Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?

Vierailija
07.04.2024 |

Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?

Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?

Kommentit (578)

Vierailija
461/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen parturikampaaja, joten kaiken maailman akateemikot ovat megaturnoff!!!!!

Miksi? Minun kampaajani on todella älykäs ja sivistynyt, taitava myös. Olen myös törmännyt täysiin pönttöpääkampaajiin joilla varmasti ei olisi mitään yhteistä lukeneen ihmisen kanssa. 

Vaikka parturikampaajat keskimäärin todennäköisesti ovat älyllisesti aika keskitolloja niin ei se koulutus kuitenkaan kaikkea kerro. 

Vierailija
462/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran yhden duunarin, joka ei tiennyt mitä eutanasia tarkoittaa🙈🙈😂😂😂 Ai niin, anteeksi duunarithan ovat sivistyksen ja tiedon lähde😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi juuri ihanne. Olen itse ylemmän keskiluokan sivistysperheestä, joten tällainen mies olisi enemmän kuin tervetullut. Mutta jos kyseinen henkilö alkaisi korostamaan osaamistaan ja pitäisi itseään muita parempina, niin silloin ollaan ongelmissa. 

Mikä niissä proffan papereissa niin kiihottaa..pelkkä paperi. Suomessa arvostetaan vaan lappusia mutta ei OSAAMISTA ei saa kirjoja lukemalla. Itsellä duunari mies jonka ei ole tarvinnut suorittaa lippuslappusia.. on tarpeeksi iso muutenkin jos tiedät mitä tarkoitan

Vierailija
464/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi juuri ihanne. Olen itse ylemmän keskiluokan sivistysperheestä, joten tällainen mies olisi enemmän kuin tervetullut. Mutta jos kyseinen henkilö alkaisi korostamaan osaamistaan ja pitäisi itseään muita parempina, niin silloin ollaan ongelmissa. 

Mikä niissä proffan papereissa niin kiihottaa..pelkkä paperi. Suomessa arvostetaan vaan lappusia mutta ei OSAAMISTA ei saa kirjoja lukemalla. Itsellä duunari mies jonka ei ole tarvinnut suorittaa lippuslappusia.. on tarpeeksi iso muutenkin jos tiedät mitä tarkoitan

Kyllähän hyvä tyäpaikka, eläkevirka, palkka yli 7000/kk antaa aika hyvän perustan parisuhteelle ja perhe-elämälle.

Vierailija
465/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutukseen ei tarvita korkeaa äo:ta, ihan normaali riittää.

Sehän riippuu aivan siitä koulutuksesta. Kovien tieteiden lukemiseen tarvii älyä. Joillain ei älli meinaa riittää edes peruskoulun matematiikkaan, saatikka lukion pitkään, toiset huristelee menemään matematiikan laitoksella lukemassa teoreettista. 

Koulutus todellakin korreloi älykkyyden kanssa. Amikseen menevät keskimäärin tolloimmat, lukiossakin on kahtiajako lyhyeen ja pitkään matematiikkaan/fysikkaan/kemiaan. Siitä jatkoon sitten vain älykkäimmillä riittää panoksia tiettyihin aloihin.

Koulutus todellakin vaatii älykkyyttä ja riippuu alasta kuinka korkeaa. Tyhmimmästä kehitysvammaisesta ei koskaan tule ydinfyysikkoa vaikka kuinka yrittäisi. 

Vierailija
466/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutus kerro paljoakaan ihmisen luonteesta, vaan enemmänkin älykkyydestä ja ahkeruudesta. Molemmat hyviä piirteitä, mutta noiden lisäksi on todella monta luonteenpiirrettä jotka voivat olla ärsyttäviä.

En itse kovin mielelläni alkaisi seurustelemaan vaikkapa tohtoriksi opiskelleen miehen kanssa. Minusta se kertoo pätemisen tarpeesta, jos opiskelee maisterista eteenpäin.

