Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin vielä aamulla etten kerro tätä ikinä kenellekään,

20.01.2007 |

mutta nyt haluan kuitenkin. Anonyymejahan tässä ollaan, ja kun olen asiaa ennenkin täällä jauhanut, niin kerron sitten tämänkin.

Menin sähläämään ihmissuhteissani eilen illalla kaiken, mitä olen yrittänyt viime kuukaudet pitää kasassa. Asia toisensa jälkeen tapahtui vauhdilla, ja jossain vaiheessa vain päästin irti käsijarrusta. Tämä ei ole ihan sitä miltä kuulostaa, mutta melkein. En selittele mitään enkä odota keneltäkään hyväksyntää. Nyt kuitenkin tiedätte, ettei tämä mamma pystynyt siihen mihin olisi pitänyt pystyä. En tiedä missä vaiheessa minun olisi pitänyt myöntää asioiden suunta itselleni, mutta nyt viimeistään joudun sen tekemään.

No niin, nyt se on sanottu.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei kyllä ole ihan jalat maan pinnalla. Tietenkin tässä on kyse synnistä, mutta kukapa meistä ei syntiä tekisi. Pappi voi antaa synninpäästön, mutta koska pettäminen on yleensä oire jostain muusta, ihminen tarvitsee siihen psykologista apua, ei hengellistä löpinää! Jotkut pystyvät käsittelemään kriisinsä yksinkin, mutta ammattiapu on monille elintärkeä tuki. Ihminen toistaa virheensä yhä uudelleen ellei pääse näkemään, mitkä ongelmat niiden taustalla vaikuttavat.

Minusta on oikein hyvä ajatus, että ap menisi parisuhdeterapiaan. Pelastusta taas tarvitsemme kaikki, eivät vain ne jotka pettävät puolisoitaan.

t. toinen uskis, joka kirjoitti aiemminkin tähän ketjuun.

Vierailija
102/124 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivottavasti heillä ei ole lapsia, enkä sitä uskokaan, niin lapsellista ap:n käytös on. Hakee täältä hyväksyntää tekoonsa ja ihme ja kumma, kuten ap sanoi, häntä ei olekaan tyrmätty.

Nyt siis puhaltavat av:lla ihan uudet tuulet. Pettäminen on siis OK.

Haistakaa p***a!

Minä en tuollaista hyväksy.

Mutta toisaalta olen sen verran realisti, että en kailota kovaan ääneen että MINÄ EN TULE KOSKAAN pettämään. En tietenkään hyväksy pettämistä ja jos löydän itseni pettämästä, olen itseeni todella pettynyt. Mutta elämä on. Eihän sitä koskaan tiedä mitä eteen tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on tosi erilainen luonteeltaan kuin mieheni. Ei kummassakaan mitään valittamista ole, ja aviomieheni on tosi hieno elämänkumppani.

102, se vain meni niin, en halua selittää tarkemmin.

Vierailija
104/124 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon sinulle, että ajatuksesi alkavat selkiämään, tähtivalo.=)

Kaikkea hyvää ja voimia!

Vierailija
105/124 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sen tulisi silti syrjäyttää sitä, missä tässä loppujen lopuksi on kyse.

Käyvät alkoholistitkin ja narkomaanitkin vieroituksissa, hoidoissa ja AA-kerhoissa, silti monet heistä parantuvat vasta kun löytävät elävän uskon, silloin huumeet ja alkoholi jäävät kerralla.

Se pohjimmainen syy kun usein on se, että ihmisellä ei ole yhteyttä Jumalaan ja siksi hän on hukassa ja toimii kuten toimii.

Vain evankeliumi pelastaa todella ihmisiä, myös tähän elämään.

Se uskovainen

Vierailija
106/124 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks toinen uskovainen

Vierailija
107/124 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttuhan se on, mutta silti he ovat alkoholisteja loppuelämänsä; raitistuneita sellaisia. Aika monesti he myös heilahtavat toiseen äärilaitaan, esim. tulevat lakihenkisiksi kiihkouskovaisiksi. En yleistä, mutta aika monilla on käynyt näin.

Eikä muuten uskossaolo muuta sitä, että edelleen ihminen elää ihan samoissa kiusauksissa kuin ennenkin. Minä myönnän, että minäkin koen jatkuvasti kiusauksia suhteessa toisiin miehiin. Ongelma on paitsi hengellinen, niin ehdottomasti myös psykologinen. Ja olen siis uskossa.

Mutta nyt menee vähän ohi ketjun alkuperäisen aiheen.

t. se toinen uskis

Vierailija
108/124 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan huomannu, että olisit yhtään pohtinu miltä mahdollinen ero miehestäsi tuntuisi lapsestanne.

Vierailija
109/124 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riko perhettäsi! Missään tapauksessa älä kerro miehellesi mitään, vaan ala elää perhe-elämääsi ja unohda koko tapaus.

Vierailija
110/124 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitte keskeytetyn yhdynnän.

luultavasti olet nyt vain huumassa ja sinuna antaisin koko jätkän jäädä, etkä enää ikinä häntä tapaa JOS rakastat miestäsi ja tahdot pitää perheesi koossa.

jos aiot jatkaa noita pelleilyitä niin kerro miehellesi nyt ja lähde elämään menetettyä nuoruuttasi?/ hakemaan kokemuskia joista luulet jääneesi paitsi? ja huomaamaan että maailmalla ei ollutkaan sinulle mitään parempaa tarjottavaa.

se on vain himoa ja seksinnälkää jota koet tuon nuorukaisen kanssa. luulet ehkä kyseen olevan jostain suuremmasta mutta se tuskin on. jos kuitenkin olet 100% varma (99% ei riitä) että hän onkin sinun sielunkumppanisi ja se henkilö jonka kanssa tahdot viettää loppuelämäsi niin ole hyvä ja go for it. minkään vähemmän takia ei kannata perhettäsi hajottaa.

Vierailija
111/124 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hieno juttuhan se on, mutta silti he ovat alkoholisteja loppuelämänsä; raitistuneita sellaisia. Aika monesti he myös heilahtavat toiseen äärilaitaan, esim. tulevat lakihenkisiksi kiihkouskovaisiksi. En yleistä, mutta aika monilla on käynyt näin.

Eikä muuten uskossaolo muuta sitä, että edelleen ihminen elää ihan samoissa kiusauksissa kuin ennenkin. Minä myönnän, että minäkin koen jatkuvasti kiusauksia suhteessa toisiin miehiin. Ongelma on paitsi hengellinen, niin ehdottomasti myös psykologinen. Ja olen siis uskossa.

Mutta nyt menee vähän ohi ketjun alkuperäisen aiheen.

t. se toinen uskis

viina jää uskoontuloon jälkeen, vaikka esimerkkejä sellaisesta on loputtomiin? Jumala todella muuttaa ihmistä ja ihminen syntyy uudelleen, retkahduksia ja lankeemuksia tapahtuu toki uskossa olevallekin ihmiselle, mutta hänessä on nyt uusi ihminen vanhan ihmisen rinnalla ja Jumala johdattaa häntä eteenpäin. Enkä tuota lakihenkisyyttäkään oikein allekirjoita,

entinen alkoholisti, joka on todella kohdannut Jumalan armon elämässään, osaa arvostaa tätä suurinta lahjaa, mitä ihmiselle voidaan antaa ja viedä tätä pelastavaa armon evankeliumia eteenpäin toisille samanlaisille.

Tottakai ihmisessä elää se vanha ihminen, niin kauan kun ihminen on tällä maan päällä ja kiusauksista ja lankeemuksista hän ei pääse eroon ja ja psykologia on suureksi avuksi ongelmien tiedostamisessa, olen siitä aivan samaa mieltä.

Mutta kaiken ydin on se, että ihminen on ensisijaisesti vastuussa Jumalalle teoistaan ja ainoastaan Jumala voi antaa hänelle synninpäästön, muualta hän ei voi synninpäästöä saada. Vaikka Starlight kiertäisi kaikki terapeutit, tuosta syyllisyydestään hän ei pääse ilman Jumalaa, sillä ihmisen ainoa ja pohjimmainen ongelma ja syy pahuuteen ja pahoihin tekoihin on synti ja synti on lihassamme.

Se toinen uskovainen

Vierailija
112/124 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mrs siisti alapään karvojaan ja pesi toosan ihan perusteellisesti ennen tapaamistaan tän pojan kanssa. Eiks niin...?

Mut ihan tosi, olisko jostain pojasta (huom! pojasta, ei miehestä) isäksi sun lapselle?! Tietääkö se edes, että sulla on lapsi? Jos tietää, TAJUAAKO se, mitä kaikkea se tuo tullessaan. Kai se tajuaa, ettette vois esim. panna ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa? Vai olitko ajatellut, että lapsi jää miehelle??

Vierailija
113/124 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähtivalolle tsemppiä,jatka samaan malliin!

Vierailija
114/124 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos miehesi olis joku alkkis, jonka kanssa et ole onnellinen. Joskus on parempi käyttää järkee, kun mennä tunteitten mukana.

Vierailija
115/124 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tähtivalolle tsemppiä,jatka samaan malliin!

Vierailija
116/124 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko köyriminen sen arvoista, että kannatti siihen ryhtyä?

Vierailija
117/124 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli kadut tätä tapahtunutta, niin älä kerro miehellesi, ja sen jälkeen katkaiset välit täysin tähän ihastukseen. Ei ole helppoa, mutta muuten soppa menee vaan hullummaksi. Mikäli et tähän pysty, niin mieti mitä ero tuo tullessaan, haluatko sitä todella?

Vierailija
118/124 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voiko joku oikeasti olla niin pahvi kuin tuo Tähtivalo :-)?

En nyt tarkoita sitä, etteikö voisi vahingossa rakastua väärään aikaan ja toimiakin tunteittensa mukkaan, mutta tuo netissä tilittäminen ja huomionhaku alkaa tuntua epäuskottavalta.

Vierailija
119/124 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jeesus on sovittanut tämänkin syntisi, himosi ja lankeemuksesi jos vain otat hänet vastaan. Hän on sovittanut kaikki pahat tekomme ja petturuutemme.

Eihän Jumalalle ole ongelma eikä mikään antaa syntejä anteeksi, jos ihminen katuu ja pyytää. Mutta tällaiset synnit satuttavat ennen muuta toisia ihmisiä, eikä suhdetta heihin voi korjata millään sormien napsautuksella. Se vaatii paljon pitemmän prosessin ja ihan arkista, maallista apua ja tukea. Tämä olisi hyvä meidän uskistenkin muistaa, jos haluamme auttaa kanssaihmisiämme.

t. yksi uskis

Vierailija
120/124 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän niin ihana, että kannattaa riskeerata kaikki muu? Nyt jäitä hattuun. Miehelle kertomalla ihastus vähintään puolittuisi ja niin olisit rehellinen.