Ketä tuota Kiinan krääsää tilailee?
Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin
Kommentit (397)
Katsoin eilen JuuTuubista erään taiteilijan vertailuvideon muka hyvistä, USAssa arvostetuista puuväreistä (made in Mexico) ja samanlaisesta Temusta tilatusta. Pakkaus oli kopio, kynien tekstit samat, mutta yllätys, yllätys, Temun kiinalaiset värikynät olivat PAREMPIA, jopa täydellisempiä kuin ns. alkuperäiset.
Kynien kyljissä olevat tekstit skarpimpia, värilyijy keskellä kynää kun meksikolaisessa tekstit suttuisia ja katkeilevia, lyijyt epäkeskoisesti (noita on niiiin kiva teroittaa...). Ja värittämisessä, jäljessä ei juuri eroa, hiuksenhieno ero Temusta ostetun hyväksi.
Temussakin kalliit, yli 100$, alkuperäiset lähes 200$, 120kpleen värikynälajitelmasta.
Kumman ostaisit?
Ei näille ketjun mölisijöille kannata mitään sanoa, jotain täysin käsittämätöntä mongerrusta tulee joka viestiin jostain äo:sta ja alapeukut viuhuu. Fakta on se, ettei nykyään kukaan Suomessa elä ilman kiinalaisia tuotteita, ellei elä täysin omavaraisesti jossain 1800-luvun savupirtissä, tee vaatteita ja käyttötavaroita itse.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään. Ei Suomessa nyt kukaan niin köyhä ole, että ei olisi rahaa ostaa tarvitsemiaan vaatteita esim. H&M-kaupasta. Ei tarvitsisi omaa terveyttään vaarantaa minkään vaatteiden takia!
HenkkaMaukka on Kiinassa tehtyä, et ehkä tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuoteturvallisuus! Kiinakaupan käyttötavara näyttää samalta, mutta on kopio.
Asia ei ole aivan noin selkeä. Länsikaupan tuotteessakin on useimmiten joku kiinalaisen tekemä asia tai valmistusvaihe.
Kuka tilaa Kiinasta?
Ostin Fiskarsin veitsimagneetin seinään. Kotona huomasin että valmistusmaa Kiina!
Mua ei kyllä kiinosta vittujakaan mikään eettisyys, lapsityövoima, kiinalaisen perheenisän pölykeuhko kaivoksilla ja äidin ylipitkät työpäivät. Voin sanoa että aivan sama. Te voitte jeesustella rauhassa, minä ostan mistä halvimmalla saan. En maksa kymmenkertaista hintaa, että joku kiinainen saisi pidemmän kahvitauon. Ei yksinlertaisesti jaksa kiinnostaa. Jos siitä joillein tulee paha mieli, niin hyvä. Kiva saada sellainenkin mieli jollekin aikaiseksi. Hyvää vappua! Torilla tavataan!
Ne samat jotka lakkoilee isompia etuja. Kiva logiikka.
Ahtaaja-Jape tilailee Kiinasta an ustappeja
Minä tilailen harrastusjuttuja. Tuntipalkkani Suomessa on 13 e miinus verot, ei sillä ole varaa Suomessa ostaa juuri mitään muuta kuin pakollista ruokaa ja maksaa muut elämisen kulut. Ymmärrän jos joku 5000 e/kk halveksii minua tämän takia, mutta ei olla ihan samalla viivalla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kyllä kiinosta vittujakaan mikään eettisyys, lapsityövoima, kiinalaisen perheenisän pölykeuhko kaivoksilla ja äidin ylipitkät työpäivät. Voin sanoa että aivan sama. Te voitte jeesustella rauhassa, minä ostan mistä halvimmalla saan. En maksa kymmenkertaista hintaa, että joku kiinainen saisi pidemmän kahvitauon. Ei yksinlertaisesti jaksa kiinnostaa. Jos siitä joillein tulee paha mieli, niin hyvä. Kiva saada sellainenkin mieli jollekin aikaiseksi. Hyvää vappua! Torilla tavataan!
Imbesilli, toivottavasti ei ole tai tule lapsia geenejä jatkamaan.
Siis ihan psykologinen syy. Se tuottaa joillekin mielihyvää kun ostaa tavaraa.
Näin Suomessa 2024
Maailman kalleimpien maiden joukossa
Alempaan keskiluokkaan kuuluu 33 % väestöstä netto 1525 - 2236 €/kk
Keskimmäiseen 24,5 % netto 2237 - 3049 €/kk
ja ylempään 10,7 % väestöstä netto
3050 - 4065€/kk
Yli 100000€ vuodessa tienaavia on 130000 henkilöä
-Joka seitsemäs lapsi elää köyhyysrajan alapuolella.
-Kansasta lähes miljoona elää köyhyysrajan alapuolella.
Elämä on teatteria, sain vaan vaan huonon sivuroolin,mutta ei niin huonoa että kiinasta tilaisin mitään.
Olen tilannut vaikka ja mitä ja on ihan laadukasta mit itse saanut. Hinnat murto-osan siitä mitä tääll maksaa kivijalkaliikkeessä.
Ripset, kiinasta.
Korvikset, kiinasta
Barbien/nuken vaatteet yms, kiinasta.
Sisustustauluja, kiinasta.
Vaatteita, kiinasta.
Ja hei samoista tehtaista ne Suomen kauppojen kamat tulee.
Näin tuette putleria kun tilaatte putlerin kaverimaalta rojua.
Mitään laitetta tai välinettä tai autoa tai muuta ei pitäisi ostaa, jos siinä on yksikin osa/komponentti kiinasta.
Mielummin ilman - soooooooon varma!