Teen parhaillani väitöskirjaa alalla ja aiheesta, josta nautin kovasti ja jota kohtaan tunnen suurta ja vastustamatonta intohimoa ja vetoa. Kaiken tämän aikaa ajattelin, että olen päättänyt ryhtyä näinkin pitkälle ja joskus kivikkoiselle opintaipaleelle intohimon takia, ja jotta voin työskennellä vakavasti otettavana tutkijana minun on käytännössä pakko myös väitellä tohtoriksi. Mutta ei! Olen valehdellut itselleni kaiken tämä

Normaali ihmiset osaa selvittää asioita ilman että niistä tarvii kirjaa tehä esim sataako lunta enemmän kesällä kuin talvella. Ei tuosta oo muuta iloa kun että saa turhan lapun jolla voi sitten leuhkia että oon TOHTORI kattokaa kaikki. Ei koulutus takaa älykkyyttä

Vierailija
467/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän hyvä tyäpaikka, eläkevirka, palkka yli 7000/kk antaa aika hyvän perustan parisuhteelle ja perhe-elämälle.

Helposta toimisto hommasta 7000 käteen. Ei ihme kun suomi syöksyy

Vierailija
468/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposta toimisto hommasta 7000 käteen. Ei ihme kun suomi syöksyy

Ei professorin virka ole toimistohomma. Onko sinulla mitään käsitystä, mitä virkaan kuuluu?

Vierailija
469/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposta toimisto hommasta 7000

Pidetään jotakin iänvanhoja oppitunteja muutamalle ikiopiskelijalle sen mitä kahvinjuonnilta ehtii. Ja sitten nuo luulevat itseään fiksuksi

Vierailija
470/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin tai tapailin tällaistä. Mulla köteen 1700 e, hänellä 7000 eli brutto oli 20 t luokkaa.

Vei mut syömään nepalilaiseen, sanoi tilaa mitä haluat . Lasku tuli ja pyysi kummallekin omansa. Seuroilla treffeillä sanoi mennään vähän tasokkaampaan, mentiin Cantina Westiin. Tilasi shotteja tytöiltä jne . Lopuksi oltiin lähdössä, sanoi on mun vuoro maksaa, kun hän maksoi viimeksi. 

Siinä tuli pienet naurut naurettua ja tarjoilijakin joutui osansa kuuntelemaan. Ilmoitin maksan oman osuuden ja lähdin pois. Meni pari viikkoa ja sain laskun. Tämäntapahyuo 90 luvulla. Oli ottanut selvää kotiosoitteesta ja tiputti postilaatikosta kirjekuoren. Kuori oli käytetyy ja siellä oli hänen laskunsa cantinasta. Kirjoitti tasa-arvon vuoksi kumpikin maksaa vuoronperään ja en noudattanut tätä osuutta sopimuksesta.

Laitoin laskun kehyksiin ja puhelimen yläpuolelle. Lankapuhelin.

Selitin vieraille tämä muistuttaa älä ikinä sekaannu piheihin miehiin.

Hän myös soitti niin, että puhelin soi pari krt. Mulla ei ollut numeronäyttöä, en tiennyt kuka soittaa. Olisi pitänyt hankkia. Näin joskus jutun hänestä. Olinsilloin naimisissa ja isä

Vierailija
471/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siitä huolimatta keskimäärin korkeakoulututkinnon suorittaneet on älykkäämpiä kuin ne jotka eivät ole. Otetaan 1000 sattumanvaraista diplomi-insinööriä ja 1000 sattumanvaraista lähihoitajaa niin keskimäärin dippainssit on älykkäämpiä, hyvin suurella todennköisyydellä.

Yksi vastaan yksi vertailussa on varmasti mahdollista löytää lähihoitaja joka on älykkäämpi kuin diplomi-insinööri. Se on vain harvinaisempaa kuin toisinpäin."

Eikös tämän ketjun aihetta käsiteltäessä pitäisi katsoa yksilöitä, eikä tilastoja? Ainakin itse katson kumppaniehdokasta yksilön kautta, enkä sijoita häntä eri attribuuteilla tilastollisiin kategorioihin, jotka olen sitten pisteyttänyt. Tai tämä on vain minun näkökulma. Ehkä osa ihmisistä nojautuu tilastoihin.

