Kuinka laihoja te yli 10 000 askelta päivässä kävelevät olette?
Itsellä tulee noin 2000-6000 ja painoindeksi on 24,7.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
10 000 askelta on todella vähän. Tuo määrä tulee täyteen jo parilla kilometrillä. Juoksen salille 3km, treenaan vapaapainoilla ja juoksen takaisin kotiin. Vain 2x viikossa on riittänyt siihen ettei ole nivelkipuja ja olen normaalipainoinen. Lihasmassan kasvun myötä BMI toki on hieman noussut. Se on jotain 22 nyt.
7.4km täytyy kävellä minun että tulee 10 000 askelta täyteen. Ei mitään 2km. Sinulla on väärät asetukset askelmitassa jos 2km on 10 000 askelta.
Kyllä runsas kävely ainakin ylläpitää painoa, huomasin kun koira kuoli ja ei tullutkaan enää tehtyä kolmea kävelyä päivässä niin painoa tuli 10 kiloa puolessa vuodessa koska jatkoin totutulla tavalla syömistä.
Kävelen 10 000 - 15 000 askelta päivässä ja BMI on 28.
Vierailija kirjoitti:
10 000 askelta on todella vähän. Tuo määrä tulee täyteen jo parilla kilometrillä. Juoksen salille 3km, treenaan vapaapainoilla ja juoksen takaisin kotiin. Vain 2x viikossa on riittänyt siihen ettei ole nivelkipuja ja olen normaalipainoinen. Lihasmassan kasvun myötä BMI toki on hieman noussut. Se on jotain 22 nyt.
6 km vaatii kyllä minulla saada 10 000 askelta täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.4km täytyy kävellä minun että tulee 10 000 askelta täyteen. Ei mitään 2km. Sinulla on väärät asetukset askelmitassa jos 2km on 10 000 askelta.
Tai vaihtoehtoisesti poikkeavan lyhyet askeleet...
Joo, kyllä 10 000 askelta tarkoittaa huomattavasti pidempää matkaa kuin 2km.
Itse liikun aktiivisesti ja lisäksi kävelen työmatkat (2,5km/suunta). Älykellosta katsottuna edellisen 7vrk:n keskiarvo on 15139 askelta/vrk.
Paino 59kg ja pituus 168kg. Väitän kuitenkin, että nuo mitat liittyy vain osittain liikkumiseen, mutta suurimmaksi osaksi ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Ei kävely kuluta kaloreita juurikaan. Syömisestä paino on kiinni.
Kävely on tehokasta kalorin kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän kilometriä täälläkin tarvitaan.
Vuosi käppäilty, 99.9% joka päivä, kiitos sijainnin jossa sade on suuri ihme.
Suomessa jäisi taatusti vähemmälle.
13 kg alas. 110 kg lähdössä.
Ideaaliin olisi vielä matkaa 10 kg.
Jos ensi vuoden aikana lähtisi 5 kg niin riittäisi minulle.
Olo on parantunut ja öisin nukkuu kuin tukki.
Työpäivänä tulee noin 10- 20 tuhatta askelta, vapaalla noin 5- 10 tuhatta. Olen 10 kg ylipainoinen ns. normien mukaan, työpäivinä syön tukevan aterian ruokalassa, muuten olen vähäruokainen. Ruumiinrakenteeni on lihaksikas ja harteikas, ei ole kaljamahaa. Pomo ajelee enimmäkseen autolla ja on hoikka. Kovin yksilöllistä paino näyttää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?! Eikö normisti nyt tule noin 20 000 askelta päivässä. Olen ylipainoinen 86kg 170cm.
Olin alipainoinen silloin kun en liikkunut enkä juuri syönyt mitään. Kahvia ja tupakkaa vedin kaksin käsin, kerran viikossa söin jonkun pizzan tms. Muuten tomaatti päivässä.
Ihmiset kehui.
Vaihdoin elämäntavat terveellisiksi. Hyvä ruokavalio, paljon liikuntaa, tupakka pois. +30 kg.
Ihmiset valittaa.
20 000:een saa kävellä reippaasti päivässä, ainakin 10 km. Jos on liikkuva työ, se voi tullakin normisti. Istumatyöläisen pitää erikseen lenkkeillä ja kiinnittää huomiota arkiliikuntaan, että pääsee kymppitonniin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan askelmittarista. Me saatiin kokeeksi vyötäröön kiinnitettävät askelmittarit työterveydenhoidosta. Työpäivässä tosiaan se 10- 20 tuhatta askelta. Puhelimen mittarilla monikertaiset lukemat. Tai halvoilla mittareilla yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä laihduta tehokkaasti, mutta pitää aineenvaihdunnan käynnissä, nesteitä kertyy vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin alan terveysihmiset ovat sanoneet että liikunnalla voi pudottaa painoa noin 1- 2 kiloa, loppu on kiinni ruuasta. Omasta kokemuksesta uskon täysin. Totta kai liikunta on terveellistä aina.
Pudotin painoa pysyvillå elämäntapamuutoksilla pari vuotta sitten melkein 20 kg ja pyrin silloin kävelemään reippaalla tahdilla n. 10 000 askelta 6 päivänä viikossa. Painotavoitteen saavuttamisen jälkeen olen kävellyt vaihtelevasti 8 000-10 000 askelta 5-6 päivänä viikossa, mutta sen lisäksi olen nyt runsaan vuoden käynyt kuntosalilla 2 kertaa viikossa parantamassa lihaskuntoani Osa kävelylenkeistäni on nykyään hyötyliikuntaa. Painon pudotuksen jälkeen painoni on pysynyt hyvin samoissa lukemissa ollen nyt n. 61-62 kg, olen nainen hieman yli 65 v.
Kävelen n. 10 000 askelta päivässä joskus enemmän joskus vähemmän, tuo vaatii n. 7 km kävelyä. Yhtenä päivänä viikossa kävelen tuplat eli 20 000 askelta, vaatii 14 km kävelyä. 7 km kävelen tunnissa, 14 km kahdessa tunnissa. Painoindeksi on normaali. Tämä kävely siis normaalin työssäkävelyn lisäksi (töissä ei saa pitää askelmittaria).
Laihduin kävelyllä 20 kg, vuodessa. Näillä kävelyillä paino vakiintui 60 kg tienoille, olen 175 cm pitkä. Olen 60 v.
Toki laihtumiseen vaikuttavat ruoka ja muut elintavat.
BMI yli 30 ja kävelen helposti päivässä vähintään tuon 10 000
Vierailija kirjoitti:
BMI yli 30 ja kävelen helposti päivässä vähintään tuon 10 000
Mulla sama, olen aina tykännyt kävellä paljon. Aiemmin BMI oli noin 24, mutta on nyt sitten viime vuosina noussut. Stressi ja liiallinen kalorien saanti on nostanut painoa, vaikka liikunnallisuus on säilynyt. Harrastan kävelyn lisäksi muutakin liikuntaa.
Painoindeksi 28. Kävelen kaikki työmatkat ja töissä jalkojen päällä 24/7 (keittiötyö), mutta kun tykkään kovasti syödä herkkuja