En jaksa tehdä töitä seitsemänkymppiseksi!
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa edes aloittaa työntekoa kunnolla, kun tietää ettei siitä ikinä loppua tule. Luulen, että monilla saman ikäisillä nuorilla aikuisilla on sama "asenneongelma". Nuorilla ei ole kiirettä valmistua kouluista, koska tietävät että raataa täytyy läpi elämän.
T. 22v opiskelija
No tämäkin. Ei ole mikään pakko kiirehtiä työelämään enää. Töitä saa tehdä hautaan saakka.
Ennen sentään piti varmistaa, että ehtii olla töissä sen verran että jotain eläkettä karttuu. Kun sinne eläkkeelle oli sentään oikeasti mahdollista päästä ja eläkkeellä oikeasti jaksoi vielä jotain tehdäkin.
Toisaalta täyttä työaikaakaan ei ole pakko enää tehdä, jos eläkettä ei tule saamaan. Ennen ajateltiin, että pitää raataa, jotta saa kunnollista eläkettä. Eri asia tietysti on, että onko osa-aikaista työtä tarjolla ja elääkö sillä.
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdallani on itsestään selvää että en tule jaksamaan niin myöhään töissä. Odotan että perin vanhempani tai jos se ei onnistu, hoidan asian jollain muulla tavalla.
Sama suunnitelma. Vanhempani onneksi asuvat kaupungeissa eikä missään Juupajoella, eli perintö on ihan oikeaa perintöä. Vielä jos kävisi niin hyvin, että ymmärtäisivät realisoida omaisuutensa ennen kuolemaansa.
Toki tässä on toivottavasti vielä pitkään ennen kuin tämä perintö on tulossa. Säästän samalla sukan varteen ajatuksena ostaa ehkä joku sijoitusluukku, millä tehdä edes vähän passiivista tuloa ja minkä voisi myydä vaikka viisikymppisenä ja elää niillä rahoilla jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Fyysisten töiden tekijöiltä loppuu kunto ja paikat menee rikki. Mutta yhtälailla saattaa paperihommia tekeviä vaivata muisti- ja oppimissairaudet.
Eikä se aivotyö vain suju enää vanhana samalla tavalla kuin nuorena. Siinäkin muuttuu ajan myötä jähmeämmäksi ja on vaikeaa muuttaa toimintatapoja tai opetella vuosittain uusia tapoja ja ohjelmia yms.
Mitähän ihmeen duunia 70-kymppiset sitten tulevat tekemään? Ja eihän nuorillekkaan riitä töitä.
En minäkään, kun 50 vuotta tulee mittariin niin alkaa jo jopa paikka elimistössä hajota vaikka miten yrittäisikin kuntoilla.
Orpoliini sanoi juuri radiossa ettei tule eläkeiän korotusta. Eli saatte tehdä 68 -vuotaaksi saakka duunia.
Vierailija kirjoitti:
Orpoliini sanoi juuri radiossa ettei tule eläkeiän korotusta. Eli saatte tehdä 68 -vuotaaksi saakka duunia.
Paitsi ne joilla se eläkeikä nousee vielä 2kk/vuosi kiitos kertoimien ja jäljellä on 40v, eli sinne 70 toiselle puolelle pääsee silti.
Olen 46v ja uskon että kuolen ns. saappaat jalassa, todennäköisesti jopa kesken fyysisesti raskaan työpäivän, ennen eläkeikää joka tällä hetkellä on 66v8kk mutta se ehditään moneen kertaan nostaa ylöspäin ennen tuota. Niinpä olenkin lopettanut eläkesäästötilin ja siirtynyt tekemään pienemmällä palkalla neljän päivän työviikkoa koska on turha ajatella eläkekertymää kun en usko että eläkettä tulen saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v ja uskon että kuolen ns. saappaat jalassa, todennäköisesti jopa kesken fyysisesti raskaan työpäivän, ennen eläkeikää joka tällä hetkellä on 66v8kk mutta se ehditään moneen kertaan nostaa ylöspäin ennen tuota. Niinpä olenkin lopettanut eläkesäästötilin ja siirtynyt tekemään pienemmällä palkalla neljän päivän työviikkoa koska on turha ajatella eläkekertymää kun en usko että eläkettä tulen saamaan.
Teen saman heti kun lapset ovat isoja. Mitä sitä rehkimään kun siitä ei kostu millään tavalla. Olen miettinyt että pahin skenaario olisi kuolla sinä päivänä kun jää eläkkeelle. Ehkä juuri kun olisi sulkemassa sitä työpaikan ovea viimeisen kerran sen yli 50v työrupeaman jälkeen.
Fyysisten töiden tekijöiltä loppuu kunto ja paikat menee rikki. Mutta yhtälailla saattaa paperihommia tekeviä vaivata muisti- ja oppimissairaudet.