Tässä keskustelussa nimenomaan on kyse tilastoista. "Onko koulutus turn-off" itsessään kysyy ihmisen mielipidettä tai ennakkoluuloa keskimäärin. Jos puhuttaisiin yksilöistä niin sitten kysymyksen asettelu olisi ollut aivan erilainen. 

Vierailija
472/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies proffa, itse (vain) tohtori. Molemmat ns. kovilta aloilta eli raha-asiat kunnossa. Mitä enempi on tullut ikää niin sitä enemmän arvostan miestäni. Moderni ja tasa-arvoinen mies,  mutta saa minut aika-ajoin kokemaan itseni naiseksi isolla N:llä. Myös lämmin ja rakastava isä kolmelle lapsellemme. On ollut paljon onnea matkassa meillä, kun olemme toisemme löytäneet.

Vierailija
473/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan elättejä

Vierailija
474/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän pitkälle kouluja käyneessä miehessä on jotakin feminiinistä, joten ei sytytä ollenkaan samaan malliin kuin vaikka sotilas tai palomies. Varmaan ihan ok siinä vaiheessa kun pitää vakiintua, mutta näin parikymppisenä on kyllä kivempi nauttia elämästä vähän toisenlaisten miesten kanssa ;)

N27

Vierailija
475/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu mille alueelle on perehtynyt. Tohtori sukupuolentutkimuksessa on aika turnoff 

Samoin tekniikka ja luonnontieteet. Lääkis menettelee, mutta mieluummin peruslääkäri.

Tekniikka ja luonnontieteet nimenomaan ne hyvät alat. Lääkäreiksi hakeutuvista kohtuuttoman suuri osa on narsisteja ja sosiopaatteja, ihan tutkittu juttu.

Vierailija
476/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu mille alueelle on perehtynyt. Tohtori sukupuolentutkimuksessa on aika turnoff 

Samoin tekniikka ja luonnontieteet. Lääkis menettelee, mutta mieluummin peruslääkäri.

Tekniikka ja luonnontieteet nimenomaan ne hyvät alat. Lääkäreiksi hakeutuvista kohtuuttoman suuri osa on narsisteja ja sosiopaatteja, ihan tutkittu juttu.

Tekniikalta ja luonnontieteiltä väittelee sellaiset surkimukset jotka ei saa oikeita töitä. Suomessa DI on kukkulan kuningas koska kukaan ei arvosta tekniikan tohtoreita.

Vierailija
477/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle tasolle miehellä ei voi mitenkään olla liian korkea koulutus. 

Vierailija
478/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Tohtoriksi lukenut uraohjus tuskin on sellainen lämmin ja muita huomioon ottava ihminen, jota haluaisin puolisoksi. Eli turnoffiksi kallistuu.

Täh, siis et halua puolisoksesi ihmistä jolla on kiinnostus johonkin asiaan? Miksi jostain aiheesta kiinnostunut ihminen ei olisi yhtä lämmin ja muita huomioon ottava kuin sohvamöllöttäjäkin? Minusta nimenomaan olisi aivan mahtavaa jos se työ on se mielenkiinnon kohde johon panostaa. 

Kyllä kiitos koulutetulle! Turn-on. 

Vierailija
479/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaivautuminen. Se on luonteenpiirre, ja hyvin viehättävä sellainen. 

Vierailija
480/578 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihmiset osaa selvittää asioita ilman että niistä tarvii kirjaa tehä esim sataako lunta enemmän kesällä kuin talvella. Ei tuosta oo muuta iloa kun että saa turhan lapun jolla voi sitten leuhkia että oon TOHTORI kattokaa kaikki. Ei koulutus takaa älykkyyttä

Mahtavaa kateuden kailotusta! 😂

Jos joku on osaavampi, parempi, tienaa enemmän, muutenkin elämässä menestyy paremmin... Niin leuhkuus on sitten se synti joka leimataan otsaan. Joku synti nimittäin on pakko otsaan leimata, koska muuten on liian vaikeaa myöntää että ei itse olekaan se evoluution huippu. 

Lol. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi