Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
70-85-vuotiaat ovat imeneet nuoremmat sukupolvet kuiviin. Me emme enää juurikaan eläkettä saa ja pääsemme eläkkeelle herraties milloin. Ja työt ovat pätkätöitä toisin kuin ennen. VÄÄRIN!
Itse olen mahdollistanut lasteni opiskelun auttamalla vaikeimissa taloushuolissa ja jälkeeni jää perittävää omakotitalon verran ja ehkä tilille rahaa jos ei terveydenhuolto vie, anteeksi että olen ollut olemassa. Pätkätöitä olen tehnyt yli 40vuotta metalli ja rakennustyössä, työsuhteita noin 50 kappaletta, pienistä murusista leipä on tienattu ja pari omakotitaloa rakennettu, siinä sivussa kolme lasta kasvatettu aikuisiksi. Tee ensin ja kitise sitten vasta jos on aihetta, älä kitise jos et ole ennättynyt edes yrittämään. t. Eräskin buumeri.
Kyllä minä maksoin sitä maksua, jotain 6 prossaa työelämäni loppuvuodet, mieheni vuoteen 2010 asti.
Käyt kovin tunteella, ei työelämässä semmonen käy. Realisti pitää olla.
Edelleen työnantajat maksavat tuon eläkevakuutusmaksun, niitä kuuluisia sivukuluja, jos sana on tuttu.
Ja meitä taviseläkeläisiä on ihan turha syytellä, me emme ole laskelmia tehneet ja päättäneet asioista.
Aikuistukaa edes sen verran ettette ihan lapsellisilta vaikuta.
Teitä kai saa syyttää Purran ja Orpon, nykyhallituksen päätöksistä, jotka heikentää nimenomaan teidän etuuksianne.
Purra ja orpo ovat teidän ikäluokkaannekin. Emme me 80- enää päätä mistään, joku harva keikkuu ehkä politiikassa.
Teitä aikoinaan syyttävät lapsenne, te päätitte 2024 siitä ja siitä asiasta.
Jäin eläkkeelle muutama vuosi sitten, työpalvelua yli 40 vuotta. Yksinhuoltajana olen ollut. Olen tehnyt työtä eläkkeellä elääkseni. Eläkeläinen ei voi saada työttömyyspäivärahaa-silti maksaa palkasta työttömyysveroa. Sairausvakuutusvero nousi 0,5% nyt 1,5%. Invalidivähennystä verotuksessa ei enää saa eläkkeestä-kuitenkin vamma säilyy. Mutta
leskeneläkettä en ymmärrä! Itse jäin lasten yksinhuoltajaksi, lasten isä maksanut edes elatusmaksuja. Oma äitini joka jäi leskeksi 15 vuotta sitten, saa joka kuukausi tililleen 900 euroa leskeneläkettä-elämänsä loppuun saakka. Nyt siis saanut 150 000euroa kun pääsi eroon alkoholistimiehestään, ja saa pitää asunnon leskenoikeudella elämänsä loppuun asti, ja saa vielä asumistukea omistusasuntoon.
Leskeneläkkeet heti pois! paitsi ehkä niiltä joilla alaikäisiä lapsia?
Oi voi eläkeläisten aikuisia lapsia.
"Hallitus helpottaa irtisanomista.
On selvää, että jokainen työssä oleva joutuu jatkossa miettimään tarkemmin, ettei vaan ärsyttäisi työnantajaa tai tekisi mitään virheitä, koska ei voi etukäteen tietää, mikä riittää irtisanomiseen."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/39aa29b3-e460-4a1b-92cd-56f6a2d91…
Minulla on boomerisukulaisia- ja tuttuja joista toiset kävivät kansakoulun, parin vuoden ammattikoulutuksen ja saivat vakituisen työn kunnes pääsivät 60 ikävuoden tienoilla eläkkeelle.
Sitten on niitä joita kiinnosti laiskottelu enemmän, tekivät vähän jotain työtä siellä täällä ja ovat nauttineet kelvollisesta eläkkeestä yhteensä jo vuosikymmeniä.
Omassa ikäluokassani taas ihmiset ovat korkeakouluttautuneet koska vähempi ei kelpaa, ottaneet hirveästi lainaa jonka korot nyt juoksevat ja jääneet silti ilman työtä koska vastavalmistuneen pitäisi jo olla kokenut. Tai sitten ovat saaneet jonkun 10e/h pätkätyön joka ei vastaa sitä pitkää korkeakoulutusta ollenkaan. Toiset ovat käyneet ammattikoulun, päässeet välillä töihin ja sitten olleet taas lomautettuina kun maan taloustilanne on niin huono.
Sitten päälle saa kuunnella boomereiden v*ttuilua kuinka töitä saa jos vain menee mihin tahansa ja nykysukupolvi on vain kiittämätöntä ja laiskaa. Kiitos vain teille.
Vierailija kirjoitti:
On selvää, että jokainen työssä oleva joutuu jatkossa miettimään tarkemmin, ettei vaan ärsyttäisi työnantajaa tai tekisi mitään virheitä, koska ei voi etukäteen tietää, mikä riittää irtisanomiseen."
Kuulemma joku eläkeläinen oli ollut takaajana lapsensa asuntolainassa, kohta häneltä voi lähteä omaisuus.
Mitä meni takaajaksi.
4000 tonnia mulla eläke,koska sitä korotetaan?
Kuka on niin tyhmä, että menee takaamaan lapsensa asuntolainaa?
Kohta voi helposti irtisanoa.
Ihanaa leijonat ihanaa
Vierailija kirjoitti:
Tuohon pyramidihuijaukseen riistävät n. 40 prosenttia palkasta. Ei ole kumma että työikäiset köyhtyy eikä lapsia tule kun joutuu elättää historian itsekkäimmän sukupolven, nykyeläkeläiset.
Lapsia ei tule älykännykkää räpläämällä, nuorena miehenä ei ollut kännyköitä räplättävänä niin piti keksiä muuta räplättävää, muijallakin oli muuta mietittävää kuin seurata somekeskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-85-vuotiaat ovat imeneet nuoremmat sukupolvet kuiviin. Me emme enää juurikaan eläkettä saa ja pääsemme eläkkeelle herraties milloin. Ja työt ovat pätkätöitä toisin kuin ennen. VÄÄRIN!
Itse olen mahdollistanut lasteni opiskelun auttamalla vaikeimissa taloushuolissa ja jälkeeni jää perittävää omakotitalon verran ja ehkä tilille rahaa jos ei terveydenhuolto vie, anteeksi että olen ollut olemassa. Pätkätöitä olen tehnyt yli 40vuotta metalli ja rakennustyössä, työsuhteita noin 50 kappaletta, pienistä murusista leipä on tienattu ja pari omakotitaloa rakennettu, siinä sivussa kolme lasta kasvatettu aikuisiksi. Tee ensin ja kitise sitten vasta jos on aihetta, älä kitise jos et ole ennättynyt edes yrittämään. t. Eräskin buumeri.
Boomerilasten äidiltä eli mummoltani jäi lapsilleen useita tonneja. Minullekin jäi hiukan, sellaiset kaksi tonnia. Käyttelin sitä aikuisuuteen asti silloin kun tarvitsin jotain koska boomerivanhemmilta ei liiennyt penniäkään. Nykyään heillä on kaikki käytetty joten en tule edelleenkään saamaan penniäkään. Opintoni on rahoitettu ilman sentinkään apua vanhemmilta, tai mitään muunkalaista apua.
En tiedä onko teidän ikäpolvenne jotenkin erityisen kylmästi kasvatettu vai mistä tuo loputon oikeuteus ja itsekkyys teille mahtaa kummuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa teemme mekin lapsillemme. Autamme heitä. Meillä vain on riesana suurten ikäluokkien eläkkeet. Teillä ei eläkemaksut olleet rasitteena. Oikeastaan maksatte velkaanne lapsille auttamalla heitä. Kuitenkin te lastenne piikkiin olette pitkällä eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerilasten äidiltä eli mummoltani jäi lapsilleen useita tonneja.
Kysymys on sinun perheestäsi, ei meidän muiden. Kysy vanhemmiltasi, jos katsot olevasi oikeutettu heidän rahoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon pyramidihuijaukseen riistävät n. 40 prosenttia palkasta. Ei ole kumma että työikäiset köyhtyy eikä lapsia tule kun joutuu elättää historian itsekkäimmän sukupolven, nykyeläkeläiset.
Lapsia ei tule älykännykkää räpläämällä, nuorena miehenä ei ollut kännyköitä räplättävänä niin piti keksiä muuta räplättävää, muijallakin oli muuta mietittävää kuin seurata somekeskusteluja.
Meillä nuoremmilla ei ole räpläilyyn varaa jos emme halua kasvattaa lapsia sillan alla. Kohta tuskin lapsista saa enää mitään lisiä, eivätkä ne nykyiset riitä paikkaamaan sitä että palkat ovat huonoja ja työt pätkiä, jos niihin edes pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on idea,listikää työssäkäyvät vanhempanne ja isovanhempanne ,niin jo helpottaa.Jäljelle jää vaan muutamat työttömät ja te työläiset loistavaa...toimeen siis.
Siitä saa rangaistuksen, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Työeläkkeitä ei maksa valtio.
Valtion kansalaiset eli työntekijät maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit on ahneita, mutta kyllä he kohta kuole
En ole boomeri, enkä voi käsittää/oikeuttaa näin syvää ilkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työeläke ei ole sosialietuus.
Hyvä, että käyt töissä.
Eläke on yhteiskunnan antama sosiaaliavustus, vaikka elätit muuta väittävät.
Eläke on työnantajien maksama. Purra vaan yrittää nyt hänkrätä eläkeyhtiöiden rahoilla, käsi toisten taskussa.
Kelan eläkkeet maksaa valtio. Työnantajat rahoittavat kelaa sosiaaliturvamaksulla, mikä lie n 15% bruttopalkoista .
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelättävää tässä nyt on? Olen irtisanoutunut aina huonosta työpaikasta. Elämänlaatu on tärkeämpää kuin raha ja siksi olenkin velaton.
Mulla on idea,listikää työssäkäyvät vanhempanne ja isovanhempanne ,niin jo helpottaa.Jäljelle jää vaan muutamat työttömät ja te työläiset loistavaa...toimeen siis.