Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: ihmiset eivät enää katso uusia elokuvia ja syy on mysteeri - 50% katsotuista elokuvista yli 9 vuotta vanhoja

Vierailija
05.04.2024 |

Tuota siis tutkittiin ja tutkimuksesta luin jutun. Ihmiset katsovat VANHOJA elokuvia mieluummin kuin uusia. Miksi?

Kommentit (684)

Vierailija
321/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisissä elokuvissa ei ole mitään järkeä. Pääosassa näyttävät efektit. Juonta vain sen verran että se tukee efektien käyttöä. Jos tuollaisesta elokuvasta tehtäisiin kirja, sitä ei kukaan lukisi muutamaa sivua pidemmälle.

Vierailija
322/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uusia elokuvia on tosi vähän. Monet nykyajan filmit ovat täynnä väkivaltaa, seksiä ja "uutta normaalia". Ei kiitos sellaisia minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stephen Kingin musta torni- kirjoista tehty leffa: kun kirjassa ihmetellään Rolandin seurueen Susannahia että pitkästä aikaa näkevät "ruskuaisen" eli mustan ihmisen, ninn leffassapa Roland itse onkin musta! 

Ottaisin tosiaan viihteeni ilman saarnoja, kiitos!

Suurena Musta Torni -fanina ärsytti kuinka selvästi Clint Eastwoodista vaikutteita (King itse kertonut) ottanut Roland tehtiin mustaksi. Tämä ei olisi muuten häirinnyt, mutta kun tarinassa olisi ollut oikeasti wokejen woke hahmo; musta, pyörätuolissa istuva mt-ongelmainen nainen, joka nousee koko tarinan kannalta merkittäväksi ja voimakkaaksi hahmoksi säilyttäen samalla inhimillisyytensä ja erehtyväisyytensä ja pokaten siinä sivussa itselleen vielä nuoremman miehen. Pelkäsin, että musta Roland oikeuttaa sen, että Susannahista voidaan tehdä mainstream-kaunotar, joka toimii lähinnä muun joukon reflekointiapuna.

No, Musta Torni kuivui kasaan. Sen maailma oli oikeasti liian woke, kiinnostava ja monimutkainen, jotta siitä olisi saatu kaupallista tusinaviihdettä.

Vierailija
324/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshahmotkin on tylsiä nykyleffoissa. 

Vierailija
325/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme elokuvissa viime viikolla katsomassa tämän "isi osaa" elokuvan. Lippu maksoi 18e, juoma 5e,pringlessi 5e,ässämix pussi 4e. Tein selväksi kumppanille ettemme mene näillä hinnoilla ainakaan 10v uudestaan

Mihin katosi 7e leffaliput?

Vierailija
326/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä tätä woke-vääntöä. Se on sana jota viljellään, mutta kukaan ei koskaan pysty sanomaan mikä taho tämä woke on ja kuka sitä ohjaa. Vaikka jotain valkoisena näkemään totuttua hahmoa laitetaan näyttelemään musta näyttelijä, ei se tee elokuvasta mitenkään tiedostavaa, kun sisältö on kuitenkin sitä samaa valkoista mainstreamviihdettä. Musta merenneito toisintamassa sama valkoinen satu ei ole muuta kuin mainotemppu, jolla saadaan huomiota näiden remakejen loputtomassa virrassa.

Ihmiset ovat kyllästyneet katsojien aliarvioimiseen. 20 vuotta meille on tuputettu supersankarileffaa toisensa perään, joissa juoni on sivuosassa ja erikoistehosteet pääroolissa. Kaikki elokuvat tehdään sillä ajatuksella, että niistä saadaan franchising, jolla pystytään imemään rahaa koko ajan pienemmällä panostuksella. Uutta ei tarvitse keksiä toviin ja jos ei halua jatkaa sarjaa, aina vo

Loistava analyysi. En ole tätä näin miettinytkään, mutta juuri näinhän se on. Laita tekstisi johonkin isomman lehden mielipide sivuille. Josko siihen joku tarttuisi. 

Oih, kiitos kauniista sanoistsi. Ajattelin, ettei kukaan jaksa lukea noin pitkää vuodatusta :D 

Vierailija
327/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselen enään oikeastaan korealaisia sarjoja tai elokuvia.ei ole woketettu pilalle vielä.

Vierailija
328/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset katsoo uusiakin leffoja, mutta elokuvat ollaan suurimmaksi osaksi suunnattu nuorille. 

Myös massoille suunnatut elokuvat tehdään kuin liukuhihnalta, niin eihän sellaiset leffat pidemmän päälle kiinnosta. 

Aika paljon saman kaltaisia leffoja tehdään ja omaperäisyys on jossain Nevadassa.

Itse oon tehnyt leffojen katselusta harrastuksen.

Vierailija
329/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva oli joskus taidetta

Vierailija
330/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyleffat wokepaskaa! Sanokaa joku hyvä komedialeffa viimeisen 10 vuoden ajalta?

Sano yksi hyvä komedialeffa ikinä? Parhaat komediat ovat sarjoja ja animaatiosarjoja.

Vierailija
331/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään jännityksestä ja esim.ysärillä tehtiin jänniä leffoja mm. Takaa ajettu jne. Kaikki Beck sarjat oli alkujaan tosi hyviä ja jänniä. Ei osata tehdä enää jännitystä ellei siinä ole väkivaltaa koko ajan. 

Vierailija
332/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä tätä woke-vääntöä. Se on sana jota viljellään, mutta kukaan ei koskaan pysty sanomaan mikä taho tämä woke on ja kuka sitä ohjaa. Vaikka jotain valkoisena näkemään totuttua hahmoa laitetaan näyttelemään musta näyttelijä, ei se tee elokuvasta mitenkään tiedostavaa, kun sisältö on kuitenkin sitä samaa valkoista mainstreamviihdettä. Musta merenneito toisintamassa sama valkoinen satu ei ole muuta kuin mainotemppu, jolla saadaan huomiota näiden remakejen loputtomassa virrassa.

Ihmiset ovat kyllästyneet katsojien aliarvioimiseen. 20 vuotta meille on tuputettu supersankarileffaa toisensa perään, joissa juoni on sivuosassa ja erikoistehosteet pääroolissa. Kaikki elokuvat tehdään sillä ajatuksella, että niistä saadaan franchising, jolla pystytään imemään rahaa koko ajan pienemmällä panostuksella. Uutta ei tarvitse keksiä toviin ja jos ei halua jatkaa sarjaa, aina voi kääntyä niiden remakejen puoleen. Laitetaan nii

"valkoista mainstreamviihdettä" Ööh, mitä on "valkoinen" mainstreamviihde? Kappas :D Jorinasi muutenkin vaikutti sille että on otsa hiessä tutkittu jenkkien woke-sivustoja ja yhyy alistettujen mustien lätinöitä. Sinunlaisesi kantavat eniten huolta kermaoperce ruskeista ja niiden oikeuksista kuin omasta kansastaan.

Woke on alunperin lähtöisin jenkkien afrocentristi-ryhmistä (jo 70-luvulla) joka on levinnyt kuin syöpä läpi maailman liittäen siihen muut sekopäät kuten transit. Ja afrocentrismihän perustuu pelkkään rasismiin "valkoisia" kohtaan, ihan sama asuvatko Suomessa vai Jenkeissä. 

Vierailija
333/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan vaikka jo 70 luvulla teattereihin tullutta Alien kahdeksas matkustaja tai terminator 2. Noissa on oikeasti molemmissa todella uskottava naispääosan esittäjä kaikkine vikoineen 

Uskomattomia leffoja, joissa miehestä ei yritetä tehdä helikopteria ja kestävät vielä nyky aikaakin ja pesevät monet uudet elokuvat mennen tullen. Nykyiset leffamaakarit pitäisi istuttaa katsomaan vanhat elokuvat ja miettimään, mikä niistä teki klassikoita 

Vierailija
334/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva oli joskus taidetta

On sitä vieläkin, mutta indie leffoissa päänsääntöisesti.

Vierailija
335/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kyllästyneet katsojien aliarvioimiseen. 20 vuotta meille on tuputettu supersankarileffaa toisensa perään, joissa juoni on sivuosassa ja erikoistehosteet pääroolissa. Kaikki elokuvat tehdään sillä ajatuksella, että niistä saadaan franchising, jolla pystytään imemään rahaa koko ajan pienemmällä panostuksella. Uutta ei tarvitse k

Samaa mieltä mun mielestä myös hyvä kommentti. Tämän voisit laittaa vaikka HS mielipidesivulle! 

Vierailija
336/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järkytyin uudesta netflixin Resident Evil sarjasta. Olin että jee, pitkästä aikaa RE-kamaa mutta ei..Näyttelijöinä oli pelkkiä ruskeita ja ne pakolliset gay-hahmot. Wesker oli kalju keski-ikäinen musta ukko! Come on..Ei kiinnosta Ghetto Evil lol. 

Vierailija
337/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyleffat wokepaskaa! Sanokaa joku hyvä komedialeffa viimeisen 10 vuoden ajalta?

Sano yksi hyvä komedialeffa ikinä? Parhaat komediat ovat sarjoja ja animaatiosarjoja.

Oon eri, mutta sanon Hei me lennetään. 

Vierailija
338/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää sekoboltsi-leffat tyyliin: Hei me lennetään tai poliisiopistot oli täyttä kurapaskaa jo ilmestyessään. Mutta kotimainen huumori: Kummeli, siskon peti, kumman kaa, ihmisten puolue Täyttä rautaa. Ulkomaisista piirretyt komediasarjat; Simpsonit, south park..

Vierailija
339/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kyllästyneet katsojien aliarvioimiseen. 20 vuotta meille on tuputettu supersankarileffaa toisensa perään, joissa juoni on sivuosassa ja erikoistehosteet pääroolissa. Kaikki elokuvat tehdään sillä ajatuksella, että niistä saadaan franchising, jolla pystytään imemään rahaa koko ajan pienemmällä panostuksella. Uutta ei tarvitse keksiä toviin ja jos ei halua jatkaa sarjaa, aina vo

Sinitukka voi tunkea ne alapeukkunsa perceeseen. Lue faktaa ja opi, siinä sulle selitettiin mitä woke oikeasti on. 

Vierailija
340/684 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn harvakseltaan elokuvissa viimeksi kaurismäen kuolleet lehdet katsoin. myös night shamalyanin old oli hyvä. usein on tarjolla vain supersankari ja erikoistehoste, leffoja joista en tykkää. star wars josta tykkään mielestäni pilattiin noilla woke jutuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan