voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?
Kommentit (578)
Vierailija kirjoitti:
Kai se nyt kivempi on jos ukko osaakin jotain ku että ei osaa. Eli koulujen käyminen on hyvä juttu!
Ei paperit mitään auta vaan pitää osatakki jottain. Onhan noita hienohelmoja nähty...mieluummin rehellinen duunari kuin joku yliopistopelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa nimenomaan on kyse tilastoista. "Onko koulutus turn-off" itsessään kysyy ihmisen mielipidettä tai ennakkoluuloa keskimäärin. Jos puhuttaisiin yksilöistä niin sitten kysymyksen asettelu olisi ollut aivan erilainen.
"jättäisitkö miehesi jos hän väittelisi tohtoriksi" taitaisi jäädä aika lyhyeksi keskusteluksi!
No ei se nyt välttämättä tarkoita, että toista jättää haluaa, mutta ei se kyllä ainakaan kuumemmaksi muuta miestä silmissäni. Todennäköisesti en hankkiutuisi yhteen tuollaisen miehen kanssa muutenkaan. Ei ole yhteinen arvomaailma.
Miten kouluttautuneen arvomaailma eroaisi sinun arvomaailmasta? Kouluttautuneita on joka junaan erilaisia. Heitä on vasemmistolaisia,
Tulihan se jo aiemmin tässä ketjussa että on tarpeetonta opiskella pitkälle ja satuilla nippeleistä mitä on kiejoista lukenut. Yhteiskunta tarvii enemmän duunareita
Mun on pakko sanoa, että en tiedä mikä niitä tohtoreita vaivaa! Aina ne luulee olevansa niin maailman napoja, vaikka oikeasti ovat vain kirjanoppineita. Ei se paperi tee kenestäkään parempaa ihmistä. Päinvastoin, monesti ne on vaan niin kaukana maanpinnasta, ettei niillä ole aavistustakaan normaalin ihmisen elämästä. Mä en jaksaisi sellaista ylimielisyyttä ja ylempänä olemista. Mieluummin mä valitsen kumppanin, joka on käytännönläheinen ja ymmärtää, että elämässä tarvitaan muutakin kuin kirjoja ja tutkintoja. AMK:n käynyt tai ihan vaan amiksen saa mut tuntemaan oloni paljon arvostetummaksi ja tasavertaisemmaksi. Joten kiitos ei, tohtorit voivat pitää oman ylimielisen kuplansa, mä valitsen mieluummin aidon ihmisen seurakseni.
Nimenomaan sytyn älyköistä. Vähän korkeammissa sfääreissä leijsileva filosofi niin olen heti valmis mihin vaan. En halua mitään piuha-peteä. Toki helpottaa kaikkia jos autolla ajo ja dokin askareet hoituu ja toki toivon että ihminen pitää itsensä kunnossa mutta eniten sytyttää viisaus ja lukeneisuus. Olen itse maisteri.
No joo, täytyy myöntää, että olen eri mieltä niiden palstanaisten kanssa, jotka väittävät tosi korkeasti koulutettujen miesten olevan huono valinta! Minä itse asiassa tapasin joskus aiemmin todella komean ja älykkään miehen, joka oli erittäin korkeasti koulutettu. Hän ei ollut mikään ylimielinen, vaan päinvastoin, todella maanläheinen ja mukava tyyppi. Ja kyllä, täytyy myöntää, että hänellä oli upea vartalo, eikä miehuuden koossakaan ollut valittamista päinvastoin, varmaan suurin näkemäni! Mutta sitten meidän tiet erkani, kun hän päätti muuttaa toiseen maahan. Mutta siis pointti on, että koulutustasolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen ihminen oikeasti on tai millainen kumppani hän voisi olla.
Yksi tai kaksi tolvanaa on spämmännyt samaa tässä jo useamman sivun ajan.
Eiköhän se kaikille normaaleille ole itsestäänselvyys, ettei miehen korkea koulutus ja tulotaso ainakaan miinusta ole, mutta ei ratkaiseva. Oma mies on alempaa koulutustasoa kuin itse olen, akateeminen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se kaikille normaaleille ole itsestäänselvyys, ettei miehen korkea koulutus ja tulotaso ainakaan miinusta ole, mutta ei ratkaiseva. Oma mies on alempaa koulutustasoa kuin itse olen, akateeminen kuitenkin.
Eivät kaikki ole kuin sinä.
Minusta about sama koulutustaso on parisuhteessa toimivin. Itse olen maisteri ja kumppani samoin. Akateemiset tutkijat ovat yleensä liian työorientoituneita ja varsinkin proffat yms. ovat itselleni sopimattomia juurikin sen työn takia. Ei niinkään ettenkö pystyisi kommunikoimaan, mutta isommassa kuvassa intressit ei kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
No joo, täytyy myöntää, että olen eri mieltä niiden palstanaisten kanssa, jotka väittävät tosi korkeasti koulutettujen miesten olevan huono valinta! Minä itse asiassa tapasin joskus aiemmin todella komean ja älykkään miehen, joka oli erittäin korkeasti koulutettu. Hän ei ollut mikään ylimielinen, vaan päinvastoin, todella maanläheinen ja mukava tyyppi. Ja kyllä, täytyy myöntää, että hänellä oli upea vartalo, eikä miehuuden koossakaan ollut valittamista päinvastoin, varmaan suurin näkemäni! Mutta sitten meidän tiet erkani, kun hän päätti muuttaa toiseen maahan. Mutta siis pointti on, että koulutustasolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen ihminen oikeasti on tai millainen kumppani hän voisi olla.
