero voinut naida miltään kantilta kun läskeistä ei mun iso munani yltänyt kun juuri nuppi sisälle. Samalla lerpahti kun havahduin touuuteen. Keräsin kamppeeni ja häivyin. 🙈🤮

Nuoret ja vanhemmatkin miehet karttaa lihavia naisia kun tiedostavat ette ne tule raskaaksi. On tietysti koomista että läski luulekaan saavansa normaali kroppaista miestä. Sitten ne mammapalstalla läski pää täristen haukkuu hoikkia ym. 

Vierailija
91/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun salilla?

Jos se on sun sali, niin laita ovi lukkoon, niin ei tule anorektikot.

Sori, kirjoitin väärin. Terveisin Ryhävalas. 

Vierailija
92/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni molemmissa tapauksissa voi huolestua ihmisestä ja tarjota apuaan - olipa kyse sitten järkyttävästä yli- tai alipainosta. Jos ihmisellä on jo hoitosuhde, hän varmasti kertoo sen. Mulla on ollut koko ikäni anorektista problematiikkaa, ja kerran erään liikuntajutun yhteydessä joku hyvinvointivalmentaja - yksityisesti - kysyi että onko mulla apua. Kerroin että käyn terpiassa ja ravitsemusterapeutilla, ja mulla on myös lääkärikontakti. 

Vierailija
93/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuollaisista voi tehdä huoli-ilmoituksen sosiaalityöntekijälle?

Ei päivät eikä sosiaalityöntekijöitä riittäisi jos kaikista läskeistä tehtäisiin huoli ilmoitus. Liikalihavuus on räjähtänyt valtaviin mittoihin. Kun katsoo kaduilla, kaupoissa ym. ym. Niin tämä on jo huolestuttava kansantauti.. Mikä terveysalan kuormitus.. Tulisi edes se sokerivero. 

Vierailija
94/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuollaisista voi tehdä huoli-ilmoituksen sosiaalityöntekijälle?

Haista ny paskaa. Sitten pitäisi tehdä näistä läskikasoista. 

Anoreksia on sairaus, johon voi kuolla. Huoli-ilmo voi olla ihan aiheellinen, sillä toinen voi olla hengenvaarassa.

Lihavat on vaan hieman epämielyttävän näköisiä, anna niiden olla. Toki sairaalloisen lihavasta ihmisestä voi tehdä ilmon kanssa, sillä hänenkin henkensä on vaarassa.

Vierailija
95/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun salilla myös nainen joka tuntitolkulla pakonomaisesti kävelee juoksumatolla. Ihan luuranko :(

Mielenkiintoista huomata miten yksimielisesti naiset peukuttavat, kun jotain naista nimitellään luurangoksi.

Täällä on kuule aika paljon miehiä palstalla

Vierailija
96/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko katsoa? Sama oikeus hänellä on olla siellä kuin muillakin.

On se kumma miten muista välittäminen tuntuu olevan vieras asia monelle täällä.

Vierailija
97/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni asiattomaksi ja hiukan kauas aloituksestani. Mä myös en kannata kehon massan kasvatusta ja sitten ihmetellään kun nivelet paukkuu painon noustessa, mutta miksi pitää mennä yhdestä sairaalloisesta ääripäästä toiseen? Suomessa on tällä hetkellä joku lähes neljäs aikuinen ylipainoinen. Uskon vahvasti että kyse on itseaiheutetusta liiallisesta energiansaannista, suhteessa passiiviseen elämäntapaan jota yhteiskunta tarjoaa. 

Tämä anoreksia taas? Se on pakkomielteistä itsensä kontrolloimista, näännyttämistä ja taustalla usein kielteisiä perhekokemuksia, vaikea isäsuhde, tarvetta hallita itseään, koska menetti hallinnan joskus/joku vei sen, täydellisyyteen taipuvainen henkilö, joka voi tolla tavalla jopa kuolla. En tie onks sekin sitten itsekästä, että jos en puutu tai tee mitään, ja hän joutuu sairaalahoitoon tai pahimmassa tapauksessa kuolee, mulle tulee itseeni pettynyt olo kun en voinut auttaa. 

Voi olla tuolla dg:llä perheen ulkopuolisiakin ikäviä kokemuksia, mitkä vie ruokahalun, elämänhalun ja ilman niitä ikäviä kokemuksia ei välttämättä sairastumisia edes olisikaan. Eli päin honkiakin voi mennä ihmisten tulkinnat toisista, mitä ulkonäöstä tehdään.

Vierailija
98/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitähän te ihailette,kun ne esittelee rättinäytöksissä erillaisia luomuksia,jotka sopii vaan luurankoihmisille.

Vierailija
99/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se on.

Suolistopulmatkin voi vaikuttaa painoon toisinaan tai ruoan takaisin virtaus ruokatorveen päin tai ne molemmat yhtäaikaa. Erityisruokavaliotkin voi olla kalliimpia. Jos neljän seinän sisällä pysyy ihmisten painot voi pysyä luonnollisestikin korkeampana kuin heidän riittävästi/liikaa liikkuessa. Eli eihän voi automaattisesti ihmisten ulkonäöstä edes päätellä onko syömishäiriötä vai muuta terveyspulmaa. 

Vierailija
100/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näitähän te ihailette,kun ne esittelee rättinäytöksissä erillaisia luomuksia,jotka sopii vaan luurankoihmisille.

En ihäile läskejä. Kyllä niillekin rättejä ja kaapuja mahan peitoksi löytyy. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi