Ketä tuota Kiinan krääsää tilailee?
Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut koulua käyneet ihmiset eivät ikinä saa kaaliinsa taottua sanaa KUKA ??
Äidinkielestä säälivitosen saaneet.
Suunnon kelloon uusi ranneke. Siellä 2,89€ ja täällä 49-59€. En oikein käsitä, että miksi ihmeessä en sitä Kiinasta tilaisi? Saanko mä jotain hyperkohtauksia superallergiasta vai? Samaa silikonia näyttää olevan ja en ole saanut siitä minkäänlaista hyppykuppaa. Mutta jos joku nyt välttämättä haluaa pistää kuus'kybää urheilukellon hihnaan, niin olkaat vapaat tekemään niin. Mä ostan tuon halvemman hihnan ja loppurahoilla maksan salijäsenyyden.
Vastaus 56:lle, lainaus ei onnistu liian pitkän viestiketjun takia.
Tiedän, ettei tullimuodollisuuksia ole, enkö juuri kertonut tilaavani Temusta, eli kokemusta on.
Tilaan Temu Finland sivun kautta, varasto, mistä tavarat tulevat on siis Suomessa tai EU:n alueella., tullit on siis hoidettu.
Suoraan Kiinasta, USAsta tai Uksta on tullimuodollisuuksia, ne jotka tuolta tilaavat tietävät (jos eivät ole aivan tietämättömiä maailman menosta) varautua tullimaksuihin.
Minä. Tai tilailin, nyt on tullut vastaan tuote, joka ei ilmeisesti olekaan kovin turvallinen, joten taitaa loppua tilaaminen tähän. Tai siis, jatkan tilaamista kotimaisista verkkokaupoista. Niissä on paljon korkeammat hinnat, mutta tuotteet ovat myös turvallisia. Eipä sitten kerry nurkkiin niin paljon tavaraa, kun ei ole varaa ostaa kuin murto-osa nykyisestä määrästä.
Mä olen köyhä, eikä mulla ole varaa lihottaa kauppiaita yhtään enempää, elintarvikkeiden osalta on pakko, mutta kaiken muun mahdollisen tilaan Kiinasta poislukien kosmetiikka. Osa harrastustarvikkeistani on sellaisia, että niitä ei edes saa Suomesta.
Ketä tietäisi mikä kiinalainen verkkokauppa on paras aliexpress lisäksi? Kukaan muita en oo kokeillut vielä. Onko kullaan kokemuksia muista kaupoista? Varmaan täällä on joku ketä on kokeillut muitakin?
Vierailija kirjoitti:
Minä. Tai tilailin, nyt on tullut vastaan tuote, joka ei ilmeisesti olekaan kovin turvallinen, joten taitaa loppua tilaaminen tähän. Tai siis, jatkan tilaamista kotimaisista verkkokaupoista. Niissä on paljon korkeammat hinnat, mutta tuotteet ovat myös turvallisia. Eipä sitten kerry nurkkiin niin paljon tavaraa, kun ei ole varaa ostaa kuin murto-osa nykyisestä määrästä.
YKSI tuote? ILMEISESTI ei turvallinen? Mikset palauta ja lue tuotekuvaukset jatkossa tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen köyhä, eikä mulla ole varaa lihottaa kauppiaita yhtään enempää, elintarvikkeiden osalta on pakko, mutta kaiken muun mahdollisen tilaan Kiinasta poislukien kosmetiikka. Osa harrastustarvikkeistani on sellaisia, että niitä ei edes saa Suomesta.
Me ostetaan amazonista mm. mysliä, kahvia, oliiviöljyä ja pähkinöitä.
Olen tilannut jo edesmenneestä DealExtremestä, eBayn Kiinan-kauppiailta ja AliExpressistä vuosien varrella useamman tuhannen euron edestä tavaraa.
Tavara on pääasiassa ollut elektroniikan komponentteja ja juotostarvikkeita, pientyökaluja ja työkalusarjoja (pihdit, pinsetit, leikkurit, meisselit, tietyt erikoistyökalut), sähkötarvikkeita (kytkimet, liitosrasiat), pienelektroniikkaa (tietokoneiden I/O-laajennuskortit ja USB-lisälaitteet, audio/video-muuntimet, Ethernet-kytkimet), tietokonekaapeleita, valvontakameroita, AV-välikaapeleita, kameratarvikkeita, virtalähteitä, pienkoneiden varaosia, kuulokkeiden korvapehmustetyynyjä, kaukosäätimiä, älykotituotteita kuten etäohjattavia pistorasioita.
