Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet nousevat tulevaisuudessa. Inflaatio pitää siitä huolen. Jos jonkin 40-v eläkearvio on 2000 euroa niin ei se 30 vuoden kuluttua riitä mihinkään.
Todennäköisesti keskipalkka on jo tuolloin noin 5000-6000€/kk
Ehkei nyt kuitenkaan. Varastoduunarin palkka oli 10.57€/h vuonna 2007 ja nyt 17v myöhemmin se on peräti 11,90€ huikea nousu eikös juu?
Vierailija kirjoitti:
eikä siinä vielä kaikki vaaan eläkeikää nostetaan pikkuhiljaa. nytkin 90-luvun lopulla syntyneillä se on 69v. tottakai sitä nostetaan. ei tarvitse maksaa eläkkeitä montaa vuotta vaikka ikäryhmät on pienentyneet ja terveys tuskin on parantunut
Te äänestitte orpoa ja purraa. Te olette vastuussa heidän päätöksistään jos me 75-80 vuotiaat olemme vastuussa kuuskyt luvulla tehdyistä päätöksistä
Niin tarpeen kuin lapset ovatkin kysynpä vaan onko kakskytvuotiaan, joka tienaa alle 2000 euroa bruttona, pakko päkertää kaksi lasta kun itekkin vielä melkeen teini.
Hän ei voi syyttää isovanhempiaan tai ehkä boomerit ovat jo hänelle isoisovanhempia jos ei saa omistusasuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa, ei tule ikävä.
Jokainen järkevä maa tarvitsee veronmaksajia. Ilmeisesti olet 80-v. jos mikään ei enää kiinnosta, kun olet jo imenyt nuoremmilta sukupolvilta raha
Veronmaksajia jää tänne senkin jälkeen kun kateelliset ulisijat häipyvät joten tuskin kukaan jää itkemään.Miten ne sinun koulutukset ja neuvolat ja lapsilisät jota olet imenyt muiden taskusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi eläkeläisten aikuisia lapsia.
"Hallitus helpottaa irtisanomista.
On selvää, että jokainen työssä oleva joutuu jatkossa miettimään tarkemmin, ettei vaan ärsyttäisi työnantajaa tai tekisi mitään virheitä, koska ei voi etukäteen tietää, mikä riittää irtisanomiseen."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/39aa29b3-e460-4a1b-92cd-56f6a2d91…
Mitä pelättävää tässä nyt on? Olen irtisanoutunut aina huonosta työpaikasta. Elämänlaatu on tärkeämpää kuin raha ja siksi olenkin velaton.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moo
Ei tietenkään, sehän on selvä ettet tarvitse mitään tukea jos omistat kesämökin, veneen ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä täältä fueringolasta. Keppijumpat ovat kivoja. Täällä elää leveästi suomalaisella eläkkeellä ja luita ei kolota.
Ruoka on halpaa ja seuraa riittää.
Eläke juoksee joka kuukausi , vajaa kolme tonnia, Suomen valtiolta. Kulutan kaiken täällä ja tuen Espanjan yritysmaailmaa. Mitä te siellä suomessa nurisette eläkkeistä. Hyvin täällä pärjätään, kun terveyttä riittää, ikää on 64 vuotta.
Sukuni on pitkäikäisiä, niin täällä on uusi rikkaampi elämä edessä, odotettavissa seuraavat 30 vuotta vielä. Elkäähän eläkkeisiin koskeeko, itse olen eläkkeeni tienannut ja nyt nautin uudesta elämästä täällä Espanjan aurinkorannalla!
Eläkeikä on ihan parasta aikaa. Ihanaa aikaa kultaisen auringon alla. Ei toimeentulo ongelmia eikä tartte käydä töiss
Pysy käppänä vaan siellä tuijottamassa bikinimisuja joita itse panen bemarini takapenkillä.
Et sinä kenenkään eläkettä maksa. Jokainen nauttii eläkeyhtiöiden sijoitusten tuloksista. Tutustu eläkkeiden maksujen historiaan ennenkuin alat päteä. Jokainen maksaa nykyisin samaan pottiin, saa eläkettä ansioiden suhteessa.
Ja sitäpaitsi, miksi et sijoita ja turvaa omaa eläkettäsi toisin. Ilmeisesti olet aika dille.
Itsehän äänestitte nykyistä hallitusta! Kärsikää. Me suuret ikäluokat teimme teille lakko-oikeudet, sairauspäiväoikeudet, viisipäiväisen työviikon jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työeläkkeitä ei maksa valtio.
Valtion kansalaiset eli työntekijät maksaa.
Työnantajat. Pysytään totuudessa.
Työnantajat mitään maksa. Vaan vain pidättävät ja tilittävät rahat eläkekassalle. Kaikki raha syntyy työntekijöiden tuottamasta lisäarvosta, eihän työnteettäjä muuten näitä ihmisiä palkkalistoillaan pitäisikään.
Tekisi mieli sanoa, voi lapsikulta. Kyllä työnantajat sivukuluina maksavat suurimman osan tel-vakuutusmaksua sen lisäksi että tilittävät työntekijöiltä perityn.
Lisäksi sosiaaliturvamaksun joka palkanmaksun yh
jep ja se on nykyään Tyel joka on 25,12 % - työntekijän osuus on 7,15% alkaa 17v. synttäriä seuraavasta kk. 17-53v.. 53v. synttärin jälkeisen kk tt maksaa 8,65%. ihmisiä ei kannattas edes palkata kuin vakuutusmaksut ja eläkemaksut vie ison osan palkkojen lisäksi. työnantaja maksaa vielä sairausvakuutusmaksua 1,16% ja työttömyysvakuutusmaksua 0,27%, tt maksaa myös työttömyysvakuutusmaksua joka v.24 on 0,79% oli v.23 1,50%. en tiedä mitkä osuudet näistä kattaa kelamaksua. tai sossumaksua. tt sairausvakuutuksen osuus menee ennakonpidätyksestä siis sisältyy ep.sekin menee vasta isomman ansion ep. seurakunta kerää 1,80% vuotuista maksua tosin en tiedä mitä se on tänä vuonna kun erosin kirkosta. ja tätä maksua maksavat myös yrittäjät yrityksen liikevaihdosta vaikkei yrityksellä olis mitään tekemistä seurakunnan kanssa. yrityksen prosenttia en muista menee suoraan laariin joka sitten menee jonnekin parempiin suihin.
ennenvanhaan työnantajalta kerättiin kelamaksua, maksu muodostui palkkojen yhteissummasta ja sitä kerättiin vuosikausia. ironista tässä on se ettei yrittäja/työnantaja ole itse oikeutettu kelan rahoihin. mut rahat kyllä kelpaa yhteiskunnalle mun mielestä tässä on eriarvoistamista ollut jo vuosikymmeniä
Boomereita A. 1945-50 eivät ansaitse minkäänlaista yhteiskunnan hoivaa tai sairaanhoitoa. Kaiken ovat varastaneet, niinkuin soosut tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ette kai te nyt täällä valittaneet "epäitsekkäät" kehtaa edes ottaa eläkekettä vastaan kun sen aika on kunnette ole itse siihen millään tavalla ottaneet osaa? Tottahan annatte sen vappaehtoisesti "epäitsekkäästi" seuraavalle sukupolvelle jotka sen ovat maksaneet, eikö vain? Vai miten nyt menikään, hehhehheheee...
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä siinä vielä kaikki vaaan eläkeikää nostetaan pikkuhiljaa. nytkin 90-luvun lopulla syntyneillä se on 69v. tottakai sitä nostetaan. ei tarvitse maksaa eläkkeitä montaa vuotta vaikka ikäryhmät on pienentyneet ja terveys tuskin on parantunut
Te äänestitte orpoa ja purraa. Te olette vastuussa heidän päätöksistään jos me 75-80 vuotiaat olemme vastuussa kuuskyt luvulla tehdyistä päätöksistä
sori vaan mutten äänestänyt ketään ja miks olisin kun kaikki on tätä samaa bs enkä luota äänestysjärjestelmään
no eläkekatto olis paikallaan ettei isopalkkaisten eläkkeet menis yli äyräiden, ai niin ja ylevero menee yrityksiltä niinkun palkansaajiltakin kylläkin rajoitetusti ainakin toistaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Niin tarpeen kuin lapset ovatkin kysynpä vaan onko kakskytvuotiaan, joka tienaa alle 2000 euroa bruttona, pakko päkertää kaksi lasta kun itekkin vielä melkeen teini.
Hän ei voi syyttää isovanhempiaan tai ehkä boomerit ovat jo hänelle isoisovanhempia jos ei saa omistusasuntoa.
joo vois vähän vielä kasvaa ettei sitten herää unestaan 40-kymppisenä et mihin se nuoruus meni
"Nuorempien polvien palkoista otetuista eläkemaksuista.. Eläkemaksut olivat vuosikymmeniä liian pienet silloin, kun nykyisten ja lähivuosina eläkkeelle jäävien palkoista eläkevakuutusmaksuja perittiin"
Älä nyt horise. Eläkemaksujen taso nousi yli 20% 90-luvun alkupuolella. Siten tällä hetkellä tai lähivuosina eläköityvistä on maksettu jo kymmeniä vuosia tällä tasolla olevia maksuja. Ne alhaisimmat maksut olivat 60- ja 70-luvuilla, jolloin nyt eläköityvät eivät vielä olleet töissä ja jos olivat, niin heille itselleen ei eläke kertynyt.
Ai, että ollaan oltu kotirouvia?? Ja ihan jokainen buumerinainen,? Tunnet ilmeisen varakkaita vain, ainakaan minä en ole päässyt nautiskelemaan tuollaisesta elämästä. Kärjistät jo vähän liikaakin! 46 työvuotta takana, yksi 9 kk äitiysloma. Eikä mtn sapattivapaita pieni palkka ja yh kun olin. Lapseni tienaa muuten enemmän kuin minä, ja se on oikein!
Tämä hoku: työssäkäyvät maksaa eläkkeet.
Eikö nuo hokijat tajua että niin se on ollut alusta asti. Kun TEL tuli, eläkkeelke jäät saivat tel-eläkkeen vaikka olisivat jääneet eläkkeelle heti kun tellit alkoivat. Tosin heitä oli tietysti vähemmän koska 1900-luvun alussa väkiluku oli vähäisempi . Maaseudun väki sai kansaneläkettä.
Me suuret ikäluokat tulimme nousukauden tarpeisiin tärkeäksi työvoimaksi kaupunkeihin
Mutta se ei ole meidän syymme jos perityt vakuutusmaksut olivat silloin pieniä.
Ja itsekin toistakymmentä vuotta maksoin korotettua , sehän oli joku ikäraja, tyelliä, en muista milloin sitä ruvettiin palkansaajilta perimään. Eli me vanhimmatkin suuret ikäluokat jo sitä maksoimme, sit tuli se työttömyysvakuutusmaksu myös.
Vierailija kirjoitti:
Boomereita A. 1945-50 eivät ansaitse minkäänlaista yhteiskunnan hoivaa tai sairaanhoitoa. Kaiken ovat varastaneet, niinkuin soosut tekee.
Mikä on soosu?
Vierailija kirjoitti:
Ai, että ollaan oltu kotirouvia?? Ja ihan jokainen buumerinainen,? Tunnet ilmeisen varakkaita vain, ainakaan minä en ole päässyt nautiskelemaan tuollaisesta elämästä. Kärjistät jo vähän liikaakin! 46 työvuotta takana, yksi 9 kk äitiysloma. Eikä mtn sapattivapaita pieni palkka ja yh kun olin. Lapseni tienaa muuten enemmän kuin minä, ja se on oikein!
Rupusakilla rupusakin elämäntyyli.
Parikymppiselle ei pidä enempää maksaakaan.Miten voit verrata nuoren palkkaa ja 43 vuotta veroja maksaneen eläkettä?