Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun salilla käy selvästi anorektikko jota tekee pahaa katsoa

Vierailija
07.04.2024 |

Ei sillä että edes katson. Yleensä olen salilla huppu päässä ja aivan omissa oloissa, lisäksi treenaan lyhyen treenin enkä ehdi ikäänkuin ketään tuijottamaan mutta tää tapaus vaan pistää silmään koska olen itsekin työskennellyt nuorena kuntosalilla ja meillä oli kyllä ohjeistus puuttua siihen, jos salilla kävi joku jolla oli selvästi epäterve tapa rääkätä itseään meidän salilla. Tuntuu että maailma on kovasti muuttunut niiltä ajoilta, et tyyliin ihmiset on niin tietoisia  itsemäärämisoikeuksistaan tms niin saako kukaan tämmöseen edes enää puuttua? Tämän tytön rasva% on varmaan 4. Ja se meno on kuin pakkomielteistä kokaiinipäissä olevaa kidutusta keholle. 

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salit on täynnä syömishäiriöisiä. Eikä tartte olla edes mikään anorektikko. Eletään jatkuvasti kuin oltaisiin valmistumassa kisoihin. Suolahiputkin punnitaan. Koko elämä pyörii salin, ruoan ja ulkonäön ympärillä. Itse olen törmännyt treenaaviin poikiin jotka syövät  todella yksipuolisesti, pelkkää riisiä ja kanaa. Kaikki muu skipataan. Hienoa että ihmiset kuntoilee mutta liika on liikaa.

Itse katson syömishäiriöksi myös ylipainon. 

Sitähän se onkin. Minusta on outoa ettei asiaa tuoda enempi esille.

Mä oon ollut selkeästi syömishäiriöinen koko elämäni. Olin 35 kun ymmärsin hakea apua, mutta silloinkin hain apua masennukseen ja väsymykseen. Eihän pullukka voi olla syömishäiriöinen, kun syömishäiriöinen on laiha? 

Vierailija
182/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut lainausmerkeissä huolestuneilta tädeiltä kuulla liiankin monta kertaa olevani anorektinen. Voisitteko ystävällisesti jättää laihat rauhaan? Kehopositiivisuus koskee meitäkin!

Ai kuten Clara Dao, joka lopulta otti silarit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy mäkkärissä, mene sille tytölle ja sano että ota burgeri.

Vierailija
184/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuollaisista voi tehdä huoli-ilmoituksen sosiaalityöntekijälle?

Haista ny paskaa. Sitten pitäisi tehdä näistä läskikasoista. 

Lihavat ovat siellä jo parantamassa itseään, anerektikot päinvastoin. Ehkä sitten jos näkisit lihavan MCDonaldissa syömässä 10 hampurilaisateriaa, olisi tilanne vastaava.

Vierailija
185/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy mäkkärissä, mene sille tytölle ja sano että ota burgeri.

Et tiedä siitä taudista mitään.

Vierailija
186/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin aikonaan samassa jumpassa nuoren noin 16-vuotiaan anorektikon kanssa. Hän kertoili avoimesti mitä syö ja miten paljon treenaa. Meitä oli isompi naisjoukko, jotka puhuttiin ystävällisesti tälle nuorelle tytölle järkeä päähän. Ei hän ollut näitä asioita niin tarkasti ajatellut, mitä tekee kropalleen jne.

Hänen tapauksessa ystävällinen puhe auttoi ja kun myöhemmin näin hänet, oli ihan normaalipainoinen.

Vierailija
187/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus katsonut niitä sairaan lihavista ohjelmia, jossa eivät jaksa edes kävellä.. Eivät usko vaikka lääkäri sanoo että kohta kuolet.. Kyllä inhottaa, ja puistattaa. Säälin niiden miehiä. 

Ja heti tuotte itseänne esille, laihoista ei saa puhuakkaan.😪

Vierailija
188/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä outo maa kun ihminen ei saa mitään tehdä ilman, että joku kokee oikeudekseen puuttua. Aikuinen ihminen jos on ja ei ole häiriöksi muille, anna hänen olla. Varmasti on hoidettu jo ja jos ei itse siihen sitoudu, turhaa rahanhaaskausta. Mitä muut on määräämään, että on pakko olla tietyn kokoinen tai painoinen. Sairasta joo, mutta ei se ole vaaraksi muille. Jos hän kokee olonsa parhaaksi näin, se hänelle suotakoon. Silläkin ehdolla, että lyhentää elinikää. 

Samoin vähän kyllä näitä itsetuhoisia ja eutanasiaakin mietin. Miksi jollain toisella olisi oikeus päättää ja määräillä toisen aikuisen ihmisen kuolemasta ja pakottaa jatkamaan. Jos ihminen ehdottomasti haluaa kuolla, miksei hän ole siihen oikeutettu, vaan määrätään esim pakkohoitoon? Miksei aikuinen saisi itse päättää omasta elämästään? 

Eutanasia kuolemansairaille ja turhaan kärsiville. Ei viestitä mt-potilaille, että heidän kuuluisi päättää päivänsä mitä se vähän niinkuin tekee jos se sallitaan heille.

Vierailija
189/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka jättäisitte laihat ihmiset rauhaan? Keskittykää pitämään itsenne edes normaalipainossa

Olen normaalipainoinen. Saanko nyt kommentoida? 

Anoreksia on sairaus, jos ette satu tietämään. Terveyttä ja henkeä uhkaava sairaus. 

Ihminen tarvitsee tietyn määrän erilaisia ravintoaineita päivässä voidakseen hyvin ja kyllä, jopa sitä energiaa. Muuten ei kroppa toimi. 

Vierailija
190/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon törmännyt kans muutamiin jotka ei enää terveitä kehostaan,lähes asuvat kuntosalilla,pahaa tehnyt kans katsoa.

Vierailija
191/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joille menee painoasiat tunteisiin -ette ole terveitä.

Vierailija
192/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli bmi 16 ja pidin sitä etappina että pääsen sen alle kategoriaan sairaalloinen alipaino. Pidin itseäni max. hoikahkona. Taustalla olivat tunneregulaation vaikeudet ja kontrollin konkreettisuus.

Vierailija
193/193 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pari nuorta naislääkäriä anorektikoita. Ilmeisesti tarttuva sairaus. Hyvä esimerkki nuorille potilaille.