Vieläkö valtiolla on 7 h 15 min toimistotyöaika ja älyttömän pitkät lomat?
Kommentit (288)
Tuo on työaika mut lähs joka päivä ylitöitä ja vaikka tekee sen 9-11h/vrk niin tekemättömiä hommia jää kamalasti. Helvetinmoinen stressi ja lisäksi 4h/vrk menee työmatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä, jos olet ollut tarpeeksi kauan virassa, on lomia 38 päivää.
Niin, 7 viikkoa ja kolme arkipäivää. Käykö kateeksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on työaika mut lähs joka päivä ylitöitä ja vaikka tekee sen 9-11h/vrk niin tekemättömiä hommia jää kamalasti. Helvetinmoinen stressi ja lisäksi 4h/vrk menee työmatkoihin.
Niin. Virkamiehet tekevät ylitöitä palkatta lähes poikkeuksetta. Työaika ei ole siis se 7 h 15 mun, vaan noin 9-11h vrk , mutta vain siitä 7 h 15 mun saat virkamiespalkkaa, joka on siis paljon pienempi kuin vastaava yksityisen sektorin palkka.
Teemme työtä yhteiskunnan hyväksi. Mielekästä ja voittoa tavoittelematonta työtä. Työkaverit ovat hyviä ystäviä. Arvot ovat oikeat.
Vierailija kirjoitti:
Ovat kuulemma etätöissä sohvalla tuhnutellen tai espanjasta käsin. Trafi on muistaakseni furegonigolassa.
Mikäs se tuommoinen paikka on? Fuengirola?
Tää on maanantaina etätöissä. Saakelisti rästitöitä, kun eläkkeellejäävien tilalle ei oteta uusia. Mut teen mitä ehdin ja loput jää tekemättä. Pomo kantaa vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Virkamiehet tekevät ylitöitä palkatta lähes poikkeuksetta. Työaika ei ole siis se 7 h 15 mun, vaan noin 9-11h vrk , mutta vain siitä 7 h 15 mun saat virkamiespalkkaa, joka on siis paljon pienempi kuin vastaava yksityisen sektorin palkka.
Teemme työtä yhteiskunnan hyväksi. Mielekästä ja voittoa tavoittelematonta työtä. Työkaverit ovat hyviä ystäviä. Arvot ovat oikeat.
Olemme myös lahjomattomia ja pyrimme yhteiseen hyvään ja oikeudenmukaisuuteen päätöksissä ja kohtelemaan kaikkia tasapuolisesti. Ja käsittelemään asiat NS. Saapumisjärjestyksessä. Ympäristötavoitteet on myös kirjattu ohjelmiin. Arvot sopivat omatunto käsitykseni, siksi valtiolla töissä. Mielekästä ja arvokasta työtä.
Mikäs se sitten on, kun joku voi leuhkia esim. jollain ylijohtajan pakasteviralla? Ja miten jonkun viran voi pakastaa. Menet ja liehut ja palkka + edut juoksee. Virkavirhe on peloista suurin.
Kyllä yksityisellä on toinen tahti, joka vuosi muutosneuvottelut ja laatikkoleikit. Kyllä ne valtion ummehtuneet virastotkin kaipaisivat pientä konsulttikonsultointityötä ja tuuletusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kuulemma etätöissä sohvalla tuhnutellen tai espanjasta käsin. Trafi on muistaakseni furegonigolassa.
Mikäs se tuommoinen paikka on? Fuengirola?
Eikös Trafi ulkoistanut osan toiminnastaan? Nämä epsanjan ihmiset ei siis ole trafilla/valtiolla vaan baronalla tms vuokrafirmalla.
ystäväni valtion virastossa ei saa tehdä etätöitä ulkomailta, se on kielletty täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen virkamiehet?
Kyllä nuo työajat koskevat ihan vaikka valtion mielisairaaloiden työntekijöitäkin, tai vankilatyöntekijöitä, toimistoapulaisia, vahtimestareita ja niin edelleen.
Niillä mitään intohimoa ole jäädä tekemään jotain ekstra-aikaa ilman korvauksia... Kyllä valtion työntekijöillekin lisätyö- ja ylityökorvauksia maksetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä, jos olet ollut tarpeeksi kauan virassa, on lomia 38 päivää.
Niin, 7 viikkoa ja kolme arkipäivää. Käykö kateeksi?
Kohta sut saa helposti irtisanoa.
Ansiosidonnaista leikataan ja soviteltua päivärahaa. Ihmiset eroavat liitoista. Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. Jos liitot loppuvat niin ei ole enää tessiä.
2400 bruttopalkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto.
Ei kannata kohta määräaikaisten kuulua liittoon. Keräysaikakin 12 kuukautta.
Loppukoon liitot ja tessit.
Pitkät lomat menevät muilta, mutta hälläkö väliä. Hallitus tuskin kaatuu.
Julkisen sektorin yksityistä paremmat vuosilomaedut maksavat veronmaksajille asiantuntijoiden mukaan 3 mrd €/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla työnarkomaani.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan tulisi säästöjä vuodessa jos valtion, kunnan lomaoikeudet muutettaisin yksityisen sektorin tasolle.
Tuskin juurikaan, kun samalla palkkoja jouduttaisiin nostamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se sitten on, kun joku voi leuhkia esim. jollain ylijohtajan pakasteviralla? Ja miten jonkun viran voi pakastaa. Menet ja liehut ja palkka + edut juoksee. Virkavirhe on peloista suurin.
Kyllä yksityisellä on toinen tahti, joka vuosi muutosneuvottelut ja laatikkoleikit. Kyllä ne valtion ummehtuneet virastotkin kaipaisivat pientä konsulttikonsultointityötä ja tuuletusta!
Nämä ylijohtajat ja hallintojohtajat ovat aivan turhaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaanpa myös se puoli että valtion tavallista pidemmät lomat ovat korvausta siitä että palkat ovat pienempiä.
Ja eläkkeet vielä pienempiä.
Mitä roskaa taas, julkisella kertyy eläke 1,7 % kun yksityisellä vain 1,5 % palkasta
Ihan sama 1,5 % kertyy julkisellakin.
Siinä olisi Purralla helposti leikattavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaanpa myös se puoli että valtion tavallista pidemmät lomat ovat korvausta siitä että palkat ovat pienempiä.
Valtiolla on nykyisin kaikista suurimmat palkat, uutisoitu moneen otteeseen. Kts tilastot
Johtuu siitä, että suurin osa valtiolla työskentelevistä on asiantuntija-tasoa. Matalapalkkaiset tehtävät on ulkoistettu.
Tilastoista tämäkin:
37,7 prosentilla valtion työntekijöistä on ylemmän korkeakouluasteen tai tutkijan koulutus
35,9 prosentilla on alemman korkeakouluasteen tai alimman korkea-asteen tutkinto.
Mitä roskaa taas, julkisella kertyy eläke 1,7 % kun yksityisellä vain 1,5 % palkasta