Ketä tuota Kiinan krääsää tilailee?
Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Voisitte kaiken nälvimisen sijasta keksiä miten ne suomalaiset kuluttajat saadaan sitten ostamaan Suomesta sitä paljon laadukkaampaa, testattua, myrkytöntä ja kalliimpaa kiina-tavaraa.
Suomessa liian moni kauppa perustuu olemattomiin myyntivolyymeihin, jolloin yhdeltä asiakkaalta pitää nyhtää mahdollisimman korkea hinta. Miksei hintoja voi laskea ja myydä niitä tuotteita enemmän useammalle kuluttajalle?
Kaikki perustuu suurempiin volyymeihin eli jos vaikkapa Kela tilaisi äitiyspakkauksen kotimaisilta valmistajilta tai vähintään eurooppalaisilta valmistajilta niin sitten olisi vauvoilla, taaperoilla ja vanhemmillakin esimerkiksi Paaperon nettikaupan vaatetta yllä. Maammekauppa.fi on täynnä kotimaisia valmistajia tuotteineen.
"Meinaatko että niitä luteita sun muita tuholaisia ei ole kiinalaisissa tuotteissa? Suomessa suurin osa ristipistopakkauksista on kyllä ihan puuvillaa eikä mitään lapsiaiheisiakaan juuri ole. Ei tarvitse kummoisiakaan tietoteknisiä taitoja löytääkseen ilmaiset mallit ja materiaalit.
Kaikella tavalla sitä ihmiset selittelee kun haluaa vaimentaa omatunnon kolkutuksen."
Ilmaiset mallit ja materiaalit? Tällä hetkellä teen 50x50 cm kokoista, erääseen maalaukseen pohjautuvaa tarkkaa työtä, jossa on 39 eriväristä lankaa, mitään mallia tähän ei löytyisi saati materiaaleja jostain kirpputorilta eikä Suomessa ole edes mitään tämäntapaisia valmiita pakkauksia myynnissä. Kiinalaisilla on todella pitkät perinteet ristipistotöistä jo kaukaa historiasta, joten luonnollisesti sieltä löytyy eniten valikoimaa ja osaamista nykypäivänäkin.
Vierailija kirjoitti:
"Meinaatko että niitä luteita sun muita tuholaisia ei ole kiinalaisissa tuotteissa? Suomessa suurin osa ristipistopakkauksista on kyllä ihan puuvillaa eikä mitään lapsiaiheisiakaan juuri ole. Ei tarvitse kummoisiakaan tietoteknisiä taitoja löytääkseen ilmaiset mallit ja materiaalit.
Kaikella tavalla sitä ihmiset selittelee kun haluaa vaimentaa omatunnon kolkutuksen."
Ilmaiset mallit ja materiaalit? Tällä hetkellä teen 50x50 cm kokoista, erääseen maalaukseen pohjautuvaa tarkkaa työtä, jossa on 39 eriväristä lankaa, mitään mallia tähän ei löytyisi saati materiaaleja jostain kirpputorilta eikä Suomessa ole edes mitään tämäntapaisia valmiita pakkauksia myynnissä. Kiinalaisilla on todella pitkät perinteet ristipistotöistä jo kaukaa historiasta, joten luonnollisesti sieltä löytyy eniten valikoimaa ja osaamista nykypäivänäkin.
Minä ja minä, koska minä haluan niin muiden riistäminen on sallittua. 🖕
Ostin juuri Kiinassa valmistetun kameran Suomesta kuvausharrastusta varten. Saanko nyt jonkun mitalin, kun kamera on ostettu Suomen markkinoilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkikaapa esim Tokmannin tuotteiden valmistusmaata, ei tarvitse edes tilailla.
Esim Pisara tuotteita !
Onko nekin kiinalaisia? En tiedä, kun en osta Tokmannilta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin
Mistähän AP on saanut päähänsä, että sen mielipiteellä muiden argumenteista on jotain merkitystä? Katoa merkityksemättömyyteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkikaapa esim Tokmannin tuotteiden valmistusmaata, ei tarvitse edes tilailla.
Esim Pisara tuotteita !
Onko nekin kiinalaisia? En tiedä, kun en osta Tokmannilta mitään.
