Yle Areena, kirjautuminen ja tiedonkeruu??
"Vaikka Yle haluaa oppia tuntemaan käyttäjänsä paremmin keräämällä heistä tietoa, yhtiö kuitenkin sanoutuu irti kyseenalaisesta tietojenkeruusta. Yle vannoo, ettei se jaa käyttäjiensä tietoja ulkopuolisille ilman lupaa tai käytä tietoja kaupallisiin tarkoituksiin."
No mihinkäs Yle sitten niitä tietoja kerää? Profilointiin viranomaisia varten?
Miksi nämä anonymiteetin rippeiden riistämiset esitetään niin tekopositiivisena ja hauskana juttuna? Esim. vaikkapa Veikkauksen "hauskat" KrisseSalminen-mainokset?
Kommentit (119)
Kirjautumisen jälkeen voi katsoa ja kuunnella ohjelmia ulkomailla ja nähdä yle-veronmaksajille tarkoitettuja ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikki halutaan valvonnan piiriin. Tulevaisuudessa tekoäly valvoo sinua ettet tee virheitä.
Mitä virheitä?
Yle on melko vaaraton tietojen kerääjä. Ne joilla on älypuhelimessa vaikka mitä seurattavaa ties kenen taholta. Eikö se huolestuta enemmän?
Samaa ihmetellyt. Koska YLE ei edes välitä arkaluontoista sisältöä, miksi pitää seurata, mitä kukin käyttäjä katsoo/kuuntelee? En minä halua mitään tekoälyn algoritmit pohjalta antamia suosituksia.
Netissä pystyy edelleen katsomaan kirjautumatta.
Katson ohjelmia tietsikalla, jonka yhdistän telkkariin. Ei tarvitse toistaiseksi kirjautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikki halutaan valvonnan piiriin. Tulevaisuudessa tekoäly valvoo sinua ettet tee virheitä.
Mitä virheitä?
Puolue määrää.
Vierailija kirjoitti:
Kirjautumisen jälkeen voi katsoa ja kuunnella ohjelmia ulkomailla ja nähdä yle-veronmaksajille tarkoitettuja ohjelmia.
En minä käy ulkomailla ja jos kävisin, miksi katsoisin siellä YLE areenaa?
Miten kirjautuminen onnistuu jos ei ole älypuhelinta ja sähköpostia. Mietin niitä vanhuksia joilla kyseisiä ole. Turhan vaikeaksi tehdään elämä syyttä suotta.
Vierailija kirjoitti:
Miten kirjautuminen onnistuu jos ei ole älypuhelinta ja sähköpostia. Mietin niitä vanhuksia joilla kyseisiä ole. Turhan vaikeaksi tehdään elämä syyttä suotta.
Eipä niillä taida olla Yle Areenaakaan sitten
Vierailija kirjoitti:
Miten ne tietää minne maksat verot pelkän säpön perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan samalla tavalla kuin muutkin katsoo telkkaria ulkomailla. Toiset ovat siellä ulkomailla lomalla pitempiäkin aikoja ja elävät perusarkea.
En minä halua välttämättä näyttää vaimolle tai lapsille, mitä oon katsonut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niillä taida olla Yle Areenaakaan sitten
Ai. Oon luullut, että kaikilla tuo näkyy. Hyvä kun korjasit väärän luulon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin äsken näkyi ilman tunnuksia
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset katsovat tv-ohjelmia ihan normaalisti kaukösäätimellä. Ei he mitään Yle-Areenaa katso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne tietää minne maksat verot pelkän säpön perusteella?
Esitit väärän kysymyksen. Saat -5 kansalaisuuspistettä.
Miettikääs mitä firmat tietää susta S-Bonuskortin ja Plussa-kortin avulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan samalla tavalla kuin muutkin katsoo telkkaria ulkomailla. Toiset ovat siellä ulkomailla lomalla pitempiäkin aikoja ja elävät perusarkea.
Mutta miksi minun halutaan kirjautuvan, koka en ole ulkomailla?