Mielestäni kiteytit hyvin myös omat fiilikset. Ihmisten kategorisointi ja sitä kautta kumppanien rajaaminen ulos ei ole järkevää, mikäli haluaa etsiä mahdollisimman hyvää puolisoa. Vaimoni on eri tavoin älykäs kuin minä ja arvostan sitä paljon, mutta silti se on vain pieni osatekijä miksi hän on hyvä puoliso minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kiteytit hyvin myös omat fiilikset. Ihmisten kategorisointi ja sitä kautta kumppanien rajaaminen ulos ei ole järkevää, mikäli haluaa etsiä mahdol
Hyvä esimerkki siitä, ettei kannata rajata ihmisiä pelkkien ennakkoluulojen vuoksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko sanoa, että en tiedä mikä niitä tohtoreita vaivaa! Aina ne luulee olevansa niin maailman napoja, vaikka oikeasti ovat vain kirjanoppineita. Ei se paperi tee kenestäkään parempaa ihmistä. Päinvastoin, monesti ne on vaan niin kaukana maanpinnasta, ettei niillä ole aavistustakaan normaalin ihmisen elämästä. Mä en jaksaisi sellaista ylimielisyyttä ja ylempänä olemista. Mieluummin mä valitsen kumppanin, joka on käytännönläheinen ja ymmärtää, että elämässä tarvitaan muutakin kuin kirjoja ja tutkintoja. AMK:n käynyt tai ihan vaan amiksen saa mut tuntemaan oloni paljon arvostetummaksi ja tasavertaisemmaksi. Joten kiitos ei, tohtorit voivat pitää oman ylimielisen kuplansa, mä valitsen mieluummin aidon ihmisen seurakseni.
>Aina ne luulee olevansa niin maailman napoja,
Tunnetko montakin tohtoria, jotta on kokemuspintaa tuolle väitteelle?
Vierailija kirjoitti:
Minulle koulutus kyllä on ratkaisevaa, tohtori nyt ei tarvi olla mutta yliopistokoulutus on löydyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan elättejä
Kerrotko millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se nyt kivempi on jos ukko osaakin jotain ku että ei osaa. Eli koulujen käyminen on hyvä juttu!
Ei paperit mitään auta vaan pitää osatakki jottain. Onhan noita hienohelmoja nähty...mieluummin rehellinen duunari kuin joku yliopistopelle
Minä en oikein osaa laskea suurinta osaa käsillä tekijöistä osaajiksi, he ovat suorittajia. Osaamiseen kuuluu asioiden ymmärtäminen ja sisäistäminen, aivotyö. Pitää olla joku puuseppävirtuoosi jotta hän on osaaja. Putkimies ei oikein sellainen mielestäni edes voi olla, on vain suorittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. mutta toki liitännäisongelmia siihen voi liittyä.
Viihdyn paljon yksikseni, joten myöskään miehen vaativa ja aikaa vievä työ ei olisi turn off, kunhan mies osaa käsitellä työssä syntyvää kuormitusta terveellä tavalla eikä se purkaudu esim. alkoholin ongelmakäyttönä.
Sen sijaan turn off olisi, jos mies ei voisi hyväksyä minua sellaisena kuin olen. Olen oikeustieteen maisteri ja ex-lakimies eli sinänsä korkeakoulutettu, mutta valitsin muutaman vuoden työelämässä oltuani vaihtaa osa-aikaisiin sihteerin töihin. Monelle tämä on ollut ihmetyksen aihe, että eikö minulla ole kunnianhimoa tai eikö lakimiehen työ kuitenkin elättäisi varmemmin.
Toki tämä tarkoittaa, että olen tinkinyt elintasostani saadakseni rennomman elämän. Jos tällä korkeasti koulutetulla miehellä on 10 000 euron kuukausipalkka ja hän haluaa elää sen mukaisesti, suhteesta ei tietenkää
Turnoffiksi kallistuu tohtorintutkinto minunkin mielestä
Vierailija kirjoitti:
olen itse duunari ja miehen pitää osata jotain käsillään eli turnoff
Koulutus ei poista kädentaitoja. Henkilökohtainen vaihtelu on suurta. Se että olet duunari ei toisaalta tarkoita sitä, että osaisit välttämättä tehdä käsilläsi yhtään mitään sellaista, josta olisi kotona hyötyä.
Koulutetut miehet ovat jotenkin naismaisia. Varsinkin jos on joku pienipalkkainen työtön proffa tms.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla miehet valittavat, kuinka naiselle miehen liian korkea koulutus on turnoff. Moni ammattikoulun tai amk:n käynyt tienaa tohtoria tai professoria paremmin, joten osin on kyse palkastakin. Itselle käden taidot ja käytännön osaaminen kertoo ennen kaikkea siitä, että ei vaan pakoile maailmaa kirjojen väliin. Toki joku DI tai juristi voi olla hyvä, jos tienaa hyvin.
N26
Useimmat tekniikan alan ammattikoulun käyneet tienaavat enemmän kuin tekniikan alan professorit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla miehet valittavat, kuinka naiselle miehen liian korkea koulutus on turnoff. Moni ammattikoulun tai amk:n käynyt tienaa tohtoria tai professoria paremmin, joten osin on kyse palkastakin. Itselle käden taidot ja käytännön osaaminen kertoo ennen kaikkea siitä, että ei vaan pakoile maailmaa kirjojen väliin. Toki joku DI tai juristi voi olla hyvä, jos tienaa hyvin.
N26
Useimmat tekniikan alan ammattikoulun käyneet tienaavat enemmän kuin tekniikan alan professorit
Etenkin sähkömiehet