Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.
Kommentit (843)
Kysymys on sinun perheestäsi, ei meidän muiden. Kysy vanhemmiltasi, jos katsot olevasi oikeutettu heidän rahoihinsa.
Täällä boomerit yleistävät kaikkia muita ikäluokkia joten yleistin vain takaisin oma kokemukseni kautta. Monet muutkin saman ikäluokan tyypit ovat itsekästä porukkaa jotka eivät koskaan näe vikaa itsessään mutta kaikissa muissa kyllä. Maailman muuttuminen on jotenkin nuorempien vika ja meidän kiittämättömyyttämme, mutta boomerit ovat olleet niin täydellisiä että ansaitsevat kaiken vaikka sitten nuorempien selkänahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-85-vuotiaat ovat imeneet nuoremmat sukupolvet kuiviin. Me emme enää juurikaan eläkettä saa ja pääsemme eläkkeelle herraties milloin. Ja työt ovat pätkätöitä toisin kuin ennen. VÄÄRIN!
Itse olen mahdollistanut lasteni opiskelun auttamalla vaikeimissa taloushuolissa ja jälkeeni jää perittävää omakotitalon verran ja ehkä tilille rahaa jos ei terveydenhuolto vie, anteeksi että olen ollut olemassa. Pätkätöitä olen tehnyt yli 40vuotta metalli ja rakennustyössä, työsuhteita noin 50 kappaletta, pienistä murusista leipä on tienattu ja pari omakotitaloa rakennettu, siinä sivussa kolme lasta kasvatettu aikuisiksi. Tee ensin ja kitise sitten vasta jos on aihetta, älä kitise jos et ole ennättynyt edes yrittämään. t. Eräskin buumeri.
Samaa teemme mekin lapsillemme. Autamme heitä.
No se eutanasia on käsittelyssä jospa siitä saisimme helpotusta pahoin raskautetuille nuoremmille sukupolville kun teillä on niin kauhean vaikeaa meidän vanhemman sukupolven kanssa. Perussuomalaisuus kukoistaa ynnä porvaristo, jos et tuota voit mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon pyramidihuijaukseen riistävät n. 40 prosenttia palkasta. Ei ole kumma että työikäiset köyhtyy eikä lapsia tule kun joutuu elättää historian itsekkäimmän sukupolven, nykyeläkeläiset.
Lapsia ei tule älykännykkää räpläämällä, nuorena miehenä ei ollut kännyköitä räplättävänä niin piti keksiä muuta räplättävää, muijallakin oli muuta mietittävää kuin seurata somekeskusteluja.
Nyt taitaa olla aikaa räplätä kännykkää, eikö sininen pilleri enää toimi?
Ei muuta,kun passi kouraa ja menoksi, ja vain menolippu kiitos. Ulisijat pois Suomesta, jää muille työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi eläkeläisten aikuisia lapsia.
"Hallitus helpottaa irtisanomista.
On selvää, että jokainen työssä oleva joutuu jatkossa miettimään tarkemmin, ettei vaan ärsyttäisi työnantajaa tai tekisi mitään virheitä, koska ei voi etukäteen tietää, mikä riittää irtisanomiseen."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/39aa29b3-e460-4a1b-92cd-56f6a2d91…
Mitä pelättävää tässä nyt on? Olen irtisanoutunut aina huonosta työpaikasta. Elämänlaatu on tärkeämpää kuin raha ja siksi olenkin velaton.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. Puolison tulot vaikuttavat toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työeläkkeitä ei maksa valtio.
Valtion kansalaiset eli työntekijät maksaa.
Työnantajat. Pysytään totuudessa.
Miksi työntekijöillä siinä tapauksessa lukee palkkakuitissa miinusmerkkinen TyEL-maksu? Jeesus mitä aaseja te eläkeloiset olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On selvää, että jokainen työssä oleva joutuu jatkossa miettimään tarkemmin, ettei vaan ärsyttäisi työnantajaa tai tekisi mitään virheitä, koska ei voi etukäteen tietää, mikä riittää irtisanomiseen."
Mitä pelättävää tässä nyt on? Olen irtisanoutunut aina huonosta työpaikasta. Elämänlaatu on tärkeämpää kuin raha ja siksi olenkin velaton.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moo
"Yle: Irtisanominen on kohta todella helppoa."
Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.
Eli maksat jos naapurilla ei ole rahaa.
Asuntokauppa on pysähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit on ahneita, mutta kyllä he kohta kuole
En ole boomeri, enkä voi käsittää/oikeuttaa näin syvää ilkeyttä.
Ei boomerien ilkeyttä voi kukaan käsittää. Täällä on toivottu 50-luvun elintasoon palaamista kyllä muille, mutte itse pitäisi saada nauttia isoista eläkkeistä. Ei myöskään tajuta ilmeisesti että nykyinen hintataso on suurentunut mutta palkat eivät eikä nuoremmilla ole varaa ostaa edes asuntoja. Että ei se nykyinen elintaso nuoremmilla niin hulppea ole kuin mitä luullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moo
Niin? Velaton omakotitalo, hyvin riittää rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-85-vuotiaat ovat imeneet nuoremmat sukupolvet kuiviin. Me emme enää juurikaan eläkettä saa ja pääsemme eläkkeelle herraties milloin. Ja työt ovat pätkätöitä toisin kuin ennen. VÄÄRIN!
Itse olen mahdollistanut lasteni opiskelun auttamalla vaikeimissa taloushuolissa ja jälkeeni jää perittävää omakotitalon verran ja ehkä tilille rahaa jos ei terveydenhuolto vie, anteeksi että olen ollut olemassa. Pätkätöitä olen tehnyt yli 40vuotta metalli ja rakennustyössä, työsuhteita noin 50 kappaletta, pienistä murusista leipä on tienattu ja pari omakotitaloa rakennettu, siinä sivussa kolme lasta kasvatettu aikuisiksi. Tee ensin ja kitise sitten vasta jos on aihetta, älä kitise jos et ole ennättynyt edes yrittämään. t. Eräskin buumeri.
Selitä nyt vielä mistä 250miljardia on tullut eläkefirmojen tileille jos ei ole tarpeeksi maksettu.
Jos omistat kerrostalosta osakkeen niin olet vastuussa kaikkien naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Asuntokauppa on pysähtynyt ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vee sentään miten käytte kierroksilla ja näytätte tietämättömyytenne. Miten yleensä pärjäätte työelämässä?
Työnantajat maksavat eläkemaksut, sosiaaliturvamaksun, tapaturmavakuutuksen, ryhmähenkivakuutuksen ja mitä näitä nyt on.
Me boomeritkin olimme vielä työelämässä kun tuli tuo n 6 % , silloin , tel-maksu. Se kuitenkin on verovähennys kuten ay-maksukin.
Eläkkeestä maksetaan ennakonpidätystä joka sisältää yleveron, kunnallis/valtion veron, kirkollisveron, sairausvakuutuksem päivärahamaksun. Viimeksi mainittu näytti olevan eläkkeestäni 300 euroa viime vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Eläkekassat ovat osa julkista sektoria eli samaa kimppaa kuin valtio ja kunnatkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on boomerisukulaisia- ja tuttuja joista toiset kävivät kansakoulun, parin vuoden ammattikoulutuksen ja saivat vakituisen työn kunnes pääsivät 60 ikävuoden tienoilla eläkkeelle.
Sitten on niitä joita kiinnosti laiskottelu enemmän, tekivät vähän jotain työtä siellä täällä ja ovat nauttineet kelvollisesta eläkkeestä yhteensä jo vuosikymmeniä.
