Kuinka laihoja te yli 10 000 askelta päivässä kävelevät olette?
Itsellä tulee noin 2000-6000 ja painoindeksi on 24,7.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kävely kuluta kaloreita juurikaan. Syömisestä paino on kiinni.
Kävely kuluttaa noin 60 kcal per km normaalipainoiselta naiselta (n. 65 kg). Että kyllä se 10 km päivässä hoikistaa. Kannattaa jakaa useampaan pikku kävelyyn tuo 10 000-15 000 askelta joka päivä.
Lähes saman verran kävely kuluttaa kuin juoksu per km.
Ja kävely kuluttaa suhteessa enemmän kaloreita rasvasta kuin esim. juoksu joka polttaa enemmän hiilihydraatteja.
Itse olen kävellyt tämä vuonna 1500 kilometriä eli kuluttanut kävelemällä n. 90 000 kaloria. Todellakin kannattanut joka askel.
184cm & 78kg mies. Pyöräilen melkein joka päivä kävelyn lisäksi enkä tee kauppareissuja koskaan autolla, hyötyliikun kaikkialle. Yritän myös syödä järkevästi.
Pelkällä kävelyllä ei onnistuisi, siihen vaaditaan myös järkevä syöminen ja muu liikunta. Olen vain tajunut, että ei voi ahmia herkkuja rajattomia määriä kuvitellen, että se ei näy missään, joten lopetin sen ja järkevöitin syömistä.
Tulee päivittäin yli 10000 ( 3 vuoden keskiarvo noin 12000) joskus pitää se 10000 tosin kävelemällä kävellä. Painoindeksi on 29,4.
Eiköhän siihen painoindeksiin vaikuta eniten ruoka, mitä syöt.
Mulla tulee kevyesti 10 000 askelta, BMI jotain 21 varmaan. Mutta on ollut myös 19, 18, 17...
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee kevyesti 10 000 askelta, BMI jotain 21 varmaan. Mutta on ollut myös 19, 18, 17...
Se on yhdistelmä, liikunta ja järkevä syöminen. Keho pysyy kunnossa. Varsinkin vanhemmiten on pakko ruveta katsomaan mitä syö, kaikki sokeri tuntuu jäävän minulla vyötäröön. Samaa ongelmaa ei ollut nuorempana, senkun treenasi ja kaikki ylimääräinen lähti pois.
-m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yhdistelmä, liikunta ja järkevä syöminen. Keho pysyy kunnossa. Varsinkin vanhemmiten on pakko ruveta katsomaan mitä syö, kaikki sokeri tuntuu jäävän minulla vyötäröön. Samaa ongelmaa ei ollut nuorempana, senkun treenasi ja kaikki ylimääräinen lähti pois.
-m
On se silloinkin ollut kaloreiden suhteesta kulutukseen kiinni. Ehkä on tullut vaan syötyä vähemmän tai kevyemmin? Ja oon itsekin reippaasti yli nelikymppinen...
Mulla tulee töiden takia helposti sellaset 20 000 askelta päivässä enkä ole mitenkään erityisen laiha, normaalipainoinen kyllä. BMI 22,5. Enemmänhän siihen painoon syömiset vaikuttaa kuin askelmäärät.
Vierailija kirjoitti:
Kävelen n. 12 000- 16 000 askelta päivittäin. Painoindeksi noussut 13 -> 15 kävelyn lisäämisellä. Syömisiäkään en ole joutunut lisäämään paljon.
Kai sinä tajuat että olet todella todella sairaalloisen laiha. Tai sitten sinä valehtelet.
En mä mikään laiha ole. 168 cm ja 94 kiloa. Kevyesti tulee päivässä 10 000 askelta.
Tiedän että kaikki ei ole samanlaisia, mutta joskus ärsyttää joidenkin ihmisten tyyli kuinka he luulevat, että ihminen pysyy hoikkana ja hyvässä kunnossa ikäänkuin itsestään. Sitten he tokaisevat jotain tyhmää kuten miksi sä sinne ulos lähdet sähän olet jo ihan hyvässä kunnossa. Toinen homma on myös se, että kyllä joillakin meistä on itsekuria vaikka kaikki eivät siihen pysty, olla hotkimatta pizzaa, jäätelöä, karkkia, sipsejä joka vkl.
Olisi niin mahtavaa kun olisi jotkut maagiset geenit ja voisi ahmia herkkuja joka päivä, eikä tarvitsisi lähteä lenkille säännöllisesti. Joten kun seuraavan kerran näette jonkun ihmisen joka on ihan normikunnossa, hän luultavasti on tehnyt muutakin kun maannut sohvalla syöden pizzaa ja juoden kaljaa tai siideriä.
Muistakaa kannustaa tosianne parempiin elämäntapoihin, se vaatii työtä, kun sen ymmärtää että asiat ei putoa taivaalta niin on hyvä mahdollisuus saada jotain muutoksia. Kun keho voi hyvin, voi yleensä mielikin paremmin, näin ainakin minulla.
Vierailija kirjoitti:
En mä mikään laiha ole. 168 cm ja 94 kiloa. Kevyesti tulee päivässä 10 000 askelta.
Tiedätkö mikä on painoindeksi?
172cm/55kg. Teen kyllä muutakin liikuntaa kun kävelyä ja ruokavalio on kunnossa. Mutta olen laiha kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksini on lähes 40 vaikka teen pitkän lenkin päivittäin koiran kanssa. Ei ole ollut mitään vaikutusta painoon, kuten ei ruokavalion merkittävällä korjaamisellakaan. Kun ozempicin saatavuus paranee otan sen kokeiluun. Verensokeritkin jo lähellä diabetesta.
Kuinka monta tuntia illassa kävelet koirasi kanssa? Pitkä lenkki on joillekin kaksi korttelia nopeasti ja toisille 10 km. Anna koirasi nuuskia rauhassa, se on koiralle kuin lehden lukeminen meille.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että kaikki ei ole samanlaisia, mutta joskus ärsyttää joidenkin ihmisten tyyli kuinka he luulevat, että ihminen pysyy hoikkana ja hyvässä kunnossa ikäänkuin itsestään. Sitten he tokaisevat jotain tyhmää kuten miksi sä sinne ulos lähdet sähän olet jo ihan hyvässä kunnossa. Toinen homma on myös se, että kyllä joillakin meistä on itsekuria vaikka kaikki eivät siihen pysty, olla hotkimatta pizzaa, jäätelöä, karkkia, sipsejä joka vkl.
Olisi niin mahtavaa kun olisi jotkut maagiset geenit ja voisi ahmia herkkuja joka päivä, eikä tarvitsisi lähteä lenkille säännöllisesti. Joten kun seuraavan kerran näette jonkun ihmisen joka on ihan normikunnossa, hän luultavasti on tehnyt muutakin kun maannut sohvalla syöden pizzaa ja juoden kaljaa tai siideriä.
Muistakaa kannustaa tosianne parempiin elämäntapoihin, se vaatii työtä, kun sen ymmärtää että asiat ei putoa taivaalta niin on hyvä mahdollisuus saada jotain muutoksia. K
Mua taas ärsyttää se, että naisen liikunnanharrastaminen liitetään aina ja ihan aina painoon. Minä oon hoikka ja mulle taivastellaan. että ei kai mun tartte enää lenkkeillä, kun oon jo laiha. No, onko tullut mieleen, että en lenkkeile painoni takia? Vaan ihan vaan pysyäkseni hyvässä kunnossa & terveenä ja huolehtiakseni mielenterveydestäni. Sen lisäksi lenkkeily on kivaa, tykkään olla ulkona ja se on mulle myös tapa tavata kavereita.
Kun töissä 7,5h kävelee koko päivän, lisäksi heppahommat&koirien tunnin lenkitys niin tulee 35000 askelta ihan normi päivänä. Enkä oo mikään erityisen laiha, ihan normaali.
"Mua taas ärsyttää se, että naisen liikunnanharrastaminen liitetään aina ja ihan aina painoon. Minä oon hoikka ja mulle taivastellaan. että ei kai mun tartte enää lenkkeillä, kun oon jo laiha. No, onko tullut mieleen, että en lenkkeile painoni takia? Vaan ihan vaan pysyäkseni hyvässä kunnossa & terveenä ja huolehtiakseni mielenterveydestäni. Sen lisäksi lenkkeily on kivaa, tykkään olla ulkona ja se on mulle myös tapa tavata kavereita".
Media myös jaksaa toistaa iänikuista elät vanhemmaksi mantraansa, tee niin ja näin elät ehkä vuoden kaksi vanhemmaksi kuin muut, ehkä. Ei ole käynyt pienessä mielessä, että ihmiset jotka liikkuvat pitävät huolta itsestään terveellisimmillä elämäntavoilla tekevät sen siksi, että haluavat voida hyvin nyt, tässä hetkessä ja lähitulevaisuudessa ei sentakia, että eläisivät pidempään.
En katso jonnekkin 20-30v päähän, haluan voida hyvin nyt ja pystyä elämään täysipainoista elämää tänään ja huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksini on lähes 40 vaikka teen pitkän lenkin päivittäin koiran kanssa. Ei ole ollut mitään vaikutusta painoon, kuten ei ruokavalion merkittävällä korjaamisellakaan. Kun ozempicin saatavuus paranee otan sen kokeiluun. Verensokeritkin jo lähellä diabetesta.
Ei kävely koiran kanssa mitään merkittävää painolle tee, jos ylipainosta/lihavuudesta on päästävä eroon. Se vaatii monipuoliset vähäkaloriset ruoka-annokset ja hikiliikuntaa.
Kävelen yli 15k askelta päivässä ja saan silti kiinnittää tarkkaa huomiota siihen kuinka paljon syön tai paino lähtisi nousuun. Etenkään matalatehoinen liikkuminen ei kuluta paljoa energiaa.
Kuinka voit?
Miltä sinusta tuntuu?