Ketä tuota Kiinan krääsää tilailee?
Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin
Kommentit (397)
Tuoteturvallisuus! Kiinakaupan käyttötavara näyttää samalta, mutta on kopio.
Näyttäkää joku esimerkkituote mikä on Suomessa myynnissä, ja mikä on olevinaan sama Temussa?
En ymmärrä minäkään. Ei Suomessa nyt kukaan niin köyhä ole, että ei olisi rahaa ostaa tarvitsemiaan vaatteita esim. H&M-kaupasta. Ei tarvitsisi omaa terveyttään vaarantaa minkään vaatteiden takia!
Vierailija kirjoitti:
Näyttäkää joku esimerkkituote mikä on Suomessa myynnissä, ja mikä on olevinaan sama Temussa?
Niimpä ja jos joku löytääkin esimerkin miin kuka sanoo varmaksi sen, että tuote olisi muka sama eikä Temu olisi vaan kopipinut näitä tuotteita?
Ihmetellään sitä sitten, miksi suomalaiset ei enää lisäänny. Kun hormonihäiriköille on altistuttu vauvasta alkaen.
Suomalainen tuote ei ole hyvä, koska se on suomalainen. Tämä on perspektiivivirhe.
Brändituote maksaa, koska yritys on tehnyt suunnittelutyön, markkinoinnin jne. Vaikka valmistus tapahtuu kiinassa, tuote on kuitenkin pitänyt suunnitella. Kiinalaiset kopioivat tuotteen, valmistavat hikipajoissa ja myyvät sitä murto-osalla hinnasta. Sellaisen ostaminen ei ole järkevää, vaan vertautuu varastetun tavaran ostamiseen.
Joku sanoi ostaneensa liiketunnistimen mikä maksaa suomessa nelisenkymppiä mutta temussa kympin. Suomessa on Philipsin liiketunnistimia Gigantissa, mutta en kyllä löytänyt niitä Temusta. Ei siellä mitään brändejä ole myynnissä, vaan kopioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen köyhä, eikä mulla ole varaa lihottaa kauppiaita yhtään enempää, elintarvikkeiden osalta on pakko, mutta kaiken muun mahdollisen tilaan Kiinasta poislukien kosmetiikka. Osa harrastustarvikkeistani on sellaisia, että niitä ei edes saa Suomesta.
Sä olet köyhä? Mutta sulla on varaa ostaa huonoa krääsää tuolta? Etkä halua lihottaa kauppiiaam lompakkoa? Mutta haluat rikkaan kiinalais kauppiaan lompakkoa lihottaa? Samalla myös Kiinan valtion kassaa? Missä sun järki?
Suomessa kauppiailla on valtavat katteet. Kiinasta saan huomattavasti halvemmalla, kun ahnetta väliporrasta ei ole. Kiinasta se kaikki tavara kuitenkin tulee. Köyhänä katsos pitää olla säästäväinen.
Köyhänä sä hommaat sitten sen laadukk
En osta mitään käyttötavaraa, vaan harrastukseen liittyvää tavaraa, joka on ihan sitä samaa kuin Suomessa myytävä, siltä osin kuin sitä Suomesta saa.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Fimo-massan kaulimiseen akryylikaulin. Temussa kaulin, yksinkertainen akryylipulikka maksaa 2 - 3 euroa, suomalaisessa harrastekaupassa 15 - 19 euroa. Temun pulikka ajaa täysin saman asian, varsinkin kun se Suomessa myytävä on satavarmasti myös kiinalaista tuotantoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fun fact, kaikki suomalaiset Haltit yms valmistetaan myös Kiinassa xD
Se ei toki tarkoita aina huonoa, vaikka Kiinassa tehdään! Maksetaan myös mitä todennäköisemmin asianmukainen koevaus tekijälle, toisin kuin joku orjatyöllä tuotettu tavara! Älä esitä ihan typerää! Temussa olevat tuotteet ovat niitä, joita kukaan ei valvo miten ne tehdään, mitä materiaalia, ketä ne tekee jne!
Temussa on myös juuri samaa mitä Suomessakin myydään kivijalka kaupoissa. Lisäksi, montako polttomoottori vehjettä löytyy Suomesta jossa ei ole kiinalaista osaa?
Just tämä. Miten se on sitten eettisempää ostaa kivijalkakaupasta. Vaan tyhmää maksaa välikädelle.
Millä järjellä te luulette saavanne samaa roinaa jostain temusta esim?
Niitä tilailee huono itsetuntoiset yksinäiset ihmiset, joilla ei ole mitään muuta tekemistä kuin ostella kaikkea turhaa paskaa. ei kyse ole siitä että ne ovat kiinalaisia tai muuta, riittää vain että ne ovat halpoja ja ne ovat jollain tavalla kiinnostavia.
täysin normaali psykologinen ilmiö.
Se sama porukka sitä krääsää tilailee, joka on huolestunut ilmastonmuutoksesta ja luontokadosta, eli nuoriso ja nää vöyhöttäjät. Mieleen ei kuitenkaan ole juolahtanut, että tää turhan paskan tilailu ei ole varsinaisesti mikään ekoteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen köyhä, eikä mulla ole varaa lihottaa kauppiaita yhtään enempää, elintarvikkeiden osalta on pakko, mutta kaiken muun mahdollisen tilaan Kiinasta poislukien kosmetiikka. Osa harrastustarvikkeistani on sellaisia, että niitä ei edes saa Suomesta.
Niinpä, kun KAIKKIA erikoistarvikkeita EI SAA Suomesta! Jos/kun haluaa jotain muuta kuin Suomen harrastekauppojen tusinatavaraa, joita on kaikilla samaa harrastavilla, on pakko ostaa Suomen ulkopuolelta.
Itse en halua askarrella juuri sitä samaa, mitä suomalaisiin kauppoihin turvautumaan "joutuvat" askartelemaan, vaan haluan tehdä jotain erikoisempaa, omannäköistä ja siihen mahdollisuuden antaa esim. Temun laajempi valikoima.
Jos tekee lapsen on paljon pahempi ilmaston kuormittaja kuin lapseton tavarantilaaja. Eli jos ei ole lasta, saa tilata mielin määrin. Vieläkin enemmän jos ei ole ajokorttia. Lapsen tehneet on pahimpia ympäristönpaskojia.
Miksi ylipäätään pitää jatkuvasti ostella jotain uutta? Ymmärrän joidenkin harrastustarvikkeiden hankkimisen, mutta kukaan ei tarvitse koko ajan uutta vaatetta tai sisustus- ja kodintavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Se sama porukka sitä krääsää tilailee, joka on huolestunut ilmastonmuutoksesta ja luontokadosta, eli nuoriso ja nää vöyhöttäjät. Mieleen ei kuitenkaan ole juolahtanut, että tää turhan paskan tilailu ei ole varsinaisesti mikään ekoteko.
En ole vöyhöttäjä, vaikka minut ehkä samaan "lahkoon" luetkin. Minä en tilaa turhaa paskaa ja krääsää, tilaan vain itselleni tarpeellista tavaraa. Minun harrastukseni on minulle tarpeellinen ja kun voin sen edullisemmin toteuttaa, säästyy pienestä eläkkeestä enemmän rahaa muuhun elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään. Ei Suomessa nyt kukaan niin köyhä ole, että ei olisi rahaa ostaa tarvitsemiaan vaatteita esim. H&M-kaupasta. Ei tarvitsisi omaa terveyttään vaarantaa minkään vaatteiden takia!
Missä ne HenkkaMaukan vaatteet on tehty? Aivan, Kiinassa tai jossain muussa Aasian maassa. Mutta osta sinä HenkkaMaukasta hyvällä omallatunnolla, onhan se kivijalkaliike edes Suomessa!
Just tämä. Miten se on sitten eettisempää ostaa kivijalkakaupasta. Vaan tyhmää maksaa välikädelle.