Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä tuota Kiinan krääsää tilailee?

Vierailija
07.04.2024 |

Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin

Kommentit (397)

Vierailija
101/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fun fact, kaikki suomalaiset Haltit yms valmistetaan myös Kiinassa xD

Se ei toki tarkoita aina huonoa, vaikka Kiinassa tehdään! Maksetaan myös mitä todennäköisemmin asianmukainen koevaus tekijälle, toisin kuin joku orjatyöllä tuotettu tavara! Älä esitä ihan typerää! Temussa olevat tuotteet ovat niitä, joita kukaan ei valvo miten ne tehdään, mitä materiaalia, ketä ne tekee jne! 

Temussa on myös juuri samaa mitä Suomessakin myydään kivijalka kaupoissa.  Lisäksi, montako polttomoottori vehjettä löytyy Suomesta jossa ei ole kiinalaista osaa?

Etsi mulle ne samat tuotteet? Niinpä, et niitä taida löytää! Puhut vaan, koska olet itsekäs kuluttaja!

Vierailija
102/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

markalla saa markan tavaran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailuaddiktit? En tiedä. Itse en tilaa.

Vierailija
104/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö nämä edulliset harrastustarvikkeet jättää kokonaan tilaamatta, niin kaikille moraalinvartijoille tulisi parempi mieli?  Suomen hinnoilla jäisi monia asia kauppaan ja harrastukset harrastamatta ja elämänlaatu laskisi monella paljon, seurauksena lisää pahoinvointia ja masennusta, kun edes työssäkäyvänä ei ole rahaa ylihinnoiteltuihin harrastustarvikkeisiin. 

Kukaan ei ole täällä esittänyt mitään argumenttia sille, miksi esim. 3 euron tavara muuttuu Suomessa 30 euron hinnalla eettisesti paremmaksi valinnaksi, jos tavaran alkuperä on täysin sama kiinalainen tehdas?

Mistä te keksittie näitä tekosyitä! Pitäisi todellakin jättää tilaamatta! Typerää touhua! Ei paljon paina lapsityö ja heidän harrastukset, kun kerta sua niin se asia kiinnostaa, hah! Itsekäs olet!

Melko naiivi saa olla, jos kuvittelee, että kaikki "made in china"-tuotteet on Suomen kaupoissa tutkittuja, testattuja, työolot kunnossa jne. Satunnaisilla pistokokeilla jää täälläkin kiinni välillä myrkyllisiä tuotteita, mikä on vain jäävuoren huippu. Jos haluaa välttää kokonaan ostamasta kiinalaisia tuotteita, niin voi ensimmäisenä lopettaa kaiken elektroniikan käytön.

Vierailija
105/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen köyhä, eikä mulla ole varaa lihottaa kauppiaita yhtään enempää, elintarvikkeiden osalta on pakko, mutta kaiken muun mahdollisen tilaan Kiinasta poislukien kosmetiikka. Osa harrastustarvikkeistani on sellaisia, että niitä ei edes saa Suomesta.

Sä olet köyhä? Mutta sulla on varaa ostaa huonoa krääsää tuolta? Etkä halua lihottaa kauppiiaam lompakkoa? Mutta haluat rikkaan kiinalais kauppiaan lompakkoa lihottaa? Samalla myös Kiinan valtion kassaa? Missä sun järki?

Suomessa kauppiailla on valtavat katteet. Kiinasta saan huomattavasti halvemmalla, kun ahnetta väliporrasta ei ole. Kiinasta se kaikki tavara kuitenkin tulee. Köyhänä katsos pitää olla säästäväinen. 

Vierailija
106/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen köyhä, eikä mulla ole varaa lihottaa kauppiaita yhtään enempää, elintarvikkeiden osalta on pakko, mutta kaiken muun mahdollisen tilaan Kiinasta poislukien kosmetiikka. Osa harrastustarvikkeistani on sellaisia, että niitä ei edes saa Suomesta.

Sä olet köyhä? Mutta sulla on varaa ostaa huonoa krääsää tuolta? Etkä halua lihottaa kauppiiaam lompakkoa? Mutta haluat rikkaan kiinalais kauppiaan lompakkoa lihottaa? Samalla myös Kiinan valtion kassaa? Missä sun järki?

Suomessa kauppiailla on valtavat katteet. Kiinasta saan huomattavasti halvemmalla, kun ahnetta väliporrasta ei ole. Kiinasta se kaikki tavara kuitenkin tulee. Köyhänä katsos pitää olla säästäväinen. 

Köyhänä sä hommaat sitten sen laadukkaamman tuotteen, etkä sitä mikä hajoaa muutamien käyttökertojen jälkeen. Eikä teillä raksuta mikään siellä aivoissa?

Vierailija
107/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ketju jonkun kiukkuisen suomikauppiaan yritelmä saada ostamaan sitä ylikallista kiinatavaraa Suomesta? Asiakkaiden syyllistäminen on vähän huono markkinointikeino. Vai onko kommentoijat joku yksi ja sama Peräkylän mummo, joka ei ymmärrä ulkomailta tilaamisesta yhtään mitään?

Vierailija
108/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan. Ja olen tyytyväinen koska hinta on se joka ratkaisee enkä halua lihottaa kotimaisen kauppiaan lompakkoa. Sama tuote kotimaisesta kaupasta tarkoittaa kymmenkertaista hintaa täysin samasta tuotteesta. Eli tulen jatkossakin suosimaan kiinalaista suoramyyntiä. 

Vierailija
109/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinariippuvuus on kyllä pahasta, mutta kauppa näyttää siirtyvän nettiin. Valikoima on valtava. Kiina on kuitenkin yhden puolueen valtio, eli arvaamaton.

Eikös yhden puolueen valtio ole paljon helpommin arvattavissa kuin sellainen maa, missä johtajaporukka ja linja vaihtuu kaiken aikaa?

Vierailija
110/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ketju jonkun kiukkuisen suomikauppiaan yritelmä saada ostamaan sitä ylikallista kiinatavaraa Suomesta? Asiakkaiden syyllistäminen on vähän huono markkinointikeino. Vai onko kommentoijat joku yksi ja sama Peräkylän mummo, joka ei ymmärrä ulkomailta tilaamisesta yhtään mitään?

Keskiverto Temu tilaaja siellä, ei ainakaan korkea ÄO paista läpi!

Vierailija
111/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiverto Temu tilaaja siellä, ei ainakaan korkea ÄO paista läpi!

Ikinä en ole temusta tilannut, aliexpressistä ja ebaysta kyllä. Mikä pakkomielle täällä on jollain temusta ja toisten ÄO:stä? Mitä tilaaminen kertoo ylipäätään kenenkään älykkyydestä? Fiksu säästää rahaa sieltä mistä pystyy epävarmassa taloustilanteessa. Oma kommenttisi kyllä kertoo ja paljon sinun käsityskyvystäsi.

Vierailija
112/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin tilannut kiinaroinaa, mutta silloin kun tilasin niin syy oli hinta ja valikoima. Samoja tuotteita näkyy myös kaupoissa ihan Suomessa. Paras ostos on ollut toppatakki. Vaatii vähän tutkimista kun tilaa ettei joudu huijatuksi. Kerran tuli ostos särkyneenä, kun ei oltu pakattu kunnolla ja sain rahat takaisin.

Vierailija
113/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella tänään uutiset näistä kiinasta tilattavista vaatteista. 

En tilaa vaatteita vaan muuta.

Vierailija
114/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekniikan laite sisältää ainakin jotain kiinalaista. Kiinavapaus vaatii, että ei käytä mitään teknologista

Lisäksi ei osta edes useimpia tekstiilejä, vaan tekee itse langat ja kankaat. Nimittäin myös miltei kaikissa vaatteissa nykyisin ainakin osa materiaaleista tai valmistuksesta on Aasiasta.

Vierailija
115/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erikoinen myytti, että Suomessa tehty on kategorisesti moraalisesti hyvin tehty.

Pahoin pelkään, että todellisuus ei ole näin mustavalkoinen.

Vierailija
116/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka!

Vierailija
117/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan. Miksi en saisi tilata? Tulkaa sanomaan päin naamaa etten saisi tilata, niin saatte polvea hampaisiin.

Vierailija
118/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset tekevät rohkeitakin ratkaisuja tekniikassaan. Yhdysvalloissa tyypillisempää on konservatiivinen tuotekehitys, koska liian erikoinen innovaatio on myös taloudellinen riski. 

Esimerkkeinä vaikkapa elektroniikka ja autoteollisuus.

Vierailija
119/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää biologista sodankäyntiä. Kiinasta tuupataan länsi täyteen myrkkytuotteita. Tosin ei ne siellä tehtaallakaan taida kovin turvassa olla.

Vierailija
120/397 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fun fact, kaikki suomalaiset Haltit yms valmistetaan myös Kiinassa xD

Fun fact. Haltit tutkitaan Suomessa etteivät sisällä haitallisia aineita. Toisin kuin sun ostama krääsäpaska.

Missä ja kuka niitä tutkii?

Todellisuudessa kuljetusliike toimittaa ne suoraan alihankkijalta kauppaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi