voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?
Kommentit (578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Äly on ainakin minua viehättävä asia.
Tosin koulutus ei aina korreloi älyn kanssa.
Seurustelin hetken ekonomin kanssa ja tyhmempää miestä saa hakea.
Eikös tässä ollut puhe tohtoritasosta eteenpäin?
Otsikon kysymys oli, että voiko liian korkea koulutus olla turn off, se sisältää kaikki koulutusasteet. Lopussa oli esimerkkejä, ja keskustelun aloitusta toivottavaan suuntaan. Missään ei kielletty puhumasta muista koulutusasteista.
En uskaltaisi lähestyä korkeasti koulutettua miestä, koska arvelen, ettei olisi kiinnostunut amistytöstä kuitenkaan.
Antaisin varmaan myös pakit, jos mies lähestyisi, koska en uskoisi hänen olevan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Äly on ainakin minua viehättävä asia.
Tosin koulutus ei aina korreloi älyn kanssa.
Seurustelin hetken ekonomin kanssa ja tyhmempää miestä saa hakea.
Eikös tässä ollut puhe tohtoritasosta eteenpäin?
Otsikon kysymys oli, että voiko liian korkea koulutus olla turn off, se sisältää kaikki koulutusasteet. Lopussa oli esimerkkejä, ja keskustelun aloitusta toivottavaan suuntaan. Missään ei kielletty puhumasta muista koulutusasteista.
Suora kopio aloituksesta:
"
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?"
Oi mielelläni kelpuuttaisin miehisen tekniikan tai lääketieteen professorimiehen!
N30
Vierailija kirjoitti:
On minulle täysin turn off. Ei ikinä mitään huippukoulutettua miestä. Pitäisi minua varmaan jonakin täysin maan matosena ja korostaisi joka käänteessä miten huippu ja mahtava hän on. Varmaan ensisijaisesti henkilö, joka arvostaisi naisessa vaan pelkästään koulutusta eikä mitään muuta. Ajatuskin puistattaa. Jos haluan säilyttää kunnioitukseni ja itsearvostukseni niin ei ja vielä kerran ei.
Oletko hieman ennakkoluuloinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Oi mielelläni kelpuuttaisin miehisen tekniikan tai lääketieteen professorimiehen!
N30
Minä en. Jos joku on kiinnostunut tekniikasta, miksi hän ei vaan lue insinööriksi? Miksi joku haluaa tekniikan professoriksi, kun professoreita on tunnetusti paljon työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
tjaa...joku luonnontieteiden tai tekniikan alan proffa saattaisi olla omaan makuun liian numero ihmisiä...arvostan yleisssivisyystä en titteleitä
Eikö numerot ovat yhtä laikka " yleissivistystä"? Esimerkiksi matematiikan hyvä osaaminen?
Mitähän vittua täälläkin sössötetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, täytyy myöntää, että olen eri mieltä niiden palstanaisten kanssa, jotka väittävät tosi korkeasti koulutettujen miesten olevan huono valinta! Minä itse asiassa tapasin joskus aiemmin todella komean ja älykkään miehen, joka oli erittäin korkeasti koulutettu. Hän ei ollut mikään ylimielinen, vaan päinvastoin, todella maanläheinen ja mukava tyyppi. Ja kyllä, täytyy myöntää, että hänellä oli upea vartalo, eikä miehuuden koossakaan ollut valittamista päinvastoin, varmaan suurin näkemäni! Mutta sitten meidän tiet erkani, kun hän päätti muuttaa toiseen maahan. Mutta siis pointti on, että koulutustasolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen ihminen oikeasti on tai millainen kumppani hän voisi olla.
Oliko pohjois-afrikkalainen?
Ehkä jopa tunnen tyypin. On Tinderissä tai ainakin oli ennen, täysnarsisti, luulee olevansa joku Jumalasta seuraava ja lahja kaikille naisille, kaikki naiset kuulemma juoksee hänen perässään koska hän on tohtori. En ole ikinä tavannut yhtä narsistista miestä. Naisen koulutus on hänelle hyvin tärkeää, mutta on samaan aikaan konservatiivinen ja uskonnollinen. On siis ulkomaalainen, asuu Suomessa. En ala mainitsemaan mistä hän on kotoisin, mutta on m.u.slimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Minä en. Jos joku on kiinnostunut tekniikasta, miksi hän ei vaan lue insinööriksi? Miksi joku haluaa tekniikan professoriksi, kun professoreita on tunnetusti paljon työttömänä.
Luulevat olevansa "hienompia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Luulevat olevansa "hienompia"
En jaksa lukea ketjua, enkä ymmärrä, miten kukaan voi näin järjettömään lopputukseen edes päätyä, mutta joo, ei professoreja ole työttöminä. Tietenkään. Professori on työpaikka, ei tutkinto. Ihminen on professori vain, jos on töissä professorina, tai eläkkeellä, emeritus/emeritaprofessorina. Eli ei ole edes teoriassa mahdollista olla työtön professori.
Eli voi olla, ettei tässä keskustelussa ole muutenkaan ihan faktat kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Tunnetusti. Elämän kevät. Tämän kirjoittajan liian korkea koulutus tuskin häiritsee ikinä yhtään ketään. Jos ei tiedä, mitä professori tarkoittaa, ei ehkä kannata kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
tjaa...joku luonnontieteiden tai tekniikan alan proffa saattaisi olla omaan makuun liian numero ihmisiä...arvostan yleisssivisyystä en titteleitä
Mä ajattelen päinvastoin. Olen humanisti ja kiinnostunut myös valtiotieteistä, matemaattisten ja teknisten alojen ihmiset kiinnostavat eniten.
Varmasti monelle naiselle, etenkin jos on itse matalasti koulutettu ja epävarma. Saattaa esiintyä jonkinlaista herravihaa tms. Suurimmalle osalle kuitenkin positiivinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kaikki erilaisia, mutta saattaahan joku 'liian" kouluttautunut olla tyypiltään sellainen opiskelunarkomaani, joilla on tapana palaa loppuun. Monesti myös esim insinöörit eivät osaa tehdä käsillään oikein mitään. Kirjatietoa ja päsmää löytyy, mutta käytännöntöistä ei hajuakaan.
Minkälaisia käytännön töitä vaikka tekniikan alan professorin sitten pitäisi tehdä?
Kotiaskareita, oman pihan rakentelua (terassit ym helpot asiat), lumityöt, auton huolto, jne.
Jotenkin tämä kuulostaa vähän keksityltä. Joku tyyppi on tehnyt uransa koelaitteita rakennellen ja sitten ei osaisi muka astianpesukonetta täyttää, ei kuulosta uskottavalta.
Et uskokaan kuinka epäkäytännöllisiä jotkut teoreettisesti suuntautuneet ihmiset voivat olla. En sano että kaikki, mutta jotkut.
t. Yliopistolla töissä
Riippuu ihan ihmisestä millainen on. Jos on semmoinen, että alkaa lausumaan jotain antiikin Kreikan runoja silloin kun pitäisi jo naida, niin en semmoisen kanssa voisi olla.
Miulla on mielestäni riittävä koulutus. Autokoulu sekä rippikoulu . Molemmat melkein ekalla läpi. Vaimolle olen valehdellut olevani insinniöri
Tosimies tietää asioista ja osaa perustella ne. Joka ei kouluja ole käynyt, inttää.