Kodintarvikepuolelle on tullut tilattua joitain siivous- ja keittiövälineitä, erikoisteippejä, liimoja, sisustusvalaisimia, taskulampputyylisiä valaisimia, ripustuskoukkuja, heloja, suojapeitteitä jne.
Vaate- tai kodintekstiilipuolelta en ole tilannut juuri mitään muutamia printti-T-paitoja lukuunottamatta.
98-prosenttisesti tavara on ollut laadultaan OK; sellaista kuin ilmoituksesta voi olettaakin.
Vain muutaman kerran olen saanut huonosti juotetun ja toimimattoman USB-tuotteen ja kerran huonolaatuisia audiokaapelisovittimia. Joitain kertoja tilaus on myös jäänyt tulematta ja myyjä pitänyt asiasta tiedusteltaessa mykkäkoulua, mutta nämä kerrat olen aina saanut rahat kauppa-alustalta takaisin asiasta ilmoittamalla.
Myynti-ilmoitukset ja niissä pienellä präntillä kerrotut tekniset tiedot ja vaihtoehtovalinnat luen yleensä tarkkaan, koska Kiinan-myyjillä on tapana laittaa samaan ilmoitukseen monta eri vaihtoehtoa, joista kalleimman kuva näkyy hakutuloksessa halvimman hintaan yhdistettynä, ja usein myös otsikkoon on laitettu ylimääräisiä, tuotteen ominaisuuksiin oikeasti liittymättömiä hakusanoja.
Myös muiden, samalta myyjältä tuotetta jo tilanneiden kommentit kannattaa lukea, jos niitä tuotteessa on, tai etsiä toiselta myyjältä sama tuote, jonka yhteyteen kommentteja on jätetty, koska niistä saattaa käydä ilmi tuotteeseen liittyviä seikkoja, jotka saavat vielä harkitsemaan ostopäätöstä.
"Rahvaan Kiinan-kauppoja", kuten suomeksi palvelevia Temuja, e-villejä jne. en ole koskaan kokeillut.
Tilaan jatkuvasti. Sekös suomalaisia kauppiaita harmittaa. En ostaisi kuitenkaan suomesta koska kaikki halvat gigantti tuotteet on kuraa x1000 hinnalla. Näitä sitten myydään suomessa alennusmyynneissä, hintaa on nostettu kuukausi ennen alennusmyyntejä.
Palstalla on uusi hullu joka tehtailee näitä aloituksia.
Kiinankrääsähullu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuotteet ole suomessa yhtään sen turvallisempia. Tukes testaa ja poistaa vaarallisia tuotteita markkinoilta. Silti nämä tuotteet pääsevät suomeen myyntiin ja ihmiset voivat ostaa vapaasti kaupoista. Monta vaarallista tuotetta on markkinoilla joita ei ole testattu? https://vaarallisettuotteet.fi/etusivu
Näitä kiina-merkkejä myydään monessa suomalaisessa kaupassa sen kaupan oman halpamerkin alla, esim. verkkokauppa.com, prisma jne. Kun aliexpressissä on yli 1000 arvostelua tuotteessa niin se on vähintään yhtä turvallinen käyttää kuin suomalainen tuote. Sitten on jotkut tietyt valmistajat jotka ovat premium halpakiinatuotteita, hinnat tavallista kalliimmat, laatu huippuluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fun fact, kaikki suomalaiset Haltit yms valmistetaan myös Kiinassa xD
Fun fact. Haltit tutkitaan Suomessa etteivät sisällä haitallisia aineita. Toisin kuin sun ostama krääsäpaska.
Kaikkea säkin uskot 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnustan tilaavani, mutta en krääsää, vaan tarpeellista tavaraa. Nukkekotijuttuja ja askartelutarvikkeita ja erilaisia työvälineitä askarteluun.
Ja koska tilaan ne Temusta, minulla on varaa askarrella ja harrastaa myös pienellä eläkkeelläni. Se ei ole keneltäkään pois jos ilahdutan itseäni, jos en sitä tekisi, olisin uusi numero mt-ongelmaisten tilastossa.
Minäkin tilaan askartelu- ja taidetarvikkeita Kiinasta, tähän asti vain AliExpressistä, mutta Temukin on alkanut kiinnostaa, koska ilmeisesti toimitus on paljon nopeampaa. Jonkin verran tilaan kyllä Suomesta ja Euroopasta, mutta kaikkea tarpeellista ei mitenkään voi, koska hinnat on ihan jäätäviä, samoin postimaksut usein.
Ja mulle tosi tärkeitä nämä harrastukset. En liioittele yhtään, jos sanon myös, että pitävät mielenterveyttä yllä.
Minä. Esim Temusta Bosen kuulokkeen pehmusteet. Saan paljon halvemmalla kun tilaamalla samaa kamaa suomesta.
QUOTE:
Temusta tilaan, laskulla (30 pvää maksuaikaa) maksan kun olen saanut tavaran, ei tullimuodollisuuksia, paketti tulee Matkahuollon kautta lähikauppaan - siis luotettavampi kuin Posti, joka heittelee paketteja mihin sattuu.
QUOTE:
Mitä tarkoitat tuolla ei tullimuodollisuuksia? Kaikki EUn ulkopuolelta tulevat paketit, riippumatta niiden arvosta, tulee tullata. ..............
7.4-24 klo 21:19
sori, sivusto temppuilee, lainaus ei meinaa onnistua...
"Villi veikkaus", että hän tarkoittaa "iOSS" systeemiä. ALV't maksettu jo nettikaupan ostosten laskussa-yhteydessä.
IOSS (Import One-Stop-Shop) on arvonlisäveron maksamisen erityisjärjestelmä, jonka tarkoitus on sujuvoittaa sitä, miten saat verkko-ostoksen itsellesi.
//tulli.fi/henkiloasiakkaat/netista-tilaajalle/kuka-tullaa-paketin/iosstunniste
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnustan tilaavani, mutta en krääsää, vaan tarpeellista tavaraa. Nukkekotijuttuja ja askartelutarvikkeita ja erilaisia työvälineitä askarteluun.
Ja koska tilaan ne Temusta, minulla on varaa askarrella ja harrastaa myös pienellä eläkkeelläni. Se ei ole keneltäkään pois jos ilahdutan itseäni, jos en sitä tekisi, olisin uusi numero mt-ongelmaisten tilastossa.
Minäkin tilaan askartelu- ja taidetarvikkeita Kiinasta, tähän asti vain AliExpressistä, mutta Temukin on alkanut kiinnostaa, koska ilmeisesti toimitus on paljon nopeampaa. Jonkin verran tilaan kyllä Suomesta ja Euroopasta, mutta kaikkea tarpeellista ei mitenkään voi, koska hinnat on ihan jäätäviä, samoin postimaksut usein.
Ja mulle tosi tärkeitä nämä harrastukset. En liioittele yhtään, jos sanon myös, että pitävät mielenterveyttä yllä.
Kannattaa käydä ainakin katselemassa, josko Temusta löytyisi jotain sinullekin <3
Kuten edellisissä viesteissäni kerroin, eilen tilattu tulee viim. 24.4., mutta nyt jo sähköpostissa: tilaus lähetetty ja Matkahuollon seurantanumero, eli veikkaan viimeistään keskiviikkona paketin olevan noudettavissa.
Hyvin monet harrastustarvikkeet kannattaa tilata suoraan Kiinasta, jos vain osaa. Kaikki ei ilmeisesti osaa ja sekös kiukuttaa kun ei osaa, niin lytätään sitten muut ihmiset täällä. Täysin hyödytöntä krääsää saa kyllä Suomen kaupoistakin ostettua, mutta sitä ei kukaan moralisoi vaikka senkin alkuperämaa on Kiina.
Esimerkkinä olen tilaamassa pyörätietokoneelle muovista kiinnikettä parin euron hintaan, Suomessa vastaavat lähes 20-40 e. Ei ole vaikea valinta.
Ketkä tai kuka tilailee, ei ketä. Ja epäilen että ihmiset tilailee tuskin eläimet