Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun salilla käy selvästi anorektikko jota tekee pahaa katsoa

Vierailija
07.04.2024 |

Ei sillä että edes katson. Yleensä olen salilla huppu päässä ja aivan omissa oloissa, lisäksi treenaan lyhyen treenin enkä ehdi ikäänkuin ketään tuijottamaan mutta tää tapaus vaan pistää silmään koska olen itsekin työskennellyt nuorena kuntosalilla ja meillä oli kyllä ohjeistus puuttua siihen, jos salilla kävi joku jolla oli selvästi epäterve tapa rääkätä itseään meidän salilla. Tuntuu että maailma on kovasti muuttunut niiltä ajoilta, et tyyliin ihmiset on niin tietoisia  itsemäärämisoikeuksistaan tms niin saako kukaan tämmöseen edes enää puuttua? Tämän tytön rasva% on varmaan 4. Ja se meno on kuin pakkomielteistä kokaiinipäissä olevaa kidutusta keholle. 

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on fitness-urheilija?

Vierailija
42/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos keskittyisit siihen omaan tekemiseen ja annat muiden tehdä omia rauhassa

Vierailija
44/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa kokonaan salilla käyminen tai parempi jos ei sinne koskaan menekään. Saa olla rauhassa arvostelevilta katseilta, olipa luuviulu tai ryhävalas.

Mua kyyläsi lihava ryhävalas. Käänsi päänsä, kun sanoin että vittuuks kyyläät. 

Ei moukille muu tehoa. 

Vierailija
45/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun salilla myös, ja mikä pahinta, tyttö ei voi olla 16-vuotiasta vanhempi, ja todennäköisesti selvästi tätäkin nuorempi, haarukassa 13-14 v. Siellä sitten langanlaihoilla käsillä nostelee pieniä käsipainoja. Toisaalta todella lihavia näkee paljon salilla, ja mahtavaa onkin, että yrittävät päästä parempaan kuntoon. Mutta eikö ole ehkä oireellista, että anorektikko osuu silmään niin pahasti, mutta lihavat eivät niinkään? Kertooko tämä jotain yhteiskunnallisesta tilastamme, että lihavuus on niin normalisoitua? Toisaalta on tällekin varmasti biologiset perusteet, sikäli että anoreksia kielii nälänhädästä, ikivanhasta vitsauksesta, kun taas lihavuus kielii yltäkylläisyydestä, vaikkei sekään tuossa määrin terveellistä olisikaan. 

Anoreksiaan voi kuolla, tavalliseen lihavuuteen ei niin helposti. EI noita voi verrata.

Sitä paitsi laihaa kohtaan tunne

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vaiettu-sairaus-tappaa-vuosittain-y…

Vierailija
46/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi tästä haluat kertoa muille? Antaa toisen olla vaan. 

Vierailija
47/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin, kuin yllä.   Antakaa ihmisten olla rauhassa mitä on, kun eivät teille aiheuta mitään haittaa!

Vierailija
48/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on anorektikko, mutta ihan hyvin hommansa hoitaa. Pahaa tekee katsoa häntä, mutta kukapa hänen laihuuteensa on mitään sanomaan. Meillä on työterveys ja varmasti asiasta on siellä puhuttu, joten näin työkaverina en sekaannu asiaan.

Vierailija
49/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko katsoa? Sama oikeus hänellä on olla siellä kuin muillakin.

Vierailija
50/170 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän kertomuksen perusteella on vaikea sanoa mitään, sillän nykyään tunnetusti jotkut pitävät normaalipainoisia ihan anorektikkoina, ja ylipainoa normina

Vierailija
51/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun salilla myös nainen joka tuntitolkulla pakonomaisesti kävelee juoksumatolla. Ihan luuranko :(

Minun salilla Espoossa on samanlainen. Kävelee kävelee vaan. On siellä aina kun sinne menen.

Vierailija
52/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut salit puuttuvat jäseniensä rankkaan alipainoon esim keskustelemalla. Mikäli ongelmia ilmenee, olisi huoli-ilmoitus paikallaan.

Vierailija
53/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus yliopistolla opettaja, joka oli selvästi todella pahasti anorektinen. BMI varmaan 15. Aivan järkyttävän näköinen ja kun hän avasi suunsa niin oli aina hämmentävää kun kuulosti normaalilta, kun ulkonäkö oli sellainen että olisi odottanut korkeintaan kuiskausta. Mukava ihminen kyllä, mutta niin selvästi sairas että pahaa teki. Yleensä niin laihoja näkee sairaalassa kuolinvuoteellaan, ei yliopiston luentosalissa opettamassa.

Vierailija
54/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut salit puuttuvat jäseniensä rankkaan alipainoon esim keskustelemalla. Mikäli ongelmia ilmenee, olisi huoli-ilmoitus paikallaan.

Joo tuo oliskin hyvä jos työntekijät salilla pystyy puuttumaan. Tavallisen ihmisen huolestuminen ei välttämättä johda mihinkään hyvään. Vaikea tilanne, kun näkee, että asiat on menossa väärin, mutta ei oikein tiedä miten voisi auttaa.

Vierailija
55/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salit on täynnä syömishäiriöisiä. Eikä tartte olla edes mikään anorektikko. Eletään jatkuvasti kuin oltaisiin valmistumassa kisoihin. Suolahiputkin punnitaan. Koko elämä pyörii salin, ruoan ja ulkonäön ympärillä. Itse olen törmännyt treenaaviin poikiin jotka syövät  todella yksipuolisesti, pelkkää riisiä ja kanaa. Kaikki muu skipataan. Hienoa että ihmiset kuntoilee mutta liika on liikaa.

Vierailija
56/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on voimia treenata kuin hullu kuntosalilla, niin ei pitäisi olla hädän päivää, sitten kun ei omin voimin pääse sohvalta ylös, sitten on syytä olla huolissaan.

Ehkä kyseessä on joku poikkeuksellisen pieniluinen henkilö, jos tällaisella on joku 5-10 rasvaprosentti, se voi monesta näyttää jopa luurangolta, varsinkin niistä kohdista, joissa ei ole lihaa, kuten ranteet ja nilkat ym.

Anoreksiaan liittyy monesti syömisen kontrolloimisen lisäksi pakonomainen  liikkuminan harrastaminen.

Vierailija
57/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborektikoille on myös tyypillistä se, että heidän painonsa ja veriarvojensa perusteella heidän pitäisi olla puolikuolleita mutta niin vaan porskuttavat ja liikkuvat hullun lailla.

Vierailija
58/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin varmaan pidetään anorektikkona mutta ihan sama. Painan 47 pituus 170. Syön ihan mitä vaan, oikeaa ruokaa ja herkkuja, treenaan epäsäännöllisesti muutaman kerran viikossa välillä tulee viikkojenkin taukoja. En käy vaa'alla kuin joskus toivoessani että olisin saanut lihasmassaa ja painoa. Kaikki arvot ok, menkat tulee normaalisti jne. Olen tosi hoikka kyllä, mutta pehvassa kaikki rasva varmaankin. Tissit jäi imettämisten jälkeen nahkapusseiksi, mutta sekin se ja sama. Mutta haukkokaa vaan henkeä ja miettikää että oo siinäpä vasta anorektikko. 

Vierailija
59/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on geneettisesti pieniluisia ja kokoisia.

Vierailija
60/170 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain huolehtia omista asioistaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä