En jaksa tehdä töitä seitsemänkymppiseksi!
Kommentit (210)
Te nuoremmat tulette saamaan meiltä mielestänne liian helpolla eläkkeelle päässeiltä liian hyvin toimeentulevilta vaurastuneilta buumereilta isompia perintöjä kuin yksikään aikaisempi sukupolvi on perintöjä saanut. Tulevien perintöjenne turvin voitte kyllä aikaistaa omaa eläkkeelle jääntiänne sikäli mikäli tuotatte tarpeeksi eläkepottia kasvattavaa jälkikasvua jotta Teidän ei tarvitse itse maailman tappiin asti siellä työelämässä roikkua.
Niin kauan kun osa porukasta kuolee ennen eläkkeelle pääsyä on eläkejärjestelmä turvassa, entäs jos kaikki eläisivätkin pitkään vaikkapa 90 vuotiaiksi?
Sadatuhannet ihmiset maksavat eläkemaksua eläkeyhtiöille mutta kuolevat ennen eläkeikää saamatta maksamiaan maksuja takaisin tai kerkeää olla eläkkeellä ainoastaan pari vuotta se pelastaa aika paljon eläkevaroja vaikka raakaa peliä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin luulin. Nyt olen 70v ja olen edelleen osa-aikaisesti töissä. Jäin eläkkeelle kaksi vuotta sitten 68-vuotiaana. Tein heti nollasopimuksen pitkäaikaisen työnantajani kanssa. Tulen töihin, kun tarvitaan ja jos minulle sopii. Olen mm.koko heinäkuun töissä, olin myös joulunajan, ja hiihtoloman. Farmaseutti.
Voisin tehdä noin vain siinä tapauksessa, että rahaa on nolla euroa taskussa. Muuten en pyllistäisikään työn suuntaan sen jälken kun eroon pääseen
Vierailija kirjoitti:
Te nuoremmat tulette saamaan meiltä mielestänne liian helpolla eläkkeelle päässeiltä liian hyvin toimeentulevilta vaurastuneilta buumereilta isompia perintöjä kuin yksikään aikaisempi sukupolvi on perintöjä saanut. Tulevien perintöjenne turvin voitte kyllä aikaistaa omaa eläkkeelle jääntiänne sikäli mikäli tuotatte tarpeeksi eläkepottia kasvattavaa jälkikasvua jotta Teidän ei tarvitse itse maailman tappiin asti siellä työelämässä roikkua.
Lohduttaa aivan järjettömästi saada se perintö joskus 60v, kun nyt nuorena ei ole töitä eli ei varaa omaan kotiin tai lapsiin tai mihinkään muuhunkaan.
Lisäksi iso osa nykyeläkeläisistä pistää omaisuutensa lihoiksi eläkkeellä elääkseen itselleen, eli suurimmalle osalle nykynuorista tulee jäämään pää vetävään käteen tässäkin. Palkasta kiskotaan törkeät eläkemaksut. Töitä tehdään hautaan ja ikinä ei tule aikaa kun voisi vain olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin luulin. Nyt olen 70v ja olen edelleen osa-aikaisesti töissä. Jäin eläkkeelle kaksi vuotta sitten 68-vuotiaana. Tein heti nollasopimuksen pitkäaikaisen työnantajani kanssa. Tulen töihin, kun tarvitaan ja jos minulle sopii. Olen mm.koko heinäkuun töissä, olin myös joulunajan, ja hiihtoloman. Farmaseutti.
Voisin tehdä noin vain siinä tapauksessa, että rahaa on nolla euroa taskussa. Muuten en pyllistäisikään työn suuntaan sen jälken kun eroon pääseen
Tuo tietty sukupolvi on kasvatettu palvomaan rahaa, työtä ja omaisuutta. Tunne-elämä on latteaa ja olematonta, ihminen arvotetaan työn ja statuksen perusteella. Ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu.
Kannattaa kuolla ennen eläkeikää. Sen jälkeen olet pelkkä menoerä perskokkareille.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Homeinen omakotitalo jostain Hattuvaarasta. Sillä sitä taloudellisesti riippumatomaksi pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohduttaa aivan järjettömästi saada se perintö joskus 60v, kun nyt nuorena ei ole töitä eli ei varaa omaan kotiin tai lapsiin tai mihinkään muuhunkaan.
Lisäksi iso osa nykyeläkeläisistä pistää omaisuutensa lihoiksi eläkkeellä elääkseen itselleen, eli suurimmalle osalle nykynuorista tulee jäämään pää vetävään käteen tässäkin. Palkasta kiskotaan törkeät eläkemaksut. Töitä tehdään hautaan ja ikinä ei
Huoli pois. Heti maksuun lankeava perintövero pitää huolen siitä, että isoa perintöä ei välttämättä ole varaa ottaa vastaan pätkätyötaustalla ja ilman omaa omaisuutta.
Olisitte tehneet enemmän eläkkeenmaksajia, ei tarvitsisi nyt vinkua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tietty sukupolvi on kasvatettu palvomaan rahaa, työtä ja omaisuutta. Tunne-elämä on latteaa ja olematonta, ihminen arvotetaan työn ja statuksen perusteella. Ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu.
Tämä on totta. Tämän takia nuorille ei myöskään tule jäämään mitään perintöjä. Kaikki maallinen omaisuus käytetään omaan itseen ennen hautaa. Mahdollinen perintö on vahinko, koska muiden hyväksi ei ole totuttu tekemään yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi iso osa nykyeläkeläisistä pistää omaisuutensa lihoiksi eläkkeellä elääkseen itselleen, eli suurimmalle osalle nykynuorista tulee jäämään pää vetävään käteen tässäkin. Palkasta kiskotaan törkeät e
Nykyisin maksuaika on 10 vuotta.
Miksi boomerit ottaa niin suurena loukkauksena sen, että myös nuoremmat polvet haluaisivat järkevässä iässä eläkkeelle? Miksi nuorilla ei pitäisi olla oikeutta eläköityä suhteellisen hyväkuntoisina, että aikaa jäisi elää myös itselle?
Yritättekö vastustaa laillisen hallituksen päätöksiä aikomalla kuolla ennen kuin olette antaneet kaikkenne teitä paremmin toimeen tulevien hyväksi?
Kuulostaa anarkistiselta toiminnalta. Täytyy palauttaa ruotuun niskuroijat. Vaarallista kuinka tämä vihervassarius-kommunsimi meinaa levitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun jää työttömäksi iäkkäämpänä niin saat olla rauhassa. Jos tarjoavat jotain kuntouttavaa niin otat rennosti. Kahvittelet ja istuskelet.
Jos sulla ei ole mitään kreppaa ei tarjota mitään kuntouttavaa koska et ole sen tarpeessa,oletetaan että saat normi työn.
Jos tekisi osa-aikaista, olisiko paljon eroa verrattuna eläkkeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Yritättekö vastustaa laillisen hallituksen päätöksiä aikomalla kuolla ennen kuin olette antaneet kaikkenne teitä paremmin toimeen tulevien hyväksi?
Kuulostaa anarkistiselta toiminnalta. Täytyy palauttaa ruotuun niskuroijat. Vaarallista kuinka tämä vihervassarius-kommunsimi meinaa levitä.
Jep! Ihmiset aikovat _kuolla_ pois vaikka Riikka käskee _töihin_! 😳
Vierailija kirjoitti:
En mäkään. Alan alustaa mielenterveysongelmia.
No niitä kyllä tulee ilman alustuksiakin. Tai alustaahan tämä hallitus niitä.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Omat boomerivanhempani elivät leveästi ja esittivät rikkaita. Kuoltua kävi ilmi että parikymmentä tuhatta per lapsi jäi. En toki ollut vailla enkä tarvinnut , mutta mihin lie rahansa laittoivat. Onneksi sentään ei tarvinnut maksaa vuosikausien hoidosta.
Meillä on niin paljon rahaa ettei eläkeiän noisto meihin vaikuta, mutta sääliksi käy todella ihmisiä joilla ei ole vaihtoehtoja. Ilman rahaa miettisin todella Suomesta lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Olisitte tehneet enemmän eläkkeenmaksajia, ei tarvitsisi nyt vinkua!
Mutta sitten olisi ollut vähemmän rahaa käyttää omaan itseen. Vaikka toki sen lapsen olisi voinut potkaista auringon noustessa pihalle ja päästää takaisin sisälle vasta auringonlaskun aikaan.
Suomessa ratkotaan kohta suurta eläkemullistusta: Eläkeyhtiöt haluavat lisätä sijoitusriskejään, mutta kuka kuittaa mahdolliset tappiot?
Julkisalojen eläkevakuuttaja Keva aikoo lisätä riskiä eli hakea sijoitetuille eläkevaroille isompaa tuottoa. Samoin haluavat tehdä yksityiset eläkeyhtiöt. Ratkomatta on, kuka kantaa riskin.
https://yle.fi/a/74-20050636