Vieläkö valtiolla on 7 h 15 min toimistotyöaika ja älyttömän pitkät lomat?
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Eli valtiolla lomia 7,5 vkoa kun yksityisellä 5 vkoa. Törkeetä!
Kuntapuolella parhailla melkein kymmenen viikonlomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7h39min/pvä ja vuosilomaa 38pv eli paria päivää vaille 8vkoa. Ja koska edellisen kauden lomapäiviä myös jäljellä niin plakkarissa on minulla nyt 50pv lomaa.
Jotakin kompensaatiota palkkatasolle.
T. Vaka-ala
Miksi pitää saada jotain kompensaatiota? aina voi hakeutua muualle töihin, jos palkan kokee pieneksi. näin muutkin tekee, ei mene enää läpi nämä kompensaatiota palkalle heitot.
Ja aina voi hakeutua valtiolle töihin, jos ne muiden pitkät lomat ärsyttää.
Paljonkohan tulisi säästöjä vuodessa jos valtion, kunnan lomaoikeudet muutettaisin yksityisen sektorin tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7h39min/pvä ja vuosilomaa 38pv eli paria päivää vaille 8vkoa. Ja koska edellisen kauden lomapäiviä myös jäljellä niin plakkarissa on minulla nyt 50pv lomaa.
Jotakin kompensaatiota palkkatasolle.
T. Vaka-ala
Miksi pitää saada jotain kompensaatiota? aina voi hakeutua muualle töihin, jos palkan kokee pieneksi. näin muutkin tekee, ei mene enää läpi nämä kompensaatiota palkalle heitot.
Ja aina voi hakeutua valtiolle töihin, jos ne muiden pitkät lomat ärsyttää.
Muutoksia tulossa uskoisin, koska valtio velkaatuu. Isommat asiat kyseessä kuin ärsyyntyminen.
On, ja 1800 euron palkka. Vaatimukset: korkeakoulu, ruotsin ja englannin suullinen ja kirjallinen taito, muut kielet plussaa (viro, venäjä).
Vierailija kirjoitti:
Mikä on älyttömän pitkät lomat? Minulla on 30 päivää.
Onko lauantaikin lomapäivä? Eli se lauantai syö lomapäivän vaikka se on muutenkin vapaa. Tavallisilla työläisillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vielä, jos olet ollut tarpeeksi kauan virassa, on lomia 38 päivää.
Onko lauantaikin lomapäivä, niin kuin on muilla?
Vierailija kirjoitti:
Lauantaita ei lasketa lomapäiväksi eli 6 viikon kesäloma.
Vierailija kirjoitti:
Jep. 38 lomapäivää jos oot ollut pitkään töissä. Eikä lomapäiviin lasketa lauantaina.
Miksi lauantai ei ole lomapäivä? Ei tämä ole reilua, että puolet maamme työllisistä saavat enemmän lomaa ja he saavat palkkansakin verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Muistetaanpa myös se puoli että valtion tavallista pidemmät lomat ovat korvausta siitä että palkat ovat pienempiä.
En usko, että nyt puhutaan jostain 10 euron tuntipalkasta joka on todellisuutta esimerkiksi metallialalla. Että turha vedota "pieniin" palkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo 7 t 15 min työaika ja 38 pv lomaa.
Palkka 5050 eur asiantuntijatehtävissä. Olen tyytyväinen.
Minäkin valtiolla asiantuntijana ja palkka 2980, lomaa kertyy 2 pv kuussa ja päiväkohtaidet suoritetavoitteet.Kuluttavin työ missä koskaan ollut.
Olet siis ollut vasta vajaan vuoden töissä. Yhden työssäolovuoden jälkeen lomaoikeus on 2,5 pv/kk, on vuosilomalaissa mainittu asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma yksityisellä puolella 4 kpl ma-pe jaksoja.
Miksi tätä on alanuolitettu? Tottahan tuo on, tiedän tuon kokemuksesta, kesäloma on oikeasti 20 päivää koska viikonloput ovat vapaat muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
vuotuinen työaika 1624 tuntia eikä 24 t:n kikystä mitään valitettu níin kuin punaniskaduunarit
Istuminen ja työntekeminen ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma yksityisellä puolella 4 kpl ma-pe jaksoja.
Miksi tätä on alanuolitettu? Tottahan tuo on, tiedän tuon kokemuksesta, kesäloma on oikeasti 20 päivää koska viikonloput ovat vapaat muutenkin.
Voi pölkkypää sentään. Nyt on keskustelussa vuosilomat, ei kesälomat. Kait sinäkin pidät kevät- tai syksykaudella lomaa, vai painatko muka lomitta koko talven? Ne talvilomatkin ovat osa sitä vuosilomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. 38 lomapäivää jos oot ollut pitkään töissä. Eikä lomapäiviin lasketa lauantaina.
Jos lauantait laskettaisiin, se loma olisi 36 pv + 9 pidennyspv eli 45 päivää, eli ihan sama tulos.
Hullua hommaa! Miksi tuollaisia "pidennyspv" (ehkä tarkoittaa päivää, mutta miksi ei voinut kirjoittaa koko sanaa?) ei ole muilla kuin verovaroista palkkansa saavilla?
Itse olen valtion hommissa ja työpäivät ovat joko 48h, 24h tai 12h putkeen. Sen vastapainoksi tulee sitten myös pidempiä vapaita.
Mulle tämä rytmi sopii hyvin ja kyllähän tulotkin on hyvät, kun tulee niin paljon lisiä liksan päälle. En pystyisi tekemään mitään 8h normipäiviä julkisella enkä yksityisellä puolella. Siinä rytmissä tulisin varmaan hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valtiolla työpäivän pituus on edelleenkin 7 t 15 min ja mahdollisuus liukumiin sekä aamulla että illalla. Parhaimmillaan lomia 38 arkipäivää (lauantaita ei lasketa arkipäiväksi) ja lisäksi lomarahoja voi vaihtaa vapaapäiviksi. Etätöitä saa halutessaan tehdä 80 % työpäivistä. Hyvä, että on edes jotain etuja, kun palkka on kuitenkin aika huono!
Saat varmasti reilusti yli 2000 euroa itsellesi kuukaudessa. Tuollainen noin 2000 euron nettopalkka on yleinen alhaisten työläisten keskuudessa, olet varmaan kuullut että sellainenkin ihmisryhmä on edustettuna maassamme.
Vierailija kirjoitti:
700 000 virkamiestä! Aika leikata lomia.
Mihin tämän kokoinen kansa tarvitsee noin valtavan virkahenkilömäärän? Tuohan riittäisi oikeasti monelle kymmenelle miljoonalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lauantai ei ole lomapäivä? Ei tämä ole reilua, että puolet maamme työllisistä saavat enemmän lomaa ja he saavat palkkansakin verovaroista.
Neuvotelkaa paremmat TESsit. Kunnilla ja valtiolla on omat sopimukset ja lisäksi on vuosilomalakikin olemassa.
Mität saakelin tulosvastuuta yksityisellä puolella tavallista työtötekevällä on? Ei yhtään mitään. Ja ne joilla on, saa kultaisen kädenpuristuksen mokatessaan. 40 v tein työtä yksityisellä, ei yhtään sen kummempaa kuin sisarella, joka oli kaupungilla. Pikkupojan olimme molemmat. Lopeta tuommoin lässytys.