Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä tuota Kiinan krääsää tilailee?

Vierailija
07.04.2024 |

Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin

Kommentit (395)

Vierailija
41/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet mistä kauppojen tavarat tulee? Kaikki lelut, vaatteet ja elektroniikka tulee sieltä idästä.

nyt kiina ja muut vain keksinyt myydä suoraan kuluttajille. Heille isompi kate. Mulle kelpaa. Ihan turha maksaa välistä jollekin suomalaiselle maahantuojalle.

Se suomalainen maahantuoja on vastuussa siitä mitä toimittaa ja siitä, että tuotteet ovat EU:n direktiivien mukaisia. On myös kuluttajasuoja. Noista halpakaupoista tilatessa kukaan ei ole vastuussa mistään.

Ja kyllä oikeasti se kalliimpi tavara useimmiten valmistetaan paremmista raaka-aineista ja huolellisemmalla työllä. Ja tuotteen tekijällä on edes joku mahdollisuus saada siitä säällistä palkkaa. Jos tilaat jotain eurolla, ei tuotteen tekijä saa siitä yhtään mitään ja voit suoraan todeta tukevasi orjatyötä. Useimmilla merkeillä myös valmistusprosessin vaiheet ja materiaalit ovat saatavilla vä

Sit kun länsimaat puuttuu siihen että vihreän siirtymän Koboltti tuotetaan orjatyönä ihan järkyttävissä olosuhteissa, niin sitten minun kanssa voi alkaa keskustella. Muuten: evvk tuo  teikäläisten tekopyhä ja tuplamoraali.

Vierailija
42/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan tilaavani, mutta en krääsää, vaan tarpeellista tavaraa. Nukkekotijuttuja ja askartelutarvikkeita ja erilaisia työvälineitä askarteluun.

Ja koska tilaan ne Temusta, minulla on varaa askarrella ja harrastaa myös pienellä eläkkeelläni. Se ei ole keneltäkään pois jos ilahdutan itseäni, jos en sitä tekisi, olisin uusi numero mt-ongelmaisten tilastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Villapaita" oli joku pressukankaasta valmistettu kopio, mutta halpa!

Vierailija
44/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ja nuoret aikuiset tilaa, koska tiktokmainonta ja ei ole paljoa käyttörahaa

Vierailija
45/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet mistä kauppojen tavarat tulee? Kaikki lelut, vaatteet ja elektroniikka tulee sieltä idästä.

nyt kiina ja muut vain keksinyt myydä suoraan kuluttajille. Heille isompi kate. Mulle kelpaa. Ihan turha maksaa välistä jollekin suomalaiselle maahantuojalle.

Se suomalainen maahantuoja on vastuussa siitä mitä toimittaa ja siitä, että tuotteet ovat EU:n direktiivien mukaisia. On myös kuluttajasuoja. Noista halpakaupoista tilatessa kukaan ei ole vastuussa mistään.

Ja kyllä oikeasti se kalliimpi tavara useimmiten valmistetaan paremmista raaka-aineista ja huolellisemmalla työllä. Ja tuotteen tekijällä on edes joku mahdollisuus saada siitä säällistä palkkaa. Jos tilaat jotain eurolla, ei tuotteen tekijä saa siitä yhtään mitään ja voit suoraan todeta tukevasi orjatyötä. Useimmilla merkeillä myös valmistus

Nuo on sitä preemiumia, josta joudutaan nyt tinkimään, kun kiristetään Orpolle vyötä.

Tai sitten vois vaan ostaa vähemmän ja vain tarpeeseen. 

Vierailija
46/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ne sitä tilaa jotka sanoo "ketä".

Vierailija
47/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tilaatte?

Millä maksatte?

Mitä sääntöjä tullin kanssa?

Vastaako tuotteet kuinka hyvin kuvausta?

Mikä toimitusaika tavaralla?

Niin laittaisitteko linkkejä ja jakaisitte kokemuksia. Jollainhan tässä leikkurissa on pysyttävä hengissä.

Temusta tilaan, laskulla (30 pvää maksuaikaa) maksan kun olen saanut tavaran, ei tullimuodollisuuksia, paketti tulee Matkahuollon kautta lähikauppaan - siis luotettavampi kuin Posti, joka heittelee paketteja mihin sattuu.

Tähän asti tavarat ovat olleet juuri sitä, mitä olen tilannut, tuotekuvaukset ja mitat yms. kannattaa lukea ajatuksen kanssa, muuten voi tulla huteja ja pettymyksiä. Palauttaminen on ilmaista, sen systeemiä en tiedä, kun en vielä ole joutunut mitään palauttamaan.

Toimitusaika 5 - 12 päivää, eilen tilattu tulee viimeistään 24.4. jos ei tulee, saan 5€ "piikkiin".

Vierailija
48/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä muualla tehdään tavaraa kuin kiinassa?

suomen teollisuus on ainakin tuhottu vihreiden toimesta. ei tule hiilidioksidia, kun suomessa ei tuoteta mitään ja tilataan kaikki kiinasta.

Vierailija
49/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut koulua käyneet ihmiset eivät ikinä saa kaaliinsa taottua sanaa KUKA ??

ketä sä tarkoitat kouluja käyneillä?

Vierailija
50/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tilasin kaksi sähköpyörän akun lukkoa, vajaa kadeksan euroa. Avaimia on hukkunut ja yksi avain vääntyi hiukan. 

Tulee halvammaksi tilata Kiinasta lukot avaimineen, kuin teettää avain. 

Vierailija
51/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaisit sinäkin joskus, niin huomaat ettei se ole krääsää. Just tilasin 2kpl urheilupaitoja, että olis siistinä salilla ja vanhojen paitojen pinttynyt hiki ei haisisi. Kölninkankaan Esko varmaan pitää sitä turhamaisena ja krääsänä, koska eihän paskaan hajuun kukaan ole tiettävästi vielä kuollut ja kun ei hänkään käytä edes dödöä, muuuutta mä nyt en ehkä kuitenkaan. 

Hienhaju urheiluvaatteista ja muistakin vaatteista lähtee ihan hajustamattomalla Sanytol-huuhteluaineella, joka tappaa bakteerit ja virukset vaatteista. Sama huuhteluaine käy myös niille, jotka haluavat pestä alushousunsa ja sukkansa muun pyykin seassa (niissä on ulosteperäisiä jne bakteereita, jotka eivät kuole alle 90 asteen lämpötilassa). Ne bakteerit leviävät muihinkin vaatteisiin jne jos ne pestään samassa koneessa. Samoin seuraava koneellinen saa bakteerilisänsä jos pyykkiä ei pes

Urheiluvaatteisiin ei saa käyttää huuhteluainetta, ja tuskinpa se tuohon kiinakrääsään tehoaakaan, tai on tarvetta käyttää. Ei ne montaa pesua kestä kuitenkaan. Mutta selittäisitkö, miten ihmeessä minun, sinun tai kenenkään sukkiin päätyy ulosteperäisiä bakteereita, jotka leviäisivät pesukoneessa muihin vaatteisiin?

Vierailija
52/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä teko: älä tilaa netistä kiinalaista kuraa.

Vierailija
53/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä oikeasti se kalliimpi tavara useimmiten valmistetaan paremmista raaka-aineista ja huolellisemmalla työllä. Ja tuotteen tekijällä on edes joku mahdollisuus saada siitä säällistä palkkaa. Jos tilaat jotain eurolla, ei tuotteen tekijä saa siitä yhtään mitään ja voit suoraan todeta tukevasi orjatyötä. Useimmilla merkeillä myös valmistus

Sit kun länsimaat puuttuu siihen että vihreän siirtymän Koboltti tuotetaan orjatyönä ihan järkyttävissä olosuhteissa, niin sitten minun kanssa voi alkaa keskustella. Muuten: evvk tuo  teikäläisten tekopyhä ja tuplamoraali.

Että ei kannata tehdä minkään eteen mitään, koska on muitakin epäkohtia? Typerin mahdollinen ajatuskulku. Pienillä teoilla saisi paljon aikaiseksi. Kaikki ei voi vaikuttaa kaikkeen, mutta jos jokainen yrittäisi edes vähäsen enemmän ja tekisi pieniä hyviä valintoja edes niissä asioissa, joissa se on mahdollista, maailma voisi olla vähän parempi paikka.