Omassa ikäluokassani taas ihmiset ovat korkeakouluttautuneet koska vähempi ei kelpaa, ottaneet hirveästi lainaa jonka korot nyt juoksevat ja jääneet silti ilman työtä koska vastavalmistuneen pitäisi jo olla kokenut. Tai sitten ovat saaneet jonkun 10e/h pätkätyön joka ei vastaa sitä pitkää korkeakoulutusta ollenkaan. Toiset ovat käyneet ammattikoulun, päässeet välillä töihin ja sitten olleet taas lomautettuina kun maan taloustilanne on niin huono.
Sitten päälle saa kuunnella boomereiden v*ttuilua kuinka töitä saa jos vain menee mihin tahansa ja nykysukupolvi on
On aina yhtä hauskaa lukea näitä koulutettujen valituksia kuinka ei saa töitä ja uli-uli.Se on katsos ihan oma valinta.Samoin lainat on oma ongelma.Sitten syytetään siitä muita.Olisitte käyneet amiksen työvoimapula alalle niin ei tarvitsisi kitistä ja olisi töitä.Mutta eihän se nyt käy kun pitää olla kouluttautunut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työntekijöillä siinä tapauksessa lukee palkkakuitissa miinusmerkkinen TyEL-maksu? Jeesus mitä aaseja te eläkeloiset olette.
Voi nyt mummu jo pyörtyy teidän tyhm...
Se, mitä työnantaja maksaa ei näy sinun palkkakuitissasi.
Ota nyt tämän kevään ohjelmaan tutustuminen siihen lopullisen verotuksesi päätökseen. Tankkaa se läpi rivi riviltä mitä siinä lukee.
Onko tosiaan niin ettei työssäkäyvät tunne asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat mitään maksa. Vaan vain pidättävät ja tilittävät rahat eläkekassalle. Kaikki raha syntyy työntekijöiden tuottamasta lisäarvosta, eihän työnteettäjä muuten näitä ihmisiä palkkalistoillaan pitäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on boomerisukulaisia- ja tuttuja joista toiset kävivät kansakoulun, parin vuoden ammattikoulutuksen ja saivat vakituisen työn kunnes pääsivät 60 ikävuoden tienoilla eläkkeelle.
Sitten on niitä joita kiinnosti laiskottelu enemmän, tekivät vähän jotain työtä siellä täällä ja ovat nauttineet kelvollisesta eläkkeestä yhteensä jo vuosikymmeniä.
Omassa ikäluokassani taas ihmiset ovat korkeakouluttautuneet koska vähempi ei kelpaa, ottaneet hirveästi lainaa jonka korot nyt juoksevat ja jääneet silti ilman työtä koska vastavalmistuneen pitäisi jo olla kokenut. Tai sitten ovat saaneet jonkun 10e/h pätkätyön joka ei vastaa sitä pitkää korkeakoulutusta ollenkaan. Toiset ovat käyneet ammattikoulun, päässeet välillä töihin ja sitten olleet taas lomautettuina kun maan taloustilanne on niin huono.
Sitten päälle saa kuunnella boomereiden v*ttuilua kuinka töitä s
Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten töitä.
Toivottavasti et ole keikka hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit on ahneita, mutta kyllä he kohta kuole
En ole boomeri, enkä voi käsittää/oikeuttaa näin syvää ilkeyttä.
Ei boomerien ilkeyttä voi kukaan käsittää. Täällä on toivottu 50-luvun elintasoon palaamista kyllä muille, mutte itse pitäisi saada nauttia isoista eläkkeistä. Ei myöskään tajuta ilmeisesti että nykyinen hintataso on suurentunut mutta palkat eivät eikä nuoremmilla ole varaa ostaa edes asuntoja. Että ei se nykyinen elintaso nuoremmilla niin hulppea ole kuin mitä luullaan.
Jos sinulla ei ole varaa ostaa asuntoa niin se ei tarkoita että muilla ei olisi.En tiedä yhtään nuorta tuttavapiirissä jolla ei olisi oma asunto tai talo.