Puolasta näyttää ainakin Pisaran käsisaippua olevan. Nytkö hyökätään jo eurooppalaisten tuotteiden kimppuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapas huviksenne ostamianne tuotteiden valmistusmaita. Eipä siellä juuri koskaan lue Made in Finland tai edes mikään Euroopan maa. Halpatuontimaissa valmistetaan usein ne "hienoimmatkin" tuotteet vaatteista astioihin, huipputuotteista krääsään ja kaikki mahdollinen siltä väliltä. Itse katson aina valmistusmaan (jos sellainen on selkeästi nähtävillä) ja muuallahan ne on valmistettu. Kustannussyistähän ne, suomalainen työ on liian kallista. Edullisempaa ostaa tuotteet jostakin tuolta kaukaa, jossa ne on valmistettu euron tuntipalkalla, ilman työntekijöiden oikeuksia.
Ylläni olevassa Marimekon T-paidassa lukee Made in Portugal. Tämä maksoi joitakin vuosia sitten 54 euroa. Taisivat sielläkin sen valmistaa halpatöihin minipalkalla pakotetut ulkomaiset, vai muistanko ihan väärin?
Ei ole niinkään paha, jos on Euroopassa tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän AP on saanut päähänsä, että sen mielipiteellä muiden argumenteista on jotain merkitystä? Katoa merkityksemättömyyteesi.
Yhtään hyvää argumenttia ei ole AP:lta itseltään kuulunut. Suurin osa tuotteista tulee kyllä Kiinasta, ihan sama mistä ne ostaa, siinä AP on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään hyvää argumenttia ei ole AP:lta itseltään kuulunut. Suurin osa tuotteista tulee kyllä Kiinasta, ihan sama mistä ne ostaa, siinä AP on oikeassa.
Luetun ymmärtäminen?
Muksuille vaatetta ja leluja ja jotain tarvikkeita. Vaimo laittaa listan mitä pitää hankkia, sen mukaan tilailen.
"Minä ja minä, koska minä haluan niin muiden riistäminen on sallittua. 🖕"
Työnantaja riistää minua Suomessa ja saan minimaalisen tessin mukaisen palkan tuottamastani tuloksesta firmalle, samoin verottaja vie osansa ja suomalainen kauppias, joka lisää kiinatuotteeseen 10x katteen. Muuhun ei rahat tässä tilanteessa työssäkäyvänäkään riitä, kun palkka on niin surkea. Miksi suomalaisia on ok riistää jatkuvasti? Miksei teitä kiinnosta yhtään kotimaan riisto, monelta lähtenyt nyt esim. asumistuet.
Vältän ostamasta millään tavoin kiinalaisia tuotteita. Periaate.
Se on vaikeaa, koska sieltä tulee niin paljon tavaraa.
Muutenkin olen vähentänyt ostelua ja kuluttamista.
Jopa lähikaupan nuudelit oli kiinalaisia- ne jäi hyllyyn. En halua kiinalaisia vehnää syödä.
Kaikki niinsanottu krääsä, tulee kauppojen hyllylle myös kiinasata,
olen verranut tuotteita ,ero on hirvittävä.
jos suomessakin riittäis kohtuu myyntivoitto, niin hinnatkin olisi kohtuulisa.
olen ostanut kiinasta ja ostaa KIINA isommalla alalla suomesta tavaraa , vaikka joskus vaikeaa onkin.
Jos suomalaiset ostaa krääsää edullisesti niin antaa mennä . Saksatakin saa paljon halvemmalla
tavaroita, kirjoituskoneen väriä ostin usiemman kerran SUOMEN myyjältä ,ajateli että on varmempaa
ostaa suomesta, mutta tämä alkoikin muumään ,vuotavia kasetteja , yritn vaihdattaa ,ja ain palauttaa
ei meinanut löytää mistää palautusehtoja,lopetin kaupankäynnin.Ostan samoja kaetteja saksasta
ja hinta on tosi halpa ja värit hyvät.,en tiedä mistä tulee saksaan.
Köyhän pitää ostaa mistä halvalla saa.
Ärsyttää kun Etsyssä jotkut myyjät myy temusta ostettua 2 euron koristetta 50 e hintaan ja väittävät olevan jotain jalometallia. Tosiasaiassa siellä on nikkeliä..