Ketä tuota Kiinan krääsää tilailee?
Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet mistä kauppojen tavarat tulee? Kaikki lelut, vaatteet ja elektroniikka tulee sieltä idästä.
nyt kiina ja muut vain keksinyt myydä suoraan kuluttajille. Heille isompi kate. Mulle kelpaa. Ihan turha maksaa välistä jollekin suomalaiselle maahantuojalle.
Suoraan voi myydä myös ne erät, jotka ei ole läpäisseet länsimaiden tarkastusta myrkkypitoisuuksien ja sähköturvallisuuden vuoksi.
Kuinka paljon niistä nyssäköistä joutuu nykyään maksamaan tullia?
Tilaan paljon vaatteita ja kenkiä Sheinistä. Myös muuta tavaraa kuten hiuslenkkejä, lahjapusseja, pieniä leluja, hattuja, aurinkolaseja. Ei ne mitenkään huuda "Shein". Varsinkin urheiluvaatteet on tosi hyviä. Ei mitenkään huonolaatuisempia kuin jotkut Suomessa myytävät vaatteet ja paljon halvempia ovat. Minusta on vaan tyhmää maksaa liikaa/välikädelle. Enkä edes käyttäisi jotain Suomi-mammatunikoita vaikka saisin ilmaiseksi.
Sheinin uikkareissa ja bikineissä on myös tosi hyvä hinta-laatusuhde
Oletko nähnyt kiinalaisen naisen bikineissä,edes elokuvissa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet mistä kauppojen tavarat tulee? Kaikki lelut, vaatteet ja elektroniikka tulee sieltä idästä.
nyt kiina ja muut vain keksinyt myydä suoraan kuluttajille. Heille isompi kate. Mulle kelpaa. Ihan turha maksaa välistä jollekin suomalaiselle maahantuojalle.
Jep. Menepä keskisuuressa suomalaisessa kaupungissa kauppaan kuin kauppaan, niin ihan samaa tavaraa siellä on. Pri zman ja Ci tt a rin osastoilla haisee kiinakenkä jo kauas. Mitään muuta ei tavistallarille ole enää tarjolla. Vaatteet, kankaat, kodintavara, elektroniikka you name it - melkein kaikki on valtaosin kiinakrääsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tilaatte?
Millä maksatte?
Mitä sääntöjä tullin kanssa?
Vastaako tuotteet kuinka hyvin kuvausta?
Mikä toimitusaika tavaralla?
Niin laittaisitteko linkkejä ja jakaisitte kokemuksia. Jollainhan tässä leikkurissa on pysyttävä hengissä.
Kokeile tilata, niin sillähän se selviää. Niin me muutkin olemme tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tavaraa tilaavat suomalaiset kauppiaat ja myyvät sitä moninkertaisilla hinnoilla kaupoissa.
Se on vaan niin paljon hienompaa ostaa jostain Partioaitasta kuin alipappaekspressiltä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen köyhä, eikä mulla ole varaa lihottaa kauppiaita yhtään enempää, elintarvikkeiden osalta on pakko, mutta kaiken muun mahdollisen tilaan Kiinasta poislukien kosmetiikka. Osa harrastustarvikkeistani on sellaisia, että niitä ei edes saa Suomesta.
Sä olet köyhä? Mutta sulla on varaa ostaa huonoa krääsää tuolta? Etkä halua lihottaa kauppiiaam lompakkoa? Mutta haluat rikkaan kiinalais kauppiaan lompakkoa lihottaa? Samalla myös Kiinan valtion kassaa? Missä sun järki?
Suomessa kauppiailla on valtavat katteet. Kiinasta saan huomattavasti halvemmalla, kun ahnetta väliporrasta ei ole. Kiinasta se kaikki tavara kuitenkin tulee. Köyhänä katsos pitää olla säästäväinen.
Köyhänä sä hommaat sitten sen laadukk
Jännä että vaikka ollaan keskituloisia ostetaan Kiinasta, hyvin ne kestää, ihan yhtä hyvin kuin täältä ostetut samanlaiset. Tilasin 2017 action cameran suoraan Kiinasta, vielä tuo toimii hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoteturvallisuus! Kiinakaupan käyttötavara näyttää samalta, mutta on kopio.
Asia ei ole aivan noin selkeä. Länsikaupan tuotteessakin on useimmiten joku kiinalaisen tekemä asia tai valmistusvaihe.
Mistä tietää, että Kiinasta tilattu laturi on turvallinen käyttää. Korvaako vakuutus tai myyjä jos talo palaa viallisen laturin takia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan psykologinen syy. Se tuottaa joillekin mielihyvää kun ostaa tavaraa.
Ihan tarpeeseen sitä tavaraa tilataan, eikä huvikseen. Esim. työkenkiin olen tilannut laadukkaita pohjallisia, Suomessa saa maksaa itsensä kipeäksi noista. Vaihtoehtona kipeät jalat seisomatyössä, ei työnantaja kustanna uusia pohjallisia monta kertaa vuodessa.
Otsekin olen tilannut laadukkaita pohjallisia. Kymmenet laadukkaat tukipohjalliset saa alle neljällä kympillä ja riittää pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan paljon vaatteita ja kenkiä Sheinistä. Myös muuta tavaraa kuten hiuslenkkejä, lahjapusseja, pieniä leluja, hattuja, aurinkolaseja. Ei ne mitenkään huuda "Shein". Varsinkin urheiluvaatteet on tosi hyviä. Ei mitenkään huonolaatuisempia kuin jotkut Suomessa myytävät vaatteet ja paljon halvempia ovat. Minusta on vaan tyhmää maksaa liikaa/välikädelle. Enkä edes käyttäisi jotain Suomi-mammatunikoita vaikka saisin ilmaiseksi.
Te idiootit jaksatte tota uskotella? (Ne tavarat on ihan hyviä, jäkä jäkä)
Vierailija kirjoitti:
Ei näille ketjun mölisijöille kannata mitään sanoa, jotain täysin käsittämätöntä mongerrusta tulee joka viestiin jostain äo:sta ja alapeukut viuhuu. Fakta on se, ettei nykyään kukaan Suomessa elä ilman kiinalaisia tuotteita, ellei elä täysin omavaraisesti jossain 1800-luvun savupirtissä, tee vaatteita ja käyttötavaroita itse.
Ei tässä ole kyse siitä että se olisi Kiinassa tehty, oletko tyhmä? Vaan siitä että nuo ei ole eettisesti tehty, kukaan ei valvo, käytetään lapsityötä. Tärkeesti myrkkyjä tavaroissa ja vaatteissa jne jne! Miksi olette itsekeskeisiä ja ette ajattele kuin itseänne? Huhhuh!
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt kiinalaisen naisen bikineissä,edes elokuvissa?
Kiinalaisessa kulttuurissa on tiukempi suhtautuminen paljaaseen pintaan kuin länsimaisessa. Ja ihan hyvä niin. Pyllistelyä ja paljastelua joutuu näkemään ihan liikaa. Eroottinen ja sensuelli voi olla myös vaatteet päällä. Paljastelut voi jättää omaan parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näkee kilometrin päähän, että on tilattu sheinistä tai temusta😂
Alapeukuttajat heräsi taas jostain öyhöttämään, hetken ketju ehti ollakin jo siistinä ja pystyi keskustelemaan asiallisesti.
Tänään kävin hakemassa ensimmäisen Temulta tilaamani paketin. Olen aikaisemminkin tilannut suoraan Kiinasta, Wishin, Ebayn, Aliexpressin ja ainakin kolmen kiinalaisen verkkokaupan kautta. Olen tilannut sisustus-, koriste- ja käyttöesineitä sekä musiikkia ja elokuvia. Temun paketissa oli tyylikäs puinen soittorasia, kauniita sateenvarjoja, upeita kangasmaskeja seuraavaa korona- ja influenssakautta varten sekä joitain hyödyllisiä matkustamisessa tarvittavia juttuja. Kaikki ihan tarpeellisia ja niin kauniita. Tuollaisia ei Suomen kaupoista saa. Hintakin ihan kohtuullinen. En leimaisi krääsäksi.
Teen harrastuksena koruja. Myyn niitä kirpparilla. En saisi niistä yhtään mitään, jos Suomesta ostaisin helmet ja muut hilavitkuttimet ts. kukaan ei maksaisi niistä sitä hintaa, jonka joutuisin pyytämään. Minä toimin kuten kauppiaat Suomessa, otan oman siivun välistä. Tosin en maksa veroja, koska tällä ei oikeasti tienaa paljonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon niistä nyssäköistä joutuu nykyään maksamaan tullia?
Ei niin yhtään. Ei senttiäkään. Ja monesti ei mitään kuljetuskustannuksiakaan.
Ihan tarpeeseen sitä tavaraa tilataan, eikä huvikseen. Esim. työkenkiin olen tilannut laadukkaita pohjallisia, Suomessa saa maksaa itsensä kipeäksi noista. Vaihtoehtona kipeät jalat seisomatyössä, ei työnantaja kustanna uusia pohjallisia monta kertaa vuodessa.