Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle Areena, kirjautuminen ja tiedonkeruu??

Vierailija
07.04.2024 |

"Vaikka Yle haluaa oppia tuntemaan käyttäjänsä paremmin keräämällä heistä tietoa, yhtiö kuitenkin sanoutuu irti kyseenalaisesta tietojenkeruusta. Yle vannoo, ettei se jaa käyttäjiensä tietoja ulkopuolisille ilman lupaa tai käytä tietoja kaupallisiin tarkoituksiin."

No mihinkäs Yle sitten niitä tietoja kerää? Profilointiin viranomaisia varten?

Miksi nämä anonymiteetin rippeiden riistämiset esitetään niin tekopositiivisena ja hauskana juttuna? Esim. vaikkapa Veikkauksen "hauskat" KrisseSalminen-mainokset?

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa palautetta suoraan ylelle, täällä valittaminen ei auta.

Mulle ainakin kirjautuminen on ihan yksi lysti. On tässä kirjauduttu moneen muuhunkin ohjelmaan. 

Kiva jos se on sulle yksi lysti, sitten sä et varmaankaan laita palautetta. Mutta mitään järkevää syytä pakolliselle kirjautumiselle ei joko ole, tai sitä ei ole kerrottu.

Ymmärrän toki, että mainosrahoitteiset sovellukset vaatii kirjautumisen. Samoin ne, joissa on joko arkaluonteista tietoa ja/tai pystyy tekemään ostoja. Mutta mitään syytä tälle kirjautumispakotukselle ei ylen sovelluksen kohdalla ole.

Tuntuu jopa vähän tyhmältä, että en saa maksamaani palvelua ilman turhia tunnuksia.

Minä katson netin kautta eikä tarvitse kirjautua. 

Vierailija
42/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P E R S E E S T Ä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjautumisen jälkeen voi katsoa ja kuunnella ohjelmia ulkomailla ja nähdä yle-veronmaksajille tarkoitettuja ohjelmia.

Miten ne tietää minne maksat verot pelkän säpön perusteella? 

Esitit väärän kysymyksen. Saat -5 kansalaisuuspistettä. 

Mikä on kansalaisuuspiste?

Ei ole enää mitään salaliittoteoriaa nämä kansalaisuuspisteet. Tutki asiaa, ota selvää.

Tämä kaikki yritetään tehdä toteen yksi toimi toisen jälkeen, ellemme toimi itse toisin.

Se on meistä itsestämme kiinni, mihin suostumme.  

Vierailija
44/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson ohjelmia tietsikalla, jonka yhdistän telkkariin. Ei tarvitse toistaiseksi kirjautua. 

Paino sanalle "toistaiseksi".

Vierailija
45/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siltä tunnukselta estettyä jotain seurantaa, mutta ei ole vaihtoehtoa millä voisi välttää kaiken, siellä Omat tiedot kohdassa on ainakin Sopimus ja luvat mikä kannattaa käydä ruksaamassa pois päältä jos ei halua tyrkytystä. 

Vierailija
46/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa palautetta suoraan ylelle, täällä valittaminen ei auta.

Mulle ainakin kirjautuminen on ihan yksi lysti. On tässä kirjauduttu moneen muuhunkin ohjelmaan. 

Kiva jos se on sulle yksi lysti, sitten sä et varmaankaan laita palautetta. Mutta mitään järkevää syytä pakolliselle kirjautumiselle ei joko ole, tai sitä ei ole kerrottu.

Ymmärrän toki, että mainosrahoitteiset sovellukset vaatii kirjautumisen. Samoin ne, joissa on joko arkaluonteista tietoa ja/tai pystyy tekemään ostoja. Mutta mitään syytä tälle kirjautumispakotukselle ei ylen sovelluksen kohdalla ole.

Tuntuu jopa vähän tyhmältä, että en saa maksamaani palvelua ilman turhia tunnuksia.

Minä katson netin kautta eikä tarvitse kirjautua. 

Mutta minä olen osaltani maksanut myös sen sovelluksen kehityksen. Ja niiden mestareiden palkan, jotka tämmöisen älyttömän kirjautumisvaatimuksen ovat keksineet. Kyllä se vanhan mallin lupamaksu olisi ollut parempi, olisi vain jättänyt luvat maksamatta, niin ei olisi tarvinnut tästäkään mieltänsä pahoittaa.

Vierailija
47/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää että sen tunnuksen alta lävähtää tilastot mitä olet katsonut ja milloin, kun en sellaista halua kerättävän. 

Vierailija
48/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kirjoittavat valhetotuuksia anonyymeinä nettipalstoille, kontrollia lisäämällä iso-veli saa paremman kuvan siitä keitä nämä iljetykset ovat ja saadaan pitemmät ja yksityiskohtaiset logit heidän toimistaan ja vääristä mielipiteistään.

Vierailija
49/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää valittaa ja vaatia rahat takaisin.

Vierailija
50/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kirjoittavat valhetotuuksia anonyymeinä nettipalstoille, kontrollia lisäämällä iso-veli saa paremman kuvan siitä keitä nämä iljetykset ovat ja saadaan pitemmät ja yksityiskohtaiset logit heidän toimistaan ja vääristä mielipiteistään.

Sehän ei liity tähän mitenkään, tässä seurataan television katselua ja profiloidaan väestöä, että seuraatko kokoomuksen edustajia vai jonkin toisen puolueen. 

Vierailija
51/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatta esim. olla että joinain päivänä vihollinen (rssä) saa nämä katseluhistoriatiedot haltuunsa. Niiden perusteella sinusta voidaan päätellä asioita

Höpöhöpö. Kyllä se tehdään omien viranomaisten voimin.

-"Höpöhöpö" on aina trollien ensimmäinen argumentti kun totuutta halutaan peittää

Vierailija
52/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö lähimmät sun mielisairaudesta?

Vierailija
53/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. Koska YLE ei edes välitä arkaluontoista sisältöä, miksi pitää seurata, mitä kukin käyttäjä katsoo/kuuntelee? En minä halua mitään tekoälyn algoritmit pohjalta antamia suosituksia.

Terveys- ja taloustiedot niillä on jo. Samoin ostoksesi.

Nyt halutaan tietää, mistä olet kiinnostunut ja mitä ajattelet. Toki Google ja Microsoft & Co + NSA tietävät jo tämän melkoisen hyvin hakujesi ja viestiesi perusteella.

Kyse on enää siitä, miten näitä profiileja käytetään, ja ovatko ne suojassa väärinkäytöltä.

Kiinassa pisteytys on jo käytössä.

Ilmeisesti joku "Minority Report"- tyyppinen etukäteen riskeistä varoittavaa systeemiä tässäkin ollaan luomassa.

Vierailija
54/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle pyrkii keräämään kattavat tiedot käyttäjäkunnastaan, jotta viihdepuoli voidaan yksityistää ja hintakin saadaan kohdilleen mittaamattoman arvokkaan käyttäjädatan ansiosta.

Siellä laitetaan myyntimaalia pintaan, ei sen kummempaa. 

Vuoden-parin sisään viihteen laatu alkaa yskiä ja ihmiset saadaan vihaamaan tuota viihdepuolta. Sillä tavoin myynnille saadaan yleisön oikeutus. 

Tai onhan sisäinen sabo voinut jo alkaa, minusta Ylen ohjelmissa on ollut poikkeuksellisen paljon ongelmia mikkien ja äänen kanssa viime aikoina. 

Ja tämä selitetään tarvittaessa esim. työpaikkakiusaamisella, koska kukapa olisi parempi sabotööri kuin ihminen joka tuhoaa instituution luullen että tekee vain pientä jäynää. 

Nerokasta, onkohan kukaan koskaan maailmanhistoriassa kokeillut tällaista. Mainio teoria nääs. 

Vierailija
55/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kirjautuminen ei onnistu, vaikka sain sähköpostiin viestin uuden salasanan. Minä päätin etten enää yritä. Onko tähänkin humpuukin pantu rahaa meidän maksamista veroista ja sitten katsomme brittien sarjojen kolmatta tai neljättä uusinta kierrosta.

Toimittajat ovat vihervasureita tai muuten täysiä ääliöitä, pahimpana voin mainita Sakari Sirkkasen, siinä vasta omituinen jankuttaja.  Samat naamat aina, ihan kuin koko kansa on noin sata asukasta, jotka vuorotellen pääsevät näkymään. Eilen oli kovan päivän ilta, mikähän siinä nauratti, ei ole koomikko, pelkkä huutajia ja vieraat puhuu toistensa päälle.

Toisin sanoen pitäkää tunkkinne, pärjään kyllä ilmankin huuhaata.

Se pitää tietää että mille sähköpostitunnukselle olet sen yle-avaimen tehnyt, ja sille olisi pitänyt luoda eri salasana kuin se sähköpostitunnuksen oma. Ollen tästä aika vihainen suorastaan että tälläkonstin ylen järjestelemät saavat käyttöönsä suurimman osan suomalaisten sähköpostitunnusten salasanoista, kun ei normikäyttäjä tietenkään oivalla että sen salasanan pitäisi olla tosiaan toinen kuin mitä omassa sähköpostissa käytetty. 

Vierailija
56/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjautumisen jälkeen voi katsoa ja kuunnella ohjelmia ulkomailla ja nähdä yle-veronmaksajille tarkoitettuja ohjelmia.

En minä käy ulkomailla ja jos kävisin, miksi katsoisin siellä YLE areenaa?

Monet ulkomailla asuvat suomalaiset haluavat katsoa.

Vierailija
57/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida toimia ainakaan Euroopan ulkopuolella.

Vierailija
58/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida toimia ainakaan Euroopan ulkopuolella.

Minä katson Areenaa ulkomailla vaikka en ole kirjautunut. 

Vierailija
59/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä käy ulkomailla ja jos kävisin, miksi katsoisin siellä YLE areenaa?

Ehkäpä haluaisit hotellihuoneessa illalla ennen nukkumaan menoa katsoa jotain elokuvaa tai televisiosarjaa, mutta paikallisen TV:n valikoima on huono ja pelkästään paikallisella kielellä ilman tekstityksiä englanniksi?

Vierailija
60/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun terveystiedot, verotus, ostoshistoria, tv- ja nettikatsomistiedot, some ym. tietokannat yhdistetään tekoälyn avulla saadaan ihmisestä melko tarkka kuvaus

Ei voi tietää kuka ja mihin näitä tulevaisuudessa käytetään, jokaisesta tiedonmurusta täytyy pitää itse kiinni

Inb4: "höpöhöpö ei minulla ole mitään salattavaa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi