Mun salilla käy selvästi anorektikko jota tekee pahaa katsoa
Ei sillä että edes katson. Yleensä olen salilla huppu päässä ja aivan omissa oloissa, lisäksi treenaan lyhyen treenin enkä ehdi ikäänkuin ketään tuijottamaan mutta tää tapaus vaan pistää silmään koska olen itsekin työskennellyt nuorena kuntosalilla ja meillä oli kyllä ohjeistus puuttua siihen, jos salilla kävi joku jolla oli selvästi epäterve tapa rääkätä itseään meidän salilla. Tuntuu että maailma on kovasti muuttunut niiltä ajoilta, et tyyliin ihmiset on niin tietoisia itsemäärämisoikeuksistaan tms niin saako kukaan tämmöseen edes enää puuttua? Tämän tytön rasva% on varmaan 4. Ja se meno on kuin pakkomielteistä kokaiinipäissä olevaa kidutusta keholle.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa nyt palsta miehet tyytyväisiä, tuollaisia naisiahan te maailman toivotte olevan pullollaan. Jo normaalipainoinen nainenhan on teidän mielestänne ryhävalas!
Valista toki meitä muitakin, minkä painoinen nainen sinun mielestäsi on normaalipainoinen? Otetaan esimerkiksi vaikka 165 cm nainen. Mikä on tälle normaali paino?
Ei se ole mikään mielipideasia, katso itse BMI taulukosta mikä on normaali haarukka.
Mutta BMI:n kanssa pitää olla normaali rasvaprosentti eli miehillä korkeintaan 15% ja naisilla korkeintaan 25%.
Miksei ihmiset muuten peseydy ennen salille menoa?
Tyttäreni kertoi oksentaneensa tänään kun samassa tilassa oli joku muidu haissut ihan kamalalle, lialle ja pesemättömille vaatteille. Miten ihmeessä, eikö ihmiset haista omaa lemuaan??
Harmitteli kun joutui poistumaan koko salilta.
Ollaan niin fittiä ja hienoa ja haistaan kuin raato.
Sisarelleni on anorektisia taipumuksia ja hän myös käy kuntosalilla. Ihan taatusti tekee pahaa nähdä ne törröttävät luut. Silti en suosittele sanomaan mitään. Koko ongelma on niin laaja-alainen, ettei muiden mielipiteet tai huoli auta. Kaikki, mikä lisää ahdistusta, lisää myös anorektista käytöstä.
Sisko on jo 52 vuotta. Elintapojaan tuskin tulee muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän salilla käy myös, nuori tyttö. Mutta siinä se juoksumatolla on kun tulen ja juoksee edelleen kun tunnin päästä lähden pois....Mutta siis mitat jotain 165/max40kg....
Minkälainen otus olet että mittailet ja arvioit muita salin käyttäjiä. Sairasta! Häpeä!!!!
Mitä sairasta tuossa oli todeta että oli laiha tyttö?Hyvässä kunnossakin on kun jaksaa tuntitolkulla polkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun salilla myös nainen joka tuntitolkulla pakonomaisesti kävelee juoksumatolla. Ihan luuranko :(
Kävelisi ulkona. Typerää mennä sisälle juoksumatolle.
Moni anorektikko palelee tolkuttomasti vaikka pukee kuinka hyvin päälle ulos.
Muistan vieläkin elävästi, kun ekan kerran näin anorektisen ihmisen.
1970-luvun loppupuolella vai oliko jo 1980-luvun alkua pääsin ekalle etelänlomamatkalle, ihan Mallorcalle. Siellä uimme ja leikimme rannalla kaikki päivät. Rannalle tuli myös eräs tanskalainen perhe, jonka (luultavasti) teini-ikäinen tytär istui aina huovan päällä leukaan asti puettuna peittäviin kauhtanoihin. Yhtenä päivänä tyttö heitti vaatteet pois ja tuli bikineissä rannan suihkuun meidän keskelle.
Hän oli järkyttävän laiha. Televisiosta oli tullut talvella Polttouhrit -sarja ja sen myötä lehdissä oli kuvia keskitysleirissä olleista ihmisistä ja tämä tyttö oli samannäköinen. Iho oli punainen ja todella kipeän näköinen. Tyttö hymyili onnellisena, kun tuijotimme häntä silmät selällään, ennen kuin tajusimme lopettaa tuijottamisen.
Summa summarum en ainakaan siis mene sanomaan yhtään mitään kyseiselle kovin laihalle ja laitteesta toiseen pomppivalle neidille. En halua sitäkään että se vain lisäisi hänen liikkumistaan. Kiitän asiallisista kommenteista. Voin siis vain toivoa että esim. Ko. Salin henkilökunta huomaa tämän tai joku muu saa hänet tervehtymään.
Luultavasti ei.
Hyvä. Älä mene sanomaan mitään. Sanominen vain pahentaisi hänen oloaan. Anoreksiaa sairastavat liikuntaa pakonomaisesti harjoittavat kyllä löytävät useammankin salin jäsenyyden käyttömahdollisuuden sekä loputtomasti keinoja elää sairautensa sanelemien vaatimusten mukaan. Voit olla neutraali ja mukava ihminen, kun kohtaatte - olemuksensa vuoksi torjuntaa anorektikot joutuvat kohtaamaan koko ajan sen lisäksi, että suhtautuvat itseensä kovan kielteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollaisista voi tehdä huoli-ilmoituksen sosiaalityöntekijälle?
Ei päivät eikä sosiaalityöntekijöitä riittäisi jos kaikista läskeistä tehtäisiin huoli ilmoitus. Liikalihavuus on räjähtänyt valtaviin mittoihin. Kun katsoo kaduilla, kaupoissa ym. ym. Niin tämä on jo huolestuttava kansantauti.. Mikä terveysalan kuormitus.. Tulisi edes se sokerivero.
Ap. Voisi tehdä huoli ilmoituksia sairaan lihavista joita on ihan helvetisti. Näille löllyköille olisi tarpeen sokeri ja rasva vero.
Tämä ihmisten yli lihominen on Suomen kansantauti.aiheuttaa dibeettezta, verenpainetta, kolesteroli, sydän ja verisuoni sairairauksia, eristäytymistä, yksinäisyyttä.. Näistä voisi tehdä huoli ilmoituksen. 👍
Voiko läskeille mennä sanomaan, että olet sairaan lihava ja salilla kyylätä, että tänne pääse paskoja määkimään, muka tietävänä. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Voiko läskeille mennä sanomaan, että olet sairaan lihava ja salilla kyylätä, että tänne pääse paskoja määkimään, muka tietävänä. 🙄
Älä mene sanomaan, sittenhän ne loukkaantuneena syövät ytäkyygiä 10 suklaalevyä, 2 lenkkimakkaraa, 1kg ranskiksia, ym. roskaruokaa ja juovat limua ja jotkut jopa kaljaa. Ne on herkkäperseitä kun läskeistä on heikko itsetunto. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin kännissä lihava ruhoinen naisen kämpille. Ei sitä pallero voinut naida miltään kantilta kun läskeistä ei mun iso munani yltänyt kun juuri nuppi sisälle. Samalla lerpahti kun havahduin touuuteen. Keräsin kamppeeni ja häivyin. 🙈🤮
Kiitos illan naurusta. 🤣🤣🤣🤣🤣
Ensin pitää erottaa luontaisesti hoikat, luustoltaan kaitaiset ja anorektikot toisistaan. Ehkä kasvoista erottaa parhaiten tämmöiset, kun posketkin on anorektikolla kuopalla. Nykyään hoikat nuoret on jo harvinaisia, vaikka ennen se oli kohtalaisen yleistä olla nuorena tosi hoikka ja iän myötä normaalipainoinen. Kaikille kun ei lihaskaan samalla lailla tartu. Ne laiheliinit saattavat yrittää käydä salilla, että saisivat edes vähän lihasta, kun mikään ei tartu. Niiden moljottaminen ja kommentointi on ihan yhtä törkeää kuin lihavien tai vaikka epämuotoisten kommentointikin.
Sitten jos on oikeasti järkyttävän laiha, niin voi olla kyseessä myös jokin sairaus. En tiedä näistä, käyvätkö yleensä salilla. Syöpäsairaat tuskin käyvät, mutta laihuutta aiheuttavia sairauksia on muitakin. Ehkä salilla käynti sopii joillekin heistä. Joten antakaa ihmisten olla. Jos haluatte auttaa eikä kauhistella, niin jutelkaa niiden kanssa niitä näitä. Ehkä tyyppi itse ottaa tilansa puheeksi, ehkä ei. Sitten jos tämmöinen henkilö itse väittää olevansa lihava tai että pitäisi laihtua, on kyseessä jokin syömishäiriö. Silloin ehkä sanoisin mitä mieltä itse olen, mutta muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anorexia Nervosa on erittäin vakava ja vaikeahoitoinen mielenterveyshäiriö, joka johtaa hoitamattomana kuolemaan.
Ihmisiä ei voi noin vaan pelastaa, mutta ihmettelen eikö kuntosalin henkilökunta ihan oikeasti puutu tuohon?
Ei kuulu sulle eikä henkilökunnalle.. Kuka pelastaisi ryhävalaat diabetekseltä, sydänsairauksilta ym. Ym m. Ei ihme, että lapsiluku pienenee, kun läski ämmylit eivät tule tiineeksi.
Juuri näin. Naapurin 100 kg nainen ei tule raskaaksi ja valittaa siitä. Sen tyhähkö mies kantaa kaupasta selkä vääränä apetta märsyttäväksi. Kaipa se ämmylit pakottaa. Suomen läskit naiset ovat osa ettei lapsia synny.
Alatalo laulaa 🎶 kyllä trikoo on riskillä ruma, riski ihminen trikoissa hikoo, kyllä trikoo on riskillä ruma.. 🎶😂
Vierailija kirjoitti:
Mun salilla käy hirveä läskipallero ja sitä vasta paha onkin katsoa, hyi saatana.
Sitten ne katkerana haukkuu hoikkia ja kauniita. Läski rumentaa nuorenkin. Kaula on yhtä paksu kun pää. Maha alkaa leuasta ja isona rumpuna roikkuu pimpsan päällä. Kyllä äkkiä näyttää 20v.vanhemmalta löntystävältä ja huohottavalta.. Pahaa tekee katsoa näitä karkkihyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään. Sitä on valitettavasti kaikenlaisia sairauksia olemassa, koko maailmaa ei voi pelastaa vaikka kuinka haluaisi.
Kyllä salin henkilökunta voi ottaa asian puheeksi, jos on huoli asiakkaan turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Anorexia Nervosa on erittäin vakava ja vaikeahoitoinen mielenterveyshäiriö, joka johtaa hoitamattomana kuolemaan.
Ihmisiä ei voi noin vaan pelastaa, mutta ihmettelen eikö kuntosalin henkilökunta ihan oikeasti puutu tuohon?
Kyllä varmaan on sukulaiset ja tuttavat sanoneet anoreksiasta mutta ei ihminen sillä parane. On vaikea sairaus ja vaatii pitkän hoitojakson. Ongelma on se että näkevät itsensä erilaisena kuin peilikuvansa. Itse en ulkopuolisena puuttuisi. Kuntosali voi olla ainoa paikka jossa edes käy. Jos puuttuu väärällä tavalla, henkilö voi lopettaa senkin ja jumittuu kotiinsa. Armollisuutta ja ymmärrystä ja tukea kaipaa, ei arvostelua ja kauhistelua.
Olen joskus katsonut niitä sairaan lihavista ohjelmia, jossa eivät jaksa edes kävellä.. Eivät usko vaikka lääkäri sanoo että kohta kuolet.. Kyllä inhottaa, ja puistattaa. Säälin niiden miehiä.
Olen nelikymppinen hoikka mies, painan korkeintaan 60 kg, ja polkupyöräilin tai kävelin töihini 6 kilometriä suuntaansa myös kolmenkymmenen asteen pakkasella. Minulla ei edes ole autoa eikä töihini pääse harvoilla busseilla. Lieneekö sairasta liikkua omin voimin ja tämän ikäisenhän näköjään nykyisin kuuluisi painaa vähintään 100 kg.