Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.

Vierailija
06.04.2024 |

On tullut aika muuttaa Suomesta pois.

Kommentit (843)

Vierailija
141/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itätrollin vakiospämmiä

Vierailija
142/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan järjetöntä, että minimaalisesti kouluja käyneet perusduunarit vetää korkeampaa eläkettä, kuin mitä kouluja käyneet työssäkäyvät saa palkkaa.

Tämä on yksi mittari siihen miten vinksallaan asiat tällä hetkellä ovat.

En kuitenkaan pidä koulutusta itsetarkoituksena, vaan sitä tuottoa, mitä työpanoksella saadaan. Siihen voi päästä monia eri reittejä, mm. työssäoppimisen ja yrittäjyydenkin kautta.

Se, mitä en ymmärrä on, kun eläkeläiset sanovat, etteivät pärjää pienemmillä eläkkeillä. Miten sitten aktiivi-ikäisetkään voivat pärjätä pienemmillä palkoilla?? Heillä kun saattaa olla asuntolainat maksettavana ja lapset huollettavana. Ihan mahdoton yhtälö. Jokin ei nyt täsmää.

No miten ne eläkeläiset pärjäsi pienillä

Tätä pärjäämistä voi tarkastella vain tämän hetken eri väestöryhmien kesken.

Hintataso, ostovoima, palvelutaso, yhteiskuntarakenne, kaikki oli eri tavalla 40 - 50 vuotta sitten. Vaatisi isomman vaivannäön vertailla eri vuosikymmeniä keskenään ostovoimakorjattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 tälle provolle.

Kyllä jokainen dille tajuaa että maksaa itse itselleen tulevaa eläkettä.

Sitäpaitsi nykyiset eläkeläiset saavat eläkkeensä vain eläkepotin korkotuloista.

Kaikki sen tietää ja joka muuta väittää provoilee.

Se eläkejärjestelmä on laskettu niin että ihmiset on töissä ja väki ei vähene, nyt meillä sakki ei ole töissä ja ja on paljon sossurottia

Niin, töitä ei ole entiseen malliin. Tehtaat yksi toisensa jälkeen suljetaan eikä yritykset halua tulla Suomeen.

Suomen metsäteollisuuden tuotanto on yhä liikaa sanoma- ja aikakauslehtipaperin tuotantoon nojaavaa, joten miten voi ketään ihmetyttää, jos tuotanto kysynnän hiipuessa loppuu? Jotain sellua vielä menee, mutta sekin on kannattavampaa tehdä lähempänä kuluttajia kuin rahdata Suomesta tuhansien kilometrien päästä markkinoita.

Vierailija
144/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kategoriaan minä kuulun. olen syntynyt 1934. Täytän tänä vuonna 90-vuotta. Yhteiskunta on kustantanut kansakoulun opinnot, ja muuten olen pärjännyt omillani. Olen vilpittömästi pahoillani, että nautin eläkettä. tosin työuraani ja eläkkeesni vaikuttaa sekin, että tein kahta työtä 15- vuotta. En voinut pitää lomaa kun perhe oli elätettävä. ja asunto maksettava. Joten olen kai kadehtimisen arvoinen? Kertopaaka viisaat, miten haluaistte päästä meikäläisistä eroon?

Vierailija
145/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta vaan pois, mutta eiköhän se ole sama ongelma muuallakin, eikä ainoastaan Suomessa.

Sekä Norjassa että Tanskassa on hyvin töitä tarjolla asiallisella palkalla, kyllä tämän Suomen kurjuus on ihan omaa luokkaa.

Menkää sitten sinne, jos ette voi muuta asialle tehdä kuin valittaa. 

Vierailija
146/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kategoriaan minä kuulun. olen syntynyt 1934. Täytän tänä vuonna 90-vuotta. Yhteiskunta on kustantanut kansakoulun opinnot, ja muuten olen pärjännyt omillani. Olen vilpittömästi pahoillani, että nautin eläkettä. tosin työuraani ja eläkkeesni vaikuttaa sekin, että tein kahta työtä 15- vuotta. En voinut pitää lomaa kun perhe oli elätettävä. ja asunto maksettava. Joten olen kai kadehtimisen arvoinen? Kertopaaka viisaat, miten haluaistte päästä meikäläisistä eroon?

En minä ainakaan haluaisi päästä eroon. Olet eläkkeesi ansainnut. Itse verottaisin korkeimpia eläkkeitä enemmän. Saattaa tuntua väärältä joidenkin mielestä, mutta ei sekään oikealta tunnu, että vähenevää työntekijäjoukkoa verotetaan aina vaan lisää ja heidän omaa eläkeikäänsä lykätään.

Vierailija
147/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sairaanhoidon kanssa. Nuori voi taas jonottaa pelkästään lääkärille puoli vuotta.

Nykymallista tulee mieleen ne 1800-luvun kommunistien propagandakuvat joita näki koulukirjoissa. Ylimpänä ei kuitenkaan ole teollisuuspohatat, vaan ikäihmiset, ja heitä kannattavat työikäiset, opiskelijat, ja lapset.

Samassa jonossa olemme me eläkeläisetkin, ei meillä ole mitään takaporttia etuiluun.

Selitä mulle sitten, miten on mahdollista, että kun eläkeläinen menee päivystykseen rytmihäiriöiden takia ja saa lopulta jatkohoito-ohjeena hakeutua terveysasemalle jatkohoitoa varten, se aika löytyy, mutta minulle ei löydy aikaa senkään jälkeen, kun päivystysreissuja on useampi takana ja päivystyksen lääkäreillä alkaa palaa hermot, kun terveysasema ei tutki ja hoida tätä kuntoon. Ajatt

Kyllä päivystys pystyy lähetteen tekemään.  Olin päivystyksessä, tehtiin leikkaus iltayön tunteina,  otetuissa  kuvissa havaittiin toinen vika.  Lääkäri laittoi lähetteen naistentautien polille ja parin kuukauden päästä tuli sinne aika tutkimuksiin.  Leikkaus parin kuukauden päästä siihen vaivaan. 

Vierailija
148/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan järjetöntä, että minimaalisesti kouluja käyneet perusduunarit vetää korkeampaa eläkettä, kuin mitä kouluja käyneet työssäkäyvät saa palkkaa.

Tämä on yksi mittari siihen miten vinksallaan asiat tällä hetkellä ovat.

En kuitenkaan pidä koulutusta itsetarkoituksena, vaan sitä tuottoa, mitä työpanoksella saadaan. Siihen voi päästä monia eri reittejä, mm. työssäoppimisen ja yrittäjyydenkin kautta.

Se, mitä en ymmärrä on, kun eläkeläiset sanovat, etteivät pärjää pienemmillä eläkkeillä. Miten sitten aktiivi-ikäisetkään voivat pärjätä pienemmillä palkoilla?? Heillä kun saattaa olla asuntolainat maksettavana ja lapset huollettavana. Ihan mahdoton yhtälö. Jokin ei nyt täsmää.

Ostovoimakorjattu hintataso nykyään on merkittävästi pienempi kuin 40-50-vuotta sitten.

Kannattaa tutustua siihen, miten vaatimattomasti 1970-luvulla vähävaraisimmat elivät.

Vierailija
149/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta vaan pois, mutta eiköhän se ole sama ongelma muuallakin, eikä ainoastaan Suomessa.

Sekä Norjassa että Tanskassa on hyvin töitä tarjolla asiallisella palkalla, kyllä tämän Suomen kurjuus on ihan omaa luokkaa.

Mitä ihmettä sinä loukkaannut, ihan faktahan se on että Suomella menee kehnosti.

Vierailija
150/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En voinut pitää lomaa" tosin vuosilomalaki oli työurasi aikana jo voimassa eli sinun oli pakko osa työvuodesta olla lomalla.

Vierailija
151/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä boomeri toivoo, että saisitte samanlaisen lapsuuden ja nuoruuden, kun mulla oli 50-luvulla. Sitäpaitsi yksityinen eläkekassa maksaa minun eläkkeestäni suurimman osan.😈

Eipä se minunkaan lapsuus kovin hääppöinen ollut 90-luvun laman keskellä, en siltikään toivo sellaista lapsuutta kenellekään.

Teille boomereille ominaispiirre tuntuu olevan, että toivotte muille aina pahaa. Kuka ihan täysjärkinen toivoo lapsille ja nuorille pahaa??

Itsehän te toivotte itsellenne pahaa,  pieniä eläkkeitä.

90- luvun köyhinkään lapsuus ei ollut sama kuin vaikka 50- luvun korpimökeissä ilman sähköä, mukavuuksia,  kansakoulu ainut mahdollisuus.

90- luvulla lapset olivat päiväkodissa,  köyhimmät sosiaalisin perustein,  oli asumistuet, sossut,  oli peruskoulu.  Oli virikkeitä, paljon kerhoja,  kirjastotkin vielä siihen aikaan  joka lähiössä.

Vierailija
152/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia ottaa aivoon aivan suunnattomasti.

"Me rakensimme Suomen". Anteeksi mutta mitä teitte? Kävitte töissä niinkuin suurin osa nykyisistä työikäisistäkin käy. Eläkkeet isompia kuin työllisten palkat

Leikkuria vaan sinne ja reippaasti

Vierailija
153/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedät miltä miehistä tuntuu kun maksavat naisten elämisen.

Erikoinen väite, enemmän naisia on  nykyään työelämässä kuin miehiä.

Vierailija
154/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eläke alle köyhyysrajan, mutta olen tyytyväinen elämääni täällä Suomessa. Kaikkea ei tarvitse saada. Ei kaikilla mene kehnosti. Loukkaako sinua jos kaikki köyhät ei valita?

Vierailija
155/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä boomeri toivoo, että saisitte samanlaisen lapsuuden ja nuoruuden, kun mulla oli 50-luvulla. Sitäpaitsi yksityinen eläkekassa maksaa minun eläkkeestäni suurimman osan.😈

Laskelma: Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse

Esimerkiksi vuonna 1950 syntynyt suomalainen on maksanut keskimäärin kolmanneksen omasta työeläkkeestään, selviää Eläketurvakeskuksen laskelmasta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Vierailija
156/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä loukkaannut, ihan faktahan se on että Suomella menee kehnosti.

Ihan faktahan on, että Suomen asiat menee kehnommaksi tällä nykyhallituksen kurjistamispolitiikalla! Tällä saadaan superlama aikaan, ihan samaan tapaan kuin 1990-luvun alussa. Veronalennusten maksattaminen köyhiltä leikkaamalla ei tuo yhtään työpaikkaa lisää.

Vierailija
157/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei saa sitä yhtä ensimmäistäkään työtä, sinä sait peräti kaksi. Tämä on se asia jota vanhemmat eivät halua ymmärtää. Eletään ihan erilaista aikakautta nyt kuin silloin kun te olitte työelämässä.

Ei kukaan halua teistä eroon päästä mutta joku kohtuus pitää eläkkeissäkin olla. Siitä tässä on kyse. Kyllä me nuoremmatkin haluaisimme työtä tehdä ja elättää itsemme. Ja saada joskus edes pientä eläkettä. 

Hyviä eläkepäiviä!

Vierailija
158/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on iso valhe.  Lapsistani jokainen hankkii n. 5000 euroa kuussa, enemmänkin.

Boomeri-isänsä eläke oli brutto 2200 euroa, 48 työvuotta,  palkat paperitehtaitten tasoa 

Oppikaa ees rehellisyyttä, te ylioppineet.  Ja alkeita todellisesta elämästä.

Se että juuri sinun pennut tienaa 5000€ ei valitettavasti tarkoita, että 5000€ olisi se yleinen palkkataso Suomessa.

Koulutuksen puute, oma valinta.

Miten se on oma valinta jos ei pääse opiskelemaan?

Vierailija
159/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinänon kyllä ironiaa että suurin hyötyjä ikäluokka ei maksanut juurikaan eläkkeitä ja pääsit vieläpä keskim 59v .  Mistähän löytyisi historiasta vastaava esimerkki missä yksi ikäluokka hyötyy niin paljon muihin verrattuna ja silti esiintyy itseriittoisesti jonain sankareina. 

Vierailija
160/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te somessa päiväkaudet viettävä sipsisukupolvi edes elä kovin vanhaksi. 

Ei niin, kun eläkeläiset vie lääkäriajat ja hoitopaikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi