Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon Kela korvasi edellisestä lääkeostoksestasi?

Vierailija
06.04.2024 |

Minulla 450 euroa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään. B1 -lausuntoon tuli kielteinen päätös.

Outoa. Miksi?

Vierailija
62/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla korvaa sen perus 42%. Ei ole erityiskorvattavia lääkkeitä, eikä maksukatto täyty vuoden aikana, vaikka säännöllisiä lääkityksiä onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään. Pidän aina  vuoden varmuus  lääkevaraston sydän- ja sepelvaltimotautini ja diabetes 1 takia. Maksan lääkkeeni itse kokonaan. Kela tuettuja lääkkeitä saisi vain 3 kk annokset, siksi näin. Kuolisin ilman lääkkeitä ja siksi pidän vuoden varaston itselläni.

Nyt taisin pudota rattailta. Siis minkä ihmeen takia sinulla pitää olla vuoden lääkkeet varastossa? Miksei se riitä, että on 3 kk:ksi?

Miten sinä kuolisit, jos hakisit 3 kk:n välein ne sydänlääkkeesi? Ei me muutkaan olla kuoltu. 

Jokin tässä nyt ei mahdu minun järkeeni. Selitätkö?

SAK lakot vaikuttavat lääkkeiden saatavuuteen ja muut häiriöt, esim. Intian tilanne, pandemia, maailman tilanne, vaikka Suezin tai Panaman kanavan tilanne. Fiksu ihminen pitää vuoden lääkevaraston itsel

Lääkkeet on rajattu lakon ulkopuolelle sekä satamissa että kuljetuksissa.

Sinänsä tietysti fiksua pitää elintärkeille lääkkeille varmuusvarastoa.

Vierailija
64/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksoi Buranapurkin ja vaati sen jälkeen minua myymään kesämökkini. Ihan älytöntä touhua.

No saitko siitä edes sen buranapurkin verran?

Kiinteistön arvo on 120 000. Ostaisin sillä vaikka sukusi rakentamaan mailleni perunapeltoa.

Vierailija
65/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään. Pidän aina  vuoden varmuus  lääkevaraston sydän- ja sepelvaltimotautini ja diabetes 1 takia. Maksan lääkkeeni itse kokonaan. Kela tuettuja lääkkeitä saisi vain 3 kk annokset, siksi näin. Kuolisin ilman lääkkeitä ja siksi pidän vuoden varaston itselläni.

Vaikkakin kirjoitatkin paskaa niin vastaan, että Kela korvaa ison osan kaikista noista lääkkeistä.

Toki korvaisi, jos hakisin lääkkeet 3 kk erissä ja välein. Mutta en tee niin, vaan ostan omakustannushintaan lääkkeet etukäteen. Onko siinä jotain outoa sinusta? Ei kela korvauksia ole pakko köyhällä valtiolta repiä.

Kela korvaukset on tehty, että kaikilla olisi mahdollisuus saada lääkkeet sairauksiinsa, kalliitkin lääkkeet.

Lainaus jäi tyngäksi, mutta kunnioitettavaa suoraselkäisyyttä. Sitten, jos joskus tarvitsee, voi kyllä hyvällä omalla tunnolla ottaa vastaan sairauspäivärahaa/eläkettä tms.

Pitäisi olla kuitti, jotta näkisi KELAn osuuden?

Vierailija
66/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100%. Hiv

Vierailija
67/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi maksaa 125€ jo yksi erityisluvallinen lääkkeeni, jonka maksan aina kokonaan itse. Muista lääkkeistäni toki peruskorvattavuus 40%, eli jää kumulatiivisesti per kuukausi maksettavaa n. 60€ plus se 125€. Kelakorvattavista lääkkeistä sitten hyvällä tuurilla loppuvuonna ehkä jo se 2,5€ per lääke maksettavana vaikka joulukuussa, tai jos oikein onni suo, jo marraskuussa. Plus se 125€ päälle per kuu.