Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon Kela korvasi edellisestä lääkeostoksestasi?

Vierailija
06.04.2024 |

Minulla 450 euroa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään. Pidän aina  vuoden varmuus  lääkevaraston sydän- ja sepelvaltimotautini ja diabetes 1 takia. Maksan lääkkeeni itse kokonaan. Kela tuettuja lääkkeitä saisi vain 3 kk annokset, siksi näin. Kuolisin ilman lääkkeitä ja siksi pidän vuoden varaston itselläni.

Nyt taisin pudota rattailta. Siis minkä ihmeen takia sinulla pitää olla vuoden lääkkeet varastossa? Miksei se riitä, että on 3 kk:ksi?

Miten sinä kuolisit, jos hakisit 3 kk:n välein ne sydänlääkkeesi? Ei me muutkaan olla kuoltu. 

Jokin tässä nyt ei mahdu minun järkeeni. Selitätkö?

SAK lakot vaikuttavat lääkkeiden saatavuuteen ja muut häiriöt, esim. Intian tilanne, pandemia, maailman tilanne, vaikka Suezin tai Panaman kanavan tilanne. Fiksu ihminen pitää vuoden lääkevaraston itsellään. Se on valinta. On ihan ok, jos sinä et tee niin ja on ihan ok jos minä teen niin.

Rahansa voi käyttää miten tahtoo. Vaikka Floridan matkaan . Minä käytän lääkkeisiin ja lääkevarastooni.

Vierailija
42/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään. Pidän aina  vuoden varmuus  lääkevaraston sydän- ja sepelvaltimotautini ja diabetes 1 takia. Maksan lääkkeeni itse kokonaan. Kela tuettuja lääkkeitä saisi vain 3 kk annokset, siksi näin. Kuolisin ilman lääkkeitä ja siksi pidän vuoden varaston itselläni.

Vaikkakin kirjoitatkin paskaa niin vastaan, että Kela korvaa ison osan kaikista noista lääkkeistä.

Toki korvaisi, jos hakisin lääkkeet 3 kk erissä ja välein. Mutta en tee niin, vaan ostan omakustannushintaan lääkkeet etukäteen. Onko siinä jotain outoa sinusta? Ei kela korvauksia ole pakko köyhällä valtiolta repiä.

Tuossa ei ole mitään järkeä. Esim. itselläni on ollut verenpainelääkitys jatkuvana. Onneksi en ole ostellut mitään vuoden lääkkeitä varastoon, sillä pari viikkoa sitten minulla vaihdettiin kaikki lääkkeet uusiin. Ei mitään järkeä hamstrata lääkkeitä, joita on tarvittaessa saatavilla. Jos lääke vaihdetaan, tulee pelkkää jätettä avaamattomistakin purnukoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taisin pudota rattailta. Siis minkä ihmeen takia sinulla pitää olla vuoden lääkkeet varastossa? Miksei se riitä, että on 3 kk:ksi?

Miten sinä kuolisit, jos hakisit 3 kk:n välein ne sydänlääkkeesi? Ei me muutkaan olla kuoltu. 

Jokin tässä nyt ei mahdu minun järkeeni. Selitätkö?

SAK lakot vaikuttavat lääkkeiden saatavuuteen ja muut häiriöt, esim. Intian tilanne, pandemia, maailman tilanne, vaikka Suezin tai Panaman kanavan tilanne. Fiksu ihminen pitää vuoden lääkevaraston itsel

Höpsistä. Juuri viime viikolla farmaseutti kertoi, että lakot eivät vaikuta mitään lääkkeiden saatavuuteen.Hulluutta on varastoida vuoden lääkkeitä. 

Vierailija
44/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sitä tyhmyydelle mahtaa, jos joku laittaa rahat vuoden lääkkeisiin ja sitten vingutaan, kun ei ole rahaa ruokaan edes. Typerys!

Vierailija
45/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla jotain 1800 euroa. Hain hyljinnänestolääkkeitä. 

Vierailija
46/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 1.tyypin diabeetikko ja käytän kahta eri insuliinia. Näistä maksan itse 9€ hakukerta kolmen kuukauden välein, paitsi vuoden alussa maksan 50€. Eli vuodessa maksan itse 77€ ja kela maksaa noin 1000€.

Jos voisin valita niin valitsisin olla terve jolloin kelan ei tarvisi maksaa mitään.

Oho, onpa joillain edulliset lääkkeet. Minulla menee 70€ kuukaudessa.

Insuliinit ovat 100% korvattavia lääkkeitä joten niistä maksetaan itse vain tuo 4,50/lääke/hakukerta ja se 50 vuoden alussa. Ennen oli niin että maksu oli 4€/hakukerta eli samalla 4€ hinnalla sai useammankin 100% korvattavan lääkkeen.

Vierailija
47/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 1.tyypin diabeetikko ja käytän kahta eri insuliinia. Näistä maksan itse 9€ hakukerta kolmen kuukauden välein, paitsi vuoden alussa maksan 50€. Eli vuodessa maksan itse 77€ ja kela maksaa noin 1000€.

Jos voisin valita niin valitsisin olla terve jolloin kelan ei tarvisi maksaa mitään.

Insuliinit ovat 100% korvattavia lääkkeitä joten niistä maksetaan itse vain tuo 4,50/lääke/hakukerta ja se 50 vuoden alussa. Ennen oli niin että maksu oli 4€/hakukerta eli samalla 4€ hinnalla sai useammankin 100% korvattavan lääkkeen.

Päteekö tuo vuosittainen 50€ ja sitten 4,50€ per hakukerta ihan minkä merkkiseen pitkäaikaiseen ja lyhytaikaiseen insuliiniin tahansa? 

T. Suht tuore 1-tyypin diabeetikko

Vierailija
48/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu älä kuole, me tarvitaan sua.

Vierailija
49/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkakin kirjoitatkin paskaa niin vastaan, että Kela korvaa ison osan kaikista noista lääkkeistä.

Toki korvaisi, jos hakisin lääkkeet 3 kk erissä ja välein. Mutta en tee niin, vaan ostan omakustannushintaan lääkkeet etukäteen. Onko siinä jotain outoa sinusta? Ei kela korvauksia ole pakko köyhällä valtiolta repiä.

Tuossa ei ole mitään järkeä. Esim. itselläni on ollut verenpainelääkitys jatkuvana. Onneksi en ole ostellut mitään 

Koronan aikana osa lääkkeistä loppui apteekeista, esim. Epipen kynät. 

Välillä on apteekeista lopussa osa ihan perussairauksien lääkkeistä toimitusvaikeuksien takia. Esimerkiksi Orionin lääketehtaan vaurion aikana.

Jos perussairauksien hoito on tasapainossa ollut vuosia, niin toki on ymmärrettävää jos joku hankkii lääkkeet etukäteen.

Huoltovarmuus ohjeissakin kehoitetaan pitämään perussairauden lääkkeistä varastot kunnossa.

Jos vaikka sota syttyy, niin silloin nuo lääkkeet loppuvat apteekeista.

Vierailija
50/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päteekö tuo vuosittainen 50€ ja sitten 4,50€ per hakukerta ihan minkä merkkiseen pitkäaikaiseen ja lyhytaikaiseen insuliin

Tarvitset sen koodin insuliiniin kela korttiisi.

Vierailija
51/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

450 euroa tarkoittaa sitä että ostat jotain kalliita lääkkeitä, esim. Botuliini pistoksia tai muita lumelääkkeitä migreeniin. Ja reseptit tietysti haet yksityisklinikoilta, et terveyskeskuksesta.

Niin. Yksityislääkäreiltä saa reseptejä joita terveyskeskuksesta ei kirjoitettaisi, eliittilääkkeitä. Esimerkiksi jos olet läski , saat diabeteslääkityksen jolla laihdut. Tai jos kärsit migreenikohtauksista saat yksityiseltä sektorilta kalliit pistoslääkkeet ja kela korvaa lääkkeistäsi.

Yksityispoliklinikoilla voit myös kasvosi muotoilla ja käydä rasvaimuissa. Niihin et saa kela korvauksia.

Niin markkinatalous toimii. Yksityislääkäri saa palkkansa kirjoittamalla reseptisi. Paljon paljon turhaa ylihoitoa ja tarpeetonta hoitoa kelan rahoilla tehdään, yksityisklinikoiden reittiä pitkin.

Ihan kuule julkiselta puolen on lähimmäinen saanut diabeteslääkettä laihtuakseen ja toinen biologista migreeniin. Äitikin saa julkisella puolella ties mitä immunologista lääkitystä eikä oo tarvinnu yksityistä. 

Vierailija
52/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

270 euroa korvattiin ms-lääkkeestä kuukaudeksi

Ja vaikka mitä maksaa ei saa kuin kolmen kuukauden lääkkeet ulos apteekista pimeän myynnin ennaltaehkäisyn vuoksi. Tämä tiedoksi hänelle joka väittää hamstraavansa lääkkeitä vuodeksi 

Vierailija
53/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orionilla oli esim. Palo vuonna 2011 ja tuotanto pysähtyi.

Vierailija
54/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää peljätkö, kyllä perskokkareet ottaa lääkekorvaukset pois ihan kohta. Sitten kaikkien vastaus on pyöreä nolla. 

Vierailija
55/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

450 euroa tarkoittaa sitä että ostat jotain kalliita lääkkeitä, esim. Botuliini pistoksia tai muita lumelääkkeitä migreeniin. Ja reseptit tietysti haet yksityisklinikoilta, et terveyskeskuksesta.

Niin. Yksityislääkäreiltä saa reseptejä joita terveyskeskuksesta ei kirjoitettaisi, eliittilääkkeitä. Esimerkiksi jos olet läski , saat diabeteslääkityksen jolla laihdut. Tai jos kärsit migreenikohtauksista saat yksityiseltä sektorilta kalliit pistoslääkkeet ja kela korvaa lääkkeistäsi.

Yksityispoliklinikoilla voit myös kasvosi muotoilla ja käydä rasvaimuissa. Niihin et saa kela korvauksia.

Niin markkinatalous toimii. Yksityislääkäri saa palkkansa kirjoittamalla reseptisi. Paljon paljon turhaa ylihoitoa ja tarpeetonta hoitoa kelan rahoilla tehdään, yksityisklinikoiden reittiä pitkin.

Kirjoittaja ei kritisoinut tässä terveyskeskuksesta saatavia reseptejä vaan niitä asiakkaita jotka hakevat noita diabeteslääkkeitä ja migreenipistoslääkkeitä yksityistä klinikoilta ja väärinkäyttävät lääkekorvauksia  ja ylihoitavat itseänsä valtion varoilla. 

Näitä on paljon. 

Vierailija
56/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% korvaus kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön määrätyistä lääkkeistä. Omavastuu 45e. Edellinen lääke olisi maksanut 100e muuten. 

Vierailija
57/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka mitä maksaa ei saa kuin kolmen kuukauden lääkkeet ulos apteekista pimeän myynnin ennaltaehkäisyn vuoksi. Tämä tiedoksi hänelle joka väittää hamstraavansa lääkkeitä vuodeksi 

Kyllä saa, tiedoksi sinulle. Ihan joka apteekista PK seudulla on myyty. Olen jo sen verran vanhan näköinen ja ryppykasvoinen , että myyvät minulle.

Vierailija
58/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. B1 -lausuntoon tuli kielteinen päätös.

Vierailija
59/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei centtiäkään.  Kaiken maksoin toimeentulotuestani. - Kun sain maksettua myös hammaslääkäri käyntini samasta toimeentulotuesta, niin olin kuukauden lopussa helpottunut, että selvisin kuukaudestani ilman, että budjettini olis mennyt miinukselle.

Noin se ttt toimii. Ei ihme, että Suomen talous on kuralla.

Halvempaa silti kuin 200 euroa vuorokausi sairaalan osastolla. Sinne nimittäin ainakin minulla on suunta ilman lääkkeitä. Alle viikossa palaisi enemmän rahaa kuin koko kuussa kaikkeen siihen mitä Kela minulle maksaa kokonaisuudessaan kuussa. Toki ennaltaehkäisyllä ei ole tässä maassa mitään virkaa. Varsinkaan jos siihen palaa senttiäkään rahaa. 

Vierailija
60/67 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toki siinä tuntee itsensä vähän "erilaiseksi" kun poistuu apteekista kolmen ison YA muovikassin kera 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi