Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä tuota Kiinan krääsää tilailee?

Vierailija
07.04.2024 |

Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin

Kommentit (395)

Vierailija
81/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monet harrastustarvikkeet kannattaa tilata suoraan Kiinasta, jos vain osaa. Kaikki ei ilmeisesti osaa ja sekös kiukuttaa kun ei osaa, niin lytätään sitten muut ihmiset täällä. Täysin hyödytöntä krääsää saa kyllä Suomen kaupoistakin ostettua, mutta sitä ei kukaan moralisoi vaikka senkin alkuperämaa on Kiina.

Esimerkkinä olen tilaamassa pyörätietokoneelle muovista kiinnikettä parin euron hintaan, Suomessa vastaavat lähes 20-40 e. Ei ole vaikea valinta.

Mitä osaamista muka Kiinassa tilatessa on? Se on vain typerää tilata Temu krääsää, ei me sen takia osteta näistä, etteikö osattaisi tilata ÄO on sun kengännumero vissii

Vierailija
82/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan maanpetturit ostaa krääsää noista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyisin MIKSI krääsää pitää ylipäätään ostaa. Ihan sama onko se Tiimarista, Normalista tai kiinakaupasta.

Ihminen pärjää ihmeen vähällä.

Vierailija
84/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen köyhä, eikä mulla ole varaa lihottaa kauppiaita yhtään enempää, elintarvikkeiden osalta on pakko, mutta kaiken muun mahdollisen tilaan Kiinasta poislukien kosmetiikka. Osa harrastustarvikkeistani on sellaisia, että niitä ei edes saa Suomesta.

Sä olet köyhä? Mutta sulla on varaa ostaa huonoa krääsää tuolta? Etkä halua lihottaa kauppiiaam lompakkoa? Mutta haluat rikkaan kiinalais kauppiaan lompakkoa lihottaa? Samalla myös Kiinan valtion kassaa? Missä sun järki?

Vierailija
85/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monet harrastustarvikkeet kannattaa tilata suoraan Kiinasta, jos vain osaa. Kaikki ei ilmeisesti osaa ja sekös kiukuttaa kun ei osaa, niin lytätään sitten muut ihmiset täällä. Täysin hyödytöntä krääsää saa kyllä Suomen kaupoistakin ostettua, mutta sitä ei kukaan moralisoi vaikka senkin alkuperämaa on Kiina.

Esimerkkinä olen tilaamassa pyörätietokoneelle muovista kiinnikettä parin euron hintaan, Suomessa vastaavat lähes 20-40 e. Ei ole vaikea valinta.

Fillarin lokasuojan muovinen pidike 4kpl (1 lokariin tarvittavat muoviosat) kiinasta 1€. Sama setti metallitankoineen suomesta 50€, saksasta 30€. Mtallit olis menneet suoraan keräykseen.

Vierailija
86/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka itse ei ole tilanneet kuvittelee että sieltä tilataan vain avaimenperiä ja kännykänkuoria. Oikeasti sieltä tilataan samaa käyttötavaraa minkä ostaisi vaihtoehtoisesti moninkertaisella hinnalla Suomesta. Esim. just tilasin älykotiin liiketunnistimia. Siellä 10€/kpl ja täällä Suomessa olisi ollut 38€/kpl. Se oli selvä vaihtoehto. Jommat kummat olisin joutunut hankkimaan. Ja kun noita tarvitsin useita, niin kyse oli selvän säästön hakemisesta. 

Vierailija
87/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen varsin korkea ikä. Tuntemani Temusta tilaajat on yli 60v. N53

Vierailija
88/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka itse ei ole tilanneet kuvittelee että sieltä tilataan vain avaimenperiä ja kännykänkuoria. Oikeasti sieltä tilataan samaa käyttötavaraa minkä ostaisi vaihtoehtoisesti moninkertaisella hinnalla Suomesta. Esim. just tilasin älykotiin liiketunnistimia. Siellä 10€/kpl ja täällä Suomessa olisi ollut 38€/kpl. Se oli selvä vaihtoehto. Jommat kummat olisin joutunut hankkimaan. Ja kun noita tarvitsin useita, niin kyse oli selvän säästön hakemisesta. 

Ei se tee siitä yhtään sen eettisempää tai parempaa, vaikka kuinka olisi käyttötavaroita😂

Vierailija
89/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät ole tyhmiä  eli  eivät  maksa samasta tavarasa monin kertaista hintaa Suomesta ostamalla. 

Vierailija
90/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin MIKSI krääsää pitää ylipäätään ostaa. Ihan sama onko se Tiimarista, Normalista tai kiinakaupasta.

Ihminen pärjää ihmeen vähällä.

Mitä merkitystä sillä on miksi muut ostaa mitäkin?. Ei mua voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ostaa ja mistä ostaa. 

Vierailija
91/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät ole tyhmiä  eli  eivät  maksa samasta tavarasa monin kertaista hintaa Suomesta ostamalla. 

Näistä tilaavat on nimenomaan tyhmiä kuin saapas!

Vierailija
92/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tai ketkä

Vierailija
93/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tai ketkä

Kiinabotti tuli siirtämään aihetta muualle👍

Vierailija
94/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta ettei niillä ketkä ole sieltä  Kiinasta koskaan tilanneet niin heillä  ole yhtään varaa sanoa mitään eikä heidän mieli piteellään ole mitään merkitystä.

Vierailija
95/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tee siitä yhtään sen eettisempää tai parempaa, vaikka kuinka olisi käyttötavaroita😂

Ei ap:n pointti ollut eettisyydessä, vaan krääsässä. Taisit missata sen. Mutta en mä tiedä miten se on tilata Kiinassa valmistetut liiketunnistimet Gigantista, kuin suoraan Kiinasta? Sulla on tähän varmaan teoria. Että lihotanko brittiläistä Dixons -elektroniikkajättiä välikätenä niissä liiketunnistimessa vai en. Lähinnä kertoo omasta typeryydestä jos haluaa välttämättä maksaa monikertaisen hinnan ja lihottaa maailman suurimman elektroniikan jälleenmyyjän tilipussia ihan vain koska suoraan Kiinasta tilaaminen jännittää. 

Vierailija
96/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuista ainoastaan yksi viisikymppinen mies, joka tilailee kaikenlaista harrastussälää kotiin ja mökille.

Vierailija
97/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fun fact, kaikki suomalaiset Haltit yms valmistetaan myös Kiinassa xD

Se ei toki tarkoita aina huonoa, vaikka Kiinassa tehdään! Maksetaan myös mitä todennäköisemmin asianmukainen koevaus tekijälle, toisin kuin joku orjatyöllä tuotettu tavara! Älä esitä ihan typerää! Temussa olevat tuotteet ovat niitä, joita kukaan ei valvo miten ne tehdään, mitä materiaalia, ketä ne tekee jne! 

Temussa on myös juuri samaa mitä Suomessakin myydään kivijalka kaupoissa.  Lisäksi, montako polttomoottori vehjettä löytyy Suomesta jossa ei ole kiinalaista osaa?

Vierailija
98/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö nämä edulliset harrastustarvikkeet jättää kokonaan tilaamatta, niin kaikille moraalinvartijoille tulisi parempi mieli?  Suomen hinnoilla jäisi monia asia kauppaan ja harrastukset harrastamatta ja elämänlaatu laskisi monella paljon, seurauksena lisää pahoinvointia ja masennusta, kun edes työssäkäyvänä ei ole rahaa ylihinnoiteltuihin harrastustarvikkeisiin. 

Kukaan ei ole täällä esittänyt mitään argumenttia sille, miksi esim. 3 euron tavara muuttuu Suomessa 30 euron hinnalla eettisesti paremmaksi valinnaksi, jos tavaran alkuperä on täysin sama kiinalainen tehdas?

Vierailija
99/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap:n pointti ollut eettisyydessä, vaan krääsässä. Taisit missata sen. Mutta en mä tiedä miten se on tilata Kiinassa valmistetut liiketunnistimet Gigantista, kuin suoraan Kiinasta? Sulla on tähän varmaan teoria. Että lihotanko brittiläistä Dixons

Olipas😂

Vierailija
100/395 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö nämä edulliset harrastustarvikkeet jättää kokonaan tilaamatta, niin kaikille moraalinvartijoille tulisi parempi mieli?  Suomen hinnoilla jäisi monia asia kauppaan ja harrastukset harrastamatta ja elämänlaatu laskisi monella paljon, seurauksena lisää pahoinvointia ja masennusta, kun edes työssäkäyvänä ei ole rahaa ylihinnoiteltuihin harrastustarvikkeisiin. 

Kukaan ei ole täällä esittänyt mitään argumenttia sille, miksi esim. 3 euron tavara muuttuu Suomessa 30 euron hinnalla eettisesti paremmaksi valinnaksi, jos tavaran alkuperä on täysin sama kiinalainen tehdas?

Mistä te keksittie näitä tekosyitä! Pitäisi todellakin jättää tilaamatta! Typerää touhua! Ei paljon paina lapsityö ja heidän harrastukset, kun kerta sua niin se asia kiinnostaa, hah! Itsekäs olet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi