28 euroa tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten? Neuvoja otetaan vastaan.
28 euroa tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten? Neuvoja otetaan vastaan.
Pakkasessa on puolikas paketti nugetteja ja kalapuikkoja.
Kuivakaapissa vähän riisiä ja nuudelipussi.
Kommentit (186)
Äänestäisitkö vielä kokkareita tai persuja ? Ikinä ?
Kelasta saa toimeentulotukea oikeasti köyhä. Myy tavaroitasi.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäisitkö vielä kokkareita tai persuja ? Ikinä ?
Purra on ihqu. Orpopaska on lapanen.
Tiedätkö ap, hullu saa olla muttei tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä voi jo tässä vaiheessa kuuta olla rahat noin vähissä. Viikko sitten lienee kuitenkin sait maaliskuun tuet/palkan,tms?
Olen eri, mutta vastaan silti.
Ensinnäkin. Kun eläkkeestäni olen maksanut vuokran ja muut asumiseen liittyvät laskut ja terveyteen liittyvät kulut, sekä pienen summan vanhaa lainaa, rahaa ei paljonkaan ole, tässä kuussa taisi jäädä 160 EUR.
Toiseksi. Jos (tai pikemminkin kun) et osaa käyttää lienee -sanaa, älä kiltti käytä. En itsekään osaa likikään kaikkia sääntöjä, mutta tuo lienee -sanan jatkuva rai skaus tällä palstalla saisi loppua!
"Lienee" ilmaisee epävarmuutta tai todennäköisyyttä sille onko joku asia tapahtunut vai ei. Vitustako minä tiedä onko ap. saanut palkat ta
Vauva palstalla se lienee ihan vtun sama miten lienee -sanaa käyttää? Kielipoliiseilla saattaa mennä kuuppa jumiin, mutta sekin lienee ihan se ja sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat pitää priorisoida. Tärkein että ei kole nälkään, koska silloin ei enää tarvitse huolehtia muustakaan. 28 eirolla saa 27 kiloa perunoita. Ne yhdessä veden kanssa riittävät pitämään hengissä seuraavan kuun alkuun. Seuraavan kuun budjetti kannattaa sitten laatia tarkemmin niin saa ruuan, jossa on myös riitävä määrä vitamiineja ja eläin valkuaista. Itse olen kohtuullisen hyvätuloinen, mutta minulle ei tee yhtään tiukkaa selvitä loppukuun talousmenoista 28 eurolla. Oma asia on sitten jos on vielä tarvetta ostaa välttämättömiä lääkkeitä. Sitten menee vaikeaksi. Tuosta 28 eurosta taitaisi vielä riittää rahat kiljuun, niin alkaa sitten seuraava kuu rattoisasti ja elämässäkin on jotain mieltä, kun on mitä odottaa tulevaisuudessa.
27 kilossa perunaa on 18 900 kaloria eli noin 5 päivän kalorit, eikä kukaan syö pelkkää perunaa
Ap
Syötkö 27 kiloa perunaa viidessä päivässä? No ei ihmekkään, ettei sulla rahat riitä loppukuuksi. Tarviit rekkalastillisen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap saa toimeentulotukea. Ei aio myydä mummonsa perintötavaroita.
Työkokeiluun tai palkkatuella töihin johonkin, niin rahatilanne helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on se vajaaälyinen trolli joka tekee muka kalliita ruokia joista syö vain 2-3 kertaa. Pitää muka saada päivässä 3000-4000 kaloria kun se on hänen peruskulutuksensa. Käy salilla niin tarvitsee paljon energia, mutta käy salilla vain kuntopyöräilemässä ja oliko juoksumatolla. Ostelee 100 euron kenkiä ja farkkuja.
Niin onneton trolli kuin voi olla. Ensin muka lähes kuukaudeksi ruokarahaa vain 28€ ja seuraava trollialoitus onkin, että teki jonkun monen kympin ruoan josta syö vain 2-3 kertaa. Eli mistä sitä rahaa muka sitten yhtäkkiä tuli lisää? Ei oikein nyt toimi logiikka tällä trollilla.
Suolaakin menee melkein 100g yhteen ruokaan. Mausteita pitää ostaa joka välissä lisää. Ei syö sianlihaa, mutta silti käytti tässä yksi päivä hernekeittoon oliko saunapalvia vai mitä se oli.
Töitä on hakenut tuhansista paikoista, mutta ei saa töitä. Ei pä
Miten tyh mä pitää ihmisen olla, että onnistuu sikajauhelihasta tekemään sitkeää?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Saan toimeentulotukea, ei ole myytävää tavaraa
Ap
"Vauva palstalla se lienee ihan vtun sama miten lienee -sanaa käyttää? Kielipoliiseilla saattaa mennä kuuppa jumiin, mutta sekin lienee ihan se ja sama."
No nythän se meni ihan oikein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat pitää priorisoida. Tärkein että ei kole nälkään, koska silloin ei enää tarvitse huolehtia muustakaan. 28 eirolla saa 27 kiloa perunoita. Ne yhdessä veden kanssa riittävät pitämään hengissä seuraavan kuun alkuun. Seuraavan kuun budjetti kannattaa sitten laatia tarkemmin niin saa ruuan, jossa on myös riitävä määrä vitamiineja ja eläin valkuaista. Itse olen kohtuullisen hyvätuloinen, mutta minulle ei tee yhtään tiukkaa selvitä loppukuun talousmenoista 28 eurolla. Oma asia on sitten jos on vielä tarvetta ostaa välttämättömiä lääkkeitä. Sitten menee vaikeaksi. Tuosta 28 eurosta taitaisi vielä riittää rahat kiljuun, niin alkaa sitten seuraava kuu rattoisasti ja elämässäkin on jotain mieltä, kun on mitä odottaa tulevaisuudessa.
27 kilossa perunaa on 18 900 kaloria eli noin 5 päivän kalorit
3500-4000kcal päivässä on minun perus aineenvahdunta, silloin tuo 27kg perunaa menee noin 5 päivässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on se vajaaälyinen trolli joka tekee muka kalliita ruokia joista syö vain 2-3 kertaa. Pitää muka saada päivässä 3000-4000 kaloria kun se on hänen peruskulutuksensa. Käy salilla niin tarvitsee paljon energia, mutta käy salilla vain kuntopyöräilemässä ja oliko juoksumatolla. Ostelee 100 euron kenkiä ja farkkuja.
Niin onneton trolli kuin voi olla. Ensin muka lähes kuukaudeksi ruokarahaa vain 28€ ja seuraava trollialoitus onkin, että teki jonkun monen kympin ruoan josta syö vain 2-3 kertaa. Eli mistä sitä rahaa muka sitten yhtäkkiä tuli lisää? Ei oikein nyt toimi logiikka tällä trollilla.
Suolaakin menee melkein 100g yhteen ruokaan. Mausteita pitää ostaa joka välissä lisää. Ei syö sianlihaa, mutta silti käytti tässä yksi päivä hernekeittoon oliko saunapalvia vai mitä se oli.
Töitä on hakenu
Sian jauhelihassa on kaiken maailman rustoja, luita ja sitkeitä osia
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Saan toimeentulotukea, ei ole myytävää tavaraa
Ap
Sulla on rekka-autollinen tavaraa.
Todella huono provo, ap vissiin peruskoulussa, miksei et syö siellä ILMAISTA ruokaa 5000 kaloria päivässä, siittä riittä pikkasen pelivaraa jos steissin raineri sattuu jelppimään ja neuvoo kuinka kävellään ja tehhään haarahyppelyitä.
Taas olet ap tuhlannut parissa päivässä 1400e. Tiesitkö että toiset elättää perhettäkin samalla summalla ja saavat rahan riittämään.
Vierailija kirjoitti:
"Vauva palstalla se lienee ihan vtun sama miten lienee -sanaa käyttää? Kielipoliiseilla saattaa mennä kuuppa jumiin, mutta sekin lienee ihan se ja sama."
No nythän se meni ihan oikein!
:D
Kyllä minäkin jotain osaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27 kilossa p
Kulutat 3500 kcal istumalla tietsikalla buhaha näitä sun juttujasi.
Opettele aloittaja nyt ihan ekaksi provoomaan uskottavasti.