Kuinka laihoja te yli 10 000 askelta päivässä kävelevät olette?
Itsellä tulee noin 2000-6000 ja painoindeksi on 24,7.
Kommentit (105)
Fyysinen työ ja askeleita tulee päivästä riippuen 10 000- 20 000.
Painoa 94kg.
Olen lihava noista askeleista huolimatta.
175 cm ja 91 kg eli en kovin laiha.
Olin hoikka silloin kun kävelin 7 km päivittäin. Tuo energiankulutus vastaa jo pientä ateriaa. Nyt en ole aikoihin liikkunut ja BMI lähes 28. Tarkoitus on alkaa jälleen kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kävely kuluta kaloreita juurikaan. Syömisestä paino on kiinni.
Kävely kuluttaa noin 60 kcal per km normaalipainoiselta naiselta (n. 65 kg). Että kyllä se 10 km päivässä hoikistaa. Kannattaa jakaa useampaan pikku kävelyyn tuo 10 000-15 000 askelta joka päivä.
Lähes saman verran kävely kuluttaa kuin juoksu per km.
Minulla 10 000 askelta tulee n. 7 km kävelystä. Pituus 176, paino 67 ja ikää 65.
Ylipainoa on 30kg,mutta syönkin epäterveellisesti.
75 kg ja hyvinkin rehevä olemus, ei taida olla yhtään lihasta. Makea maistuu ja niin kaikki muukin
Tubettaja Sten Ekbergin mukaan 10 000 askelta on hyvä lähtökohta, mutta pitäisi tavoitella 20 - 30 000 askelta (n. 20 kilsaa?) per vrk.
Kävelen ja osittain juoksen (juoksua n. 10 km 5 kertaa viikossa) keskimäärin lähes 20 000 askelta päivässä. Olen normaalipainon ylärajalla ja auna ollut siellä.
Päivästä riippuen älykellon mukaan 10000-20000 askelta päivässä. Kymppitonni tulee vapaapäivinä, enempi sitten työpäivinä ja työkohde ja vuodenaika vaikuttaa askelten määrään. Painan 93kg ja olen 166cm pitkä.
En ole oikeastaan kahteen vuoteen kävellyt juuri yhtään. Painoindeksi 19.
BMI 45 eli olen sairaalloisen lihava. Työ vaan on jalkojen päällä olemista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kävely kuluta kaloreita juurikaan. Syömisestä paino on kiinni.
Tämä. Itse kävelen 15 000 askelta päivässä ihan vain sen vastapainona, että lopun aikaa istun lähinnä perseelläni. Painoa n. 110 kiloa, kun olen jo lapsesta asti syönyt mitä sattuu lähinnä mielitekojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?! Eikö normisti nyt tule noin 20 000 askelta päivässä. Olen ylipainoinen 86kg 170cm.
Olin alipainoinen silloin kun en liikkunut enkä juuri syönyt mitään. Kahvia ja tupakkaa vedin kaksin käsin, kerran viikossa söin jonkun pizzan tms. Muuten tomaatti päivässä.
Ihmiset kehui.
Vaihdoin elämäntavat terveellisiksi. Hyvä ruokavalio, paljon liikuntaa, tupakka pois. +30 kg.
Ihmiset valittaa.
No ei todellakaan keskivertoihmiselle tule nykyaikana 20 000 askelta ja tiedät sen itsekin. Ei tarvitse esittää hämmästynyttä. 20 000 askelta on minun askelpituudellani 15 kilometriä ja kyllä joudun tekemään töitä että sen saa täyteen. Viikonloppuisin onnistuu, arkena ei kun onnistumatyö ja muut elämän velvoitteet.
No askel on askel. Ihan noin loogisestikin laskettuna yksi steppi on 60-70 cm (mitä lyhyempi kävelijä, sitä lyhyempi steppi), joten 10,000 vaatii sen 6-7 km.
Ja matkan nyt pystyy kuka tahansa mittaamaan monin tavoin.
Ei se siitä mittarista riipu.
Itse kävelin kerran töihin laskien askeleet. Puhelimen softa oli 20 askelta enemmän kun oma kirjanpitoni. Askeleita oli liki 3000.