28 euroa tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten? Neuvoja otetaan vastaan.
28 euroa tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten? Neuvoja otetaan vastaan.
Pakkasessa on puolikas paketti nugetteja ja kalapuikkoja.
Kuivakaapissa vähän riisiä ja nuudelipussi.
Kommentit (186)
Neuvoja nimenomaan EI oteta vastaan, onhan se nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat pitää priorisoida. Tärkein että ei kole nälkään, koska silloin ei enää tarvitse huolehtia muustakaan. 28 eirolla saa 27 kiloa perunoita. Ne yhdessä veden kanssa riittävät pitämään hengissä seuraavan kuun alkuun. Seuraavan kuun budjetti kannattaa sitten laatia tarkemmin niin saa ruuan, jossa on myös riitävä määrä vitamiineja ja eläin valkuaista. Itse olen kohtuullisen hyvätuloinen, mutta minulle ei tee yhtään tiukkaa selvitä loppukuun talousmenoista 28 eurolla. Oma asia on sitten jos on vielä tarvetta ostaa välttämättömiä lääkkeitä. Sitten menee vaikeaksi. Tuosta 28 eurosta taitaisi vielä riittää rahat kiljuun, niin alkaa sitten seuraava kuu rattoisasti ja elämässäkin on jotain mieltä, kun on mitä odottaa tulevaisuudessa.
27 kilossa p
Kenenkään perusaineenvaihdunta ei ole noin suuri. Olet aivan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät voisivat vaikka kerjätä tai kerätä marjoja. Mikä teitä laiskureita oikein vaivaa..
Mitähän marjoja näin huhtikuussa voi kerätä? Mikä teitä sadistisia idaripaskiaisia oikein vaivaa?
-eri
Myyt persettä ja hommaat seuraavaa kuuta varten edunvalvojan.
Täällä on miljoona samanlaista ketjua. Etsi niistä neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeiluun tai palkkatuella töihin johonkin, niin rahatilanne helpottaa.
Työkokeilusta nyt ei mitään lisärahaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelasta saa toimeentulotukea oikeasti köyhä. Myy tavaroitasi.
Niin? Saan toimeentulotukea, ei ole myytävää tavaraa
Ap
Kuole nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät voisivat vaikka kerjätä tai kerätä marjoja. Mikä teitä laiskureita oikein vaivaa..
Mitähän marjoja näin huhtikuussa voi kerätä? Mikä teitä sadistisia idaripaskiaisia oikein vaivaa?
-eri
Ei nuo ole sadistisia. Ovat ihan vain tyhmiä.
t. toinen eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä voi jo tässä vaiheessa kuuta olla rahat noin vähissä. Viikko sitten lienee kuitenkin sait maaliskuun tuet/palkan,tms?
Meni vuokraan ja laskuihin
Ap
Minkä verran maksat itse vuokraa?
Miksi täällä kysellään AINA näitä samoja!! Kuten sanottu, täällä on vähän väliä näitä samoja ketjuja, jotka ovat täynnä neuvoja. Ruokajonot, seurakuntien diakonit ja valtavat luettelot edullisiin ruokatarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä voi jo tässä vaiheessa kuuta olla rahat noin vähissä. Viikko sitten lienee kuitenkin sait maaliskuun tuet/palkan,tms?
Ap
En maksa mitään itse. Kela maksaa minulle kaiken.
Ap
Parempi kun kuolet nälkään kun et näköjään osaa budjetoida. Nim. 800 e kuussa tulot ja silti hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Miten sitten on mahdollista että rahat ei riitä??
Vierailija kirjoitti:
Täällä on miljoona samanlaista ketjua. Etsi niistä neuvoja.
Ne on kaikki tämän saman pöljän aloittamia.
Kos vaan lopetat nämä trollit. Muut typerykset taas voi lopettaa näihin uskomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla saat 10 eurolla 6 x 400 sikanautasäilykkeitä. Käy ostamassa yksi satsi. Osta lisäksi reilut satsit perunaa, porkkanaa, makaroonia. Aamiaisiksi kaurahiutaleet. Ja sitten paketti marganiia, kuivahiiva ja jauhoja, että voi leipoa leipää tai sämpylöitä. Niihin voi laittaa kaurahiutaleita myös. Hyvin riittää rahat.
En syö mitään sika säilykkeitä, syön vain naudan jauhelihaa
Ap
Se on kuule persaukisen pakko syödä sitä mitä irti saa, ei oo varaa nirsoilla. (Vaikka trollihan ap on.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Miten sitten on mahdollista että rahat ei riitä??
Koska tuhlaan enemmän kuin saan tukia. Olen I d i o o t t i.
Ap
Mulla on noin Miinus 350 tuhatta ja silti pärjään ihan hyvin.
Lataa vintedt, käy kaapit läpi ja yritä myydä tarpeetonta.
Mä oon harrastanut kirppistuotteiden puljaamista aina ja ikuisesti. Pääsiäisenä vietiin pääasiallisesti 2 huushollin tarpeetonta kiertoon 2 pakettiautollista. Joka päivä kauppa käy, mutta ihan järjetön työ. Tää paikka, josta yli puolet oli, on pariskunnan kotona, jota ei ole vuosikymmeniin karsittu. 
Aloitettiin heti tammikuun alusta ja viikkoa ennen pääsiäistä loppui. Viikkoon ei löyty mitään tarpeetonta. Nyt käydään kotia ehkä 10.n kerran läpi ja taas on monta laatikollista kasassa. 
Asunto on myynnissä ja joku päivä, kun pikeasti muuttavat ja he pakkaavat, paljonkohan sitten vielä löytyy ylimääräistä. 
Tuolla kauppa käy. Siirry sinne
Opettelet ettei sinun ole varaa syödä 20-30€/päivä. Vaatisi hyvät tulot, että yhden ihmisen olisi varaa käyttää ruokaan 600-900€/ kuussa. Alat elämään tulojesi mukaan. Siinä ainoa neuvo mitä pystyt tekemään!