Vierailija
54/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R o s k a väki tilaa roskaa. Sama porukka myös lisääntyy holtittomasti.

Vierailija
55/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tilaatte?

Millä maksatte?

Niin laittaisitteko linkkejä ja jakaisitte kokemuksia. Jollainhan tässä leikkurissa on pysyttävä hengissä.

Temusta tilaan, laskulla (30 pvää maksuaikaa) maksan kun olen saanut tavaran, ei tullimuodollisuuksia, paketti tulee Matkahuollon kautta lähikauppaan - siis luotettavampi kuin Posti, joka heittelee paketteja mihin sattuu.

Tähän asti tavarat ovat olleet juuri sitä, mitä olen tilannut, tuotekuvaukset ja mitat yms. kannattaa lukea ajatuksen kanssa, muuten voi tulla huteja ja pettymyksiä. Palauttaminen on ilmaista, sen systeemiä en tiedä, kun en vielä ole joutunut mitään palauttamaan.

Toimitusaika 5 - 12 päivää, e

Mitä tarkoitat tuolla ei tullimuodollisuuksia? Kaikki EUn ulkopuolelta tulevat paketit, riippumatta niiden arvosta, tulee tullata. Alv pitää nykyään maksaa myös pienistä ostoksista, 22 euron raja on poistunut. Vähäarvoisten lahjojen kohdalla tästä voi olla poikkeuksia. Alv maksetaan joko ostin tai maahantuonnin yhteydessä riippuen myyjän statuksesta. Älä neuvo ihmisiä, jollet tiedä mistä puhut. Heille saattaa tulla isojakin ongelmia, jos seuraavat neuvoja tarkistamatta todellisia määräyksiä. 

Vierailija
56/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vois vaan ostaa vähemmän ja vain tarpeeseen.

Tämä tie on kuljettu jo loppuun.

Vierailija
57/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä teko: älä tilaa netistä kiinalaista kuraa.

Osta se prismasta 5 kertaisella hinnalla?

Vierailija
58/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion juuri tilata kameratarvikkeita, pitääkö samasta kiinatavarasta maksaa kymmenenkertainen hinta Suomessa niin olen jotenkin parempi ihminen?

6-0 viisaille palstalaisille 👏👏

Vierailija
59/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tilaatte?

Millä maksatte?

Tähän asti tavarat ovat olleet juuri sitä, mitä olen tilannut, tuotekuvaukset ja mitat yms. kannattaa lukea ajatuksen kanssa, muuten voi tulla huteja ja pettymyksiä. Palauttaminen on ilmaista, sen systeemiä en tiedä, kun en vielä ole joutunut mitään pala

Ihan vaan tiedoksi: postilla kiinan kanssa sopimus että paketit tulee kirjeinä valkoisissa muovipusseissä ja kirjeistä ei tule tullia. Palauttaminen temuun ainakin oli ilmaista rahat samalla vkolla tilillä.

Vierailija
60/395 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tuolla ei tullimuodollisuuksia? Kaikki EUn ulkopuolelta tulevat paketit, riippumatta niiden arvosta, tulee tullata. Alv pitää nykyään maksaa myös pienistä ostoksista, 22 euron raja on poistunut. Vähäarvoisten lahjojen kohdalla tästä voi olla poikkeuksia. Alv maksetaan joko ostin tai maahantuonnin yhteydessä riippuen myyjän statuksesta. Älä neuvo ihmisiä, jollet tiedä mistä puhut. Heille saattaa tulla isojakin ongelmia, jos seuraavat neuvoja tarkistamatta todellisia määräyksiä

Onko linkkiä laittaa noihin määräyksiin?

Tähän mennessä olen tilannut kaiken minkä vain voin amazon.de:stä. Yli 100€ paketin postikulut ilmaiseksi, jos tilaa "primen varastosta" Luxemburgista. Primen jäsenyydessä myös se etu, että lapset saa saksalaiset lasten ohjelmat, että pääsevät isona muuttamaan pois täältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän