Oletko koskaan tuntenut sukupuolidysforiaa?
Että olet erilainen kuin muut naiset? Minusta joskus tuntuu että minulla on enemmän miehen aivot, kun ei kiinnosta mikään meikkaus tai tempparit, enkä halua viettää elämääni kotona siivoten ja synnyttäen. Olen aina ollut vahva ja seikkailunhaluinen.
Kommentit (22)
En ole dysforinen. Pyrin vähän irti jäykistä sukupuolirooleista enkä ole aivan heterokaan mutta sillä ei ole mitään tekemistä kehodysforian kanssa-kehodysforian on todella ahdistava tilanne jota hoidetaan psykiatrian ongelma siihen asti kunnes paljastuu että kyseesså on nimenomaan kehodysforia eikä muuta taudinkuvaa.
Vasta sitten henkilö rupeaa psykiatrin ohessa keskustelemaan transpolin kanssa. Tie on pitkä ja kivinen koska asia täytyy varmistaa ennen hormonitasapainoon kajoamista. Sittenkään ei veitsi heilahda pitkään aikaan.
Olen tätä taistelua seurannut. Älkää luulko että teini voi mielijohteesta ja kaverin painostuksesta noin vaan vaihtamaan sukupuolta. Se on vuosien esterata
Tarkoitin siis ex-transmiehistä, jotka ovat nyt palanneet takaisin kutsumaan itseään naisiksi.