Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.

Vierailija
06.04.2024 |

On tullut aika muuttaa Suomesta pois.

Kommentit (843)

Vierailija
121/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni tuli tänne yli 30-vuotiaana ja on tehnyt paljon töitä siitä asti, kun sai opinnot tehtyä. Se kun tässä tutkintouskovaisessa maassa se on monella alalla työllistymisen edellytys. Vihasi joka hetkeä Kelan rahoilla, mutta karu totuus on se, että vaikka jatkaisi samaa työtahtia, eläke tulee olemaan naurettava ja suunta on Kelan rahoille taas eläkeiässä. Vähän väliä pyytää katsomaan palkkakuittia, koska ei kykene uskomaan niitä summia mitä palkasta viedään eri maksuihin ja veroihin, vaikka käsittääkin, miksi ne otetaan. On jo alkanut vähentää ylitöitä, koska tajuaa, ettei siinä ole pointtia. 

Vierailija
122/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke karkaa aina vain kauemmaksi. Jälleen kahdella vuodella karkasi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota samaa on väitetty jo 90-luvulta lähtien, eli 30 vuotta. Enemmän kuin sukupolven verran. Silti eläkkeet edelleen maksetaan ja ovat tasoltaan parempia kuin silloin.

Mistä teitä maailmanlopunennustajia oikein sikiää?

T. Tuleva eläkeläinen

Oma eläkeikä on jo nyt yli 69 vuotta. Jos tuosta vielä nostetaan edes parilla vuodella, aletaan olla aika lähellä miesten keskimääräistä elinikää, eli vain harvat edes elävät eläkeikään asti.

No kannattaako sitä 3-4 vuodenkaan eläkeikä aikaa niin kovasti odottaa?

Vierailija
124/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskennallinen eläkeikäni on 68 vuotta ja 3 kuukautta! Tässä pitäisi siis työskennellä vielä 40 vuotta. 

Minua ärsyttää maksaa nykyisten eläkeläisten suuria eläkkeitä. Olen valmis systeemiin, jossa kaikki ovat oikeutettuja minimikansaneläkkeeseen ja tämän päälle saa itse kukin säästää tai sijoittaa miten haluaa tai olla säästämättä tai sijoittamatta. 

Me olemme maksaneet sinun tähänastisen elämäsi, ja monen muun kotona möllöttävän luuserin.

Tai sitten vaan ne oman ikäluokan juopot luuserit. Buumereille kun kuppi maistuu.

Boomerit eli suuret ikäluokat noin vuosina 19451950-syntyneet ovat 70-85 v. , kyllä ne joille kuppi maistuu ovat himppu nuorempia.

Vierailija
125/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa kaikkien tukielättien tupakat, kaljat, matkat, vaatteet, ylisuuret vuokrat, ja kaikki muukin, ja heidän lapsikatraansa kaikki menot. 

Menkää töihin, niin saatte tekin joskus eläkettä.

Vierailija
126/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion rottailla loppuelämäni.

Vierailija
127/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan järjetöntä, että minimaalisesti kouluja käyneet perusduunarit vetää korkeampaa eläkettä, kuin mitä kouluja käyneet työssäkäyvät saa palkkaa.

Tuo nyt on iso valhe.  Lapsistani jokainen hankkii n. 5000 euroa kuussa, enemmänkin.

Boomeri-isänsä eläke oli brutto 2200 euroa, 48 työvuotta,  palkat paperitehtaitten tasoa 

Oppikaa ees rehellisyyttä, te ylioppineet.  Ja alkeita todellisesta elämästä.

Se että juuri sinun pennut tienaa 5000€ ei valitettavasti tarkoita, että 5000€ olisi se yleinen palkkataso Suomessa.

Koulutuksen puute, oma valinta.

Suomalaiset työikäiset ovat keskimäärin kouluja käyneitä ihmisiä. Ongelma ei ole koulutuksen puuttuutteessa, vaan siinä, ettei työpaikkoja (varsinkaan hyväpalkkkaisia) mitenkään riitä kaikille.

Vierailija
128/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vaan pois, mutta eiköhän se ole sama ongelma muuallakin, eikä ainoastaan Suomessa.

Vierailija
129/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 tälle provolle.

Kyllä jokainen dille tajuaa että maksaa itse itselleen tulevaa eläkettä.

Sitäpaitsi nykyiset eläkeläiset saavat eläkkeensä vain eläkepotin korkotuloista.

Kaikki sen tietää ja joka muuta väittää provoilee.

Miksi maksaisin itse kun työnantaja maksaa jo lisäeläkettä ja siillä pääsisin eläkkeelle jo 60v. Ei ole siihen koskeneet eläkeiän nostot. 

Vierailija
130/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä boomeri toivoo, että saisitte samanlaisen lapsuuden ja nuoruuden, kun mulla oli 50-luvulla. Sitäpaitsi yksityinen eläkekassa maksaa minun eläkkeestäni suurimman osan.😈

Vierailija
131/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskennallinen eläkeikäni on 68 vuotta ja 3 kuukautta! Tässä pitäisi siis työskennellä vielä 40 vuotta. 

Minua ärsyttää maksaa nykyisten eläkeläisten suuria eläkkeitä. Olen valmis systeemiin, jossa kaikki ovat oikeutettuja minimikansaneläkkeeseen ja tämän päälle saa itse kukin säästää tai sijoittaa miten haluaa tai olla säästämättä tai sijoittamatta. 

Me olemme maksaneet sinun tähänastisen elämäsi, ja monen muun kotona möllöttävän luuserin.

Tai sitten vaan ne oman ikäluokan juopot luuserit. Buumereille kun kuppi maistuu.

Boomerit eli suuret ikäluokat noin vuosina 19451950-syntyneet ovat 70-85 v. , kyllä ne joille kuppi maistuu ova

Vuonna 19451950 synttneet? Nyt ei puhuttu mistään scifi-aikajanoista. Ihme sepostusta, mutta rikkailla ikäryhmillä onkin ollut villimmät kuviot.

Vierailija
132/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedät miltä miehistä tuntuu kun maksavat naisten elämisen.

Vierailija
133/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sairaanhoidon kanssa. Nuori voi taas jonottaa pelkästään lääkärille puoli vuotta.

Nykymallista tulee mieleen ne 1800-luvun kommunistien propagandakuvat joita näki koulukirjoissa. Ylimpänä ei kuitenkaan ole teollisuuspohatat, vaan ikäihmiset, ja heitä kannattavat työikäiset, opiskelijat, ja lapset.

Samassa jonossa olemme me eläkeläisetkin, ei meillä ole mitään takaporttia etuiluun.

Selitä mulle sitten, miten on mahdollista, että kun eläkeläinen menee päivystykseen rytmihäiriöiden takia ja saa lopulta jatkohoito-ohjeena hakeutua terveysasemalle jatkohoitoa varten, se aika löytyy, mutta minulle ei löydy aikaa senkään jälkeen, kun päivystysreissuja on useampi takana ja päivystyksen lääkäreillä alkaa palaa hermot, kun terveysasema ei tutki ja hoida tätä kuntoon. Ajattelisi, että ihan yhtä lailla se minun päivystyksessä makaaminen on epätoivottavaa kuin sen eläkeläisen.

Vierailija
134/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit eli suuret ikäluokat noin vuosina 19451950-syntynee

Tuo on boomerin määritelmä.

Vierailija
135/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 tälle provolle.

Kyllä jokainen dille tajuaa että maksaa itse itselleen tulevaa eläkettä.

Sitäpaitsi nykyiset eläkeläiset saavat eläkkeensä vain eläkepotin korkotuloista.

Kaikki sen tietää ja joka muuta väittää provoilee.

Se eläkejärjestelmä on laskettu niin että ihmiset on töissä ja väki ei vähene, nyt meillä sakki ei ole töissä ja ja on paljon sossurottia

Niin, töitä ei ole entiseen malliin. Tehtaat yksi toisensa jälkeen suljetaan eikä yritykset halua tulla Suomeen.

Vierailija
136/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta vaan pois, mutta eiköhän se ole sama ongelma muuallakin, eikä ainoastaan Suomessa.

Sekä Norjassa että Tanskassa on hyvin töitä tarjolla asiallisella palkalla, kyllä tämän Suomen kurjuus on ihan omaa luokkaa.

Vierailija
137/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä herätys kaikille, että elämää kannattaa elää nyt. Joka päivä. Ei odotella mitään eläkepäiviä, joita ei ehkä koskaan edes saa kokea. Yksi vaihtoehto on myös yrittää kartuttaa varallisuuttaan niin paljon, että voi jäädä omalle eläkkeelle. Siihenkään en käyttäisi tosin kymmeniä vuosia ja uhraten samalla parhaita vuosiaan elämästä.

Vierailija
138/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa kaikkien tukielättien tupakat, kaljat, matkat, vaatteet, ylisuuret vuokrat, ja kaikki muukin, ja heidän lapsikatraansa kaikki menot. 

Menkää töihin, niin saatte tekin joskus eläkettä.

Se "joskus" lykkääntyy vuosi vuodelta yhä kauemmaksi, joten alle nelikymppisistä ei kukaan tule pääsemään eläkkeelle. Ihan sama, vaikka tekisi 80-tuntisia työviikkoja seuraavatkin vuosikymmenet.

AINUT keino päästä hengissä eläkkeelle on säästää oma eläkekassansa, jonka turvin voi jäädä työelämästä ulos ennen dementiaosastolle sijoittamista.

Vierailija
139/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten pitäisi itse maksaa toistensa eläkkeitä. Tarkoittaen, että rikkaammat eläkeläiset ovat velvollisia elättämään köyhempiä eläkeläisiä. Eli korkeita eläkkeitä tulee verottaa enemmän. Tietysti myös nykyinen riistoverotus jatkuisi työntekijöillä, mutta lisäksi tuo eläkeläisten itsensä osallistuminen ikäluokkansa elättämiseen korostuisi.

Vierailija
140/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sairaanhoidon kanssa. Nuori voi taas jonottaa pelkästään lääkärille puoli vuotta.

Nykymallista tulee mieleen ne 1800-luvun kommunistien propagandakuvat joita näki koulukirjoissa. Ylimpänä ei kuitenkaan ole teollisuuspohatat, vaan ikäihmiset, ja heitä kannattavat työikäiset, opiskelijat, ja lapset.

Samassa jonossa olemme me eläkeläisetkin, ei meillä ole mitään takaporttia etuiluun.

Selitä mulle sitten, miten on mahdollista, että kun eläkeläinen menee päivystykseen rytmihäiriöiden takia ja saa lopulta jatkohoito-ohjeena hakeutua terveysasemalle jatkohoitoa varten, se aika löytyy, mutta minulle ei löydy aikaa senkään jälkeen, kun päivystysreissuja on useampi takana ja päivystyksen lääkäreillä alkaa palaa hermot, kun terveysasema ei tutki ja hoida tätä kuntoon. Ajatt

En osaa sanoa kun en itse ole pahemmin mitään terveydenhoitopalveluita tarvinnut vaikka olen jo 66 v, se vähä mitä olen meidän tk:ssa käynyt niin aina olen hyvän avun saanut. Ehkä se on pienen paikkakunnan etuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme