Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

28 euroa tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten? Neuvoja otetaan vastaan.

Vierailija
06.04.2024 |

28 euroa tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten? Neuvoja otetaan vastaan.

Pakkasessa on puolikas paketti nugetteja ja kalapuikkoja.

Kuivakaapissa vähän riisiä ja nuudelipussi.

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. En keksi muuta kuin jos tilanne on ettei ole rahaa ruokaan, varautua siihen jatkossa. Kesällä käy poimimassa marjoja ja syksyllä sieniä pakastimen täyteen. Tekee jauhoista ja vedestä vaikka sämpylöitä pakkaseen mitä voi varalta syödä. Laittanut jo samankaltaisiin aloituksiin neuvoja. En osaa enää paremmin auttaa. 

Helsingissä en ole ikinä marjoja tai syötäviä sieniä nähnyt

Ap

Alan ymmärtämään miksi Ap on niin huonossa jamassa kuin on. Mitään oma-aloitteisuutta ei löydy eikä halua ottaa vastaan annettuja vinkkejä. Asun Helsingissä ja joka vuosi olen kerännyt pakkasen täyteen marjoja ja kuivattanut sieniä talven varalle. En minä niitä Aleksanterinkadulta hae. Joskus saatan mennä myös lähikaupunkeihin, kuten Espoon metsiin niitä poimimaan. Sinnekin pääsee vaikka polkupyörällä, jos ei ole varaa bussilippuun. Ap:lle ei kelpaa sianliha, ei asiakaspalvelutyöt, ei hänelle annetut hyvät vinkit. Ilmeisesti on elämä tähän asti ollut liian helppoa kun on ollut varaa kasvattaa tuollainen asenne.

Vierailija
182/186 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo: kun nyt kyselet vauva.fi palstalla neuvoja niin ottaisit ennemmin yhteyttä vanhempiisi tai lähisukulaisiisi. Kerro, että elämänhallinta ei ole hyvällä tasolla ja et osaa elää vaikeassa tilanteessa.  Laskuissahan on maksuaikaa ja soittamalla olisit kenties saanut  lisäaikaa. Paastokaan ei nuorelle miehelle tee varmaan mitään. Makaroni ja spagetti ei ole loppunut kaupasta. Pärjäät kunhan ensin päätät että pärjäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä voi jo tässä vaiheessa kuuta olla rahat noin vähissä. Viikko sitten lienee kuitenkin sait maaliskuun tuet/palkan,tms?

Meni vuokraan ja laskuihin

Ap

Minkä verran maksat itse vuokraa? 

Vähän yli 250€/kk

Ap

Vähän yli 250€/kk

Kuinka paljon sulle jää rahaa?

Vierailija
184/186 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan 3 euroa tilillä ja röökit loppu.

Vierailija
185/186 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kaveri aloitti uuden ketjun tänään:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5535558/tililla-1445eu-jaakaapissa-kaks…

Ei kuunnellut yhtä ainoata neuvoa, Oli saanut puolet tuhlattua rahoistaan ja kaksi ateria sillä itselleen. Ja nyt itkee, kun enää 14 euroa jäljellä.

Vierailija
186/186 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tolla röökiä ja kaljaa. Leipäjonosta sit ruoka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme