Miten paljon Kela korvasi edellisestä lääkeostoksestasi?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Pidän aina vuoden varmuus lääkevaraston sydän- ja sepelvaltimotautini ja diabetes 1 takia. Maksan lääkkeeni itse kokonaan. Kela tuettuja lääkkeitä saisi vain 3 kk annokset, siksi näin. Kuolisin ilman lääkkeitä ja siksi pidän vuoden varaston itselläni.
Vaikkakin kirjoitatkin paskaa niin vastaan, että Kela korvaa ison osan kaikista noista lääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksoi Buranapurkin ja vaati sen jälkeen minua myymään kesämökkini. Ihan älytöntä touhua.
No saitko siitä edes sen buranapurkin verran?
Nolla euroa. Maksoin itse, ei ollut kela korttia mukana. En viitsi vararikossa olevalta valtiolta periä lääkkeistä korvausta, vaikka kela kortti olisi ollut mukana. Minusta se ei ole isänmaallista repiä lääkekorvauksia, kun minulla on ihan hyvätuloinen työpaikka.
Olen 1.tyypin diabeetikko ja käytän kahta eri insuliinia. Näistä maksan itse 9€ hakukerta kolmen kuukauden välein, paitsi vuoden alussa maksan 50€. Eli vuodessa maksan itse 77€ ja kela maksaa noin 1000€.
Jos voisin valita niin valitsisin olla terve jolloin kelan ei tarvisi maksaa mitään.
Nolla euroa. Naltreksonia ei korvata. Paitsi kai päihdeihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Pidän aina vuoden varmuus lääkevaraston sydän- ja sepelvaltimotautini ja diabetes 1 takia. Maksan lääkkeeni itse kokonaan. Kela tuettuja lääkkeitä saisi vain 3 kk annokset, siksi näin. Kuolisin ilman lääkkeitä ja siksi pidän vuoden varaston itselläni.
Vaikkakin kirjoitatkin paskaa niin vastaan, että Kela korvaa ison osan kaikista noista lääkkeistä.
Toki korvaisi, jos hakisin lääkkeet 3 kk erissä ja välein. Mutta en tee niin, vaan ostan omakustannushintaan lääkkeet etukäteen. Onko siinä jotain outoa sinusta? Ei kela korvauksia ole pakko köyhällä valtiolta repiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 1.tyypin diabeetikko ja käytän kahta eri insuliinia. Näistä maksan itse 9€ hakukerta kolmen kuukauden välein, paitsi vuoden alussa maksan 50€. Eli vuodessa maksan itse 77€ ja kela maksaa noin 1000€.
Jos voisin valita niin valitsisin olla terve jolloin kelan ei tarvisi maksaa mitään.
Oho, onpa joillain edulliset lääkkeet. Minulla menee 70€ kuukaudessa.
40%, en jaksa tarkistaa mitä se euromääräisesti olisi. Alkuomavastuu tuli täyteen heti tammikuun alussa, omavastuukatto kolkuttelee joskus lokakuulla.
Mulla on rajoitettu 40% korvaus, eli kun lääkkeen kuukausiannos maksaa noin 100€ niin Kela maksaa siitä 40€ ja itselle maksettavaa jää 60€.
Vierailija kirjoitti:
Noin 950 euroa. Reumalääke. Reilun 620 euron katto ylittyi jo pari kuukautta sitten eli loppuvuoden saan lääkkeet 2,50 euron omavastuulla.
Ja summan kauhistelijoille tiedoksi, että olisi tullut aika paljon kalliimmaksi, jos olisin joutunut parikymppisenä sairauseläkkeelle ja joutunut useisiin tekonivelleikkauksiin. Nykyisellään reuma ei merkittävästi haittaa elämääni ja pystyn käymään kokoaikatyössä.
Lääkkeen hinta laskenee lähivuosina, kun lääkeyhtiön patentti päättyy ja vastaavia edullisempia lääkkeitä tulee markkinoille.
Nolla euroa. Ei ole vielä omavastuu täynnä. Neljä kertaa vuodessa ostan muutamaa lääkettä. Joulukuun satsista sitten saan muutaman rovon korvausta.
Hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei centtiäkään. Kaiken maksoin toimeentulotuestani. - Kun sain maksettua myös hammaslääkäri käyntini samasta toimeentulotuesta, niin olin kuukauden lopussa helpottunut, että selvisin kuukaudestani ilman, että budjettini olis mennyt miinukselle.
Noin se ttt toimii. Ei ihme, että Suomen talous on kuralla.
Tuo edellinen toimeentulotuella eläneen kirjoitus sai mietteliääksi, että millaiset "tulot" hänellä on? - Itse olen tullut toistaiseksi -koputtaa puuta- toimeen työmarkkinatuella ja asumistuella. Työmarkkinatuellani maksan osan asumismenoistani (=vuokra, sähkö ja vesi). - Maksoin sillä myös viimeisimmät terveydenhoitomenoni, jota itselläni oli hammaslääkäri käynnistäni.
Onneksi olen pysynyt perusterveenä, eikä ole tarvinnut ostaa lääkkeitä. Hammaslääkäri käyntiäkin emmin mutta uskon sen olevan parempi huolehtia hampaidensa kunnossa ennakollisesti, eikä hakeutau hammaslääkäriin vasta sitten kun tilanne on pakottava.
Toivottovasti työttömyyteni jää hetkelliseksi. Edellisessä työpaikassani oli kattava työterveyshoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki korvaisi, jos hakisin lääkkeet 3 kk erissä ja välein. Mutta en tee niin, vaan ostan omakustannushintaan lääkkeet etukäteen. Onko siinä jotain outoa sinusta? Ei kela korvauksia ole pakko köyhällä valtiolta repiä.
Kela korvaukset on tehty, että kaikilla olisi mahdollisuus saada lääkkeet sairauksiinsa, kalliitkin lääkkeet.
Hyväosaisena ja sairaana katson kuitenkin, etten tarvitse niitä ja maksan lääkkeeni itse. Kela korvauksia ei tarvitse ottaa vastaan. Jos pystyy ilman ongelmia maksamaan koko summan lääkkeistä.
Näin tuen omalta osaltani yhteiskuntaa. Maksamieni verojen lisäksi siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 950 euroa. Reumalääke. Reilun 620 euron katto ylittyi jo pari kuukautta sitten eli loppuvuoden saan lääkkeet 2,50 euron omavastuulla.
Ja summan kauhistelijoille tiedoksi, että olisi tullut aika paljon kalliimmaksi, jos olisin joutunut parikymppisenä sairauseläkkeelle ja joutunut useisiin tekonivelleikkauksiin. Nykyisellään reuma ei merkittävästi haittaa elämääni ja pystyn käymään kokoaikatyössä.
Lääkkeen hinta laskenee lähivuosina, kun lääkeyhtiön patentti päättyy ja vastaavia edullisempia lääkkeitä tulee markkinoille.
Hienoa että löytyy tehokas lääke reumaan! Tsemppiä ja jaksuhaleja!
Vierailija kirjoitti:
450 euroa tarkoittaa sitä että ostat jotain kalliita lääkkeitä, esim. Botuliini pistoksia tai muita lumelääkkeitä migreeniin. Ja reseptit tietysti haet yksityisklinikoilta, et terveyskeskuksesta.
Niin. Yksityislääkäreiltä saa reseptejä joita terveyskeskuksesta ei kirjoitettaisi, eliittilääkkeitä. Esimerkiksi jos olet läski , saat diabeteslääkityksen jolla laihdut. Tai jos kärsit migreenikohtauksista saat yksityiseltä sektorilta kalliit pistoslääkkeet ja kela korvaa lääkkeistäsi.
Yksityispoliklinikoilla voit myös kasvosi muotoilla ja käydä rasvaimuissa. Niihin et saa kela korvauksia.
Niin markkinatalous toimii. Yksityislääkäri saa palkkansa kirjoittamalla reseptisi. Paljon paljon turhaa ylihoitoa ja tarpeetonta hoitoa kelan rahoilla tehdään, yksityisklinikoiden reittiä pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksoi Buranapurkin ja vaati sen jälkeen minua myymään kesämökkini. Ihan älytöntä touhua.
Sama, ja jouduin vielä vankilaan, koska KELAn täti luuli, että huijasin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Yli 1000e. Kallis biologinen lääke erityisluvalla.
Ja resepti varmaan yksityisklinikoilta?
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisin pudota rattailta. Siis minkä ihmeen takia sinulla pitää olla vuoden lääkkeet varastossa? Miksei se riitä, että on 3 kk:ksi?
Miten sinä kuolisit, jos hakisit 3 kk:n välein ne sydänlääkkeesi? Ei me muutkaan olla kuoltu.
Jokin tässä nyt ei mahdu minun järkeeni. Selitätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela korvaukset on tehty, että kaikilla olisi mahdollisuus saada lääkkeet sairauksiinsa, kalliitkin lääkkeet.
Juuikin näin. Jos ei ole varaa maksaa lääkkeitä, niin kela korvausten vuoksi ei tarvitse kuolla lääkkeiden puutteeseen. Esimerkiksi jenkeissä ihmisiä kuolee, kun niillä ei ole varaa ostaa insuliinia.
Parikymppiä, seuraavasta kolmen kuukauden satsista Kela korvaa suuremman osuuden, koska vuoden alun omavastuuni tuli täyteen. Mutta kyllä apteekkikäynti edelleen tarkoittaa sitä, että mun tililtä menee rahaa eikä sitä tule takaisinpäin.
Tarvitsen lääkkeitä pysyäkseni työkunnossa, joten osallistun kyllä myös sosiaaliturvan rahoittamiseen.